کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

با محوریت بزرگداشت پروین اعتصامی برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی شهرستان جوین : ویژه برنامه شعر خوانی با محوریت بزرگداشت پروین اعتصامی به همت محفل ادبی «عطاملک جوینی» کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد..

در ابتدا خانم عصمت غلامی  رئیس اداره کتابخانه های عمومی جوین یضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: کتابخانه های عمومی باید قلب ثپنده فرهنگ هر شهر باشند و محفل ادبی عطاملک در راستای همین هدف، جلسه شعرخوانی و بررسی زندگی پروین اعتصامی برگزار نموده است.

در ادامه خانم زهرا ملایجردی معلم بازنشسته ادبیات  به بررسی زندگی نامه پروین اعتصامی برای حاضران پرداخت: رخشندهٔ اعتصامی (۲۵ اسفند ۱۲۸۵ – ۱۵ فروردین ۱۳۲۰) معروف به پروین اعتصامی، شاعر ایرانی بود. او بیشتر به دلیل به کار بردن سبک شعریِ مناظره در شعرهایش معروف است. مضامین و معانی اشعار او، توصیف‌کنندهٔ دلبستگی عمیق وی به پدر، استعداد و شوق فراوان او به آموختن دانش، روحیهٔ ظلم‌ستیزی و مخالفت با ستم و ستمگران، حمایت از حقوق زنان و ابراز همدلی و همدردی با محرومان و ستم‌دیدگان است. همچنین از او به‌عنوان «مشهورترین شاعر زن ایران» یاد شده‌است..

 

در ادامه سعید فیضی مسئول کتابخانه عطاملک جوینی همراه با آقای حسن ناظمی از اعضای کتابخانه شعر مست و هوشیار پروین اعتصامی را دو به دو به حال مناظره ای خوانش کردند.

محتسب، مستی به ره دید و گریبانش گرفت

 مست گفت ای دوست، این پیراهن است، افسار نیست

 گفت: مستی، زان سبب افتان و خیزان میروی

 گفت: جرم راه رفتن نیست، ره هموار نیست

 گفت: میباید تو را تا خانهٔ قاضی برم

 گفت: رو صبح آی، قاضی نیمه‌شب بیدار نیست

 گفت: نزدیک است والی را سرای، آنجا شویم

 گفت: والی از کجا در خانهٔ خمار نیست

 گفت: تا داروغه را گوئیم، در مسجد بخواب

 گفت: مسجد خوابگاه مردم بدکار نیست

 گفت: دیناری بده پنهان و خود را وارهان

 گفت: کار شرع، کار درهم و دینار نیست

 گفت: از بهر غرامت، جامه‌ات بیرون کنم

 گفت: پوسیدست، جز نقشی ز پود و تار نیست

 گفت: آگه نیستی کز سر در افتادت کلاه

 گفت: در سر عقل باید، بی کلاهی عار نیست

 گفت: می بسیار خوردی، زان چنین بیخود شدی

 گفت: ای بیهوده‌گو، حرف کم و بسیار نیست

 گفت: باید حد زند هشیار مردم، مست را

 گفت: هشیاری بیار، اینجا کسی هشیار نیست

 

در ادامه خانم های غزاله غفار زاده و مهیا دینانت و آقای علی آریا کیا و مهدی علی پور اشعاری را برای حاضران خواندن

 گفتنی است، در پایان  از خانم های الهام نقابی دبیر محفل عطاملک جوینی ، فاطمه موسوی نقال کشوری، مهیا دیانت و خانم کوثر بهرآبادی از فرهیخته گان خانم عضو کتابخانه تقدیر شد.

[ دو شنبه 22 اسفند 1401برچسب:25 اسفند، بزرگداشت پروین اعتصامی، کتابخانه عطاملک جوینی، سعید فیضی,

] [ 11:47 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تور کتابخانه گردی با حضور جمعی از مسئولین شهرستان جوین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستانجوین  :  همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور تور کتابخانه گردی با حضور علی سامقانی فرماندار جوین، مجید نقابی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هاشم ملایجردی عضو شورا اسلامی شهر نقاب و  جمعی از مسئولین شهرستان جوین در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب اجرا شد..

.
در ابتدا  خانم عصمت غلامی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه  گفت : 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور یادآور اتفاق خوب است در مسیر تحقق آرمان تجمیع امور کتابخانه ها، پایگاه ها و منابع انسانی و مالی و امر کتابخوانی و امیدواریم روز به روز تاثیر گذاری این نهاد فرهنگی در جامعه بیشتر شود..

در ادامه از مسئولان حاضر در این تور فرهنگی با اهدای لوح تقدیر و هدیه فرهنگی تقدیر شد. 

[ پنج شنبه 18 اسفند 1401برچسب:تور کتابخانه گردی، 17 اسفند، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، سال 1401,

] [ 8:51 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

دوره آموزشی کمکهای اولیه و امداد رسانی با مشارکت هلال احمر شهرستان جوین

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین دوره آموزشی کمکهای اولیه و امداد رسانی ویژه کارکنان و کتابداران شهرستان جوین با مشارکت جمعیت هلال احمر شهرستان برگزار شد ،.

محسن نقابی، مدرس این کارگاه  ضمن تاکید بر لزوم آشنایی مردم با آموزش همگانی مخاطرات و کمک‌های اولیه، گفت: هر چیزی که بتواند باعث آسیب یا خسارت شود ، «مخاطره» نامیده می‌شود. این آسیب یا خسارت می‌تواند جانی یا مالی باشد و یا هر عاملی که باعث اختلال در روال عادی کارها شود.

وی تصریح کرد: در ساعات اولیه پس از وقوع مخاطرات، خانواده‌ها، دوستان، همکاران و همسایگان، اولین کسانی هستند که می‌توانند بیشترین کمک و امدادسانی را انجام دهند. در همین راستا به منظور کاهش خسارات جانی و مالی لازم است که این افراد آموزشهای لازم را فرا گرفته و از قبل آمادگی برای مواجه با این مسائل را داشته باشند..

 در این دوره عملی آموز ش هایی از قبیل ارزیابی بیمار، تنفس مصنوعی، خفگی، علائم حیاتی، خونریزی‌ها، شکستگی‌ها، آتل بندی، غش، صرع، مسمومیت‌ها، زخم‌ها، سکته قلبی، سوختگی‌ها و نحوه استفاده از دستگاه فشار خون به کتابداران آموزش داده شد..

[ یک شنبه 23 بهمن 1401برچسب:دهه فجر، 1401، کتابخانه عطاملک جوینی، دوره هلال احمر,

] [ 13:33 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری کارگاه عزت نفس و شیوه های مثب اندیشی در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در راستای برنامه های فرهنگی و به مناسبت دهه فجر سال 1401  کار گاه عزت نفس برای بانوان فعال عضو کتابخانه به صورت رایگان توسط خانم خدیجه پارسایی مهر کارشناس روانشناسی در حوزه عزت نفس و اعتماد به نفس  برگزار شد.

کمبود عزت نفس را می‌توان ریشه بسیاری از مشکلات رفتاری و ذهنی ما انسان‌ها دانست. مقایسه افراطی خود با دیگران، حساسیت بیش از حد به گفتار و رفتار دیگران، استفاده بیش از حد از استراتژی اجتناب برای مدیریت تعارض، احساس دوست‌داشتنی نبودن و نیز بدبینی نسبت به کسانی که دوست‌مان دارند، تنها چند مورد از نشانه های عزت نفس پایین است..

  خانم خدیجه پارسایی مهر افزود:اگرچه نمی‌توان عزت نفس را داروی معجزه‌آمیز رفع همه مشکلات دانست، اما این واقعیت را هم نمی‌توان انکار کرد که با بررسی دقیق و عمیق مشکلات و چالش‌های زندگی خود (چه زندگی شخصی و چه شغلی) می‌توانیم ردپای عزت نفس پایین را به عنوان یکی از ریشه‌ها ببینیم،  به همین علت تلاش و تمرین برای افزایش عزت نفس را به افراد بسیاری توصیه می‌کنند.

 سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: برگزاری چنین کارگاه هایی می تواند در ثبیت نقش کتابخانه های عمومی در بالابردن فرهنگ عمومی کمک کند

[ چهار شنبه 19 بهمن 1401برچسب:کارگاه عزت نفس ، دهه فجر، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 5:19 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر؛

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. در راستای برنامه های فرهنگی و به مناسبت دهه فجر سال 1401  کتاب وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره)  در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب و با حضور دانش آموزان دبیرستان فرزانه نقاب و آقای فیضی مسئول کتابخانه و حضور جمع خوانی شد.

دین مبین اسلام توجه بسیاری به وصیت و سفارش به بازماندگان کرده است. چه بسا سفارش و وصیت در ادیان دیگر یا آئین‌های دیگر انسانی وجود داشته باشد؛ امّا آنچه اسلام به صورت گسترده و جدّی روی آن تأکید دارد و پیشوایان دین و بزرگانِ آئین ما به آن پرداخته‌اند در هیچ مکتب و آئینی دیگر یافت نمی‌شود.

 بیشترین سفارشی که در جای دیگر می‌توان به آن برخورد کرد تصمیم‌گیری در مورد امور مالی؛ کسی است که از دنیا می‌رود. لکن سفارش‌های ائمه دین ما همواره فراتر از امور مالی بلکه فراتر از امور شخصی خودشان بوده است. وقتی وصایای اهل‌بیت: به فرزندان، نزدیکان یا امّت را می‌نگریم بزرگترین و مهم‌ترین دغدغه آنان رستگاری امّت بوده و همواره آنان را به انجام اموری که رستگاری‌شان را تأمین کند سفارش می‌کرده‌اند.

 وصیت نامه امام خمینی(ره) نیز سفارش به دنیا و مقام‌های این جهانی؛ نیست بلکه توصیه‌ها و سفارش‌های ارزشمند دینی است که صلاح و رستگاری جامعۀ اسلامی را تأمین می‌کند. اگر جامعۀ اسلامی سفارش‌های امام خمینی(ره) را به درستی بشناسد و آن‌ها را به کار گیرد امّتی واحد و هماهنگ و پویا و رو به جلو خواهیم داشت که هدف اصلی آن رستگاری تمام انسان‌ها و عدالت‌گستری در همۀ گسترده جهان است.

 سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: جمع خوانی کتاب علاوه بر معرفی آن کتاب به اعضا می توانند نقش مثبتی در فرهنگ کتاب خوانی در جامعه داشته باشد.

[ یک شنبه 16 بهمن 1401برچسب:دهه فجر، 1401، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 7:19 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مسابقه کتابخوانی از کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان گوش کنند

[ یک شنبه 2 بهمن 1401برچسب:مسابقه کتابخوانی] ، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی، روز زن ,

] [ 6:5 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برنامه فرهنگی همراه با دانش آموزان دبیرستان صعود پویا نقاب

[ شنبه 17 دی 1401برچسب:,

] [ 6:25 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برپایی نمایشگاه شهید سلیمانی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

[ سه شنبه 13 دی 1401برچسب:,

] [ 10:8 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

به همت کتابخانه عطا ملک جوینی نقاب و با محوریت شهادت حضرت فاطمه(س)

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) نشست کتابخوان کتابخانه ای با محوریت زندگی حضرت فاطمه(س) در کتابخانه عمومی عطا ملک جوینی نقاب برگزار شد..

در این نشست که با حضور خانم زهرا محمدی کتابدار کتابخانه عطاملک جوینی و جمعی از بانوان کتابخانه برگزار شد 5 کتاب به شرح زیر معرفی شد .

 

چهل داستان و چهل حدیث از حضرت فاطمه زهرا علیه السلام/ نویسنده: عبدالله صالحی/ ارائه دهنده: عاطفه دانش یار/ عضو کتابخانه

 فاطمه فاطمه است/ نویسنده: علی شریعتی/ ارائه دهنده: معصومه نقابی/ عضو کتابخانه

 چگونه صحبت کنیم تا کودکان گوش کنند و چگونه گوش کنیم تا کودکان صحبت کنند/ نویسنده:ادل فیبر/ ارائه دهنده:آمنه قنبر آبادی/ عضو کتابخانه

 حضرت فاطمه(س)/ نویسنده: حسین فتاحی/ ارائه دهنده: اعظم قنبرآبادی / عضو کتابخانه

 شرح زندگانی و شخصیت والای حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها/نویسنده: علی اکبر مهدی پور/ ارائه دهنده: زهرا محمدی/ کتابدار کتابخانه

[ پنج شنبه 8 دی 1401برچسب:نشست کتاب خوان، شهادت حضرت فاطمه عمومی عطاملک جوینی نقاب، 1401,

] [ 5:18 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

ویژه برنامه «شب یلدا» در آستانه فرارسیدن طولانی ترین شب سال به همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، ویژه برنامه «شب یلدا» در آستانه فرارسیدن طولانی ترین شب سال به همت عطاملک جوینی در مدرسه ابتدایی آمنه شهر نقاب برگزار شد ..

سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  گفت: «شب یلدا» که به عنوان یکی از شب‌های مقدس در ایران باستان مطرح بوده به‌صورت رسمی در گاهشماری ایرانیان باستان از سال ۵۰۲ پیش از میلاد در زمان داریوش یکم به تقویم رسمی ایرانیان باستان راه یافت. چله و جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است. تاریکی نماینده اهریمن بود و چون در طولانی‌ترین شب سال، تاریکی اهریمنی بیشتر می‌پاید، این شب برای ایرانیان نحس بود و چون فرا می‌رسید، آتش می‌افروختند تا تاریکی و عاملان اهریمنی و شیطانی نابود شده و بگریزند، مردم گرد هم جمع شده و شب را با خوردن، نوشیدن، شادی و پایکوبی و گفتگو به سر می‌آوردند و خوانی ویژه می‌گستردند،.


در همین راستا ویژه برنامه «شب یلدا»، با حضور آقای سعید فیضی در مدرسه ابتدایی آمنه همراه با شاهنامه خوانی و قصه گویی از کتاب داستان های شاهنامه گرم تر از آتش محمد رضا یوسفی گرامی داشته شد.
فیضی ضمن اعلام این خبر افزود: پیوند میان مدارس و کتابخانه های عمومی در اجرای برنامه های فرهنگی گام بلندی در ارتقای فرهنگی عمومی در بلند است.

[ یک شنبه 27 آذر 1401برچسب:شب یلدا، شاهنامه خوانی، کتابخانه عطاملک جوینی، مدرسه ,

] [ 10:53 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

آئین تقدیر از اعضای برتر کتابخوان و فعالان حوزه کتاب در شهرستان جوین برگزار شد.

 

آئین تقدیر از اعضای برتر کتابخوان و فعالان حوزه کتاب کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب با حضور فرماندار شهرستان جوین و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

در این مراسم از آقایان : رامتین پویان، امیرمهدی ستایش ، مهدی محمدی اصیل، خانم ها فاطمه شمسایی فر، مهسا کلاته میمری فاطمه زهرا عباس آبادی، به عنوان کتابخوانان برتر و  از خانم ها الهام نقابی ، سمانه قدرآبادی ، فاطمه جنت آبادی ، سوگند عباس آبادی ، معصومه نقابی ، مرضیه جلمبادانی  ، فاطمه صمیمی فرد برندگان مسابقات کتابخوانی هفته کتاب و خانم ها فاطمه سردارآبادی ، راضیه کلاته آقا محمدی و عاطفه دانشیار به عنوان فعالان فرهنگی کتابخانه و خانم  زهرا نعیمی و آقای حجت الله شکیبا  به عنوان  معلم های فعال و همیار کتابخانه تقدیر شد.

[ یک شنبه 20 آذر 1401برچسب:تقدیر, اعضای برتر, فعلان فرهنگی, خانم زهرا نعیمی, کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 7:41 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برنامه های فرهنگی با مشارکت مدرسه شهید حمید رضا کلاته میمری در کتابخانه عطاملک جوینی نقاب برگزار شد

 

. به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی جوین، ،برنامه های متنوع فرهنگی همزمان با هفته کتاب با مشارکت مدرسه شهید حمید رضا کلاته میمری در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین برگزار شد.

 

سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی  نقاب شهرستان جوین ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی در تلاش هستند تا بار دیگر جامعه و به ویژه کودکان را با توجه به روند رو به رشد استفاده از فضاهای مجازی از مطالعه تا بازی و سرگرمی، به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی هدایت کنند.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف ابتدا باید زمینه سازی های لازم انجام شد. یکی از راه های موثر برگزاری برنامه های فرهنگی همچون قصه گویی، معرفی کتاب و ... است.

 

در همین راستا، علاوه بر معرفی بخش های مختلف کتابخانه ، نحوه عضویت، برنامه های فرهنگی همچون معرفی کتاب و قصه گویی از کتاب «فیل در تاریکی» نوشته پرویز امینی توسط سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد...

[ یک شنبه 29 آبان 1401برچسب:,

] [ 13:55 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

ترافیک بازدید از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی در هفته کتاب

 

دبیرستان ام الائمه



دبیرستان فرزانگان



دبستان شهید منتظری



دبستان آلاله



دبستان شهید محمد رضا کلاته 



مدرسه آمنه نقاب



مهد کودک گل های گندم

[ یک شنبه 29 آبان 1401برچسب:بازدید، هفته کتاب، مدارس، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب 1401,

] [ 12:38 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نشست کتاب خوان مدرسه ای به همت کتابخانه عطاملک جوینی نقاب جوین برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، به مناسبت سی امین دوره هفته کتاب نشست کتاب خوان مدرسه ای با مشارکت مدرسه  دخترانه ره جویان و به همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین برگزار شد..

 

سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین گفت: هدف اصلی کتابخانه های عمومی به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهادینه کردن عادت مطالعه در جامعه به ویژه برای گروه سنی نوجوانان و جوانان است.

وی افزود: برای ایجاد ایرانی کتابخوان و آگاه نیاز است که آینده سازان این مرز و بوم را هر چه بیشتر با کتاب و کتابخوانی مانوس کنیم.

 

در همین راستا، نشست کتابخوان مدرسه ای با معرفی «از ذهنت خارج شو و زندگی کن، راهنمای یک زندگی بی‌نظیر برای نوجوانان» پدیدآور:جوزف سیاروچی و دیگران  از سری منابع طرح کتاب‌خوان ماه ویژه آبان ۱۴۰۱،توسط سعید فیضی، مسئول کتابخانه؛ «شازده کوچولو» اثر سنت اگزوپری توسط  فاطمه موسوی حکم آبادی، «ندختر سینا» اثر بهناز ضرای زاده توسط مهدیه خرمی اصل و  «باشگاه پنج صبحی ها» اثررابین شارما توسط کوثر انصاری نیک  کتاب سلام بر ابراهیم گروه انتشارات شهید ابراهیم هادی  توسط یگانه بهمنی از دانش آموزان مدرسه متوسطه اول ره جویان نقاب برگزار شد.

در پایان این نشست جوایزی از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین به معرفی کننده گان کتاب  اهدا شد

[ چهار شنبه 25 آبان 1401برچسب:نشست کتاب خوان، هفته کتاب کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، 1401، مدرسه ره جویان,

] [ 11:19 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نشست ویژه معرفی کتاب در دانشگاه پیام نور نقاب ویژه سی امین دوره هفته کتاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین به مناسبت فرا رسیدن سی امین دوره هفته کتاب نشست کتاب خوان ویژه این هفته در دانشگاه پیام نور شهر نقاب با حضور آقای حسن دیورخش ریاست دانشگاه پیام نور، خانم معصومه ملایجردی مسئول فرهنگی دانشگاه ، خانم عصمت غلامی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی، اساتید و جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور، توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد.

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: خانم غلامی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین  در ابتدای جلسه نکاتی در باب اهمیت مطالعه و کتاب خواندن در پیشبرد فرهگ جامعه بیان کردند سپس آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه عطاملک جوینی نقاب  ضمن معرفی شعار سی امین دوره هفته کتاب (ما همانیم که می خوانیم) و خدمات کتابخانه و آموزش سایت سامان ، کتاب جاناتان مرغ دریایی نوشته ریچارد باخ که مسابقه ای تحت عنوان لذت پرواز از همین کتاب در حال برگزاری است را برای دانشجویان حاضر در جلسه معرفی کردند دیگر کتاب های معرفی شده به شرح زیر می باشد.

                                                                                                                                        

 قروباغه را قورت بده/ نویسنده: برایان تریسی/ارائه دهند:سید محمد کهنه/دانشجو

 اثر مرکب/ نویسنده: دارن هاردی/ ارائه دهنده : نرجس شمس آبادی/ دانشجو

 گلستان سعدی / نویسنده : سعدی / ارائه دهنده : هانیه نهاردانی/ دانشجو

 در پایان این نشست جوایزی از طرف اداره کتابخانه عمومی شهرستان جوین به اهدا کننده گان کتاب اهدا شد

تهیه و نصب بنر اعضای برتر کتابخوان کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب در سال 1401

 

[ یک شنبه 22 آبان 1401برچسب:اعضای برتر، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب,

] [ 10:7 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برنامه های فرهنگی با مشارکت مدرسه آلاله در کتابخانه عطاملک جوینی نقاب برگزار شد

 

. به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی جوین، ،برنامه های متنوع فرهنگی همزمان با هفته کتاب با مشارکت مدرسه شهید منتظری در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین برگزار شد.

 

سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی  نقاب شهرستان جوین ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: كتاب خواني براي بچه ها، تمريني براي كسب مهارت هاي اجتماعي، تعامل و گفت وگو با ديگران و نيز تمرين و تجربه اي براي خوب گوش دادن به شمار مي رود همچنین قصه خواني، گنجينه هاي واژگاني كودكان را پربار كرده و آنان را براي خواندن و نوشتن بهتر آماده مي سازد و گوش دادن به داستان براي كودك تمريني براي گفت وگو و احترام گذاشتن به ديگران نيز تلقي مي شود.

در همین راستا، برنامه های فرهنگی همچون معرفی کتاب و قصه گویی از کتاب نادانی دشمن ماست :پنج حدیث از امام حسن عسگری علیه السلام نوشته محمد مهاجرانی از سری کتاب های کتابخوان ماه آبان 1401  توسط سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد.

مهاجرانی در کتاب «نادانی دشمن ماست» از مجموعه چند جلدی «حدیث و شعر و قصه» در قالب شعر کودکانه به پنج حدیث از امام حسن عسگری علیه‌السلام اشاره دارد. این اثر ترکیبی از متن عربی و ترجمه حدیث، شعر، قصه و تصاویر مرتبط و جذاب است تا به خوبی و مؤثر منظور حدیث منتخب را برساند

[ یک شنبه 22 آبان 1401برچسب:هفته کتاب؛ 1401، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، مدرسه آلاله، قصه خوانی,

] [ 10:5 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مسابقه پویش معرفی کتاب کویان

 

در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مناسبت سی امین دوره هفته کتاب؛

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین  به مناسبت هفته کتاب مسابقه کتابخوانی «لذت پرواز» با محوریت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همت کتابخانه عمومی عطا ملک جوینی شهرستان جوین برگزار می شود.

سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی شهرستان جوین ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سی امین دوره  هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: مسابقه کتابخوانی «لذت پرواز» بر اساس  کتاب «جاناتان مزغ دریایی» اثر ریچارد باخ بصورت پیامکی و از 18 آبانماه لغایت 30 آبانماه سال 1401 ویژه گروه سنی 13  سال به بالا  در قالب پاسخگویی به 5 سوال برگزار می شود.
وی افزود : جاناتان مرغ دریایی، کتابی سرشار از امید است. داستان پرواز و رهایی. داستان چگونه پریدن و چگونه دل کندن، داستان رها کردن و شکستن تمام عادات. یک داستان نمادین که می‌شود از آن اوج گرفتن را آموخت. اینکه هرگز نباید مایوس شد و دست از تلاش کشید.

علاقمندان برای دریافت نسخه الکترونیکی این کتاب به شماره 09159528190 در بله پیام ارسال نمایند.

همچنین برای شرکت در این مسابقه می توانند جواب سوالهای مطرح شده از به ترتیب از چپ به راست به همراه نام و نام خانوادگی به شماره 09159528190  پیامک نمایند.

گفتنی است، پس از اتمام برگزاری مسابقه به 5 نفر از برگزیدگان به قید قرعه کارت هدیه یک میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

[ سه شنبه 17 آبان 1401برچسب:جاناتان مرغ دریایی، سی امین دوره هفته کتاب، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب ، 1401,

] [ 12:46 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

ویژه برنامه بازدید و قصه خوانی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد.

 

. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، همزمان با هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار برنامه  بازدید و قصه خوانی با حضور دانش آموزان دبستان شهید منتظری نقاب در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین برگزار شد..

سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین ضمن گرامیداشت هفته کتاب، گفت: کتابخانه های عمومی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نسل کودک و نوجوان ابتدا باید زمینه ترغیب و علاقه مندی حضور آنان در کتابخانه و نسبت به کتاب را فراهم سازند.
وی افزود: در همین راستا پس از بازدید دانش آموزان از کتابخانه کتاب پرواز کن! پرواز  نوشته کریستوفر گریگوروسکی توسط سعید فیضی برای آنها قصه خوانی شد..

[ سه شنبه 17 آبان 1401برچسب:هفته کتاب؛ 1401، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، مدرسه منتظری,

] [ 11:59 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری برنامه های فرهنگی در مدرسه ابتدایی آلاله شهر نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، به مناسبت هفته کودک خانم  زهرا محمدی کتابدار کتابخانه  عمومی عطاملک جوینی نقاب با حضور در مدرسه ابتدایی آلاله شهر نقاب اقدام به  برگزاری نشست قصه گویی از کتاب حیله شاگردان از پرویز امینی و ساخت کاردستی کاغذی (اوریگامی) کرد.

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود. حضور کتابدارن در مدارس به مناسبت های مختلف و اجرای برنامه های سازنده و کیفی فرهنگی برای دانش آموزان  به عنوان آینده سازان کشور می تواند اقدامی بزرگ در بالابردن فرهنگ و آرامش جامعه و تربیت نسلی کتابخوان شود.

[ یک شنبه 24 مهر 1401برچسب:هفته کودک، قصه گویی، کتابخانه عطاملک جوینی، 1401، زهرا محمدی,

] [ 10:38 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

ویژه برنامه های فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، ویژه برنامه های فرهنگی با محوریت هفته دفاع مقدس به همت  محفل ادبی عطاملک جوینی درکتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  شهرستان جوین برگزار شد.

به همین مناسبت، ویژه برنامه های فرهنگی با محوریت شعرخوانی با موضوع  دفاع مقدس، شهید و شهادت با حضور آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه عطاملک جوینی، خانم الهام نقابی دبیر محفل ادبی عطاملک جوینی، آقایان عباسعلی ره گشای و علی آریا کیا شاعر و معلم ، خانم زهرا سماوتی فر ریاست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر نقاب و تنی چند از اعضای محفل ادبی در محل کتابخانه برگزار گردید..

سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومي عطاملک جوینی نقاب ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت نمایشگاهی کتابی از منابع موجود در کتابخانه نیز بدین مناسب در محل کتابخانه دایر می باشد

 

[ یک شنبه 10 مهر 1401برچسب:هفته دفاع مقدس، 1401، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 9:45 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

به مناسبت هفته دولت نشست کتابخوان مدیران، ویژه بانوان شهرستان جوین در محل اداره بهزیستی شهرستان جوین

ه مناسبت هفته دولت نشست کتابخوان مدیران، ویژه بانوان شهرستان جوین در محل اداره بهزیستی شهرستان جوین توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد.

این نشست با حضور خانم زهره سردارآبادی رئیس اداره بهزیستی شهرستان جوین، خانم عصمت غلامی رئیس اداره کتابخانه های عمومی جوین، خانم  زهرا محمدی کتابدار کتابخانه و جمعی از کارکنان اداره بهزیستی و اورژانس اجتماعی و اعضای کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد.

در ابتدا خانم غلامی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین ضمن تشکر از خانم سردرآبادی ریاست اداره بهزیستی برای همکاری و در اختیار گذاشتن سالن همایش های این اداره برای  برگزاری این نشست، افزود: همکاری فرهنگی اداره های سطح شهرستان گامی بلندی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

در ادامه خانم زهرا محمدی کتاب کتاب «اهالی اینجا»، روزنوشت‌هایی از بخش بانوان یک موکب اربعینی (موکب حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام از شهر قم) است که در کربلای معلی، به قلم زهرا آقازاده‌نژاد، از سری کتاب های کتاب خوان  شهریورماه ماه 1401 را معرفی کردند.

دیگر کتاب های معرفی شده عبارتند است

درس های از مدیر نمونه  نوشته محمد عابدی توسط خانم زهرا سردارآبادی، اخلاق در اداره نوشته  حسین مظاهری توسط خانم عصمت غلامی، دولت موقت  نوشته محمد علی صد شیرازی توسط الهام نقابی کتاب از بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن توسط خانم زهرا کیوانلو 

[ یک شنبه 6 شهريور 1401برچسب:نشست کتاب خوان، هفته دولت، بهزیستی جوین، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، 1401,

] [ 14:36 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

در دهه احیا امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، . به مناسبت دهه احیا امر به معروف و نهی از منکر کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب نمایشگاه کتاب و خوانش کتاب مرتبط با این دهه را برگزار کرد.

رسالت سیدالشهدا (ع) در حماسه کربلا، اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود. سیره ایشان در اقدام به امر به معروف و نهی از منکر باید الگوی ما در این زمان قرار گیرد. چگونگی به کارگیری وسایل و ابزار خاصی که آن امام بزرگوار به منظور امر به معروف و نهی از منکر به کار گرفت، می تواند الگوی مناسبی برای ما در این زمینه باشد. با الگوگیری از این حرکت بزرگ، باید این روح را در کالبدهای مختلفش شناسایی کنیم و متناسب با شرایط زمان و مکان، آن روح را زنده نگه داریم و ترویج نماییم و همچنین عواملی را که مانع انجام امر به معروف و نهی از منکر می شود، بشناسیم و در جهت تضعیف و بلکه در جهت نفی آنها بکوشیم.
  
سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: علاقه مندان می توانند کتاب های این نمایشگاه را که به بررسی فرهنگ ارشمند می پردازد را در صورت نیاز امانت بگیرند.

 وی افزود : همچنین طی نشستی کتاب قانون حمایت و دستورالعمل های اجرایی امر به معروف و نهی از منکر  شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی توسط اعضای کتابخانه خوانش شد.

نشست کتابخوان کتابخانه ای عاشورایی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، همزمان با آغاز ماه محرم سال 1401 کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نشست کتاب خوان کتابخانه ای ، نمایشگاه کتاب ، تزیین و فضاسازی و دیگر اقدامات فرهنگی را بدین منظور را طبق رسالت عاشورایی خود انجام می دهد..

محفل ادبی عطاملک جوینی نقاب به مناسبت ماه محرم نشست کتابخوان کتابخانه ای را در محل کتابخانه و با حضور پرشور اعضای کتابخانه برگزار کرد. در این نشست 4 عنوان کتاب به شرح زیر توسط حاضران معرفی شد.

کلمات قصار امام حسین (ع)/ معرفی کننده:/ عاطفه دانشیار

فرزندان امام حسین(ع) نوشته مرضیه محمد زاده معرفی کننده/ :معصومه نقابی

چهل داستان از کرامت امام حسین (ع) نوشته عباس نصرالله زاده معرفی کننده/ زهرا نقابی:

محبوب حق نوشته علیرضا نیشابوری معرفی کننده/ زهرا محمدی کتابدار کتابخانه

در ادامه محفل ادبی، کتاب غوغادو کربلاده مجموعه نوحه های ترکی سروده نویسنده جوینی آقای علی اعتصامی فر توسط حاضران خوانش شد.:
  
 سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت:  نمایشگاه کتاب عاشورایی نیز در محل کتابخانه دایر می باشد که علاقه مندان می توانند کتاب های این نمایشگاه را که به بررسی فرهنگ عاشورا و شهادت و شخصیت ظلم ستیز امام حسین (ع) می پردازد را در صورت نیاز امانت بگیرند.

 وی افزود : نشان دادن قیام عظیم عاشورا با کتاب می تواند گام مهمی در نهادینه کردن آن در بین مردم و همچنین جلوگیری از تحریف و به حاشیه کشاندن مفهوم اصلی این قیام باشد

تزیین و فضاسازی کتابخانه و معرفی کتاب در وبلاگ و صفحه شخصی کتابخانه در اینستاگرام نیز از دیگر برنامه های فرهنگی کتابخانه می باشد

[ پنج شنبه 13 مرداد 1401برچسب:نشست کتاب خوان، عاشواریی محفل ادبی اسفند کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، 1400,

] [ 12:47 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب خون نوشت

 

معرفی کتاب

این کتاب شامل 73 بخش با نام «قطره» است و به گفته نویسنده، راوی در هر صحنه از واقعه عاشورا کنار شخصیت‌ها و قهرمانان، قصه‌هایی را از نگاه خودش می‌بیند و روایت می‌کند.

در قسمتی از این کتاب درباره حوادث پس از کربلا خطاب به حضرت زینب(س) آمده است: اکنون سخت‌ترین مرحله رسالتت آغاز شده است و چاره‌ای نداری جز اینکه با تن‌های بی سر و به سم اسب لگدمال شده به دستور عمرسعد وداع کنی. لازم نیست صورتش را ببینی تا بشناسی‌اش؛ هرکجا که حسین(ع) باشد احساسش می‌کنی! در آغوشش می‌گیری. «اللهمّ تَقَبَّلْ مِنّا هذا قَلیلَ الْقُرْبانَ؛ خدایا! این قربانی اندک را از ما بپذیر».

[ چهار شنبه 12 مرداد 1401برچسب:معرفی کتاب، خون نوشت، کتابخانه عطاملک جوینی، محرم,

] [ 8:46 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نمایشگاه کتاب عاشورایی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

[ یک شنبه 9 مرداد 1401برچسب:نمایشگاه کتاب، محرم, عاشورا، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 15:52 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

کارگاه آموزشی «داستان نویسی» در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی شهرستان جوین کارگاه آموزشی «داستان نویسی» در راستای تقویت استعداد نویسندگی و توانایی نوشتن به همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین برگزار شد..

 

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: قلم، از منظر قرآن، سمبل تفکر و آگاهی بشر است و آنقدر مقدس است که خداوند بدان قسم یاد نمود. اولین چیزی که خداوند خلق کرد، «قلم» بود. زبان(بیان) با گذشت زمان کهنه می شود و ماندگار نیست، اما قلم می تواند باعث ماندگاری و بقا گردد.

یکی از مسائل مهم و ارزنده ای که هیچ ملتی ـ که به حیات و بقاء و تکامل خویش علاقه مند است ـ نمی تواند از آن غفلت نماید، مسئله نویسندگی است. زیرا نویسندگی هنری است که مادر بسیاری از هنرهای دیگر محسوب می شود. و از این جهت که فن و هنر است، نقش بسزایی در رشد و تعالی افراد و جوامع دارد و زمینه ای برای هنرهای دیگر به شمار می رود. به عنوان نمونه؛ تئاتر، سینما، و بسیاری از هنرهای دیگر احتیاج به نمایشنامه و سناریو دارد که قبلاً باید نوشته شود و این کار به وسیله نویسندگان انجام می گیرد.

در همین راستا، کارگاه آموزشی «داستان نویسی» با  حضورآقای سعید فیضی نویسنده کتاب جنون بشریت(چاپ شده در سال 1395) و رمان آخرین سقوط و چند داستان کوتاه(در دست چاپ) و تنی چند از اعضای توانمند و علاقمند به نویسندگی در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد

در این کارگاه آشنایی با انواع داستان، عناصر داستان و شیوه داستان نویسی و انواع ژانرهای داستان بیان می شود و در ادامه از شرکت کننده گان خواسته می شود با توجه به تصاویر ارائه شده و کلمات گفته شده داستان کوتاهی نوشته و در کلاس نقد و بررسی می شود..

 

این کارگاه قرار است در هشت جلسه برگزار گردد

به مناسبت دهه کرامت و روز دختر انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، همزمان با ایام مبارک دهه کرامت در خرداد ماه 1401 جشن روز دختر در محل کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان و نمایشگاه کتاب و شعار بدین مضمون در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب دایر می باشد

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب با همکاری اداره بهزیستی، هلا احمر و اداره ورزش و جوانان، جشن روز دختر را در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر نقاب برگزار کرد .  در این مراسم از اعضای دختر فعال کتابخانه و همنام معصومه دعوت و هدیه فرهنگی به آنها اهدا شد اجاری سرود سلام فرمانده،  نقالی از داستان های شاهنامه توسط خانم فاطمه موسوی و مسابقات مفرح از برنامه های این جشن بود .

 
سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: همچنین نمایشگاه کتابی از منابع موجود در کتابخانه به مناسبت دهه کرامت و روز دختر در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب دایر می باشد.

وی همچنین افزود: برپایی نمایشگاه کتاب مناسبتی می تواند نشان دهنده رسالت فرهنگی کتابخانه ها در موضوعات و مناسبت های مختلف باشد

[ دو شنبه 16 خرداد 1401برچسب:دهه کرامت، 1401، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب,

] [ 15:21 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آورد

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین،کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب در پی اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی ملی رضوی و با هماهنگی با اداره آموزش و پرورش  شهرستان جوین از برگزیدگان کتابخانه در این جشنواره  همزمان با تقدیر از برگزیدگان مسابقات قرآنی و فرهنگی دانش آموزان در محل سالن الغدیر شهر نقاب تقدیر به عمل آورد.

سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی هر ساله با هدف ترویج فرهنگ رضوی و ادای دین به ولی نعمت سرزمین ایران حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) و با بخشهای ویژه برگزار می شود.
وی افزود: یازدهمین دوره این جشنواره برای همه گروه های سنی و صنفی در بخشهای مختلفی همچون نقاشی، معرفی کتاب، چهار گزینه ای و ... و با بخش ویژه حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

در همین راستا، پس از اعلام برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی ملی رضوی، با هماهنگی با اداره آموزش و پرورش از 6 نفر از برگزیدگان کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب در محل سالن الغدیر نقاب تقدیر به عمل آمد.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 32 صفحه بعد