کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

دوره آموزشی کمکهای اولیه و امداد رسانی با مشارکت هلال احمر شهرستان جوین

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین دوره آموزشی کمکهای اولیه و امداد رسانی ویژه کارکنان و کتابداران شهرستان جوین با مشارکت جمعیت هلال احمر شهرستان برگزار شد ،.

محسن نقابی، مدرس این کارگاه  ضمن تاکید بر لزوم آشنایی مردم با آموزش همگانی مخاطرات و کمک‌های اولیه، گفت: هر چیزی که بتواند باعث آسیب یا خسارت شود ، «مخاطره» نامیده می‌شود. این آسیب یا خسارت می‌تواند جانی یا مالی باشد و یا هر عاملی که باعث اختلال در روال عادی کارها شود.

وی تصریح کرد: در ساعات اولیه پس از وقوع مخاطرات، خانواده‌ها، دوستان، همکاران و همسایگان، اولین کسانی هستند که می‌توانند بیشترین کمک و امدادسانی را انجام دهند. در همین راستا به منظور کاهش خسارات جانی و مالی لازم است که این افراد آموزشهای لازم را فرا گرفته و از قبل آمادگی برای مواجه با این مسائل را داشته باشند..

 در این دوره عملی آموز ش هایی از قبیل ارزیابی بیمار، تنفس مصنوعی، خفگی، علائم حیاتی، خونریزی‌ها، شکستگی‌ها، آتل بندی، غش، صرع، مسمومیت‌ها، زخم‌ها، سکته قلبی، سوختگی‌ها و نحوه استفاده از دستگاه فشار خون به کتابداران آموزش داده شد..

[ یک شنبه 23 بهمن 1401برچسب:دهه فجر، 1401، کتابخانه عطاملک جوینی، دوره هلال احمر,

] [ 13:33 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری کارگاه عزت نفس و شیوه های مثب اندیشی در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در راستای برنامه های فرهنگی و به مناسبت دهه فجر سال 1401  کار گاه عزت نفس برای بانوان فعال عضو کتابخانه به صورت رایگان توسط خانم خدیجه پارسایی مهر کارشناس روانشناسی در حوزه عزت نفس و اعتماد به نفس  برگزار شد.

کمبود عزت نفس را می‌توان ریشه بسیاری از مشکلات رفتاری و ذهنی ما انسان‌ها دانست. مقایسه افراطی خود با دیگران، حساسیت بیش از حد به گفتار و رفتار دیگران، استفاده بیش از حد از استراتژی اجتناب برای مدیریت تعارض، احساس دوست‌داشتنی نبودن و نیز بدبینی نسبت به کسانی که دوست‌مان دارند، تنها چند مورد از نشانه های عزت نفس پایین است..

  خانم خدیجه پارسایی مهر افزود:اگرچه نمی‌توان عزت نفس را داروی معجزه‌آمیز رفع همه مشکلات دانست، اما این واقعیت را هم نمی‌توان انکار کرد که با بررسی دقیق و عمیق مشکلات و چالش‌های زندگی خود (چه زندگی شخصی و چه شغلی) می‌توانیم ردپای عزت نفس پایین را به عنوان یکی از ریشه‌ها ببینیم،  به همین علت تلاش و تمرین برای افزایش عزت نفس را به افراد بسیاری توصیه می‌کنند.

 سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: برگزاری چنین کارگاه هایی می تواند در ثبیت نقش کتابخانه های عمومی در بالابردن فرهنگ عمومی کمک کند

[ چهار شنبه 19 بهمن 1401برچسب:کارگاه عزت نفس ، دهه فجر، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 5:19 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر؛

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. در راستای برنامه های فرهنگی و به مناسبت دهه فجر سال 1401  کتاب وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره)  در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب و با حضور دانش آموزان دبیرستان فرزانه نقاب و آقای فیضی مسئول کتابخانه و حضور جمع خوانی شد.

دین مبین اسلام توجه بسیاری به وصیت و سفارش به بازماندگان کرده است. چه بسا سفارش و وصیت در ادیان دیگر یا آئین‌های دیگر انسانی وجود داشته باشد؛ امّا آنچه اسلام به صورت گسترده و جدّی روی آن تأکید دارد و پیشوایان دین و بزرگانِ آئین ما به آن پرداخته‌اند در هیچ مکتب و آئینی دیگر یافت نمی‌شود.

 بیشترین سفارشی که در جای دیگر می‌توان به آن برخورد کرد تصمیم‌گیری در مورد امور مالی؛ کسی است که از دنیا می‌رود. لکن سفارش‌های ائمه دین ما همواره فراتر از امور مالی بلکه فراتر از امور شخصی خودشان بوده است. وقتی وصایای اهل‌بیت: به فرزندان، نزدیکان یا امّت را می‌نگریم بزرگترین و مهم‌ترین دغدغه آنان رستگاری امّت بوده و همواره آنان را به انجام اموری که رستگاری‌شان را تأمین کند سفارش می‌کرده‌اند.

 وصیت نامه امام خمینی(ره) نیز سفارش به دنیا و مقام‌های این جهانی؛ نیست بلکه توصیه‌ها و سفارش‌های ارزشمند دینی است که صلاح و رستگاری جامعۀ اسلامی را تأمین می‌کند. اگر جامعۀ اسلامی سفارش‌های امام خمینی(ره) را به درستی بشناسد و آن‌ها را به کار گیرد امّتی واحد و هماهنگ و پویا و رو به جلو خواهیم داشت که هدف اصلی آن رستگاری تمام انسان‌ها و عدالت‌گستری در همۀ گسترده جهان است.

 سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: جمع خوانی کتاب علاوه بر معرفی آن کتاب به اعضا می توانند نقش مثبتی در فرهنگ کتاب خوانی در جامعه داشته باشد.

[ یک شنبه 16 بهمن 1401برچسب:دهه فجر، 1401، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 7:19 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مسابقه کتابخوانی از کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان گوش کنند

[ یک شنبه 2 بهمن 1401برچسب:مسابقه کتابخوانی] ، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی، روز زن ,

] [ 6:5 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]