کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

ویژه برنامه حافظ خوانی، نقالی و شاهنامه خوانی توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، ویژه برنامه «حافظ خوانی، نقالی و شاهنامه خوانی» به مناسبت گرامیداشت طولانی ترین شب سال به همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب در بوم گردی روستای بحرآباد جوین برگزار شد.

سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی ضمن اعلام این خبر گفت: شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است. این جشن در ۹ آذر ۱۴۰۱ ثبت میراث جهانی شده‌است. در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کرهٔ شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود و ایرانیان از زمان های دور این شب را دور هم جمع می شدن و بر این باور بودن که تاریکی نماد اهریمن است و عقیده داشتن شب هر چه قدر طولانی، خورشید دوباره نورش را به زمین هدیه می دهد.
وی افزود: شب یلدا در واقع انگيزه‌ای برای دورهمی اقوام دور و نزدیک، دور سفره‌ای پربرکت محسوب می شود؛ موضوعی كه زمينه ارتباط بيشتر و پیوند محكم‌تر خانواده‌ها را فراهم می‌کند..
از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم می توان به نقالی، حافظ خوانی، قصه گویی و نقل داستان رزم رستم و سهراب اشاره کرد..

[ پنج شنبه 30 آذر 1402برچسب:جشن شب یلدا،بوم گردی بحرآباد، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب,

] [ 5:43 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

قصه خوانی یلدایی برای دانش آموزان مدرسه ابتدایی سعید کلاته نانوا

 به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی جوین، ، برنامه های متنوع فرهنگی به مناسبت شب یلدا به همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین و با مشارکت مدرسه کلاته نانوا برگزار شد...

 سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی  نقاب شهرستان جوین ضمن گرامیداشت جشن زیبا و پر مفهوم یلدا، گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی در تلاش هستند تا بار دیگر جامعه و به ویژه کودکان را با توجه به روند رو به رشد استفاده از فضاهای مجازی از مطالعه تا بازی و سرگرمی، به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی هدایت کنند.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف ابتدا باید زمینه سازی های لازم انجام شد. یکی از راه های موثر برگزاری برنامه های فرهنگی همچون قصه گویی، معرفی کتاب و ... است.

 در همین راستا، علاوه بر معرفی بخش های مختلف کتابخانه ، نحوه عضویت، برنامه های فرهنگی همچون معرفی کتاب و قصه گویی از کتاب «نقطه» نوشته پیتر اچ. رینولدز از سری کتاب های کتابخوان ما آذر 1402 توسط سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب انجام  شد...

ویژه برنامه حافظ خوانی به همت محفل ادبی عطاملک جوینی کتابخانه عطاملک جوینی نقاب جوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، ویژه برنامه حافظ خوانی به همت محفل ادبی عطاملک جوینی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین  به مناسبت روز بزرگداشت حافظ در محل بوم گردی حمویه روستای بحرآباد جوین برگزار شد..

سعید فیضی، مسئول محفل ادبی عطاملک جوینی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت حافظ، گفت: خواجه شمس الدین محمد شیرازی شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغیب از بزرگترین شاعران غزل سرای ایران و جهان به شمار می رود. خواجه شمس الدین محمدبن محمد حافظ شیرازی، از بزرگترین شاعران نغزگوی ادبیات فارسی است. حافظ در اوایل قرن هشتم ه‍.ق- حدود سال 727- در شیراز دیده به جهان گشود..
وی افزود: حافظ بیشتر عمر خود را در شیراز گذراند و بر خلاف سعدی به جز یک سفر کوتاه به یزد و یک مسافرت نیمه تمام به بندر هرمز همواره در شیراز بود. وی در دوران زندگی خود به شهرت عظیمی در سر تا سر ایران دست یافت و اشعار او به مناطقی دور دست همچون هند نیز راه یافت. تفکر حافظ عمیق و زنده پویا و ریشه دار و در خروشی حماسی است. شعر حافظ بیت الغزل معرفت است..


فیضی ابراز کرد: به همین مناسبت اعضای محفل ادبی عطاملک جوینی ضمن بازدید از آرامگاه شیخ سعدالدین حمویه از عارفان قرن ششم که در روستای بحرآباد شهرستان جوین مدفون هستند با حضور در بوم گردی این روستا به خوانش غزل های ناب حافظ پرداختند.

نه هر که چهره برافروخت دلبری داند

نه هر که آینه سازد سِکندری داند

نه هر که طَرْفِ کُلَه کج نهاد و تُند نشست

کلاه‌داری و آیینِ سروری داند

تو بندگی چو گدایان به شرطِ مزد مکن

که دوست خود روشِ بنده‌پروری داند

غلامِ همتِ آن رندِ عافیت‌سوزم

که در گداصفتی کیمیاگری داند

وفا و عهد نکو باشد ار بیاموزی

وگرنه هر که تو بینی ستمگری داند

بباختم دلِ دیوانه و ندانستم

که آدمی‌بچه‌ای، شیوهٔ پری داند

[ دو شنبه 17 مهر 1402برچسب: بزرگداشت حافظ، بوم گردی حمویه، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب 1402,

] [ 9:9 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

شب شعر «توان» به مناسبت هفته بهزیستی در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان جوین

ه گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین ، شب شعر«توان» به مناسبت هفته بهزیستی در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان جوین به همت  کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب و با حضور خانم زهره سردارآبادی ریاست اداره بهزیستی شهرستان جوین، خانم عصمت غلامی ریاست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، آقای فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب و تنی چند از شاعران و کارمندان اداره بهزیستی برگزار شد.

در ابتدا زهره سردرآبادی ضمن خوش آمدگویی و عرض خیر مقدم و تشکر از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب جهت هماهنگی و برگزاری این شب شعر به تشریح فعالیت ها و خدمات انجام گرفته از سوی اداره بهزیستی در سطح شهرستان پرداخت.

در ادامه سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی و مجری این برنامه ضمن تبریک هفته بهزیستی گفت: شب شعر توان با خوانش اشعاری در زمینه توانمندی و معلولیت گام کوچکی در راستای روحیه بخشی به این عزیزان می تواند باشد. و سرودن اشعاری با موضوع اجتماعی رسالت شاعر را به خوبی نشان می دهد.

در پایان هر یک شاعران به خوانش اشعار خود با موضوع توانمندی و معلولیت پرداختند..

 

منم اگر چه معلول بس توانمندم

هزار فرصت و فکر و ره توان دارم

برای فعل رسیدن به بام خوشبختی

من از درخشش اندیشه نردبان دارم

بشر به عقل و خرد شاهکار خلقت شد

و من به قدرت عقل و خرد توانمندم

چو فکر هست دگر نقص جسم مشکل نیست

که دل به نور جهان تاب فکر می بندم

منم هلن کلرم آنکه بود روشن دل

ولی به گوش فلک هر رسید شهرت او

تلاش کرد و به لطف خرد موفق شد

نشسته گوشه ذهنم مدال عزت او

رسیده اند به اوج موفقیت ها

هزار اهل هنر قهرمان دانشمند

که من بدانم و تو اینکه در مسیر هدف

برای رشد تو تو معلولیت نباشد بند

حسن زرقانی

 

چقدر ساده به غم تکیه می دهد آدم

ولی به عشق تو کم تکیه می دهد آدم

 

اگر که خسته شود در هجوم بی مهری

به مهربانی هم تکیه می دهد آدم

 

مسیر زندگی از بس که خواب و رویا شد

شبیه غم به عدم تکیه می دهد آدم

 

پُر از تلاطم و توفان شود اگر دریا

به قطره ای شبنم تکیه می دهد آدم

 

تو گریه می کنی و شانه هام می لرزد

مگر به شانه بم تکیه می دهد آدم

 

ببین که هر دم و هر بازدم به یک رنگ است

به دَم دَ دَم دَدَ دَم تکیه می دهد آدم

کریم علی زاده

[ دو شنبه 26 تير 1402برچسب:شب شعر توان، هفته بهزیستی جوین، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، سعید فیضی,

] [ 9:2 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

بازدید از آرامگاه خیام توسط اعضای محفل ادبی عطاملک جوینی نقاب

 به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی شهرستان جوین :. به مناسبت 28 اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم عمر خیام اعضای محفل ادبی عطاملک جوینی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب از آرامگاه خیام بازدید کردند..

 

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: عُمَر خَیّام نیشابوری (نام کامل: غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خَیّام نیشابوری) (۴۴۰ – ۵۱۷ هجری قمری) که خیامی، خیام نیشابوری، عمر خیام و خیامی النّیسابوری هم نامیده شده‌است، همه‌چیزدان،فیلسوف، موسیقی‌دان، فیزیک‌دان، ادیب، عارف، مفسر، شیمی‌دان، زیست‌شناس، زمین‌شناس، دین‌شناس، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و شاعر رباعی‌سرای ایرانی در دورهٔ سلجوقی است. گرچه جایگاه علمی خیام برتر از جایگاه ادبی اوست و لقبش «حجّةالحق» بوده‌است، ولی آوازهٔ وی مدیون رباعیاتش است که شهرت جهانی دارد. رباعیات خیام به بیشترِ زبان‌های زنده برگردان شده‌است. آوازهٔ وی در غرب به‌طور مشخص بیشتر مدیون ترجمهٔ ادوارد فیتزجرالد از رباعیات او به زبان انگلیسی است.

 

یکی از برجسته‌ترین کارهای وی را می‌توان سر و سامان دادن و سرپرستی محاسبات گاه‌شماری ایران در زمان وزارت خواجه نظام‌الملک که در دورهٔ پادشاهی ملک‌شاه سلجوقی (۴۲۶–۴۹۰ هجری قمری) بود، دانست؛ محاسبات منسوب به خیام در این زمینه، هنوز معتبر است و دقتی به مراتب بالاتر از گاه‌شماری میلادی دارد.

در همین راستای اعضای محفل ادبی عطاملک جوینی در محل آرامگاه خیام اشعار این ادیب بزرگ را بازخوانی کردند.

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب بازدید از آرامگاه مفاخر ایرانی توسط اعضای محافل ادبی کتابخانه ها را گامی بلندی در جهت پربار کردن و محدود نبودن برگزاری اینگونه محافل در محیط کتابخانه دانست

[ یک شنبه 31 ارديبهشت 1402برچسب:محفل ادبی عطاملک جوینی، خیام، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 6:7 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

از معلم مان فرهیخته کتابخوان؛ و عضو کتابخانه عطاملک جوینی تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، به مناسبت 12 اردیبهشت ماه روز بزرگداشت مقام معلم از سه تن از معلم مان کتابخوان وعضو کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب تقدیر شد.

 سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: ارتباط هر چه بیشتر و موثر کتابخانه با معلمان مدارس گام بلندی در راستای کمک به امر کتابخوانی و ترویج آن در بین دانش آموزان است. وی افزود: وقتی در جامعه به ارزش ها بها داده شود جامعه باارزش می شود. و تقدیر و توجه به معلمان کتاب دوست و فرهیخته می تواند به این امر مهم کمک کند.

 در همین راستای آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه همراه با خانم زهرا محمدی کتابدار کتابخانه با حضور در مدارس ، از  خانم رحیمه احسانی معلم مدرسه ام الائمه نقاب،  خانم زهرا نعیمی مدیر مدرسه ایمان روستای عباس آباد جوین و از آقای علی آریا کیا معلم مدرسه صعود پویای شهر نقاب با اهدای شاخه گل و هدیه فرهنگی تقدیر کردند.

[ سه شنبه 12 ارديبهشت 1402برچسب:روز معلم, جوین, تقدیر, علی آریا کیا, خانم احسانی, خانم زهرا نعیمی, کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 11:32 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

با محوریت بزرگداشت پروین اعتصامی برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی شهرستان جوین : ویژه برنامه شعر خوانی با محوریت بزرگداشت پروین اعتصامی به همت محفل ادبی «عطاملک جوینی» کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد..

در ابتدا خانم عصمت غلامی  رئیس اداره کتابخانه های عمومی جوین یضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: کتابخانه های عمومی باید قلب ثپنده فرهنگ هر شهر باشند و محفل ادبی عطاملک در راستای همین هدف، جلسه شعرخوانی و بررسی زندگی پروین اعتصامی برگزار نموده است.

در ادامه خانم زهرا ملایجردی معلم بازنشسته ادبیات  به بررسی زندگی نامه پروین اعتصامی برای حاضران پرداخت: رخشندهٔ اعتصامی (۲۵ اسفند ۱۲۸۵ – ۱۵ فروردین ۱۳۲۰) معروف به پروین اعتصامی، شاعر ایرانی بود. او بیشتر به دلیل به کار بردن سبک شعریِ مناظره در شعرهایش معروف است. مضامین و معانی اشعار او، توصیف‌کنندهٔ دلبستگی عمیق وی به پدر، استعداد و شوق فراوان او به آموختن دانش، روحیهٔ ظلم‌ستیزی و مخالفت با ستم و ستمگران، حمایت از حقوق زنان و ابراز همدلی و همدردی با محرومان و ستم‌دیدگان است. همچنین از او به‌عنوان «مشهورترین شاعر زن ایران» یاد شده‌است..

 

در ادامه سعید فیضی مسئول کتابخانه عطاملک جوینی همراه با آقای حسن ناظمی از اعضای کتابخانه شعر مست و هوشیار پروین اعتصامی را دو به دو به حال مناظره ای خوانش کردند.

محتسب، مستی به ره دید و گریبانش گرفت

 مست گفت ای دوست، این پیراهن است، افسار نیست

 گفت: مستی، زان سبب افتان و خیزان میروی

 گفت: جرم راه رفتن نیست، ره هموار نیست

 گفت: میباید تو را تا خانهٔ قاضی برم

 گفت: رو صبح آی، قاضی نیمه‌شب بیدار نیست

 گفت: نزدیک است والی را سرای، آنجا شویم

 گفت: والی از کجا در خانهٔ خمار نیست

 گفت: تا داروغه را گوئیم، در مسجد بخواب

 گفت: مسجد خوابگاه مردم بدکار نیست

 گفت: دیناری بده پنهان و خود را وارهان

 گفت: کار شرع، کار درهم و دینار نیست

 گفت: از بهر غرامت، جامه‌ات بیرون کنم

 گفت: پوسیدست، جز نقشی ز پود و تار نیست

 گفت: آگه نیستی کز سر در افتادت کلاه

 گفت: در سر عقل باید، بی کلاهی عار نیست

 گفت: می بسیار خوردی، زان چنین بیخود شدی

 گفت: ای بیهوده‌گو، حرف کم و بسیار نیست

 گفت: باید حد زند هشیار مردم، مست را

 گفت: هشیاری بیار، اینجا کسی هشیار نیست

 

در ادامه خانم های غزاله غفار زاده و مهیا دینانت و آقای علی آریا کیا و مهدی علی پور اشعاری را برای حاضران خواندن

 گفتنی است، در پایان  از خانم های الهام نقابی دبیر محفل عطاملک جوینی ، فاطمه موسوی نقال کشوری، مهیا دیانت و خانم کوثر بهرآبادی از فرهیخته گان خانم عضو کتابخانه تقدیر شد.

[ دو شنبه 22 اسفند 1401برچسب:25 اسفند، بزرگداشت پروین اعتصامی، کتابخانه عطاملک جوینی، سعید فیضی,

] [ 11:47 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برپایی نمایشگاه شهید سلیمانی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

[ سه شنبه 13 دی 1401برچسب:,

] [ 10:8 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

ویژه برنامه «شب یلدا» در آستانه فرارسیدن طولانی ترین شب سال به همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، ویژه برنامه «شب یلدا» در آستانه فرارسیدن طولانی ترین شب سال به همت عطاملک جوینی در مدرسه ابتدایی آمنه شهر نقاب برگزار شد ..

سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  گفت: «شب یلدا» که به عنوان یکی از شب‌های مقدس در ایران باستان مطرح بوده به‌صورت رسمی در گاهشماری ایرانیان باستان از سال ۵۰۲ پیش از میلاد در زمان داریوش یکم به تقویم رسمی ایرانیان باستان راه یافت. چله و جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است. تاریکی نماینده اهریمن بود و چون در طولانی‌ترین شب سال، تاریکی اهریمنی بیشتر می‌پاید، این شب برای ایرانیان نحس بود و چون فرا می‌رسید، آتش می‌افروختند تا تاریکی و عاملان اهریمنی و شیطانی نابود شده و بگریزند، مردم گرد هم جمع شده و شب را با خوردن، نوشیدن، شادی و پایکوبی و گفتگو به سر می‌آوردند و خوانی ویژه می‌گستردند،.


در همین راستا ویژه برنامه «شب یلدا»، با حضور آقای سعید فیضی در مدرسه ابتدایی آمنه همراه با شاهنامه خوانی و قصه گویی از کتاب داستان های شاهنامه گرم تر از آتش محمد رضا یوسفی گرامی داشته شد.
فیضی ضمن اعلام این خبر افزود: پیوند میان مدارس و کتابخانه های عمومی در اجرای برنامه های فرهنگی گام بلندی در ارتقای فرهنگی عمومی در بلند است.

[ یک شنبه 27 آذر 1401برچسب:شب یلدا، شاهنامه خوانی، کتابخانه عطاملک جوینی، مدرسه ,

] [ 10:53 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری برنامه های فرهنگی در مدرسه ابتدایی آلاله شهر نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، به مناسبت هفته کودک خانم  زهرا محمدی کتابدار کتابخانه  عمومی عطاملک جوینی نقاب با حضور در مدرسه ابتدایی آلاله شهر نقاب اقدام به  برگزاری نشست قصه گویی از کتاب حیله شاگردان از پرویز امینی و ساخت کاردستی کاغذی (اوریگامی) کرد.

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود. حضور کتابدارن در مدارس به مناسبت های مختلف و اجرای برنامه های سازنده و کیفی فرهنگی برای دانش آموزان  به عنوان آینده سازان کشور می تواند اقدامی بزرگ در بالابردن فرهنگ و آرامش جامعه و تربیت نسلی کتابخوان شود.

[ یک شنبه 24 مهر 1401برچسب:هفته کودک، قصه گویی، کتابخانه عطاملک جوینی، 1401، زهرا محمدی,

] [ 10:38 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

جمعی از دانش آموزان از کتابخانه عطاملک جوینی نقاب بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، جمعی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید منتظری همزمان با روز بزرگداشت عطار نیشابوری  از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب بازدید کردند.

زهرا محمدی، کتابدار کتابخانه عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: فریدالدین ابوحامد عطار نیشابوری مشهور به شیخ عطّار نیشابوری یکی از عارفان و شاعران ایرانی بلند آوازه ادبیات فارسی در پایان سده ششم و آغاز سده هفتم است. او در سال ۵۴۰ هجری در نیشابور زاده شد و درسال ۶۱۸ هجری به هنگام حمله مغول به قتل رسید.
وی تصریح کرد: از جمله آثار عطار نیشابوری را می توان به «الهی نامه»، «اسرار نامه»، «منطق الطیر»، «مصیبت نامه» و «مختارنامه» اشاره کرد


زهرا محمدی در پایان ضمن معرفی بخشهای مختلف کتابخانه اعم از مخزن کتاب، بخش کودک، سالن مطالعه و ...  به ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه ارائه خدمات کتابخانه ای همچون شرایط عضویت، امانت کتاب، تعداد کتابهای امانی و.... برای دانش آموزان پرداخت.

به‌ مناسبت بیست و یک اسفند سالروز بزرگداشت نظامی گنجوی

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین،. ، به همت محفل ادبی «عطا ملک جوینی» نشست ادبی با محوریت بزرگداشت نظامی گنجوی شاعر پارسی گو در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین برگزار شد.

در این نشست ایتدا خانم الهام نقابی دبیر محفل ادبی عطاملک جوینی مختصری از زندگانی نظامی گنجوی را برای حاضران شرح داد((جمال‌الدین ابومحمّد الیاس بن یوسف بن زکی بن مؤیَّد (۵۳۵ هـ. ق[۴][۵]– ۶۰۷–۶۱۲ هـ. ق) متخلص به نظامی و نامور حکیم نظامی، شاعر و داستان‌سرای ایرانی پارسی‌گوی در سده ششم هجری (دوازدهم میلادی)، که به‌عنوان صاحب سبک و پیشوای داستان‌سرایی در ادبیات پارسی شناخته شده‌است.[۱۲]آرامگاه نظامی گنجوی، در حاشیه غربی شهر گنجه قرار دارد. نظامی در زمرهٔ گویندگان توانای شعر پارسی است، که نه‌تنها دارای روش و سبکی جداگانه است، بلکه تأثیر شیوهٔ او بر شعر پارسی نیز در شاعرانِ پس از او آشکارا پیداست. نظامی از دانش‌های رایج روزگار خویش (علوم ادبی، نجوم، فلسفه، علوم اسلامی، فقه، کلام و زبان عرب) آگاهی گسترده‌ای داشته و این ویژگی از شعر او به روشنی دانسته می‌شود. روز ۲۱ اسفند در تقویم رسمی ایران روز بزرگداشت نظامی گنجوی است)) و در ادامه کتابهای«سیمای دو عاشق» اثر مریم صادقی گیوی توسط سعید فیضی،  مسئول کتابخانه؛ «صور خیال در خمسه نظامی» اثر برات زنجانی / توسط عباسعلی ره گشای استاد ادبیات برای حاضران معرفی شد.

 

در ادامه دیگر اعضای حاضر در جلسه از جمله آقای علی آریا کیا معلم و فعال فرهنگی عضو کتابخانه شعر حکایت کبک و مور از  کتاب خمسه نظامی را برای حاضران شعر خوانی کردند.

حکایت کبک و مور

کبکی به دهن گرفت موری          می‌کرد بر آن ضعیف زوری

زد قهقهه مور بیکرانی          کی کبک تو این چنین ندانی

شد کبک دری ز قهقهه سست          کاین پیشه من نه پیشه توست

چون قهقهه کرد کبک حالی          منقار زمور کرد خالی

هر قهقهه کاین چنین زند مرد          شک نه که شکوه ازو شود فرد

خنده که نه در مقام خویش است          در خورد هزار گریه بیش است

چون من ز پی عذاب و رنجم          راحت به کدام عشوه سنجم

آن پیر خری که می‌کشد بار          تا جانش هست می‌کند کار

آسودگی آنگهی پذیرد          کز زیستن چنین بمیرد

در عشق چه جای بیم تیغ است          تیغ از سر عاشقان دریغ است

عاشق ز نهیب جان نترسد          جانان طلب از جهان نترسد

چون ماه من اوفتاد در میغ          دارم سر تیغ کو سر تیغ

سر کو ز فدا دریغ باشد          شایسته تشت و تیغ باشد

[ سه شنبه 24 اسفند 1400برچسب:نظامی گنجوی، کتابخانه عطاملک جوینی، محفل ادبی، ,

] [ 8:44 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برپایی نمایشگاه کتاب و روز شمار انقلاب در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نمایشگاه کتابی از منابع موجود کتابخانه و روز شمار انقلاب را در محل کتابخانه برگزار نموده است. سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: نمایشگاه کتاب تا تاریخ 21/11/1400 در محل کتابخانه دائر و علاقمندان می توانند کتاب مور نظر خود را نیز جهت مطالعه بیشتر امانت بگیرند.

[ سه شنبه 12 بهمن 1400برچسب:نمایشگاه کتاب، دهه فجر، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 9:14 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نشست جمع خوانی به همت کتابخانه عطاملک جوینی نقاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین.. نشست جمع خوانی ((سردار دل ها)) از کتاب سلیمانی عزیز  به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد

زهرا محمدی کتابدار کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ادای دین به ساحت مقدس شهدا با هدف آشنایی بیشتر با زندگی و شخصیت حاج قاسم سلیمانی جمع خوانی از کتاب سلیمانی عزیز از سری کتاب های معرفی شده کتابخوان دی ماه 1400 با حضور جمعی از نوجوانان عضو کتابخانه برگزار شد.

در این نشست جمع خوانی، کتاب « سلیمانی عزیز : گذری بر زندگی و رزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی)» اثر نویسندگان : عالمه طهماسبی ، لیلا موسوی ، مهدی قربانی توسط ستایش سلیمانی ، فاطمه نقابی ، زهرا کلاته میمری ،  مائده ملایجردی  از اعضای نوجوان کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب جمع خوانی شد.

[ سه شنبه 14 دی 1400برچسب:جمع خوانی، سلیمانی عزیز، حاج قاسم سلیمانی، کتابخانه عطاملک جوینی، نقاب,

] [ 8:42 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

جشن یلدایی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، ویژه برنامه «شب یلدا» در آستانه فرارسیدن طولانی ترین شب سال به همت محفل ادبی عطاملک جوینی در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب و با حضور آقای عباسعلی ره گشای دبیر ادبیات ، آقای کریم علیزاده شاعر و نویسنده کتاب ترانه های سکوت، خانم الهام نقابی دبیر محفل ادبی، آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه و اعضای انجمن محفل ادبی برگزار شد.

سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  گفت: مجموعه کتابخانه های عمومی با راه اندازی محافل ادبی سعی بر آن داشته اند علاوه بر معرفی شاعران و نویسندگان بومی با برگزاری ویژه برنامه هایی با محوریت مناسبتهای ملی و دینی گام موثری در آشنایی بیشتر جامعه به ویژه قشرجوان و آینده ساز جامعه در این حوزه بردارد.


در همین راستا در ویژه برنامه «شب یلدا»، آقای عباسعلی ره گشای استاد ادبیات ، کریم علیزاده شاعر و خانم الهام نقابی به غزل خوانی از حافظ برای حاضران پرداختند.
در ادامه نادیا کلاته میمری کودک عضو کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب به خوانش غزلی از حافظ پرداخت

الا یا ایّها السّاقی اَدِر کَاساً و ناوِلها
که عشق آسان نمود اوّل ولی افتاد مشکلها
به بوی نافه‌ٔ کآخر صبا زان طرّه بگشاید
ز تاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دلها
مرا در منزل جانان چه امن عیش چون هر دم
جرس فریاد می‌دارد که بربندید محملها
به می سجّاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید
که سالک بی‌خبر نبْوَد ز راه و رسم منزلها
شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل
کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها

 

و در ادامه خانم نادیا کلاته میمری عضو کودک کتابخانه داستان سیاوش و گذر ار آتش را برای حاضران نقالی کرد.

در پایان نیز از برندگان مسابقه کتابخوانی از کتاب انسان در جستجوی معنا از دکتر فرانکل که در هفته کتاب برگزار شده بود با اهدای کارت هدیه و کتاب تقدیر شد

[ سه شنبه 30 آذر 1400برچسب:شب یلدا, حافظ خوانی, کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 7:51 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نشست کتاب خوان کتابخانه ای ویژه بزرگداشت شمس و مولانا در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین،. همزمان با هفتم و هشتم مهر ماه روز بزرگداشت شمس و مولانا  نشست کتاب خوانی بدین مناسبت در کتابخانه عمومی عطا ملک جوینی نقاب برگزار شد...

در این نشست که با حضور سعید فیضی مسئول کتابخانه ،  خانم زهرا محمدی کتابدار کتابخانه عطاملک جوینی، خانم الهام نقابی دبیر محفل ادبی عطاملک جوینی، آقای عباسعلی رهگشای استاد ادبیات فارسی و جمعی فرهیختگان و اهالی ادب کتابخانه برگزار شد. علاوه بر شعر خوانی از مثنوی معنوی و شرح و تفسیر آن توسط آقای رهگشای استاد ادبیات  5 کتاب به شرح زیر معرفی شد.

 

سر نی/ نویسنده: عبدالحسین زرین کوب/ ارائه دهنده:سعید فیضی/ مسئول کتابخانه

 

غزلیات شمس تبریز/ نویسنده: مولانا جلاالدین محمد بلخی/ ارائه دهنده: الهام نقابی/ دبیر محفل ادبی عطاملک جوینی

 

گنجینه معنوی مولانا/ نویسنده:سید حسین نصر/ ارائه دهنده:علی آریا کیا/ عضو کتابخانه

 

کودک و کودکی در آثار مولوی/ نویسنده: ناصر کرمانی/ ارائه دهنده: راضیه کلاته آقامحمدی/ عضو کتابخانه

           

 بحر در کوزه/نویسنده: عبدالحسین زرین کوب/ ارائه دهنده: زهرا محمدی/ کتابدار کتابخانه

گرامیداشت روز قلم در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین :.. با برگزاری هفتمین محفل ادبی عطاملک جوینی نقاب و با حضور منتخبین شوراهای شهر نقاب و با حضور جمعی از نویسندگان و شاعران جوینی روز قلم در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب گرامی داشته شد..

 

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی گفت: در راستای انجام رسالت فرهنگی محفل ادبی عطاملک جوینی نقاب 14 تیرماه روز قلم  با حضور علی ملایجردی، نویسنده بومی شهرستان و الهام نقابی، دبیر محفل ادبی عطاملک جوینی نقاب، آقای هادی آریانا خبرنگار، منتخبین شورای اسلامی شهر نقاب، و آقایان حسن زرقانی شاعر و عباسعلی رهگشای استاد ادبیات خانم سردارآبادی رئیس بهزیستی شهرستان جوین و تنی چند از شاعران و نویسندگان بومی و فعالان فرهنگی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب گرامی داشته شد..

در ایتدای این جلسه خانم غلامی رئیس اداره کتابخانه های عمومی  شهرستان جوین حضور حاضران در جلسه را خوش آمد و روز قلم را به اهالی قلم تبریک گفت و در ادامه آقای فیضی ضمن تشریح و معرفی یازدهمین دوره جشنواره رضوی مطالبی را در باب اهمیت و پیشینه روز قلم بیان کردند.

 .
در ادامه علی ملایجردی نویسنده رمان بایقوش قسمتی های از کتاب خود را قرائت کرد..

بیان نقطه نظرات منتخبین شورای اسلامی شهر نقاب در باب مسائل فرهنگی ، شعرخوانی آقایان زرقانی و علیزاده از دیگر برنامه های این محفل ادبی بود. 

[ سه شنبه 15 تير 1400برچسب:محفل ادبی، روز قلم، کتابخانه عطاملک جوینی، نقاب، سعید فیضی، سال1400,

] [ 8:29 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی شهرستان جوین :. اولین محفل ادبی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب در سال1400  و پنجمین سری از محافل ادبی عطاملک جوینی به مناسبت  بزرگداشت حکیم عمر خیام در محل کتابخانه برگزار شد.

 سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: این محفل ادبی که با حضور آقای فیضی مسئول کتابخانه  خانم الهام نقابی دبیر محافل ادبی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ، خانم زهرا محمدی کتابدار کتابخانه، آقای عباسعلی ره گشای استاد ادبیات فارسی و حضور تنی چند از شعرا و فعالان فرهنگی کتابخانه برگزار شد. با ذکر نکاتی از زندگی نامه و شخصیت خیام توسط سعید فیضی مسئول کتابخانه و خانم الهام نقابی دبیر محفل آغاز و با خوانش رباعیات خیام توسط آقایان ره گشای و  علی آریاکیا ادامه یافت و در ادامه نیز آقای نقابی  به معرفی بیشتر خیام و آثار او پرداخت

سعید فیضی مسئول کتابخانه برگزاری اینگونه محافل ادبی را باعث رونق هر چه بیشتر کتابخانه و بالابردن فرهنگ مطالعه و آشنایی با مفاخر ایرانی را در بین مردم  دانست.

[ سه شنبه 28 ارديبهشت 1400برچسب:محفل ادبی، پنجمین، بزرگداشت خیام، کتابخانه عطاملک جوینی، نقاب، سعید فیضی، سال 1400,

] [ 16:32 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب از کیومرث تا همای (داستان های شاهنامه)

معرفی کتاب


فردوسی را بی‌تردید می‌توان بزرگ‌ترین حماسه‌سرای ایرانی دانست. تسلط او در آرایش صحنه‌ها، گزینش واژه‌ها، ترکیب استادانۀ اجزای جمله و ارائۀ تصاویر متناسب با موضوع و صور حسی خیال ـ که اغلب از عناصر مادی و ملموس ترکیب شده است و عناصر انتزاعی و قراردادی در آن جایی ندارد ـ در حدی است که با دیگر استادان این شیوه قابل قیاس نیست و توانایی و چیره‌دستی او در زندگی‌بخشیدن به قهرمانان اسطوره‌ای و افسانه‌ای و دقیق‌شدن در زوایای زندگی روحی آنان شگفت‌آور است.

بیشتر شاهنامه به اسطوره‌ها و افسانه‌ها و قصه‌های باستان این سرزمین اختصاص دارد. بخش‌های کهن شاهنامه تا آغاز روزگار اشکانیان و به ویژه نام‌های شاهان و شاهزادگان و سرداران و پهلوانان اسطوره‌ای در کهن‌ترین آثار مکتوب ایران و هند ـ اوستا و ریگ ودا ـ آمده است و نشان از اشتراک فرهنگ و تمدن این دو بخش مهم و بزرگ آسیایی دارد و از این دیدگاه آینۀ مقرون به صحت تاریخ اندیشگی و معتقدات و باورها و آداب و رسوم و در یک کلام فرهنگ اقوام آریایی است.

در شاهنامه بیش از شصت قصه و افسانۀ مستقل وجود دارد که این قصه‌ها گاه دوازده بیت و گاهی بیش از هزار بیت است. فردوسی قصه‌ها و افسانه‌های شاهنامه را با نهایت دقت به نظم درآورده و سعی داشته است در بازسازی‌ها، چیزی از اصل آنها نکاهد. این قصه‌ها و افسانه‌ها عمدتاً شرح جنگ‌های ایرانیان با اقوام تورانی است که رستم زال قهرمان آنهاست. البته در این موضوع قصه‌ها و افسانه‌های کوچک و بزرگ بسیاری در سیستان و خراسان زبان به زبان می‌گشته که فردوسی برخی از آنها را به نظم درآورده و از برخی دیگر صرف‌نظر کرده است.

در این کتاب نویسنده چارچوبی روان‌تر از آنچه دربارۀ شاهنامه رواج داشته را برگزیده تا خواننده بی‌مقدمه و یک‌باره با حجم عظیمی از لغات مشکل و تعبیرات حماسی، قصوی، عرفانی و اخلاقی و ... در شاهنامه روبرو نشود. بنابراین کوشیده از حوادث فرعی و ذکر جزئیات جنگ‌ها و انواع ابزار جنگجویان و نام شخصیت‌ها و پهلوانان کم‌اثر صرف نظر کند تا خواننده نخست با خط روایی و فراز و نشیب‌های قصه‌ها روبرو شود و پس از آن به اصل اثر رجوع کند. در پایان برخی قصه‌ها تحت عنوان «گریزی به افکار ...» آمده که گریزی است به افکار پریشان یا بسامان برخی از شخصیت‌های شاهنامه. در پایان نیز فهرست اسامی و مشخصات کتاب‌های مورد استفادۀ نویسنده ذکر شده است.

فهرست مطالب کتاب:

ذکر چند نکته ضروری

یک گفتار

اندکی شرح احوال فردوسی

ویژگی‌های عمده شاهنامه

سی سال پادشاهی کیومرث

چهل سال پادشاهی هوشنگ

سی سال پادشاهی طهمورث

هفتصد سال پادشاهی جمشید جم

هزار سال پادشاهی ضحاک

پانصد سال پادشاهی فریدون

یکصدوبیست سال پادشاهی منوچهر

قصۀ عشق زال و رودابه

قصۀ زادن رستم و نقش سیمرغ

قصۀ رخنۀ رستم به قلعۀ کوه سفید

پادشاهی نوذر هفت سال بود

پادشاهی زوطهماسب پنج سال بود

پادشاهی گرماسب نه سال بود

پادشاهی کیقباد صد سال بود

پادشاهی کیکاووس صدوبیست سال بود

قصۀ هفت‌خان رستم

قصۀ جنگ هاماوران

قصۀ رفتن کیکاووس به آسمان

قصۀ جنگ هفت گردان یا هفت دلاور

قصۀ رستم و سهراب

قصۀ سیاوش و سودابه

قصۀ پناهندگی سیاوش به توران تا سوگ او

قصۀ طغیان رستم پس از مرگ سیاوش

قصۀ یافتن کیخسرو در توران

شصت سال پادشاهی کیخسرو

قصه کشته شدن فرود، برادر ناتنی سیاوش

قصۀ خونخواهی ایرانیان بابت قتل سیاوش

قصۀ رستم و اکوان دیو

قصۀ بیژن و منیژه

قصۀ یازده یا دوازده رخ

ترتیب نبردها و نام پهلوانان

قصۀ جنگ بزرگ کیخسرو با افراسیاب

قصۀ مرگ کیخسرو

بیست سال پادشاهی لهراسب

صدوبیست سال پادشاهی گشتاسب

قصۀ هفت‌خان اسفندیار

قصۀ تسخیر رویین‌دژ توسط اسفندیار

قصۀ رزم رستم و اسفندیار

قصۀ رستم و شغاد

نودونه سال پادشاهی بهمن

سی‌ودو سال پادشاهی همای (چهرزاد)

[ شنبه 25 ارديبهشت 1400برچسب:معرفی کتاب، از کیومرث تا همای، کتابخانه عطاملک جوینی، فردوسی 1400,

] [ 15:48 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برپایی نمایشگاه کتاب پاسداشت زبان فارسی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، به مناسبت 25 اردیبهشت روز پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی نمایشگاه کتابی بدین منظور در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی ایجاد شد.
  
 سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: اهمیت و نقش بی بدیل فردوسی بزرگ در زنده نگاه داشتن زبان پارسی بر هیچ کس پوشیده نیست و به قول خود شاعر بسی رنج بردم در این سال سی عجب زنده کردم بدین پارسی، وی افزود علاقه مندان می توانند به توجه به زرد بودن شهرستان جوین از لحاظ شیوع کرونا و باز بودن کتابخانه کتاب های این نمایشگاه را نیز در صورت نیاز امانت بگیرند.

معرفی کتاب از کیومرث تا همای (قصه های شاهنامه) در فضای مجازی و وبلاگ کتابخانه از دیگر اقدامات انجام گرفته  کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب به منظور پاسداشت این مناسبت ملی بوده است.

[ شنبه 25 ارديبهشت 1400برچسب:نمایشگاه کتاب، فردوسی،زبان فارسی، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 15:45 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

بزرگداشت زادروز حکیم ابوالقاسم فردوسی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی شهرستان جوین :. دومین محفل ادبی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب در سال 1399 به مناسبت بزرگداشت زادروز استاد سخن فردوسی بزرگ در محل کتابخانه برگزار شد.

 

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: این محفل ادبی که با حضور خانم الهام نقابی دبیر محافل ادبی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ، آقای فیضی مسئول کتابخانه و حضور تنی چند از شعرا و فعالان فرهنگی کتابخانه برگزار شد  با شاهنامه خوانی آغاز و در ادامه آقای ره گشای استاد ادبیات نکاتی را پیرامون شخصیت و زندگی نامه فردوسی بیان نمودند.و در ادامه خانم الهام نقابی دیبر محفل » در بارهٔ جشن بهمنگان  مطالبی را بیان کردند،

جشن بهمنگان در روز دوم بهمن ماه و به مناسبت همنام شدن روز و ماه برگزار مى گرديد. اين عيدى بود كه در آن روز طعام مى پختند و بهمن سرخ و بهمن زرد بر كاسه ها مى افشاندند.»

سعید فیضی مسئول کتابخانه برگزاری اینگونه محافل ادبی را باعث رونق هر چه بیشتر کتابخانه و بالابردن فرهنگ مطالعه در بین مردم دانست.

[ شنبه 4 بهمن 1399برچسب:مناسبت، محفل ادبی، فردورسی، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب,

] [ 17:1 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری مراسم تقدیر از برگزیده گان مسابقه عکاسی ویژه شب یلدا

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین،  در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب طی مراسمی از برگزیده گان مسابقه عکاسی ویژه شب یلدا  تقدیر کرد.

 

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: در این مراسم که با حضور آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، خانم زهرا محمدی کتابدار کتابخانه، آقای علی جوادی مدیریت کتاب فروشی سعد الدین نقاب ، خانم الهام نقابی دبیر محافل ادبی کتابخانه و برندگان این مسابقه در محل بخش کودک کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد، آقای فیضی ضمن خوش آمد گویی به حضار  نکاتی را درباب اهمیت توجه به کودکان و نوجوانان به عنوان قشر آینده ساز و کتاب خوان جامعه و تقدیر از این عزیزان را به مناسبت ها ی مختلف گام مهمی در بالابردن فرهنگ عمومی جامعه در آینده دانست  درپایان نیز جوایز برگزیده گان در بخش مسابقه عکاسی ویژه شی یلدا به خانم ها؛ زینب جمالی، فاطمه شمسایی فر، فاطمه رامشینی، سلما محمدی نژاد و مشکات نقابی و آقایان، امیر مهدی نقابی و محمد صدرا محمدی نژاد  اهدا گردید

[ دو شنبه 22 دی 1399برچسب:مراسم تقدیر، مسابقات عکاسی یلدا، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، 1399,

] [ 15:45 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اسامی برندگان مسابقه عکاسی ویژه شب یلدا کتابخانه عمومی جوینی نقاب

[ شنبه 6 دی 1399برچسب:مسابقه عکاسی، شب یلدا، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی,

] [ 10:21 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

شب یلدا همراه با برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، همزمان با نزدیک شدن به بلندترین شب سال و آغاز زمستان 1399 کتابخانه عمومی عطاملک جوینی با برگزاری نشست حافظ خوانی و شاهنامه خوانی  با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، خانم زهرا محمدی کتابدار کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، و تعدادی از فعالان فرهنگی کتابخانه به استقبال این جشن و یادگار کهن ایران زمین رفت.

 

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: مسابقه عکاسی ویژه شب یلدا با مضامین عکس سلفی و غیر سلفی با کتاب در شب یلدا، قصه خوانی در شب یلدا، تزئین سفره یلدا با کتاب و عکس های خلاقانه یلدایی، ویژه در جمع های کوچک خانوادگی نیز با همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب و با همکاری آقای جوادی صاحب کتاب فروشی کویان شهر نقاب و خانم عباس آبادی مسئول بیمه کارآفرین در حال برگزاری می باشد. که به عکس های برگزیده جوایزی نیز تقدیم می گردد.

برگزاری مسابقه عکاسی ویژه شب یلدا توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

[ شنبه 29 آذر 1399برچسب:مسابقه عکاسیُ، شب یلدا، کتابخانه عطاملک جوینی، 1399، نقاب,

] [ 14:36 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مراسم بزرگداشت حافظ در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین: به همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب نشست حافظ خوانی همراه با معرفی کتاب در سالروز بزرگداشت حافظ در این کتابخانه برگزار شد..

در این نشست، ابتدا خانم غلامی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین ضمن خیر مقدم به حضار  از اهمیت نقش کتابخانه های عمومی در این مراسمات گفتند. سپس آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه مختصری از زندگی نامه حافظ را برای حاضران در جلسه خواندند

سپس آقای سعید ملایجردی رئیس شورای شهر نقاب ضمن حضور در جلسه مطالبی را پیرامون ملاقات حافظ و تیمور جها گشا بیان کردند.


 در ادامه آقایان کریم علیزاده ، علی آریا کیاو خانم الهام نقابی از شاعران حاضر در جلسه به خوانش غزلیات حافظ پرداختند، سپس آقای عباسعلی ره گشای دانش آموخته رشته ادبیات  ضمن معرفی کتاب نکاتی را پیرامون اشعار حافظ بیان کردند..

در ادامه کتاب «365 روز در صحبت حافظ» نوشته دکتر حسین محی الدین الهه قمشه ای توسط سعید فیضی مسئول کتابخانه معرفی گردید.

 

دیگر کتاب های معرفی شده در این نشست به شرح زیر می باشد.

 

شاهد قدسی/ به قلم محمد رشید/ معرفی کننده عباسعلی ره گشای/ عضو کتابخانه

 

دیوان حافظ/ نوشته خواجه حافظ شیرازی/ معرفی کننده : علی آریا کیا/ عضو کتابخانه

 

شاعران در زمانه عسرت/ نوشته رضا داوری اردکانی/ معرفی کننده : زهرا محمدی/ کتابدار

 

همچنین نمایشگاه  کتابی بدین مضمون در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی دایر می باشد

[ دو شنبه 21 مهر 1399برچسب:بزرگداشت حافظ، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، 1399، نشست کتاب خوان,

] [ 13:51 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب دختر شینا به مناسبت هفته دفاع مقدس

«دختر شینا» روایت خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید ستار ابراهیمی از شهدای برجسته استان همدان است که در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید. بهناز ضرابی‌زاده در«دختر شینا» قدم به قدم وارد زندگی قدم خیر محمدی کنعان شده است تا زندگی او با سردار شهید ستار ابراهیمی هژیر را روایت ‌کند و همدم شب‌های تنهایی این زن و فرزندانش شود؛ شب‌هایی که قدم خیر و فرزندانش وضعیت قرمز را تجربه می‌کردند و پدر در مناطق جنگی مشغول دفاع در برابر دشمن بود.
این کتاب حکایتی از یک زندگی در پشت صحنه جنگ است؛ خاطرات زنی که در طول هشت سال ازدواجش با یکی از سرداران دفاع‌مقدس، با دشواری‌های دوری همسر و بزرگ کردن فرزندانش، کنار آمد و به تنهایی زندگی‌ را اداره کرد، چهار دختر و یک پسر به دنیا آورد و همسرش فقط موقع به دنیا آمدن یکی‌شان در کنارش بود. «دختر شینا» از معدود کتاب‌های خاطرات است که زندگی پرفراز و نشیب یک دختر جوان روستایی را در برابر چشمان ما به نمایش می‌گذارد، دختری که آن‌قدر می‌ایستد و می‌افتد و دوباره برمی‌خیزد تا جنگ را تحقیرکند.
«دختر شینا» از 19 فصل تشکیل شده و از روایت کودکی قدم خیر آغاز می‌شود؛ از زمانی که نامش را به خاطر قدم خوشی که داشت «قدم خیر» گذاشتند تا زمانی که حماسه زندگی‌اش را در پشت جبهه‌ها رقم زد. ضرابی‌زاده هم توانسته با تیزبینی و هوشمندی یک نویسنده، همه صحنه‌ها و فضاهای کتاب را اثرگذار و ملموس روایت کند. «دختر شینا» به عنوان کتاب سال شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس برگزیده شد

[ سه شنبه 1 مهر 1399برچسب:معرفی کتاب، دختر شینا، کتابخانه عطاملک جوینی، هفته دفاع مقدس,

] [ 9:9 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

بزرگداشت روز شعر و ادب پارسی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین،.به مناسبت ۲۷ شهریورماه روز  بزرگداشت شعر و ادب پارسی نمایشگاه کتاب و محفل ادبی بدین مناسبت در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  و با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 سعید فیضی مسئول کتابخانه عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود :این محفل با حضور تنی چند از شعرا  و اهل ادب از جمله آقایان زرقانی، ره گشای ، آریا کیا و خانم ها نقابی و محمدی  و با حضور آقای فیضی مسئول کتابخانه و خانم الهام نقابی خادمیار کتاب آستان قدس رضوی  برگزار شد . معرفی کتاب بدین مناسبت شعر خوانی و گفتگو های ادبی و فرهنگی و معرفی کتاب کویان اثر استاد مرحوم علی اصغر نقابی از نویسنده گان جوینی یادبود و ذکر فاتحه  برای این مرحوم از جمله برنامه این محفل ادبی بود..

[ شنبه 29 شهريور 1399برچسب:محفل ادبی, روز شعر و ادب پارسی, کتابخانه عطاملک جوینی, نقاب, سعید فیضی, سال 1399,

] [ 8:48 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نشست صمیمی اهالی کتاب با اهالی خبر در شهرستان جوین

 به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی شهرستان جوین : در راستای تکریم از خبرنگارن، کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان جوین با خبرنگارن و فعالان رسانه ای در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب دیدار کردند.

 . در این جلسه درباره  چگونگی تعامل بیش از پیش خبرنگاران با کتابخانه ها  در ایام کرونایی بحث و تبادل نظر گردید

 در ادامه سرکار خانم غلامی ریاست محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین از فعالیت های خبرنگاران برای پوشش اخبار کتابخانه تقدیر و تشکر داشتند. افزودند تعامل و همکاری کتابخانه ها و اهالی رسانه می تواند باعث دیده شدن و اهمیت کارهای فرهنگی شود و این عامل باعث تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه می شود.

 در این نشست از مدیران کانال های اصلی خبری شهرستان ( شب های جوین، #شب_های_عطاملک، #شهر_ما_حکم_آباد، جوین نیوز، صبح جوین ،محله بهر آباد ) با اهدای لوح تقدیر با امضای #مدیر_کل_کتابخانه_های_عمومی_استان_خراسان_رضوی و #کارت_هدیه تقدیر شد

[ پنج شنبه 30 مرداد 1399برچسب:تقدیر، خبرنگارن، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، اهالی رسانه، 1399,

] [ 9:38 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب خانواده در نگرش اسلام و روان شناسی

خانواده یکی از نظامهای اولیه جوامع بشری است که با وجود تحولات اساسی، در اهداف و کارکردهای خود ثابت مانده و هنوز در همه جوامع اهمیت اساسی دارد. در بیشتر جوامع از جمله ایران مشکلات متعددی متأثر از تحولات اجتماعی،‌ صنعتی و علمی برای خانواده پدید آمده است. این مشکلات نشان می‌دهد که خانواده‌ها به توصیه‌های تربیتی و روان‌شناختی بسیاری برای رویارویی با پیچیدگیهای زندگی کنونی نیازمندند. مهم‌ترین متون دینی ما، یعنی قرآن، کلام پیامبر (ص) و معصومان (ع)، سرشار از توصیه‌های کارآمد و متناسب با عصر حاضر،‌ در باب اساسی‌ترین مسائل خانواده تا جزئی‌ترین موارد است. در این کتاب مباحث خانواده با تعریف خانواده، ازدواج و مقدمات آن، مانند شرایط همسرگزینی، آغاز شده و سپس به آثار روان‌شناختی ازدواج و روابط اعضای خانواده پرداخته شده است. سپس دیدگاههای اسلام در هر مورد تبیین شده است. در فصول بعد ارکان خانواده از قبیل مسئولیتهای زن و شوهر، والدین و فرزندان؛ نقش باورهای دینی، توصیه‌های اخلاقی و رفتاری اسلام؛ عوامل مشکلات خانوادگی و راهکارهای اسلام برای پیشگیری و حل آنها؛ انواع خانواده در اسلام و قوانین اقتصادی خانواده در اسلام از نگاه روان‌شناختی بررسی شده است. در پایان با اشاره به خانواده‌های الگو در اسلام، طرحی کلی از نظام خانواده در اسلام ارائه شده است. بخش پایانی کتاب شامل منابع و نمایه اشخاص و اماکن است.

مقدمه
فصل اول: نگاه اسلام به ازدواج
فصل دوم: آثار روانشناختی ازدواج
فصل سوم: ارکان خانواده
فصل چهارم: راهکارهای اسلام برای کارایی و رشد مطلوب خانواده
فصل پنجم: تعالیم اسلام و مشکلات خانوادگی
فصل ششم: نظام خانواده در اسلام
منابع
نمایه اشخاص و اماکن

[ شنبه 25 مرداد 1399برچسب:معرفی کتاب, خانواده, روز تحکیم خانواده, کتابخانه عطاملک جوینی, 1399,

] [ 11:27 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نمایشگاه کتاب عفاف و حجاب در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین،.همزمان با سالروز حادثه مسجد گوهر شاد و هفته عفاف و حجاب در تیرماه سال 1399 نمایشگاه کتاب در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب دایر می باشد.


«حجاب حقیقتی است که به تنهایی حریف تمام شجاعت فرهنگ غربی است. حجاب وقار است، متانت است، ارزش‌گذاری زن است، سنگین شدن کفه آبرو و احترام اوست، این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله حجاب تشکر کرد، این جزء نعمت‌های الهی است. مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  
سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: علاقه مندان می توانند کتاب های این نمایشگاه را با رعایت پروتکل های بهداشتی در صورت نیاز امانت بگیرند.

وی افزود:همچنین فعالیت و معرفی کتاب دختران آفتاب در فضای مجازی و وبلاگ کتابخانه با توجه به شیوع بیماری کرونا و حفظ فاصله گذاری اجتماعی نیز از دیگر برنامه های کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  می باشد.

[ یک شنبه 22 تير 1399برچسب:نمایشگاه کتاب، عفاف و حجاب، کتابخانه عطاملک جوینی، 1399,

] [ 14:13 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برپایی نمایشگاه کتاب و روز شمار انقلاب در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، به مناسبت آغاز ایام الله دهه مبارک فجر کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نمایشگاه کتابی از منابع موجود کتابخانه و روز شمار انقلاب را در محل کتابخانه برگزار نموده است. سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: ایجاد نمایشگاه کتاب به مناسبت های ملی و مذهبی گام مهمی در شناخت هر چه بهتر و بیشتر این مناسبت ها برای عموم جامعه می باشد وی همچنین افزود نمایشگاه کتاب انقلاب  تا تاریخ 21/11/1398 در محل کتابخانه دائر و علاقمندان می توانند کتاب مور نظر خود را نیز جهت مطالعه بیشتر امانت بگیرند.

[ دو شنبه 14 بهمن 1398برچسب:نمایشگاه کتاب، دهه فجر، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 15:47 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

جلسه جمع خوانی از کتاب جوانان درباری و آرمان شهر در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. در راستای برنامه های فرهنگی جمع خوانی، کتاب جوانان درباری و آرمان شهر تالیف سید حمید روحانی از سری کتاب های معرفی شده در بهمن ماه (کتاب ماه)1398 از سوی نهاد عمومی کتابخانه های عمومی کشور در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب و با حضور آقای فیضی مسئول کتابخانه و حضور جمعی از اعضای کتابخانه  جمع خوانی شد.

 

كتاب جوانان درباري و آرمان‌شهر روايت تاريخي و شيرين يكي از مبارزان و مجاهدان حكومت اسلامي است به نام بهمن حجت كاشاني كه همراه همسرش كاترين عدل از درون دربار شاهنشاهي و پادگان نظامي به پيام انقلابي امام لبيك گفتند و با چشم پوشي از ماديات و زرق و برق درباري به سوي برپايي و ساختن آرمان‌شهر حكومت اسلامي حركت كردند.
اين حركت و مجاهدت نشان از آن دارد كه نهضت اسلامي امام علاوه بر اين‌كه بر دل و جان مردم ايران نشسته است، تا عمق ذهن و جان برخي از اهالي كاخ ستمگران رسوخ و رخنه كند و نداي ملكوتي ايشان بر جان بيداردلاني كه هنوز از لذات و جذبه‌هاي كاخ و كاخ‌نشيني سرمست  نشده‌اند را به سوي نور و روشنايي بكشاند و از آنان دربارياني انقلابي و مسلمان بسازد.
در اين اثر تاريخي اتفاقات و تحولات روحي برخي از وابستگان دربار پهلوي و سعي و كوشش آنها براي تحقق انقلاب و برپايي حكومت اسلامي مهم‌ترين محور كتاب است.
از موضوعات مهم كتاب پرداختن به ماجراهاي سه شخصيت درباري است، به نام‌هاي بهمن حجت کاشانی، فرزند سرهنگ محمود حجت که در راه براندازي نظام پادشاهي و تشكيل حكومت اسلامي تلاش‌هاي بسياري نمود و در پايان اين حركت انقلابي به دست مأمورین شاه ، به شهادت می‌رسد.
 علی اسلامی اصل فرزند شاهپور علیرضا پهلوی و نوه رضاشاه پهلوی كه نام واقعی او پاتریک پهلوی بود، از مادری لهستانی تبار به نام کریستین شولوسکی به دنیا آمد. علی پس از آشنايي با شخصیت بهمن و متأثر از انديشه و قیام او، نام و مرام خود را در جريان نهضت دینی تغییر می‌دهد و ماجراهاي غریبی را رقم می‌زند.
خانم کاترین عدل، دختر پروفسور عدل و همسر بهمن حجت، که او هم غریبانه شهید می‌شود.
نويسنده با استفاده از اسناد رسمی و نيز مصاحبه با شاهدان و بستگان فعالان این قیام، توانسته اثري با ویژگی‌هاي مهم و منحصر به فرد را در خصوص انقلاب اسلامي از به‌جاي گذارد.

تصور روییدن یک گل زیبا در لجنزار برای عده ای دشوار است. شاید با مطالعه سرگذشت علی پهلوی اسلامی به عنوان عضوی از خاندان پهلوی به این کلام الهی رهنمون شویم که امکان تولد از مردگان هم وجود دارد.

 

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: جمع خوانی کتاب علاوه بر معرفی آن کتاب به اعضا می توانند نقش مثبتی به فرهنگ کتاب خوانی در جامعه کمک کند

[ یک شنبه 13 بهمن 1398برچسب:جمع خوانی، کتاب جونان درباری و آرمان شهر کتابخانه عطاملک جوینی، دهه فجر 1398,

] [ 8:30 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری جشن شب یلدا همراه با برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، همزمان با نزدیک شدن به بلندترین شب سال و آغاز زمستان 1398 کتابخانه عمومی عطاملک جوینی با برنامه های متنوع فرهنگی و با حضور آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، خانم زهرا محمدی کتابدار کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، آقای عباسعلی ره گشای استاد ادبیات فارسی، آقای هادی آریانا خبرنگار و فعال فرهنگی و جمعی از اعضای کتابخانه به استقبال این جشن و یادگار کهن ایران زمین رفت.

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است  که در این شب خانواده های ایرانی ضمن دید و بازدید و صله رحم شاهانامه خوانی و حافظ خوانی را انجام می دهند. و به همین مناسبت کتابخانه عمومی عطاملک جونی نقاب ضمن دعوت از اعضای خود این مهم را  در کتابخانه جشن گرفت . برپایی سفره یلدایی در محل کتابخانه، نقالی از قصه گردآفرید شاهنامه توسط خانم نادیا کلاته میمری از اعضای کودک کتابخانه ، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی توسط اعضا از دیگر برنامه های فرهنگی انجام شده در این جشن یلدایی بود..

[ سه شنبه 26 آذر 1398برچسب:شب یلدا، 1398، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب،,

] [ 13:54 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

بازدید و قصه گویی برای بچه های مهدکودک فردای روشن شهر نقاب در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. به مناسبت 13 آبان روز دانش آموز ضمن بازدید بچه های مهدکودک فردای روشن نقاب از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه کتاب بچه ابر را بچه ها قصه گویی کردند.

 

سعید فیضی مسئول کتابخانه عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود. ضمن بازدید و قصه گویی برای بچه ها مسابقه قصه خوانی نیز بین بچه ها برگزار شد که به تعدای از بچه ها نیز از طرف کتابخانه جوایزی اهدا گردید.

[ سه شنبه 14 آبان 1398برچسب:13آبان ماه ؛ کتابخانه عطاملک جوینی؛فیضی,

] [ 14:53 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نشست کتاب خوان کتابخانه ای و جمع خوانی ویژه هفته دفاع مقدس در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، به مناسبت هفته دفاع مقدس در مهر ماه سال 1398  کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب اقدام به برگزاری نشست کتابخوان کتابخانه ای و جمع خوانی  از کتاب تجاوزکه آغاز شد... تالیف محمد قاسم فروغی جهرمیاز سری کتاب های تقریظ رهبری ویژه این هفته در محل کتابخانه کرد.

در این نشست که با حضور خانم  زهرا محمدی کتابدار کتابخانه عطاملک جوینی و جمعی از اعضای کتابخانه برگزار شد. 4 عنوان کتاب معرفی شد.

 

شماکه غریبه نیستید/ نویسنده: هوشنگ مرادی کرمانی/ ارائه دهنده: معصومه نقابی/ عضو کتابخانه

 شما که غریبه نیستید" عنوان زندگینامه ی هوشنگ مرادی کرمانی، از نویسندگان بزرگ ادبیات کودکان ایران است که به صورت خاطره نویسی به ترتیب زمان به وسیله خود ایشان نوشته شده است.

بیشتر رویدادهایی که در زندگی روای پیش می آید سخت و تأثیر گذار است و سخت تر از آن ها ضربه های عاطفی است که به او وارد می شود. اما راوی در آن فضایی که فقر مادی و فقر فرهنگی به هم آمیخته است به روش های گوناگون سهم خودش را از زندگی می گیرد. با شیطنت ها و بازی هایی که گاه آزار دهنده اند به زندگی سخت و محیط یکنواخت و خسته کننده ی خود تنوع می بخشد. گاه نیز در دنیای خیال خود را ارضا می کند. خواندن و نوشتن بهترین سرگرمی اوست. او در سیرج، کرمان، یتیم خانه و ... راه و رسم زندگی را می آموزد و تسلیم شرایط نمی شود و در هر حالتی به فکر هدف خویش است. نوجوانان در همانند سازی با این نویسنده ی مشهور کشورمان می آموزند که بایستی با ناملایمات زندگی خلاقانه و فعال کنار آمد..

 

دلهره های آخرین خاکریز/ نویسنده محمد اصغر زاده/ ارائه دهنده: الهام نقابی/ عضو کتابخانه

کتاب "دلهره‌های آخرین خاکریز" روایتی از زندگی و فعالیت‌های سردار شهید محمدرضا شمس آبادی با حضور مسئولان شهری و خانواده‌های معظم شهدا در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) سبزوار رونمایی شد.

 

حکایت دولت و فرزانگی / نویسنده:مارک فیشر/ ارائه دهنده: مریم نوروزی/ عضو کتابخانه

جملاتی مؤثر و قابل تأمل از این کتاب زا در ادامه آورده‌ام. امیدوارم بتواند تأثیری هر چند اندک در نفکر شما نسبت به زندگی داشته باشد. خوشحال میشویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

“آیا فکر میکنی کسی که ۲۵۰ هزار دلار در می‌آورد، هفته‌ای ده برابر تو کار می‌کند؟ مسلماً نه!

پس اگر این شخص ده برابر تو در می‌آورد بی آنکه بیش از تو کار کند، پس باید به کاری کاملا متفاوت از کار تو سرگرم باشد. باید در کارش رازی باشد که تو یکسر از آن بی خبری.”

“بیشتر مردم می‌ترسند چیزی بخواهند، و وقتی عاقبت چیزی می‌خواهند، به اندازه کافی اصرار نمی‌کنند. این خطاست.”

” اشخاصی که صبر می‌کنند تا اوضاع و شرایط عالی از راه برسد، هرگز کاری را به انجام نمی‌رسانند. زمان مطلوب برای عمل همین حالا است.”

” زندگی می‌خواهد بداند که دقیقا از آن چه می‌خواهید. اگر چیزی نخواهید، چیزی به دست نخواهید آورد.”

یکی از خوبی‌های این کتاب این است که دعوت به اقدام واضح دارد و مخاطب خود را تشویق می‌کند تا تکنیک‌های گفته شده را عملی سازد

 

تجاوز که آغاز شد/ نویسنده: محمد قاسم جهرمی/ ارائه دهنده: زهرا محمدی/ کتابدار کتابخانه

کتاب تجاوز که آغاز شد، مجموعه ای از خاطرات مرزنشینان و رزمندگان کشورمان از چگونگی آغاز جنگ و همچنین خاطرات اسرای عراقی از چگونگی آغاز جنگ می باشد

  

[ سه شنبه 9 مهر 1398برچسب:هفته دفاع مقدس، کتابخانه عطاملک جوینی، نشست کتاب خوان، 1398,

] [ 9:28 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

از 3 برگزیده نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی تقدیر شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، همزمان با برگزاری شب شعر دومین گام انقلاب  با محوریت اشعار انقلابی ، عاشورایی و دفاع مقدس که با حضور شاعرانی از مشهد ، نیشابور،سبزوار و جوین در محل کتابخانه شادروان مسروی حکم آباد و با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی حجت الاسلام و المسلمین سبزیان، فرماندار شهرستان جوین آقای مهندس جمشیدی و دیگر مسئولان برگزار شد در پایان مراسم از برگزیدگان نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب تقدیر شد.

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود. تقدیر از برگزیدگان مسابقات کتابخوانی در چنین مراسمی باعث تشویق و انگیزه مضاعف برای حضور هر چه بهتر و بیشتر افراد در مسابقات کتابخوانی در آینده می شود.

لازم به ذکر است نزدیک به 500 نفر در بخش های مختلف پویش، نقاشی، اینترنتی و مکتوب  نهمین دوره جشنواره رضوی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شرکت کرده اند.

رسالت کتابخانه های عمومی در زمینه هفته دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین،همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس سال 1398 کتابخانه عمومی عطاملک جوینی ضمن برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس نمایشگاه کتابی نیز بدین مضمون در محل کتابخانه دایر کرد است.
  
فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: علاقه مندان می توانند کتاب های این نمایشگاه را که به بررسی این برهه تاریخی و فرهنگ ایثار و شهادت می پردازد را در صورت نیاز امانت بگیرند.

از دیگر برنامه متناسب با این ایام جمع خوانی از کتاب تجاوز که آغاز شد از مجموعه کتاب های تقریظ رهبری نصب بنر و شرکت در مراسم غبار روبی از مزار شهدا از دیگر برنامه های انجام شده در این هفته از سوی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی است.

[ دو شنبه 1 مهر 1398برچسب:هفته دفاع مقدس، کتابخانه عطاملک جوینی، نمایشگاه کتاب، 1398,

] [ 11:36 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و جمع خوانی از کتاب سلام بر ابراهیم در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، همزمان با هفته دفاع مقدس سال 1397 کتابخانه عمومی عطاملک جوینی ضمن جمع خوانی از کتاب سلام بر ابراهیم نمایشگاه کتابی بدین مضمون در محل کتابخانه دایر کرد است.
  
فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: علاقه مندان می توانند کتاب های این نمایشگاه را که به بررسی این برهه تاریخی و فرهنگ ایثار و شهادت می پردازد را در صورت نیاز امانت بگیرند.

از دیگر برنامه متناسب با این ایام جمع خوانی از کتاب سلام بر ابراهیم بود که در محل سالن مطالعه کتابخانه با حضور جمعی از اعضا صورت گرفت.

نصب بنر و شرکت در مراسم غبار روبی از مزار شهدا از دیگر برنامه های انجام شده در این هفته از سوی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی بوده است.

[ چهار شنبه 4 مهر 1397برچسب:نمایشگاه کتاب، دفاع مقدس، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب جمع خوانی,

] [ 13:21 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

به مناسبت 25 اردیبهشت سالروز پاسداشت زبان پارسی برگزار گردید.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جون : به مناسبت 25 اردیبهشت روز پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب نشست کتابخوان مدرسه ای  را در دبیرستان صعود پویا شهر نقاب برگزار نمود.  .طی این نشست کتاب  زایو نوشته مصطفی رضایی کلورزی از سری  کتاب های کتابخوان ماه (اردیبهشت 1397) معرفی شده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور  توسط آقای فیضی مسئول کتابخانه برای دانش آموزان معرفی شد دیگر کتاب های معرفی شده:

 

حقایق هولناک درباره زمان/ نویسنده: نیک آرنولد/ ارائه دهند : نوید محتشمی/ دانش آموز

 

گیاهان دارویی/ نویسنده: غلامرضا آزادی/ ارائه دهنده: میلاد بهرامی نسب/ دانش آموز

 

دانستنیهای دانش آموز/ نویسنده : محمد حسین قاسمی/ ارائه دهنده :  علی قزلقارشی/ دانش آموز

 

کرمی که هیولا شد /نویسنده : جعفر توزنده جانی / ارائه دهنده : حسین دیمه/ دانش آموز

 

پسرک فلافل فروش / نویسنده: گروه هنری شهید هادی/ ارائه دهنده: محمد حسن گوهری/ دانش آموز

 

زایو/ نویسنده : مصطفی رضایی/ ارائه دهنده :  سعید فیضی/ مسئول کتابخانه

 

رستم بر قله حماسه / نویسنده : عباس عطاری کرمانی/ ارائه دهنده :  سعید فیضی/ مسئول کتابخانه

 

در پایان این نشست  نیز جوایزی از طرف کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب به معرفی کننده گان کتاب اهدا گردید.

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد