کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

31 خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران

 

31 خرداد سالروز شهادت دکتر چمران را گرامی می داریم. اعضای محترم کتابخانه عمومی عطاملک جوینی می توانند جهت آشنایی بیشتر با  این شهید بزرگوار کتاب های زیر را از این کتابخانه امانت بگیرند.

[ یک شنبه 31 خرداد 1394برچسب:شهادت, سالروز, چمران,

] [ 16:9 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تازه های کتاب رسیده به کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

[ شنبه 30 خرداد 1394برچسب:تازه های کتاب, کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 17:28 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

کتاب را مانند سیگار پرمخاطب کنیم

 

 تا حالا فکر کردید چرا هر روز طرفدارهای سیگار بیشتر میشه و از خوانندگان کتاب کمتر؟ حتما دیدید و شنیدید که چرا با این همه تبلیغ که برای خطرات و مضرات مواد مخدر میشه، هر روز به استفاده کنندگان اضافه میشه، یا دقت کردین چرا هر روز استفاده کنندگان ماهواره بیشتر میشه؟ خوب حالا بیایید با هم فکر کنیم که چطوری می تونیم ملت رو کتابخون کنیم.

 

زیاد فکر نکنید، من میگم بهتون، کلا ملت ما از کالاهایی که تبلیغ منفی براشون میشه بیشتر استقبال می کنن و هر چه قدر این تبلیغ منفی تر باشه میزان استقبال بیشتر میشه، به همین خاطر ما هر چی بگیم کتاب خوبه، ملت فکر می کنن که عجب آدمایین اینا، می خوان ما رو به راه جهل و نادانی بکشونن. بریم سیگار بکشیم که اینا میگن بده. اصلا کلا شدیم ملت برعکس.

 

حالا باید به نظرتون چه کار کرد؟ چطوری می تونیم ملت رو کتابخون کنیم؟

 

بازم نمی خواد خودتونو خسته کنید، میگم خدمتتون، اما قبلش به یه مورد که اخیرا شاهدش بودم اشاره می کنم، فیلم جدیدی در سینما اکران شده بود که صدا و سیما حاضر به پخش تیزر فیلم نشد، چند تا از خبرگزاری ها هم که ملت خیلی دوسشون دارن شروع کردن به بد و بیراه گفتن به فیلم و کارگردان فیلم، خلاصه سرتونو درد نمیارم، فیلمه بدون پرداخت هزینه های آنچنانی برای پخش تیزر شد فیلم محبوب ملت، از فیلمهایی هم که کلی تبلیغ کرده بودن هم افتاد جلو.

 

خوب بریم سر راه حل خودمون برای کتابخون کردن ملت، در واقع کار خیلی سختی در پیش نداریم، فقط چند تا نهاد و سازمان باید همکاری کنن، به همین خاطر من پیشنهاد می کنم، صدا و سیما و این خبرگزاری ها که تا به حال تبلیغ مثبتی برای کتابخونی نکردن، حالا لطف کنن شروع کنن به بد و بیراه گفتن به کتاب و کتابخوانی و کتابداری، اصلا اعلام بشه که خرید و فروش کتاب ممنوع شد یا اینکه کتاب رو کالای قاچاق اعلام کنن، گشت ارشاد برخورد با کتابخوانان بزارن و تعدادی از کتابخوانان را زندانی کنن . تمامی کتابخونه ها و کتابفروشی ها را تعطیل کنن . من قول بهتون میدم ۹۰ درصد مردم از هر راهی می افتن دنبال تهیه کتاب و کتابخون میشن. میرن مخفیانه توی زیر زمین کتاب می خونن . کتابا رو میپیچن توی پتو و بین هم رد و بدل می کنن. توی شبکه های اجتماعی شروع می کنن به فعالیت برای جذب کتابخوان. نشست های مخفیانه برای کتابخونی برگزار می کنن و خلاصه در کمترین زمان کل جامعه کتابخون میشن.

 

حالا از ما گفتن بود، مسئولان باید از تجربیات گذشته استفاده کنن. جواب میده. میگید نه، امتحان کنید!

[ شنبه 30 خرداد 1394برچسب:سیگار, کتاب,

] [ 17:18 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی 14 اثر در نخستین نشست کتاب‌خوان

 

نخستین نشست به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده، با معرفی 14 کتاب و حضور چشمگیر کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه، اساتید کتابداری و فعالین حوزه کتاب در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی تهران (پارک شهر) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نخستین "نشست به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده" عصر امروز (27 خرداد) در آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی تهران (پارک شهر) برگزار شد.

"کتاب خوان" که بر اساس برنامه‌ ریزی‌های انجام شده، مقرر بود در هر نشست، پذیرای نَقلی از حدود 8 کتاب باشد، پس از انتشار فراخوان اولین نشست با استقبالی پیش بینی نشده مواجه شد. طی هفته ای که گذشت، بالغ بر 70 داوطلب اعم از کتابدار، مسئولین ستادی و در مواردی اعضای کتابخانه‌ها نسبت به ارائه مطلب در این آغازین نشست، اعلام آمادگی کردند. این شوق حضور، بانیان برگزاری نشست را بر آن داشت که با تغییراتی در اجرای آن، شرایط را برای حضور اکثریت علاقمندان، در حد امکان، فراهم نمایند. به این ترتیب "کتاب‌خوان" به مدت 120 دقیقه میزبان حضور بالغ بر 150 دوستدار کتاب و 14 ارائه دهنده بود. 

سخنان دبیرکل نهاد مقدمه ورود به این نشست بود. وی که مدیریت این نشست را نیز بر عهده داشت، بیان کرد: "کتاب‌خوان" شروع یک سلسله نشست‌هایی در سراسر کشور است که به همت کتابداران، کتابخوانان و همه اهالی کتاب و فرهنگ رونق خواهد گرفت. انشاالله بتوانیم به مطالبه رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانیم و کتابخوانی به عادتی مألوف، مأنوس و رایج در بین ما تبدیل شود. هر چند این کار در آغاز راه ممکن است با نواقصی رو به رو باشد. با این‌حال، با پیشنهادات، انتقادات، مشارکت و مساعدت شما، این برنامه را آغاز کرده‌ایم. داعیه‌ای برای مدیریت آن نداریم؛ و از تداوم آن توسط هر مرکز، سازمان و نهادی حمایت می‌کنیم. چراکه خود را موظف و مسئول به حمایت از آن می‌دانیم و هدف ما ترویح کتابخوانی است. 

ضیافت کتاب با معرفی "بیوه کشی" یوسف علیخانی آغاز شد. وی در ابتدای صحبت‌های خود، این استقبال و شوق جمعیت حاضر را ستودنی دانست. "بیوه کشی" روایت سنتی قدیمی در جامعه روستایی ایران است. سنتی که مطابق با آن در صورت فوت همسر زن، او امکان زندگی را با کسی جز برادر وی نداشت. وجه مشخصه ی ارائه این اثر حضور نویسنده و لحن صمیمی وی در پرداختن به شخصیت‌های داستان بود.

"خدمات کتابخانه ای برای کودکان"، کتابی دیگر در نشست "کتاب‌خوان"، از سوی دکتر مهردخت وزیرپور، پیشکسوت رشته کتابداری و مشاور دبیرکل نهاد ارائه شد. دکتر وزیرپور پس از تأکید بر ضرورت توجه به دوران کودکی و نقش سرنوشت ساز آن بر سایر مقاطع زندگی، این کتاب را به عنوان منبعی مفید و راهنما برای کتابداران، به منظور ارائه خدمات متنوع ویژه کودکان معرفی کرد. وی برجستگی این اثر را، تخصص مؤلفین آن در رشته کتابداری و تجربه آنان در حوزه کار با کودک دانست.

"نگهبان تاریکی" نوشته‌ی مجید قیصری توسط حمید نورشمسی فعال رسانه‌ای در حوزه کتاب، در این نشست به حاضران معرفی شد.

"مربای شیرین نوشته هوشنگ مرادی کرمانی"؛ " قصه گویی نوشته آرتور روشن"؛ " بچه های کارون نوشته احمد دهقان"؛ " در محضر لاهوتیان نوشته محمد علی مجاهدی"؛ " فرزندان سیمرغ نوشته علی شاهری"؛ " روانشناسی تنبلی نوشته ادوین سی. بلس"؛ "همسر مسافر زمان نوشته آدری نیفنگر"؛ " نگهبان تاریکی نوشته مجید قیصری"؛ " جان جهان، نویسنده : سوزانا تامارو"؛ " یخی که عاشق خورشید شد نوشته رضا موزونی"؛ " آشنایی با امام عصر نوشته علی هراتیان"؛ "یک عاشقانه آرام نوشته نادر ابراهیمی" از دیگر آثاری بودند که در نخستین نشست " کتاب‌خوان" معرفی شد.

آنچنان که در متن فراخوان این نشست آمده بود، " کتاب‌خوان" ارائه ای به یاد ماندنی از یک اثر را تشویق می‌کند و بعضی از راویان کتاب‌های این نخستین نشست، به طرق گوناگون، از گره زدن و ربط مطالب کتاب به تجارب شخصی تا ارتباط دوستی خود با نویسنده اثر، سعی در طرح روایتی شیرین از کتاب مورد نظر خود کردند.

نخستین " نشست به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده" پس از 120 دقیقه و معرفی 14 کتاب، به پایان رسید. علیرضا مختارپور در خاتمه این نشست، حضور در این جمع صمیمانه را یکی از بهترین خاطرات خود دانست و نسبت به تداوم این نشست‌ها در کتابخانه‌های سراسر کشور، ابراز امیدواری کرد.

بدین ترتیب در حالیکه میهمانان آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی تهران را ترک می‌کردند، عکسی یادگاری تجربه " کتاب‌خوان" را به خاطره‌ای به یاد ماندنی برای بانیان آن بدل کرد.

 

[ پنج شنبه 28 خرداد 1394برچسب:نشست, کتابخوان, نخستین, معرفی کتاب,

] [ 9:4 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تازه های کتاب رسیده به کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

[ چهار شنبه 27 خرداد 1394برچسب:تازه های کتاب, کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 16:37 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نخستین نشست کتاب‌خوان برگزار می شود.

 

سلسله نشست‌های به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده، با عنوان کتاب‌خوان با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، و مشارکت کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالین حوزه کتاب برگزار خواهد شد.

در راستای مطالبه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر لزوم مطالعه برای کتابداران و ترویج کتابخوانی، اداره کل روابط عمومی نهاد با همکاری اداره کل فرهنگی، سلسله نشست‌های به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده را، با عنوان "کتاب‌خوان" برگزار می‌کند.

"کتاب‌خوان" نشستی صمیمانه با هدف معرفی کتاب‌های مفید و ترویج کتابخوانی است، که با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، و مشارکت کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالین حوزه کتاب بصورت ادواری برگزار خواهد شد.

در هر نوبت از نشست‌های کتاب‌خوان، هشت نفر، هر کدام به میزان 10 الی 15 دقیقه، به ارائه گزارشی از کتابی که مطالعه کرده‌اند، می‌پردازند. شکل ارائه و معرفی کتاب‌ها، متفاوت‌تر از قالب‌های مرسوم خواهد بود.

همچنین در متن فراخوان این نشست، معیارهایی که باید در معرفی کتاب لحاظ شود، آمده است. این معیارها عبارت است از:
« - حق مطلب ادا شود. یعنی اگر نویسنده کتاب، معرفی کتابش را از زبان شما شنید، راضی باشد. 
- مخاطب شما قانع شود که لازم است این کتاب را مطالعه کند و مطالعه این کتاب، مطالعه‌ای مفید است. 
- کتابی که معرفی می‌شود، ذائقۀ گسترده‌تری از مخاطبان را دربربگیرد.»

گفتنی است، نخستین نشست "کتاب‌خوان" روز سه شنبه 26 خرداد ماه ساعت 16 الی 18 در سالن اجتماعات کتابخانه پارک شهر تهران برگزار خواهد شد. در این راستا علاقمندان به ارائه بحث در این نشست می‌توانند، تا پایان وقت اداری روز شنبه 23 خرداد ماه، به ارسال مشخصات خود و کتاب مورد نظر، به نشانی پست الکترونیکی ketabkhan@iranpl.ir اقدام کنند. پس از اتمام مهلت ثبت نام هر دوره، اسامی افراد اعلام خواهد شد. 

شرکت برای عموم علاقمندان آزاد است.

متن کامل فراخوان این نشست را از اینجا دریافت کنید.
 

[ سه شنبه 26 خرداد 1394برچسب:نشست، کتابخوان، نخستین,

] [ 17:39 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

بازدید مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

روز چهارشنبه مورخ 1394/03/20 آقای حسین اکبری مدیر کل محترم کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به همراه آقای جدی کار فرماندار شهرستان جوین، و آقای محمد خواه شهردار شهر نقاب به همراه تنی چند از مسئولان شهرستان جوین از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی  شهر نقاب بازدید نمودند. در ایتدای این بازدید آقای فیضی مسئول کتابخانه گزارشی از وضعیت کتابخانه از نظر امانت میزان مراجعه کننده گان و تعداد نسخ کتابخانه را ارائه کردند. در ادامه بازدید مشکلات کتابخانه از جمله سالن های مطالعه و نبود بخش کودک و غیره به آقای اکبری ارائه شد. در این بازدید آقای اکبری با مشورت با فرماندار و شهردار نقاب قول رفع مشکل ساختمان کتابخانه را که دارای مشکل معماری بود را دادند.

 

 

[ دو شنبه 25 خرداد 1394برچسب:بازدید، مدیر کل ، آقای اکبری ، فرماندار جوین، کتابخانه عطاملک جوینی، فیضی,

] [ 16:6 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب

با عرض سلام خدمت بازدید کنندگان محترم  وبلاک کتابخانه عطاملک جوینی شهر نقاب 

این هفته قصد دارم آخرین کتاب را که خوانده ام به شما معرفی کنم. جزیره اسرار آمیز اثر ژول ورن این کتاب به قدری زیبا نوشته شده که خواندن آن را به شما توصیه می کنم حال ویژگی خواندن این کتاب را برایتان توضیح می دهم. هنگام خواندن این کتاب دقیقا شما می توانید به طوری ذهنی در جزیره ناشناخته و اسرار آمیز با تمام اتفاقات جالب آن سفر کنید. یعنی حس شما هم مشابه کسانی است که در جزیره زندگی می کنند. که واقعا لذت بخش است شاید شما بگویید قبلا فیلم اش را دیده اید ولی داستان کتاب به کلی با فیلم های ساخته شده تفاوت دارد به طوریکه خواندن کتاب صدها برابر لذت بخش تر از دیدن فیلم اش است این در مورد خود من صادق بود. یکی دیگه از مزایای خواندن این کتاب بالا بردن امید به زندگی و حس کردن خداوند در اطرافتان است. ماجرای این کتاب این است که عده ای با استفاده از یک بالن از اسارت در یک شهر فرار می کنن ولی چون هوا طوفانی بوده به یکی از جزایر دور افتاده رانده می شن و اونجا با اتفاقات جالب و عجیبی رو به رو می شدن این کتاب زیبا را می توانید از کتابخانه امانت بگیرد.

[ سه شنبه 19 خرداد 1394برچسب:معرفی کتاب,کتابخانه, عطاملک جوینی,

] [ 11:50 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

دفترچه اطلاعات شرکت در آزمون استخدامی 94 نهاد منتشر شد

 

معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد در اطلاعیه ای، از انتشار دفترچه حاوی اطلاعات شرکت در آزمون استخدامی 94 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد در اطلاعیه ای ضمن اعلام زمان انتشار دفترچه حاوی اطلاعات شرکت در آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 1394، از متقاضیان شرکت در این آزمون دعوت کرد تا برای دریافت و مطالعه این دفترچه راهنما، به پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی www.iranpl.ir مراجعه کنند. (اینجـــا)

این معاونت در ادامه اطلاعیه خود، خاطرنشان کرده است: با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات نهاد نیز سامانه ای برای پاسخ به پرسش‌های داوطلبان از تاریخ دوشنبه 18/4/94 به نشانیFAQ.iranpl.ir آماده پاسخگویی به ابهامات و سوالات احتمالی متقاضیان شرکت در این آزمون خواهد بود.

معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد در پایان این اطلاعیه یادآور شده: ثبت نام داوطلبان حائز شرایط شرکت در آزمون استخدامی 94 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تاریخ پنجشنبه چهاردهم خردادماه در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیwww.sanjesh.org  آغاز می شود.

گفتنی است، استخدام نیروی کتابدار توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر و به صورت کتبی، توسط سازمان سنجش آموزش کشور در شهریور ماه سالجاری برگزار خواهد شد و اطلاع رسانی در خصوص استخدام، برگزاری آزمون ها و جزئیات آن، تنها از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر می شود.

[ سه شنبه 12 خرداد 1394برچسب:آزمون استخدامی؛ نهاد؛ کتابخانه ها، عطاملک جوینی,

] [ 14:45 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری جشن گل محمدی در شهرستان جوین

به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان جشن بزرگی در محل سالن ذوالفقار شهرستان جوین  شهر نقاب با حضور مسئولان شهرستان و  حضور حداکثری مردم  و همچنین جناب آقای سبحانی فر نماینده محترم مجلس برگزار گردید. طی این مراسم که شامل برنامه های شاد و مفرحی بود اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین حضوری فعال داشت و در این مراسم نیز از چهار نفر از جوانان نمونه عضو کتابخانه های عمومی عطاملک جونی و شادروان امیر مسروری تقدیر و از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هدایایی به آنان اهدا شد. خانم غلامی رئیس اداره کتابخانه های  عمومی شهرستان جوین و آقای فیضی  مسئول کتابخانه  عمومی عطاملک جوینی تشویق اعضای کتابخانه را در چنین مراسم بزرگی  که با حضور اکثریت مسئولان و  مردم شهرستان برگزار می شود. گام مهمی در جهت تشویق مردم به مقوله کتاب و کتابخوانی دانستند.

 

 

 

 

 

 

[ یک شنبه 10 خرداد 1394برچسب:جشن گل محمدی, اداره کتابخانه, جوین, اعضای کتابخانه, فیضی, غلامی,

] [ 15:20 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

روز جوان روز جوانی مبارک

 

جوانان ایران به هوش و به گوش

بلی تو که داری سری پر خروش

توانی بسازی جهان ای جوان

ز گر بهره گیری ز نیرویش بی گمان

همانگونه که فردوسی از آن بهره برد

به گفتار نیکش چو خود گفت این گفت اش

بسی رنج بردم در این سال سی

عجب زنده کردم بدین پارسی

 

[ شنبه 9 خرداد 1394برچسب:روز جوان,

] [ 13:5 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

انتخاب با شما! کدام یک؟

 

[ چهار شنبه 6 خرداد 1394برچسب:انتخاب, تصاویر,

] [ 17:6 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تازه های کتاب رسیده به کتابخانه عطاملک جوینی نقاب

[ چهار شنبه 6 خرداد 1394برچسب:تازه های کتاب, کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 16:50 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]