کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

کارگاه آموزشی «داستان نویسی» در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی شهرستان جوین کارگاه آموزشی «داستان نویسی» در راستای تقویت استعداد نویسندگی و توانایی نوشتن به همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب شهرستان جوین برگزار شد..

 

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: قلم، از منظر قرآن، سمبل تفکر و آگاهی بشر است و آنقدر مقدس است که خداوند بدان قسم یاد نمود. اولین چیزی که خداوند خلق کرد، «قلم» بود. زبان(بیان) با گذشت زمان کهنه می شود و ماندگار نیست، اما قلم می تواند باعث ماندگاری و بقا گردد.

یکی از مسائل مهم و ارزنده ای که هیچ ملتی ـ که به حیات و بقاء و تکامل خویش علاقه مند است ـ نمی تواند از آن غفلت نماید، مسئله نویسندگی است. زیرا نویسندگی هنری است که مادر بسیاری از هنرهای دیگر محسوب می شود. و از این جهت که فن و هنر است، نقش بسزایی در رشد و تعالی افراد و جوامع دارد و زمینه ای برای هنرهای دیگر به شمار می رود. به عنوان نمونه؛ تئاتر، سینما، و بسیاری از هنرهای دیگر احتیاج به نمایشنامه و سناریو دارد که قبلاً باید نوشته شود و این کار به وسیله نویسندگان انجام می گیرد.

در همین راستا، کارگاه آموزشی «داستان نویسی» با  حضورآقای سعید فیضی نویسنده کتاب جنون بشریت(چاپ شده در سال 1395) و رمان آخرین سقوط و چند داستان کوتاه(در دست چاپ) و تنی چند از اعضای توانمند و علاقمند به نویسندگی در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد

در این کارگاه آشنایی با انواع داستان، عناصر داستان و شیوه داستان نویسی و انواع ژانرهای داستان بیان می شود و در ادامه از شرکت کننده گان خواسته می شود با توجه به تصاویر ارائه شده و کلمات گفته شده داستان کوتاهی نوشته و در کلاس نقد و بررسی می شود..

 

این کارگاه قرار است در هشت جلسه برگزار گردد