کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

زندگی نامه استاد سخن حکیم ابولقاسم فردوسی

Statue of Ferdowsi in Rome.JPG

«حکیم ابوالقاسم فردوسی» شاعر معاصر ایرانی (329 –411 هجری). در سال 329 هجری در «طبران» طوس به دنیا آمد. پدرش از دهقانان طوس بود که ثروت و موقعیت قابل توجهی داشت.وی از همان زمان که به کسب علم و دانش می پرداخت، به خواندن داستان هم علاقه مند شد .همین علاقه به داستانهای کهن بود که او را به فکر انداخت تا شاهنامه را به نظم در آورد. چنان که از گفته خود او  بر می آید، مدتها در جستجوی این کتاب بوده و پس از یافتن نسخه اصلی داستانهای شاهنامه، نزدیک به سی سال از بهترین ایام زندگی خود را وقف این کار کرده است. فردوسی در سال 370 یا 371، به نظم در آوردن شاهنامه را آغاز کرد و در اوایل این کار، هم خود او ثروت و دارایی قابل توجهی داشت و هم برخی از بزرگان خراسان که به تاریخ باستان ایران علاقه داشتند، او را یاری می کردند. ولی به مرور زمان و پس از گذشت سالها، در حالی که فردوسی بیشتر شاهنامه را سروده بود، دچار فقر و تنگدستی شد.فردوسی نیز مانند بابک سعی در بازگشت آیین زرتشت و زبان پارسی به ایران داشت.

 

با این تفاوت که فردوسی قصد داشت با قلمش به مردم یادآوری کند که چه بودند و حال چه شدند. او توانست با قلم و سرشت زیبای خود، زبان پارسی را به مردم بازگرداند، اما به دلیل برخی از شعرهایش، مورد خشم خلیفه وقت قرار گرفت. فردوسی و بابک تلاش بسیاری کردند تا به ایرانیان، هویت راستین شان را یادآور شوند. فردوسی تا حدودی موفق بود و توانست با شاهنامه، زبان پارسی را به ایران زمین بازگرداند، ولی بابک نتوانست به هدفش برسد.فردوسی را در شهر «طوس»از دنیا رفت و همان جا درباغی که متعلق به خودش بود، به خاک سپردند.شاهنامه نه تنها بزرگترین و پرمایه ترین مجموعه شعر به جا مانده از عهد سامانی و غزنوی است، بلکه مهمترین سند عظمت زبان فارسی و بارزترین مظهر شکوه و رونق فرهنگ و تمدن ایران باستان و خزانه لغت و گنجینه ادبـیات فارسی به شمار می رود.فردوسی طبع لطیفی داشت، سخنش از طعنه، هجو، دروغ و چاپلوسی به دور بود و تا جایی که می توانست از به کار بردن کلمه های غیر اخلاقی خودداری می  کرد.
 

ویژگیهای هنری شاهنامه
شاهنامه نگاهبان راستین سنتهای ملی و شناسنامه قوم ایرانی است. شاید بدون وجود این اثر بزرگ، بسیاری از عناصر مثبت فرهنگ آبا و اجدادی ما در طوفان حوادث تاریخی نابود می شد و اثری از آنها به جا نمی ماند. فردوسی شاعری معتقد و مومن به ولایت معصومین علیهم السلام بود و خود را بنده اهل بیت نبی و ستاینده خاک پای وصی می دانست و تاکید می کرد که:
گرت زین بد آید، گناه من است      
چنین است و آیین و راه من است
بر این زادم و هم بر این بگذرم                  
چنان دان که خاک پی حیدرم

 

 

[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:حکیم ابولقاسم فردوسی , زندگی نامه,

] [ 11:47 ] [ ]

[ ]

میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر مبارک.

 

 

امشب شب ولادت مولای ما علیست

 

سلطان دين و دل، شه ارض و سماء علیست

 

با گوش دل شنو که به يمن قدوم او 

 

 تسبيح اهل هر دو جهان ذکر يا علیست

 

دريای علم و معرفت و عشق و بندگی 

 

 سرچشمه کرامت بی منتها علیست

 

سالار صحنه های نبرد و امير حق 

 

 آموزگار واقعهء نينوا علیست

 

ای آنکه دل شکسته ای از جور روزگار

 

 بر هر بلا و رنج و مصيبت دوا علیست

 

زين در کجا روی که نيابی به هيچ روی

 

 بهتر از آن سرای که صاحب سرا علیست

 

دست نيازت ار ز سر صدق شد بلند

 

آن کس که بی دريغ نمايد روا علیست

 

ای مدعی تو غره به طاعات خويش و من

 

 دارم اميد آنکه شفيع همه علیست

 

  سالروز ولادت نوراني يار پيامبر و امام اول شيعيان  " حضرت علي(ع) " مولي الموحدين و "روزپدر" را خدمت همگان تبريك و تهنيت عرض ميكنم.

 

و اي پدر بهتر از جانم که  جات خالیه و همیشه در قلبمی ..        و ای همه پدران آسماني... براي شما هم دعا ميكنيم كه روحتان شاد باشد و مولا علي(ع) همدم و هم نشين شما باشد .
براي شادي روح همه پدران آسماني هم صلواتي بفرستيد.

اللهم صل علي محمد و آل محمد (و عجل فرجهم

                                          

 

 

[ دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:ولادت , حضرت علی (ع),

] [ 13:49 ] [ ]

[ ]

نمایشگاه بیست و هفتم؛ پرونده ای که بسته شد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دقایقی پیش پس از 11 روز فعالیت به کار خود در مصلی تهران پایان داد؛ پرونده ای که هر چند بسته شد اما آثار آن در رشد فرهنگ کتابخوانی و مطالعه همچنان در جامعه باقی خواهد ماند.

به گزارش ایرنا ، نمایشگاه بیست و هفتم در روزهای پایانی با شمار زیادی از بازدیدکنندگان روبرو شد؛ موضوعی که اگر بخواهیم براساس کمیت نمایشگاه را مورد قضاوت قرار دهیم این نمایشگاه با کسب نمره قبولی این مرحله را پشت سرگذاشته است.

هر چند از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید کمتر از 10 ماه سپری می شود و در این مدت دست اندرکاران نمایشگاه تلاش کردند نمایشگاه متفاوتی برگزار کنند اما به نظر می رسد انتظارها در این زمینه محقق نشده و اصولا شاید در یک دوره رسیدن به این جایگاه اندکی زودهنگام باشد.

نمایشگاه کتاب تهران هنوز در سایه آمارهای بازدیدکنندگان و میزان فروش کتاب به راه خود ادامه می دهد و همین موضوع باعث شد که در نظر بسیاری از صاحبنظران در اندازه های یک فروشگاه بزرگ جلب نظر کند.

در این حالت بسیاری از افراد کتابی از این نمایشگاه تهیه نمی کنند و به قصد تفرج قدم به این مکان می گذارند بنابر این نباید آمارها را به کیفیت این نمایشگاه نسبت داد هر چند دست اندرکاران نمایشگاه می گویند حتی اگر مردم به قصد تفرج به نمایشگاه کتاب بیایند باز هم یک اقدام ارزشمند و شایسته است.

اما نمایشگاه بیست و هفتم یک تفاوت اساسی با نمایشگاه های دوره های گذشته داشت و آن تلاش برای نوآوری و تولید علم بوده است.

تولید علم و کتاب آفرینی حلقه مفقوده نمایشگاه های گذشته بوده است. در نمایشگاه امسال تلاش هایی در این زمینه انجام شده اما کافی نیست.

نمایشگاه های بزرگ و با کیفیت همواره در جست و جوی نوآوری، ابتکار و تولید علم هستند و نمایشگاه تهران نیز باید این شیوه را در برنامه های خود قرار دهد.

در نمایشگاه امسال بخش های تازه ای ایجاد شد که راه اندازی سالن ترجمه و صدوراندیشه اسلامی - ایرانی با بیش از 7 هزار اثر ترجمه شده از زبان فارسی به بیش از 20 زبان از پنج قاره جهانی از جمله آن بوده است.

افتتاح خانه ترجمه ایران به عنوان بخش جدیدی از موسسه خانه کتاب در یکی از سالن های اصلی سراهای نمایشگاه و راه اندازی سالن تولید اندیشه و دستاوردهای علمی ایران ازدیگر تفاوت های نمایشگاه بیست و هفتم با رویدادهای قبلی آن است .

با این حال نمایشگاه تهران تفاوت های دیگری هم با نمایشگاه های دوره های گذشته داشته است که تا حدودی کیفیت این نمایشگاه را بالا برده است.

به هر تقدیر نمایشگاه کتاب تهران هنوز برای رشد مطالعه در کشور قدم موثری برنداشته است زیرا در زمان حاضر براساس آماری سرانه مطالعه در کشور بین 3 تا 30 دقیقه است.کتاب هنوز در خانواده های ایرانی راه پیدانکرده و به عنوان یک ضرورت محسوب نمی شود.

سیستم معرفی کتاب نیز ناکارآمد است و این مساله در سرانه مطالعه در کشور تاثیر منفی داشته است.به نحوی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش رسانه ها را در تقویت فرهنگ مطالعه در جامعه یادآورمی شود ومی گوید : چنانچه یک کتاب به شکل خوب از رسانه ها معرفی شود، توفیقش بیشتر است. شاید بتوان کتاب را مظلوم ترین کالای فرهنگی نام نهاد که در رسانه ها کمتر به آن پرداخته می شود.

علی جنتی اظهار کرد برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که کتاب و کتابخوانی به یک عادت برای مردم تبدیل شود.



** برگزاری بیش از 250 نشست علمی

در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی تهران بیش از 250 نشست علمی برگزار شد و نشست های سرای اهل قلم از پربارترین این جلسات بوده است.این نشست ها میزبان نویسندگان، مولفان، ناشران و منتقدان بود آنها درباره مسایل مختلف کتاب و کتابخوانی به بحث و بررسی پرداختند.

همچنین در این نمایشگاه سالنی برای تکریم نخبگان و فرهیختگان برپا شد تا از فعالان این بخش تجلیل شود.



** آمار خریدهای الکترونیک کتاب

در این نمایشگاه ناشران و غرفه داران نمایشگاه تهران فارغ از توجه به گسترش کتاب و کتابخوانی در جامعه به مقوله فروش کتاب هم گوشه چشمی داشته اند و مسایل مالی در توسعه پایدار این صنعت دخیل می دانستند.

معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه امسال کتاب تهران از خرید بالغ بر 44 میلیارد تومان کتاب توسط بازدیدکنندگان و تنها با استفاده از دستگاه های کارتخوان در این نمایشگاه خبر داد.

محمد اللهیاری فومنی معاون فرهنگی و اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آمار فروش کتاب به صورت الکترونیک را در 10 روز این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: در 10 روز نمایشگاه تعداد یک میلیون و 268 هزار و 316 تراکنش موفق ثبت شد که مبلغ خریدهای الکترونیکی انجام شده 441 میلیارد و 622 میلیون و 445 هزار و 585 ریال بوده است.

این در حالی است که به گفته معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه کتاب، تعداد تراکنش های موفق مربوط به 10 روز نخست دوره قبل 958 هزار مورد بوده که مبلغ مربوط به آن هم حدود 28 میلیارد تومان بوده است.

اللهیاری پیش بینی کرد رقم خریدهای الکترونیک کتاب توسط مردم در این دوره از نمایشگاه و با احتساب امروز که روز پایانی نمایشگاه است، از مرز 45 میلیارد تومان بگذرد.



**غرفه های برتر

در روزهای پایانی این رویداد فرهنگی غرفه های برتر معرفی شد.کمیته انتخاب اسامی غرفه های برتر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را اعلام کرد.

هیات داوران این کمیته در بخش ناشران عمومی با تقدیر از غرفه های گرایش تازه، آوند دانش، مهرسا و انتشارات انقلاب اسلامی، غرفه انتشارات اسرا به مدیرمسئولی مرتضی واعظ جوادی آملی و نشر نی به مدیرمسئولی جعفر همایی را به طور مشترک برگزید.

در بخش ناشران کودک و نوجوان غرفه انتشارات طلایی به مدیرمسئولی کاظم طلایی به عنوان غرفه برتر انتخاب شد.

در بخش ناشران دانشگاهی غرفه انتشارات فدک ایساتیس به مدیرمسئولی حمیدرضا دره شیری به عنوان غرفه برتر اعلام شد.

هیات داوران کمیته انتخاب غرفه های برتر در بخش ناشران آموزشی با تقدیر از غرفه انتشارات گاج، غرفه انتشارات خط سفید به مدیرمسئولی مجید توانایی را به عنوان غرفه برتر انتخاب کرد.

در بخش ناشران کتب عربی غرفه جمعیت المعارف الاسلامیه الثقافه از لبنان به مدیرمسئولی الحاج عصام نعمه و در بخش ناشران کتب لاتین غرفه شهر کتاب به مدیرمسئولی محمدرضا مهدی زاده و غرفه کاسپین به مدیرمسئولی رضا اسدی برگزیده شدند.

در حوزه نشر الکترونیک هیات داوران با تقدیر از غرفه
fidibo و عصر گویش افزار، غرفه پیام حنان به مدیرمسئولی محمد آباباقری مهابادی را به عنوان غرفه برتر انتخاب کرد اما هیچ غرفه ای را در بخش خارجی نشر الکترونیک شایسته انتخاب ندانست.



** آمار بازدیدکنندگان

آمار بازدیدکنندگان از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هنوز اعلام نشده و این شمار در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

در سال گذشته حدود 5 میلیون نفر از این نمایشگاه دیدن کردند و امسال نیز انتظار می رود این رقم تکرار شود.

[ یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:نمایشگاه کتاب,

] [ 17:12 ] [ ]

[ ]

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
 بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
 بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
 بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
 بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
 بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
 

 

[ پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393برچسب:نمایشگاه کتاب , تصاویر,

] [ 17:50 ] [ ]

[ ]

اشتراك رايگان پايگاه ايران نمايه به متقاضيان در غرفه نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور

           

پايگاه ايران نمايه به مناسبت برگزاري بيست و هفتمين نمايشگاه كتاب تهران به متقاضيان، اشتراك رايگان استفاده از خدمات اين پايگاه را هديه مي دهد.

به گزارش روابط عمومي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، پايگاه ايران نمايه همزمان با برگزاري بيست و هفتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران و در غرفه نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور اقدام به ثبت نام و اعطاي اشتراك رايگان سه ماهه به متقاضيان استفاه از اين پايگاه مي كند.

پايگاه فرهنگي و اطلاع رساني نمايه با دارا بودن بيش از يك ميليون و پانصد هزار مقاله از 2712 عنوان نشريه شامل متن مقالات علمي، فرهنگي، پژوهشي، هنري و... نيازهاي اطلاعاتي جامعه را فراهم مي سازد.

اين خدمات با دسترسي بسيار آسان شامل: عضويت و جستجوي رايگان عناوين، جهت اعتلاي فرهنگ مطالعه به بيش از دو ميليون و پانصد هزار نفر اعضاي كتابخانه هاي عمومي كشور ارائه مي گردد.

گفتني است در پايگاه ايران نمايه تلاش شده است تا نشريات تخصصي كشور در قالب هاي علمي – پژوهشي، علمي – ترويجي  علمي – تخصصي در كنار نشريات عمومي كشور قرار گرفته و بر اساس اصطلاحنامه هاي تخصصي و سرعنوان هاي موضوعي، به نياز پژوهشگران و عموم مردم پاسخي درخور داده شود.

 

 

[ پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393برچسب:ایران نمایه،اشتراک رایگان,

] [ 17:32 ] [ ]

[ ]

لیست کتاب های مسابقات کتابخوانی اردیبهشت 93

ردیف عنوان مسابقه نام نویسنده تاریخ شروع تاریخ پایان امتیاز وضعیت
1 صحيفه سجاديه ( نياش يك تا نيايش تا پايان 6 )   10/02/1393 31/02/1393 0  از ۱۰ مسابقه در حال انجام است»
2 نهج البلاغه ( خطبه يك تا خطبه 80)   10/02/1393 31/02/1393 ۰  از ۱۰ مسابقه در حال انجام است
3 آموزگار ادب رضا فريدزاده, 10/02/1393 31/02/1393 ۰  از ۱۰ مسابقه در حال انجام است
4 جاذبه و دافعه علي مرتضي مطهري, 10/02/1393 31/02/1393 ۰  از ۱۰ مسابقه در حال انجام است
5 چگونه شاد و خنده رو باشيم احمد لقماني, 10/02/1393 31/02/1393 ۰  از ۱۰ مسابقه در حال انجام است
6 گزينش تكنولوژي از دريچه بينش توحيدي اصغر طاهرزاده, 10/02/1393 31/02/1393 ۰  از ۱۰ مسابقه در حال انجام است
7 بهشت خانواده سيد جواد مصطفوي, 10/02/1393 31/02/1393 ۰  از ۱۰ مسابقه در حال انجام است
8 500 نكته درباره مطالعه بيتا عسگري, 10/02/1393 31/02/1393 ۰  از ۱۰ مسابقه در حال انجام است

[ دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:مسابقات کتاب خوانی, لیست کتاب ها,

] [ 15:27 ] [ ]

[ ]

جزئيات صدور احكام رسمي كتابداران و كاركنان نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور

نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور جزئيات صدور احكام رسمي كتابداران و كاركنان خود را اعلام كرد.

به گزارش روابط عمومي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، بر اساس آيين نامه اداري و استخدامي نهاد و به استناد ماده 7 آن، تبديل وضعيت مستخدمين پيماني به رسمي با دستور مهندس محمد حسين ملك احمدي دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور به شرح مندرج در آيين نامه ياد شده اجرايي شد.

بخش هايي از اين آيين نامه براي اطلاع كاركنان محترم و كتابداران گرانقدر اعلام مي شود:

1. كاركنان داراي مدرك كارشناسي و بالاتر با 5 سال سابقه خدمت پيماني در شغل مربوطه رسمي مي شوند.

2. كاركنان داراي مدرك كارداني (فوق ديپلم) با 8 سال سابقه خدمت در شغل مربوطه رسمي مي شوند.

3. كاركنان با مدرك تحصيلي ديپلم در صورت داشتن 10 سال سابقه خدمت پيماني، رسمي مي شوند.

 

[ یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:احکام رسمی،کتابداران,

] [ 18:21 ] [ ]

[ ]

جزئيات افزايش حقوق كتابداران در سال 1393 اعلام شد.

مهندس ملك احمدي دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور دستور صدوراحكام جديد كتابداران و كاركنان نهادكتابخانه هاي عمومي كشور را ابلاغ كرد.

به گزارش روابط عمومي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، طبق ابلاغ دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، موارد اصلاحي در احكام كارگزيني مشتمل بر موارد زير است :

1. احكام كتابداران و شاغلين در نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور با افزايش 20 درصدي، برابر قانون مديريت خدمات كشوري با ضريب 1207 مصوب هيات محترم وزيران صادر مي شود.

2. كليه سنوات خدمتي مربوط و مرتبط  محاسبه و قابل پرداخت خواهد بود.

3. فوق العاده خاص هيات امنا برابر آيين نامه اداري و استخدامي و حقوق و دستمزد نهاد با ضريب 1207 محاسبه و پرداخت مي گردد.

4. تفاوت تطبيق براي استخدام شدگان بعد از سال 1388 قابل پرداخت خواهد بود.

5. سختي شرايط كار كتابداران قابل پرداخت مي باشد.

6. فوق العاده شغل كارايي، همانند بخشنامه هيات محترم وزيران از محل صرفه جويي در صورت تامين اعتبار براي كاركنان نهاد نيز از 1/1/93 قابل پرداخت مي باشد.

يادآور مي شود؛ دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در نخستين نشست خبري خود در اسفند 1392 بر ضرورت توجه به حل مشكلات معيشتي و مسائل مربوط به احكام كارگزيني كتابداران و كاركنان نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور تاكيد كرده بود.

گفتني است اصلاح احكام كارگزيني آغاز شده و تا پايان ارديبهشت ماه جاري ادامه خواهد يافت.

[ شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:احکام کتابداران,مهندس ملک احمدی,

] [ 21:13 ] [ ]

[ ]

در اولين جلسه شوراي اداري استان خراسان رضوي درسال93 در شهرستان كاشمرعنوان شد.

 

 

 

مديركل كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي صبح امروز در جمع روساي ادارات كتابخانه هاي عمومي شهرستان هاي استان خراسان رضوي ضمن بيان اين مطلب افزود: دليل انتخاب كاشمر براي برگزاري شوراي اداري استان تقدير و تجليل از فعاليت هاي انجام شده در اين شهرستان و انتقال تجربيات مفيد به ديگر شهرستان هاي استان مي باشد.  به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي، اميرالله شمقدري ضمن اشاره به برتر بودن شهرستان كاشمر در 5 شاخص كتابخانه اي گفت: كاشمر در موضوع خيرين كتابخانه ساز 50 درصد فعاليت هاي استان را به خود اختصاص داده است؛ وي ادامه داد: همچنين 12 درصد جمعيت كاشمر نيز عضو كتابخانه هاي عمومي هستند كه در اين موضوع نيز طلايه دار شهرستان هاي استان مي باشد.

شمقدري اين رشد را حاصل پيوند فرهنگي مديريت عالي شهرستان و حمايت همه جانبه فرماندار كاشمر از رييس اداره كتابخانه هاي اين شهرستان دانست و خاطرنشان كرد: شتابي كه در يك و نيم سال گذشته باعث تحول در وضعيت كتابخانه هاي كاشمر شده است مرهون همين همدلي و همكاري مي باشد و اين موضوع باعث شده است كه كاشمر در بين 28 شهرستان استان رتبه هاي شاخص و برتر را به خود اختصاص دهد.

 

فرماندار و رييس انجمن كتابخانه هاي عمومي كاشمر هم دراين جلسه طي سخناني ضمن خير مقدم به مهمانان ، كتابداران را بهترين انسان ها خواند و افزود: مأنوس بودن كتابداران با كتاب آن ها را به قشري فرهيخته در جامعه تبديل كرده است.

مهندس فروزان ادامه داد: اگر فرمانداران با مسئولان شهرستان ها همگام باشند مي توانند دست در دست هم ، سطح سواد جامعه را به حد اعلاي خود برسانند.

وي تصريح كرد: تحقق شعار امسال مبني بر" اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي" تنها با نهادينه كردن كتاب و كتابخواني ميسر خواهد شد.

شايان ذكر است مديركل كتابخانه هاي عمومي استان با اهداي لوح هاي تقديري، از رييس انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان كاشمر ، رييس انجمن خيرين كتابخانه ساز كاشمر و رييس اداره كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان  قدرداني به عمل آمد.

گفتني است جلسه شوراي اداري استان تا بعدازظهر امروز ادامه دارد.

 

[ چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:شورای اداری استان,

] [ 18:53 ] [ ]

[ ]

حضور نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در بيست و هفتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران

همزمان با آغاز بيست و هفتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور با برپايي غرفه در خدمت علاقه مندان كتاب، كتابخواني و كتابخانه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، غرفه نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در سالن شبستان – روبه روي درب شماره 39 جنوبي – انتهاي راهروي شماره 9 با بخش هاي مختلفي چون پاسخگويي به سوالات و مشكلات اعضاي كتابخانه هاي عمومي، موسسه كتاب نشر، موسسه نمايه و ... پذيراي مراجعين خواهد بود.

گفتني است در طول برگزاري بيست و هفتمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، طرح عضويت رايگان نيز در كتابخانه هاي عمومي كشور از طريق پورتال www.iranpl.ir صورت مي پذيرد.

لازم به يادآوري است، بيست و هفتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران صبح ديروز در آييني با حضور دكتر حسن روحاني رئيس جمهور اسلامي ايران افتتاح شد. بيست و هفتمين نمايشگاه بین المللی کتاب تهران از دهم لغایت بیستم اردیبهشت 1393 در مصلی امام خمینی (ره) دایر است. 
 

[ چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:نماشگاه کتاب, تهران, نهاد عمومی کتابخانه ها,

] [ 18:45 ] [ ]

[ ]

معرفي خوب و متناسب يك كتاب، اصلي ترين راه ورود كتاب به زندگي مردم است

 

 

 

مديركل كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي: معرفي خوب و متناسب يك كتاب، اصلي ترين راه ورود كتاب به زندگي مردم است اميرالله شمقدري در جلسه شوراي همكاران ستادي گفت: معرفي خوب و متناسب يك كتاب، اصلي ترين راه ورود كتاب به زندگي مردم مي باشد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي، شمقدري ضمن مفيد دانستن آيين هاي معرفي كتاب اعلام كرد: يكي از وظايف اصلي كتابداران معرفي هنرمندانه كتاب مي باشد كه بايد براي آن برنامه هاي ويژه تدارك ديده شود.

مديركل كتابخانه هاي عمومي استان در ادامه افزود: برنامه ريزي در نحوه ارائه و معرفي يك كتاب مي تواند، تاثيرگذاري بيشتري در استقبال مخاطبين داشته باشد.

 

وي همچنين خاطرنشان كرد: انتخاب موضوع و نوع كتاب، قابليت هاي جذب را به طور چشمگيري افزايش مي دهد.

[ شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:خراسان رضوی ، مدیرکل,

] [ 16:6 ] [ ]

[ ]

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی هفته سلامت در جوین

 

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی هفته سلامت در جوین

  مدیر شبکه بهداشت ودرمان جوین از برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت خبرداد.

 دکتر قزلقارشی  در اولین روز از هفته سلامت در محل دبیرستان نمونه دخترانه  فهیمه جوین، گفت:توجه به ورزش سالم، توجه به سلامت جامعه است و همه باید در گسترش ورزش در جامعه تلاش کنیم.

 وی  در جمع دانش آموزان  افزود: با توجه به  اینکه  شعار هفته سلامت “یک عمرسلامتی با خود مراقبتی ” می باشد  با  فرهنگ سازی در این حوزه می توان میزان مراجعه به پزشک  و مصرف دارو در جامعه را کاهش داد.

مدیریت شبکه بهداشت  و درمان جوین ادامه داد: همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت، با همکاری شهرداری و سپاه جوین، همایش پیاده روی خانوادگی  روز  جمعه  ۵ اردیبهشت  درجوین  برگزار می شود.

دکتر قزلقارشی افزود:این همایش پیاده روی خانوادگی  ساعت ۸ صبح  روز جمعه  از میدان امام حسین شهر نقاب آغاز و در محل گلزار شهدای گمنام به  پایان خواهد رسید .

وی  خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان در این همایش  با توقف در محل  یادمان شهدای گمنام شهرستان  ،  با شهدا تجدید بیعت خواهند کر  و به شرکت کنندگان هم  به  قید  قرعه جوایزی اهدا  خواهد شد.

 

 

[ پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:هفته سلامت,همایش,پیاده روی,جوین,

] [ 16:23 ] [ ]

[ ]

جشن گل یاس در جوین برگزار شد.

 جشن گل یاس در جوین برگزار شد
به مناسبت میلاد دخت نبی اکرم (ص) و روز مادر و روز زن جشن گل یاس شب گذشته در جوین برگزار شد.

 

گروه های هنری و نمایشی اعزامی از شهرستان سبزوار نمایش و برنامه های خود را که بیشتر در قالب بزرگداشت مقام حضرت فاطمه زهرا (س) و تجلیل از مقام بانوان بود برای شهروندان و مردم این شهرستان اجرا کردند.
مسوول روابط عمومی شهرداری نقاب(جوین) امروز در گفتگو با خبر نگار ما گفت: در این جشن که هر ساله در شب میلاد فاطمه زهرا (س) توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر نقاب در محل فضای سبز چمن هلال احمر
جوین برگزار می شود ، جمعیت زیادی از شهر نقاب و روستا های مجاور در آن شرکت می کنند.
خانم فرهود فر تصریح کرد: جمعیت ۵ هزار نفری شهروندان و مدیران شهرستان و خانواده های شهدا در این جشن بزرگ مذهبی و با فضای معنوی در مجموعه ورزشی هلال احمر
جوین امسال حال و هوای خاصی داشت

در ادامه مراسم از بانوان نمونه و تلاش گر و تنی چند از مادران شهدا تجلیل به عمل آمد.

 

[ چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393برچسب:جشن گل یاس,جوین,

] [ 15:41 ] [ ]

[ ]