کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

برگزاری نشست کتاب خوان مدرسه ای بهمن ماه 1398 توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جویندر راستای برگزاری اقدامات فرهنگی در مدارس، و به مناسبت چهل و یکمین بهار انقلاب نشست کتاب خوان مدرسه ای  بهمن ماه سال 1398  توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  در محل مدرسه شهید منتظری برگزار شد .طی این نشست کتاب  درود بر برادر ارتشی.نوشته حمید رضا شاه آبادی.( حميدرضا شاه‌آبادي در اين كتاب وقايع پيوستن ارتش به ملت را با روزشمار وقايع از تاريخ 13بهمن 1357 تا روزهاي پيروزي انقلاب با بياني ساده و شيوا براي نوجواناني كه در آن روزهاي خروش و غرور انقلابي حضور نداشتند به تصوير كشيده است و با استفاده از سخنان و رهنمودهاي امام خميني (ره) كه در آن روزها راه‌گشاي مردم و سربازان و فرماندهان ارتشي بود وقايع و اتفاقات انقلاب را بازگو مي‌نمايد.
همچنين نويسنده در اين كتاب با اشاره به شعارهايي كه از سوي مردم و سربازان به گوش مي‌رسيد، خواننده را با حال و هواي انقلابي و شور و خروشي كه بين مردم بود آشنا مي‌كند.)از سری  کتاب های کتابخوان ماه(بهمن ماه 1398)  معرفی شده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور  توسط آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برای دانش آموزان معرفی شد دیگر کتاب های معرفی شده در این نشست به شرح زیر می باشد.

 

درون بدن/ نویسنده: سالی مورگان/ارائه دهند:علیرضا نقابی/دانش آموز

کتابی علمی در مورد بدن انسان ماهیچه ها و قلب و اندام دیگر بدن به زبان ساده

 

حکایاتی از مثنوی معنوی/ نویسنده: راضیه ایمانی/ ارائه دهنده :علی یوسف آبادی/ دانش آموز

 شامل حکایت های مختلف و پند آموز از کتاب مثنوی معنوی مولانا به زبان ساده

 

علوم ترسناک: دانشمندان زحمتکش/ نویسنده : نیک آرنولد/ ارائه دهنده : رضا کلاته میمری/ دانش آموز

دانشمندان زحمتکش شما را به عمق زندگی دردناک دانشمندان و کشف های آنان.از اولین مخ دارهای یونان باستان گرفته تا نابغه های روزگار نوین میبرد.بخوانید و با دستاوردهای درخشان،آزمایش های انفجاری و برخی از ناکامی های غم انگیز آنها آشنا شوید.بخوانید تا کشف کنید که: چه چیزی باعث شد،آلبرت آینشتاین نشانی خانه خود را فراموش کند؟ کدام دانشمند خود را توی آتشفشان انداخت؟ چرا گالیله را به چهار میخ کشیدند؟ اگر فکر میکنید تحمل دیدن بخش حال بد کن علم را دارید،این کتاب را بخوانید تا بفهمید چگونه رادیوم در یک طویله کشف شد.چه کسی با کشف یک ماده شیمیایی بسیار بوگندو،همه جا را به گند کشید و چگونه اسحاق نیوتن،برای اولین بار ترس از بشقاب پرنده ها را در مردم ایجاد کرد. دانشمندان زحمتکش همراه با خود آزمایی های خوشمزه و طرح های جالب،لبریز از اطلاعات گوناگون است!

 

شازده کوچولو/نویسنده:آنتوان دو سنت اگزوپری/ ارائه دهنده : آریا زارع/ دانش آموز

گزیده‌هایی از کتاب

در این هنگام بود که روباه پیدا شد.
روباه گفت: سلام.
شازده کوچولو سر برگرداند و کسی را ندید ولی مودبانه جواب سلام داد.
صدا گفت: من اینجا هستم زیر درخت سیب...
شازده کوچولو پرسید: تو که هستی؟ چه خوشگلی!...
روباه گفت: من روباه هستم.
شازده کوچولو به او تکلیف کرد که بیا با من بازی کن. من آنقدر غصه به دل دارم که نگو...
روباه گفت: من نمی توانم با تو بازی کنم. مرا اهلی نکرده اند.
شازده کوچولو آهی کشید و گفت: ببخش! اما پس از کمی تامل باز گفت: اهلی کردن یعنی چه؟
روباه گفت: تو اهل اینجا نیستی پی چه می گردی؟
شازده کوچولو گفت: من پی آدم ها می گردم. اهلی کردن یعنی چه؟
روباه گفت :آدم ها تفنگ دارند و شکار می کنند. این کارشان آزاردهنده است. مرغ هم پرورش می دهند و تنها فایده اشان همین است. تو پی مرغ می گردی؟
شازده کوچولو گفت: نه من پی دوست می گردم. نگفتی اهلی کردن یعنی چه؟
روباه گفت: اهلی کردن چیز بسیار فراموش شده ای است. یعنی ایجاد علاقه کردن...

  

دو تا خفن/ نویسنده: جوری جان مک بارنت/ارائه دهنده:ابوالفضل کمایستانی/دانش آموز

مایلز مورفی اصلا از رفتن به شهری کسل کننده به نام یانی وَلی خوشحال نیست. یاونی ولی، شهری است که فقط و فقط به خاطر یک چیز معروف است: گاوها. در مدرسه ی قبلی مایلز، همه می دانستند که او خفن ترین و حقه بازترین بچه ی شهر است اما مایلز خیلی زود متوجه می شود که در یانی ولی، بچه ای خفن و حقه باز زندگی می کند که کارش هم خیلی خوب است. اگر قرار باشد که مایلز، لقب خفن ترین بچه ی شهر را از این پسر اسرارآمیز بگیرد، باید دنبال حقه های خیلی بزرگتر و خفن تری برود. این دو شخصیت در ابتدا با هم وارد جنگ بزرگی می شوند تا این که تصمیم می گیرند با یکدیگر متحد شوند و بزرگترین و خفن ترین حقه ای که تا به حال دیده شده را به نمایش بگذارند.

 

در پایان این نشست جوایزی از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین به معرفی کننده گان کتاب  اهدا شد.

برگزاری نشست کتاب خوان کتابخانه ای ویژه دهه فجر 1398 در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، به مناسبت  دهه فجر در بهمن ماه سال 1398  کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب اقدام به برگزاری نشست کتابخوان کتابخانه ای ویژه این هفته در محل کتابخانه کرد.

  این نشست با حضور خانم زهرا محمدی کتابدار کتابخانه عطاملک جوینی و جمعی از اعضای کتابخانه برگزار شد. خانم زهرا محمدی محمدی کتابدار کتابخانه کتاب گرگ سالی اثر محمد حسین فردی از انتشارات سوره مهر که روایتی است استعاری و نمادین از یک فراز تاریخی در ایران. این اثر به خوبی توانسته است استعمار و هجمۀ آمریکا را در دورۀ پهلوی بر ایران به نمایش بگذارد.  را معرفی کردند دیگر کتاب های معرفی شده در این نشست به شرح زیر می باشد.

 

توانائی های خود را بشناسید/ نویسنده: ویکتور پکلیس/ ارائه دهنده: آمنه قنبرآبادی/ عضو کتابخانه

در این کتاب مجموعه‌ای از دستاوردهای تمام علوم را در سراسر تاریخ کاوش در خلاقیت‌های آدمی در دسترس خواننده قرار نداده است. بلکه به برخی از کشفیات بزرگ مخصوصا در رشته‌های زیست‌شناسی، پزشکی و روان‌شناسی توجه کرده است.

نویسنده نه فقط به اعماق فلسفه یا پژوهش‌های جامعه‌شناسانه نرفته بلکه بدون توجه به اصول علمی و فلسفی نیز سخنی نگفته است.
 اندیشه نویسنده آن بوده است که توجه خواننده را به مسایل مربوط به راه‌های تبدیل او به شخصیتی خلاق و جامع‌ااطراف جلب کند، و در عین حال بکوشد حداکثر اطلاعات ممکن را در کتابی چنین فشرده و کوچک بگنجاند و شما را با توانایی‌های نهفته در خود شما آشنا سازد

 

گیاهان داریی/ نویسنده: امیر خرسند/ ارائه دهنده: مریم کروژدهی/ عضو کتابخانه

  کتاب گیاهان دارویی، تالیف علی توکلی، روایتی ساده از آثار و افکار طبیبان سنتی ایران برای فرهیختگان و داروفروشان گیاهی امروزه است، به تجربه ثابت شده در بعضی موارد دیده شده که اثر شایان توجهی در بهبود بیماران داشته است. البته بیشتر این گیاهان دارویی در کوه‌های کیلان می‌روید.

دو چیز در همه عصرها با بشر همدوش و همراه بوده است یکی دین و دیگر طب (بهداشت) و به این دو چیز انسان فوق‌العاده نیازمند است. می‌توان گفت، پیدایش طب و پزشکی هم زمان با تاریخ انسان‌ها و آفرینش آن است، همان‌طور که پایه‌گذار علوم و تمدن بشری، مردم مشرق زمین بوده‌اند کتب آسمانی نیز در همین مکان زمین نازل شده است و از میان همین مردم پیامبران الهی مبعوث رسالت و بشریت را به یکتاپرستی دعوت کرده‌اند و به همین دلیل دنیای غرب علم پزشکی و طب را از دانشمندان مشرق زمین اتخاذ کرده‌ و در شرح و بسط و گسترش آن کوشیده‌اند.

صبح جادویی/ نویسنده:هال الرود / ارائه دهنده: معصومه نقابی/ عضو کتابخانه

برای افراد جویای موفقیت کتاب صبح جادویی کاملا یک تغییر دهنده ی بازی است که اجازه می دهد به سطوح بالاتری از زندگی تان برسید و موفقیت شخصی و حرفه ای شما را بسیار فراتر از چیزی می برد که در گذشته به آن دست پیدا کرده اید

در حالی که این موفقیت می تواند شامل افزایش حقوق ،رشد کسب و کار،افزایش فروش و یا افزایش درآمد باشد اما اغلب درباره ی کشف راه های جدید برای تجربه ی سطوح عمیق تری از تعادل و رضایت شخصی در جنبه های مختلف زندگی تان است که ممکن است ازآن ها غفلت کرده باشید

این موفقیت می تواند به معنی ایجاد بهبود های قابل توجه در وضعیت سلامتی ،شادی ،ارتباطات،شرایط مالی،شرایط معنوی و همه ی جنبه های مهم زندگی تان باشد برای آن هایی که در دریایی از مشکلات و چالش ها دست و پا می زنند و از لحاظ ذهنی ،احساسی ،جسمی ،مالی و یا در ارتباطاتشان دوران بدی را سپری می کنند

 

 

قصه خوانی و بازدید مدرسه ابتدایی تهبندی روستای احمد آباد شهرستان جوین از کتابخانه عطاملک جوینی

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، در راستای بازدید های فرهنگی ازکتابخانه، مدرسه ابتدایی تهبندی روستای احمد آباد شهرستان جوین از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب بازدید و خانم محمدی کتابدار کتابخانه کتاب گل زرد نوشته رناته شوپ را برای دانش آموزان قصه خوانی کردند. و پس از قصه گویی، حلقه کند و کاو براساس موضوع داستان(حسادت) تشکیل شد. و در پایان برای تشویق دانش آموزان هدایایی به آنها اهدا شد.

فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود: درگیر کردن بچه ها از سنین کودکی با کتاب های غیر درسی  می تواند نقش مهمی در کتابخوان کردن آنها در نوجوانی و بزرگسالی باشد. که در این راستا کتابخانه های عمومی می توانند نقاش مهمی را در این زمینه داشته باشند.

[ چهار شنبه 16 بهمن 1398برچسب:بازدید، قصه گویی، دهه فجر، کتابخانه عطاملک جوینی، مدرسه تهبندی,

] [ 14:17 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برپایی نمایشگاه کتاب و روز شمار انقلاب در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، به مناسبت آغاز ایام الله دهه مبارک فجر کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نمایشگاه کتابی از منابع موجود کتابخانه و روز شمار انقلاب را در محل کتابخانه برگزار نموده است. سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: ایجاد نمایشگاه کتاب به مناسبت های ملی و مذهبی گام مهمی در شناخت هر چه بهتر و بیشتر این مناسبت ها برای عموم جامعه می باشد وی همچنین افزود نمایشگاه کتاب انقلاب  تا تاریخ 21/11/1398 در محل کتابخانه دائر و علاقمندان می توانند کتاب مور نظر خود را نیز جهت مطالعه بیشتر امانت بگیرند.

[ دو شنبه 14 بهمن 1398برچسب:نمایشگاه کتاب، دهه فجر، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 15:47 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نشست نمایشنامه خوانی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین : ، به مناسبت دهه فجر سال  1398 و به همت مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب و با هنرمندی اعضای این کتابخانه نمایش مهمان قطبی از کتاب " هدهد سفید جلد پنجم" به صورت نمایشنامه و با حضور اعضای فعال کتابخانه اجرا و روایت شد.

سعید فیضی ،مسؤل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: در ابتدای جلسه نکاتی در مورد نمایشنامه و نمایشنامه خوانی و اجرای نمایش بیان شد و چند کتاب نیز در این زمینه توسط سعید فیضی مسئول کتابخانه به اعضا معرفی شد و در ادامه این نمایش که به همت اعضای نوجوان و فعال کتابخانه برپاشد  سعید فیضی در نقش آقای خاقلی(کتابدار)،مائده ملایجردی در نقش نوید سلامی،فاطمه کلاته آقا محمدی در نقش اسکیمو به اجرای نمایش پرداختند.

وی ادامه داد: هدف از این فعالیت را استفاده از هنر در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی ازجمله تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان  به کتاب و کتابخوانی و مطالعه عنوان کرد . 

[ دو شنبه 14 بهمن 1398برچسب:نمایشنامه خوانی, کتاب هد هد سفید, کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 15:20 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

جلسه جمع خوانی از کتاب جوانان درباری و آرمان شهر در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. در راستای برنامه های فرهنگی جمع خوانی، کتاب جوانان درباری و آرمان شهر تالیف سید حمید روحانی از سری کتاب های معرفی شده در بهمن ماه (کتاب ماه)1398 از سوی نهاد عمومی کتابخانه های عمومی کشور در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب و با حضور آقای فیضی مسئول کتابخانه و حضور جمعی از اعضای کتابخانه  جمع خوانی شد.

 

كتاب جوانان درباري و آرمان‌شهر روايت تاريخي و شيرين يكي از مبارزان و مجاهدان حكومت اسلامي است به نام بهمن حجت كاشاني كه همراه همسرش كاترين عدل از درون دربار شاهنشاهي و پادگان نظامي به پيام انقلابي امام لبيك گفتند و با چشم پوشي از ماديات و زرق و برق درباري به سوي برپايي و ساختن آرمان‌شهر حكومت اسلامي حركت كردند.
اين حركت و مجاهدت نشان از آن دارد كه نهضت اسلامي امام علاوه بر اين‌كه بر دل و جان مردم ايران نشسته است، تا عمق ذهن و جان برخي از اهالي كاخ ستمگران رسوخ و رخنه كند و نداي ملكوتي ايشان بر جان بيداردلاني كه هنوز از لذات و جذبه‌هاي كاخ و كاخ‌نشيني سرمست  نشده‌اند را به سوي نور و روشنايي بكشاند و از آنان دربارياني انقلابي و مسلمان بسازد.
در اين اثر تاريخي اتفاقات و تحولات روحي برخي از وابستگان دربار پهلوي و سعي و كوشش آنها براي تحقق انقلاب و برپايي حكومت اسلامي مهم‌ترين محور كتاب است.
از موضوعات مهم كتاب پرداختن به ماجراهاي سه شخصيت درباري است، به نام‌هاي بهمن حجت کاشانی، فرزند سرهنگ محمود حجت که در راه براندازي نظام پادشاهي و تشكيل حكومت اسلامي تلاش‌هاي بسياري نمود و در پايان اين حركت انقلابي به دست مأمورین شاه ، به شهادت می‌رسد.
 علی اسلامی اصل فرزند شاهپور علیرضا پهلوی و نوه رضاشاه پهلوی كه نام واقعی او پاتریک پهلوی بود، از مادری لهستانی تبار به نام کریستین شولوسکی به دنیا آمد. علی پس از آشنايي با شخصیت بهمن و متأثر از انديشه و قیام او، نام و مرام خود را در جريان نهضت دینی تغییر می‌دهد و ماجراهاي غریبی را رقم می‌زند.
خانم کاترین عدل، دختر پروفسور عدل و همسر بهمن حجت، که او هم غریبانه شهید می‌شود.
نويسنده با استفاده از اسناد رسمی و نيز مصاحبه با شاهدان و بستگان فعالان این قیام، توانسته اثري با ویژگی‌هاي مهم و منحصر به فرد را در خصوص انقلاب اسلامي از به‌جاي گذارد.

تصور روییدن یک گل زیبا در لجنزار برای عده ای دشوار است. شاید با مطالعه سرگذشت علی پهلوی اسلامی به عنوان عضوی از خاندان پهلوی به این کلام الهی رهنمون شویم که امکان تولد از مردگان هم وجود دارد.

 

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: جمع خوانی کتاب علاوه بر معرفی آن کتاب به اعضا می توانند نقش مثبتی به فرهنگ کتاب خوانی در جامعه کمک کند

[ یک شنبه 13 بهمن 1398برچسب:جمع خوانی، کتاب جونان درباری و آرمان شهر کتابخانه عطاملک جوینی، دهه فجر 1398,

] [ 8:30 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

جلسه هم اندیشی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی با مسئولان مهد کودک های شهرستان جوین

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، در راستای پیشبرد فرهنگ کتاب و کتابخوانی در  سنین کودکی، سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب با حضور در اداره بهزیستی با مسئولان مهد کودک های شهرستان جوین به گفتگو و تعامل نظر پرداخت.

 

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: عادت به مطالعه غالبا در سنین کودکی شکل می گیرد و نهادینه کردن این عادت در کودکان باعث می شود آنها در بزرگسالی نیز به کتاب و کتاب خوانی علاقمند باشند. بدین منظور آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه عطاملک جوینی طی 7 سالی که در کتابخانه مشغول کار است  با مشاهده و صحبت با والدینی که از کودکی فرزندان خود را به عضویت کتابخانه درآورده اند و ثاثیر مثبتی که مطالعه و خواندن کتاب های غیر درسی (داستان، قصه، علمی، تخیلی و...) هم در بهبود رفتاری و هم در پیشرفت تحصیلی فرزندان آنها در مدرسه داشته و با جمع آوری کارنامه درسی کودکان  و نوجوانی که از سنین پایین  عضو کتابخانه بوده اند . سعی در این دارد تا با جلساتی که قرار است با حضور والدین کودکان در مهد کودک ها و طی هماهنگی که با اداره آموزش و پرورش شهرستان جوین صورت گرفته در مدارس ابتدایی برگزار گردد . این مهم را بیش از پیش از طریق ارائه فایل پاورپوینت(مقالات و کتاب های درباره اهمیت مطالعه، بررسی کارنامه تحصیلی اعضای فعال و کتاب خوان کتابخانه، و ...) و نشان دادن کلیپ های تصویری درباره اهمیت کتاب و کتاب خوانی برای والدین یادآوری کند.

وی افزود: برگزاری چنین جلساتی با والدینی که فرزند مهد کودکی و محصل در مقطع ابتدایی دارند، می تواند به صورت تلنگری این نکته را یادآوری کند که در کنار مدرسه  و مهد کودک آشنا نمودن آنها با کتابخانه به عنوان مکانی برای ساخت زیربنای تفکر و آینده کودکان  می تواند باعث انقلاب فرهنگی در سطح شهرستان شود، یعنی هر کودک در کنار مدرسه و مهد کودک در کتابخانه حضور پیدا کند و از منابع کتابخانه به عنوان غذای روح تغذیه کند.

 این یعنی آغاز پیشرفت در تمام زمینه ها و ساخت آینده بهتر برای همه

[ سه شنبه 8 بهمن 1398برچسب:جلسه، هم اندیشی، فرهنگی، سعید فیضی، مهد کودک ها، اداره بهزیستی,

] [ 15:28 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اعضای فعال کتابخانه عطاملک جوینی نقاب تقدیر شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین.. در راستای تشویق هر چه بیشتر دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی از اعضای برتر کتابخانه عطاملک جوینی نقاب در مدرسه ابتدایی سمیه و متوسطه مطهری نقاب تقدیر شد.

 سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی  که با حضور در دبستان دخترانه سمیه نقاب و مدرسه متوسطه مطهری از دو  تن از اعضای برتر یک سال گذشته خود(خانم کوثر کلاته آقا محمدی و صادق شریفی موحد) که بنر آنها در تهیه و در در وردی کتابخانه نصب شده بود تقدیر کرد.

 وی افزود: تقدیر و اهمیت دادن به بچه ها در زمینه کتاب و کتاب خوانی و آن هم در محل تحصیل دانش آموزان به ویژه توسط کتابخانه می تواند گام مهمی هم در تشویق آنها برای ادامه راه کتابخوانی و هم انگیزه برای دیگر دانش آموزان برای عضویت در کتابخانه و بالا بردن سرانه مطلعه شود.

 سوال و جواب در زمینه کتاب های  غیر درسی که دانش آموزان خوانده اند و ثاثیر کتاب  و اهدای جایزه به بعضی از دانش آموزان که بیشترین تعداد اسم کتاب را بلد بودن از دیگر برنامه های فرهنگی در مدارس بود.

[ دو شنبه 7 بهمن 1398برچسب:تقدیر, اعضای برتر, کتابخانه عطاملک جوینی نقاب, مدرسه سمیه , مدرسه مطهری,

] [ 15:43 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]