کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

به مناسبت هفته کتاب، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار می کند.

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه عطاملک جوینی مسابقه داستان نویسی و خاطره نویسی از کتاب و کتابخانه را برای گروه سنی کودک و نوجوان برگزار می کند. شرکت کنندگان می توانند تا 30 آبان داستان خود را به صورت حضوری به کتابخانه عطاملک جوینی نقاب تحویل نمایندیا از طریق روبیکا به شماره 09337986911 ارسال کنند.

[ سه شنبه 25 مهر 1402برچسب:هفته کتاب؛ 1402، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، مسابقه خاطره نویسی,

] [ 7:35 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

ویژه برنامه حافظ خوانی به همت محفل ادبی عطاملک جوینی کتابخانه عطاملک جوینی نقاب جوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، ویژه برنامه حافظ خوانی به همت محفل ادبی عطاملک جوینی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین  به مناسبت روز بزرگداشت حافظ در محل بوم گردی حمویه روستای بحرآباد جوین برگزار شد..

سعید فیضی، مسئول محفل ادبی عطاملک جوینی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت حافظ، گفت: خواجه شمس الدین محمد شیرازی شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغیب از بزرگترین شاعران غزل سرای ایران و جهان به شمار می رود. خواجه شمس الدین محمدبن محمد حافظ شیرازی، از بزرگترین شاعران نغزگوی ادبیات فارسی است. حافظ در اوایل قرن هشتم ه‍.ق- حدود سال 727- در شیراز دیده به جهان گشود..
وی افزود: حافظ بیشتر عمر خود را در شیراز گذراند و بر خلاف سعدی به جز یک سفر کوتاه به یزد و یک مسافرت نیمه تمام به بندر هرمز همواره در شیراز بود. وی در دوران زندگی خود به شهرت عظیمی در سر تا سر ایران دست یافت و اشعار او به مناطقی دور دست همچون هند نیز راه یافت. تفکر حافظ عمیق و زنده پویا و ریشه دار و در خروشی حماسی است. شعر حافظ بیت الغزل معرفت است..


فیضی ابراز کرد: به همین مناسبت اعضای محفل ادبی عطاملک جوینی ضمن بازدید از آرامگاه شیخ سعدالدین حمویه از عارفان قرن ششم که در روستای بحرآباد شهرستان جوین مدفون هستند با حضور در بوم گردی این روستا به خوانش غزل های ناب حافظ پرداختند.

نه هر که چهره برافروخت دلبری داند

نه هر که آینه سازد سِکندری داند

نه هر که طَرْفِ کُلَه کج نهاد و تُند نشست

کلاه‌داری و آیینِ سروری داند

تو بندگی چو گدایان به شرطِ مزد مکن

که دوست خود روشِ بنده‌پروری داند

غلامِ همتِ آن رندِ عافیت‌سوزم

که در گداصفتی کیمیاگری داند

وفا و عهد نکو باشد ار بیاموزی

وگرنه هر که تو بینی ستمگری داند

بباختم دلِ دیوانه و ندانستم

که آدمی‌بچه‌ای، شیوهٔ پری داند

[ دو شنبه 17 مهر 1402برچسب: بزرگداشت حافظ، بوم گردی حمویه، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب 1402,

] [ 9:9 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

همزمان با اربعین حسینی نشست جمع خوانی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین ، ، همزمان با اربعین حسینی نشست جمع خوانی  در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین برگزار شد.

سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: مشارکت دادن کودکان و نوجوانان در برنامه های فرهنگی گام مهمی در رشد فرهنگ عمومی جامعه آینده و ترغیب آنان به سوی کتاب و کتابخوانی است.
در این نشست، جمع خوانی  از کتاب کتاب « کمان دار، نافه بن هلال)» اثر پرویز امینی با حضور جمعی از اعضای کودک کتابخانه انجام شد.

[ شنبه 15 مهر 1402برچسب:اربعین حسینی، کتابخانه عطاملک جوینی، 1402,

] [ 8:23 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]