کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

هفته دفاع مقدس گرامی باد.

شرح مناسبت:
۳۱ شهريور سالروز شروع جنگ تحميلي از سوي رژيم بعث عراق عليه جمهوري اسلامي ايران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاري شده است. دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ايران در حفظ و اعتلاي نظام مقدس اسلامي و حراست از مرزهاي عزّت و شرف اين مرز و بوم، به مثابه يكي از حساس‏ترين و بارزترين برهه‏هاي حيات راستين اين ملت، همچون نگيني تابناك، تا هميشه زمان، بر تارَكِ تاريخ حماسه و ايثار و پايداري آزادگان جهان مي‏درخشد. دفاع امت اسلامي ايران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان اسلام، در تاريخ افتخارآفريني مبارزات حق‏طلبانه يك ملت سترگ، فروزان خواهد بود. پايداري ايران اسلامي كه برخاسته از روح وحدت و ايمان بود، در سايه هدايت‏هاي رهبر انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني(ره) شكل گرفت و باعث احياي يك مكتب سازنده و نهضت‏هاي آرمانگرا و ايدئولوژي جهانگير شد. دفاع مقدس ما در زمينه‏هاي مختلف سياسي، نظامي، اجتماعي، فرهنگي و... توانست معادلات جهاني معمول را بر هم زَنَد و تحليل‏هاي مادي دنياپرستان را نقش بر آب سازد. اين حادثه عظيم، بي‏شك در ياد ملت بزرگ ايران خواهد ماند و غرور و سرافرازي و حماسه‏آفريني را در نسل‏هاي بعد بر جاي خواهد گذاشت. جنگ تحميلي عراق عليه ايران ۲۸۸۷ روز به طول انجاميد كه طي آن هزار روز نبرد فعال صورت گرفت كه ۷۹۳ روز حمله از سوي رزمندگان اسلام بود و ۲۰۷ روز از سوي ارتش متجاوز بعثي. در طول جنگ شمار ۳۸۱ هزار و ۶۸۰ نفر از نيروهاي دشمن كشته و يا زخمي شدند و ۷۲ هزار نفر به اسارت نيروهاي اسلام درآمدند. در اين هشت سال ۳۷۱ فروند هواپيما و ۸۲ فروند بالگرد دشمن منهدم شد. ۱۷۰۰ دستگاه تانك و نفربر، ۴۸۰ قبضه توپ و سه هزار و ۳۶۳ دستگاه خودرو نظامي به غنيمت ايران درآمد و پنج هزار و ۷۵۸ دستگاه تانك و نفربر، ۵۳۲ قبضه توپ و پنج هزار و ۱۵۲ دستگاه خودرو نظامي دشمن منهدم گرديد. مقاومت رزمندگان اسلام سبب شد تا ذخاير ارزي عراق كه در ابتداي جنگ، حدود سي ميليارد دلار بود، پس از شكست در عمليات بيت‏المقدس و فتح خرمشهر به صفر برسد و پس از پايان جنگ، اين كشور بيش از هفتاد ميليارد دلار بدهي داشته باشد.

[ یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:هفته, دفاع مقدس,

] [ 16:26 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

یاداشت شماره 10 دبیر کل محترم نهاد کتابخانه های عمومی

به نام آن که جان را حکمت آموخت

کتابداران وهمکاران عزیز

با اهداء سلام

1- خوشبختانه امروز 29/6/1393 اولین جلسه ی هیأت امنای نهاد کتابخانه ها به ریاست وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور 9 نفر از ده عضو این هیأت تشکیل شد.

بر اساس ماده ی 4 آیین­نامه ی اجرایی قانون تأسیس و نحوه ی اداره ی کتابخانه های عمومی کشور جلسات عادی هیأت امناء هر سه ماه یک بار تشکیل می شود. متأسّفانه جلسه ی قبلی هیأت امناء در مرداد ماه سال 1392 تشکیل شده بود و از آن تاریخ تاکنون این هیأت جلسه ای نداشته است. در دوره ی جدید با پیگیری های انجام شده اولین جلسه ی هیأت امناء تشکیل شد. در این جلسه ابتدا گزارش از وضعیت عملکرد گذشته و وضع فعلی نهاد از نظر نیروی انسانی بودجه و امکانات، کمبودهای منابع جهت تأمین مستمر کتابخانه ها، نواقص آزمون های قبلی، وضع پرداخت های نیم درصد درآمدهای شهرداری های سراسر کشور و دیگر مسائل مربوطه ارائه شد. سپس اعضای محترم هیأت امناء به بیان دیدگاههای خود درباره ی نحوه ی تأمین منابع و رفع کمبودها پرداختند و مقرر شد هیأت امناء از این پس هر سه ماه یک بار تشکیل جلسه دهد تا نقش فعال و موثر در حمایت و نظارت و پشتیبانی از نهاد صورت گیرد. انشاء الله.

همچنین در این جلسه مقرر شد طی جلسات مشترک میان سازمان اسناد و کتابخانه­ ی ملی جمهوری اسلامی ایران و نهاد کتابخانه های عمومی کشور طرح پیشنهادی نظام جامع و هماهنگ پرداخت حقوق و مزایا به کتابداران تهیه و جهت تصویب به مراجع قانونی ارائه شود.

2- پس از انتشار بخشنامه ­ی کمیته ی انتصابات در پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابداران عزیز بسیاری مشخصات خود را ارسال کردند که تمامی آنها و بقیه ­ی مشخصاتی که تا پایان شهریور ماه سال جاری ارسال شود به کمیته ی انتصابات ارجاع می ­شود.

با توجه به این تجربه قرار شد دیگر بخشنامه هایی که اطلاع کتابداران از آنها ضروری است به تدریج در پایگاه اطلاع رسانی نهاد قرار گیرد.

3- آیین­نامه ی افزایش حقوق کتابداران روستایی تهیه شد که ظرف دو روز آینده به تمامی ادارات کل استانها ابلاغ و همزمان در پایگاه اطلاع رسانی نهاد منتشر می شود.

4- همچنین طرح افزایش و ترمیم حقوق کتابداران انجمنی نیز در دست بررسی است که امیدوارم به زودی نتیجه ی آن اعلام شود.

5- توزیع اولین محموله ی نشریات خریداری شده برای کتابخانه ها در هفته ی اخیر آغاز شد و به زودی اولین محموله ی کتاب نیز که بر اساس نیاز مخاطبان و نظرات سازنده ­ی کتابداران عزیز از کتب موجود تهیه شده است به کتابخانه ­ها ارسال می ­شود.

6- یکی از درخواستهای کتابداران مطالبات مربوط به 2% کسر حقوق صندوق وام بود که با برنامه ­ریزی و پیگیری مدیریت جدید صندوق وام نهاد تا هفته ی گذشته مطالبات کتابداران مربوط به 6 استان کشور جمعاً به مبلغ 733/166/889/2 ریال به حساب صندوق به ادارات کل واریز شد تا به کتابداران مسترد گردد.

7- پس از طرح بررسی ساعات کار اداری و نوبت های کاری که در دیدار با کتابداران عزیز قم بیان کردم خوشبختانه هم از طریق ایمیل به دبیر کل و هم از طریق پاسخ به نظرسنجی خبرگزاری کتابداری ایران نظرات بسیاری از کتابداران واصل شد که به زودی مورد جمع بندی و تجزیه و تحلیل برای تصمیم گیری منطقی و با رعایت مصلحت کتابداران قرار می گیرد و امیدوارم ظرف دو هفته ی آینده طرح جدید نوبت و ساعت کاری مورد اجرا قرار گیرد.

با امید به لطف الهی و همکاری و همدلی شما عزیزان در تحقق برنامه ها و گسترش فرهنگ مطالعه در کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران.

و من الله التوفیق

علیرضا مختارپور

دبیر کل

 


[ یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:یاداشت دبیر کل , دهم,

] [ 16:16 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

موفقیت اعضای کتابخانه عطاملک جوینی در کنکور

آقای محمد زور آبادی از اعضای خوب کتابخانه عطاملک جوینی شهرستان جوین با تلاش و پشتکار و همچنین استفاده از مجموعه کتب کتابخانه عطاملک جوینی  توانست رتبه 343 را کسب و در رشته مکانیک دانشگاه ثامن الائمه مشهد قبول شوند. کتابخانه عطاملک جوینی این موفقیت را به ایشان و خانواده محترمشان تبریک عرض می کند.

 

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی شهر نقاب

[ یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:محمد، زورآبادی ، قبولی، دانشگاه,

] [ 16:8 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

سخنان زیبا و آموزنده ابو علی سینا

سخنان آموزنده, جملات حکیمانه

اگر برای یک اشتباه هزار دلیل بیاورید،در واقع هزار و یک اشتباه از شما سرزده است. ابن سینا

 

سخنان ابوعلی سینا, سخنان آموزنده

سخنان ابوعلی سینا

 

نشان دوست نکو آنست که خطای تو را بپوشاند ،تو را پند دهد و رازت را آشکار نسازد. ابن سینا

 

سخنان ابوعلی سینا, سخنان آموزنده

سخنان ابوعلی سینا

 

تجربه بالاتر از علم است. ابن سینا

 

سخنان ابوعلی سینا, سخنان آموزنده

سخنان ابوعلی سینا

 

هر که دنیا خواهد ،دانش آموزد و هر که آخرت خواهد در عمل کوشد. ابن سینا

 

سخنان ابوعلی سینا, سخنان آموزنده

سخنان ابوعلی سینا

 

چیزی که دانش می آراید راستی است. ابن سینا

 

سخنان ابوعلی سینا, سخنان آموزنده

سخنان ابوعلی سینا

 

هیچ چیز در دنیا اتفاقی نیست. ابن سینا

 

سخنان ابوعلی سینا, سخنان آموزنده

سخنان ابوعلی سینا

 

کسی که به تمرینهای بدنی میپردازد به هیچپ دارویی نیاز ندارد ،درمان او در جنبش و حرکت است. ابن سینا

 

سخنان ابوعلی سینا, سخنان آموزنده

سخنان ابوعلی سینا

 

تعصب در دانش و فلسفه مانند هر تعصب دیگر نشانه خامی و بی مایگی است و همیشه به زیان حقیقت تمام می شود. ابن سینا

 

سخنان ابوعلی سینا, سخنان آموزنده

سخنان ابوعلی سینا

 

برخی چنان سرگرم میراث علمی گذشتگانند که فرصت مراجعه به عقل خود را ندارند و اگر هم فرصتی دست آورند حاضر نیستند اشتباهات و لغزش های آنان را اصلاح و جبران کنند. ابن سینا

 

سخنان ابوعلی سینا, سخنان آموزنده

سخنان ابوعلی سینا

 

نیک بخت ترین مردم کسی است که کردار را به سخاوت بیاراید و گفتار به راستی. ابن سینا

 

سخنان ابوعلی سینا, سخنان آموزنده

سخنان ابوعلی سینا

 

انسان ، هر زمان از پیشامد آینده درباره ی خود اندیشید و از آن ، بیم هراس در خاطرش نشاند،آن خطر ،زودتر او را تعقیب می کند. ابن سینا

 

سخنان ابوعلی سینا, سخنان آموزنده

سخنان ابوعلی سینا

 

موسیقی ،صدای خداست.ابن سینا

 

سخنان ابوعلی سینا, سخنان آموزنده

سخنان ابوعلی سینا

 

هر کس عادت کند که به هر دلیل هر حرفی را باور کند،از صورت انسانی خارج می شود. ابن سینا

[ پنج شنبه 27 شهريور 1393برچسب:ابن سینا، سخنان,

] [ 8:57 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

۲۷ شهریور،روز شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار گرامي باد.

27 شهریور روز شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار به تمامی فرهیختگان، ادیبان، هنرمندان، پارسی دوستان و یاران فرزانه ما  فرخنده باد.


 

[ پنج شنبه 27 شهريور 1393برچسب:روز شعر، ادب پارسی ، شهریار ، بزرگداشت,

] [ 8:51 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

کسب رتبه برتر رشته کار و دانش توسط یکی از اعضای کتابخانه عطاملک جوینی

 

سرکار خانم عاطفه غلامی کارجی از اعضای فعال کتابخانه عطاملک جوینی موفق شدن درآزمون کار و دانش رتبه 354 کشوری را کسب کنند. بدین وسیله به ایشان و خانواده محترمشان تبریک عرض می کنیم    . 

 کتابخانه عمومی عطاملک جوینی شهر نقاب

[ چهار شنبه 26 شهريور 1393برچسب:کارو دانش, عاطفه غلامی کارجی,

] [ 18:31 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نگارستان معين الدين جويني تصحيح شد.

 «نگارستان» معين الدين جويني که به تقليد از گلستان سعدي در قرن735  هجري شمسي نوشته شده است، براي اولين بار در کشور توسط يک محقق جويني تصحيح و نگارش شد. «هادي عباس آباد عربي» به خبرنگار خراسان گفت: با راهنمايي و کمک مرحوم استاد عزيزا... جويني در سال گذشته نسخه خطي کتاب «نگارستان» معين الدين جويني را از کتابخانه ملي گرفتم و براي اولين بار مقدمه و باب اول آن را تصحيح و شرح کردم. وي با اشاره به اين که نسخه خطي اين کتاب حدود ۳۳۰ صفحه است، خاطر نشان کرد: کتاب «نگارستان» در سال ۷۳۵   هجري قمري توسط معين الدين جويني به تقليد از گلستان سعدي نوشته شده است




[ چهار شنبه 26 شهريور 1393برچسب:نگارستان، جوینی، هادی عباس آبادی,

] [ 18:25 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

پرداختن به خرید و خواندن کتاب بنیادی‌تر شود

دکتر علی اشرف صادقی، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در نشست «آسیب‌شناسی، ارزیابی و الگوی برتر نمایشگاه کتاب تهران» بر مسئله خرید و خواندن کتاب به صورت بنیادی‌تر تاکید کرد و گفت: مسئله خرید کتاب، یک جنبه اقتصادی دارد که متاسفانه از این جنبه وضعیت اسفباری دارد. همچنین مسئله خرید کتاب، جنبه اجتماعی دارد. متاسفانه کتاب از این جنبه برای برخی‌ها صرفا تزئینی است و در کتابخانه‌هایشان خاک می‌خورد.

به گزارش روابط عمومی موسسه خانه کتاب، نشست «آسیب‌شناسی، ارزیابی و الگوی برتر نمایشگاه کتاب تهران» با حضور کارشناسان این حوزه در سرای اهل قلم برگزار شد و علی اشرف صادقی به عنوان یکی از این کارشناسان با بیان این‌که اصلا جامعه فرهنگی ما جامعه کتابخوانی نیست، گفت: برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این شرایط هم انگیزه‌ای است حتی برای تماشای کتاب‌ها. همچنین چون در نمایشگاه، کتاب‌ها با تخفیف عرضه می‌شوند، فرصتی است برای آن دسته از افرادی که بضاعت چندانی برای خرید کتاب ندارند.

استاد صادقی با بیان این‌که اولیای فرهنگی کشور باید به وضع فرهنگی نگاه تخصصی‌تر و بنیادی‌تری داشته باشند اظهار کرد: از دید من که کتاب تخصصی می‌نویسم و می‌خوانم، تخصصی شدن نمایشگاه کتاب تهران، خوب است اما در نگاه کلی‌تر اگر این رویداد بزرگ فرهنگی، تخصصی شود، ممکن است تعداد اندکی از افراد از آن بازدید کنند. بنابراین، شاید تخصصی شدن نمایشگاه کتاب تهران دردی را دوا نکند و به اشاعه کتابخوانی نیز کمک نکند.

این عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: متاسفانه با جدا شدن نمایشگاه مطبوعات از نمایشگاه کتاب تهران، تعداد بازدیدکنندگان آن نیز کاهش پیدا کرده است؛ به این معنا که طبیعتاً وقتی افراد به بهانه خرید مجلات و مطبوعات به نمایشگاه مطبوعات می‌آمدند، گذری هم به نمایشگاه کتاب تهران داشتند.

با تخصصی شدن نمایشگاه کتاب تهران مخالفم

سخنان داود موسایی، مدیر انتشارات فرهنگ معاصر بخش دیگر این نشست را به خود اختصاص داد. وی در این نشست ضمن مخالفت با تخصصی شدن نمایشگاه کتاب تهران گفت: تخصصی شدن این رویداد بزرگ فرهنگی نه به نفع مردم و نه به نفع ناشران است. چرا که وقتی این نمایشگاه به صورت یک مجموعه بزرگ برگزار می‌شود، خانواده با تمام اعضای خود در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کند و هر یک از اعضا متناسب با سن و موقعیت اجتماعی‌ای که دارند، از بخش‌های مختلف آن بهر‌مند می‌‌شوند؛ در حقیقت این رویه فعلی، به جو روانی کتاب‌خریدن و کتابخوانی کمک شایانی می‌کند اما تخصصی شدن آن جلو این روند را خواهد گرفت.

مدیر انتشارات فرهنگ معاصر ادامه داد: به‌جای این‌که نمایشگاه کتاب تهران را به صورت تخصصی برگزار کنید، بیایید آن را در دو قسمت برگزار کنید؛ به این معنا که بخشی از آن در شهریورماه (در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها) با هدف ارائه کتاب‌های عمومی، آموزشی، کمک آموزشی و دانشگاهی برپا و بخش دیگر آن به صورت بین‌المللی برگزار شود.

موسایی با بیان این‌که بین‌المللی بودن نمایشگاه چهارچوب و تعریفی دارد که باید به آنها توجه شود، یادآور شد: البته نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که اکنون برگزار می‌‌شود به معنای واقعی بین‌المللی نیست؛ این که ما کتاب چاپ شده سایر کشورها را در ایران عرضه کنیم، در شان و منزلت فرهنگ غنی ملت ایران نیست.

من و محسن پرویز نمایشگاه کتاب را به مصلا آوردیم

از دیگر سخنرانان این مراسم، سید مهدی جهرمی، مدیرعامل اسبق خانه کتاب بود. وی اظهار کرد: جا‌به‌جایی نمایشگاه کتاب تهران از محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به مصلا به اصرار بنده و دکتر محسن پرویز صورت گرفت. اما متاسفانه در این مدت هیچ فردی نیامد و از ما نپرسید که به چه علت این کار را انجام دادیم!

وی توضیح داد: در این چند سالی که در حوزه کتاب فعالیت می‌کنم هنوز متوجه نشدم که مدیران فرهنگی و مدیران نظام هدفشان چه بوده است؛ آیا می‌خواهند نمایشگاه کتاب تهران، نمایشگاه باشد یا فروشگاه؟ آیا می‌خواهند این نمایشگاه به نفع ناشران باشد یا مولفان؟ تا زمانی که این مبانی و حاشیه‌ها رفع نشوند، بحث کردن درباره سایر موضوعات نمایشگاه کتاب تهران راه به جایی نمی‌برد.

مدیرعامل اسبق خانه کتاب عنوان کرد: اگر می‌خواهیم نمایشگاه کتاب تهران، فروشگاهی باشد، تخصصی شدن آن به صنعت نشر ضربه می‌زند. اما اگر می‌خواهیم این رویداد بزرگ فرهنگی، نمایشگاهی باشد، تخصصی شدن آن به صنعت نشر کشور کمک شایانی می‌کند.

ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب مستقل حاضر نمی‌شوند

فاطمه فهیم‌نیا، رئیس کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه تهران نیز در این نشست اظهار کرد: باید در برنامه‌ریزی‌های نمایشگاه کتاب تهران توجه داشت که آیا کتاب‌های خارجی با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد، اولویت دارند یا خیر. متاسفانه باید بگویم که به دلیل گستردگی تحریم‌ها، تعداد ناشران خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه کم شده است. اکنون ناشران خارجی هیچ یک به صورت مستقل در نمایشگاه کتاب تهران حاضر نمی‌شوند.

وی با بیان این‌که متاسفانه تحریم‌ها باعث شده است که بحث مذاکرات بین‌المللی نیز کمرنگ شود گفت: اگر قرار است نمایشگاه کتاب تهران به صورت بین‌المللی برگزار شود، به شدن با تخصصی شدن آن مخالفم.

فهیم‌نیا افزود: متاسفانه در این چند سال اخیر با کاهش رضایت‌ از نمایشگاه کتاب تهران مواجه شده‌ایم. این موضوع باعث کاهش میزان کتابخوانی شده است

[ سه شنبه 25 شهريور 1393برچسب:,

] [ 17:35 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

عیادت دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از رهبر معظم انقلاب

علیرضا مختارپور عصر شنبه با حضور در بیمارستان محل بستری رهبر معظم انقلاب اسلامی از معظم له عیادت کرد.

 

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور عصر شنبه در عیادت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیام های سلام و دعاهای خالصانه‌ی کتابداران کتابخانه های عمومی کشور برای سلامتی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را به استحضار معظم له رساند.

[ دو شنبه 24 شهريور 1393برچسب:مختارپور, رهبر معظم انقلاب,

] [ 17:58 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

داستان کوتاه طنز

اعتصاب زن ها

سه تا زن انگلیسی ، فرانسوی و ایرانی با هم قرار  میزارن که اعتصاب کنن و

دیگه کارای خونه رو نکنن تا شوهراشون ادب بشن و بعد  از یک هفته نتیجه کارو بهم بگن !

بعد از انجام این کار دور هم جمع شدن

*زن فرانسوی گفت : به شوهرم گفتم که من دیگه خسته  شدم

بنابراین نه نظافت منزل، نه آشپزی ، نه اتو و نه .  . . خلاصه از اینجور کارا دیگه بریدم .

خودت یه فکری بکن من که دیگه نیستم یعنی بریدم !

روز بعد خبری نشد ، روز بعدش هم همینطور .

روز سوم اوضاع عوض شد، شوهرم صبحانه را درست کرده  بود

و آورد تو رختخواب من هم هنوز خواب بودم ، وقتی  بیدار شدم رفته بود .

* زن انگلیسی گفت : من هم مثل فرانسوی همونا  را گفتم و رفتم کنار .

روز اول و دوم خبری نشد ولی روز سوم دیدم شوهرم  لیست خرید و کاملا تهیه کرده بود ،

خونه رو تمیز کرد و گفت کاری نداری عزیزم منو بوسید  و رفت .

*زن ایرانی گفت : من هم عین شما همونا رو به  شوهرم گفتم !

اما روز اول چیزی ندیدم !

روز دوم هم چیزی ندیدم !

روز سوم هم چیزی ندیدم !

شکر خدا روز چهارم یه کمی تونستم با چشم چپم ببینم !

 

 

 

[ شنبه 22 شهريور 1393برچسب:اعتصاب، زن ها,

] [ 17:37 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب

جین ایر رمانی معروف نوشته ی شارلوت برونته است .

کسانی که اهل کتاب هستند مطمئنا خواهران برونته رو می شناسن .

از این رمان هم فیلم های خیلی زیادی ساخته شده ،

ترجمه اش به فارسی خوبه ولی من کتاب به زبان اصلی رو پیشنهاد می کنم .

کتاب اصلی ارتباط بیشتری با خواننده برقرار می کنه ولی ترجمه اش هم خوبه .

 نقد های بسیاری ازش شده و جز رمان های اتوبیوگرافی هم قرار می گیره یعنی در رمان، کل یا بخشی از حوادث داستان ، از زندگی واقعی نویسنده شکل گرفته .

در این رمان ، قسمتهای زیادی به خصوص از زمان کودکی تا آموزش تو مدرسه در زندگی خود شارلوت برونته هم  اتفاق افتاده.

این رمان به زیبایی و بی پرده ، جایگاه زنان و بچه ها رو در قرن 19 نشون می ده .

 

خلاصه داستان

جین در کودکی پدر و مادر خود را از دست می ده و بستگانش پرورشگاه می فرستنش .

در محیطی جدی و خشن بزرگ می شه و برای معلمی به خانه ی اقای روچستر فرستاده می شه .

در اونجا به فرزند اقای روچستر درس می داده .

در اون خونه شب های اتفاقات عجیب ، صدا های غیر عادی و ... اتفاق می افتاد.

بعد از مدتی اقای روچستر و جین به هم علاقه مند می شوند و جین می فهمه که اقای روچستر زن دیوانه ی خودش رو در یکی از اتاق های خونه نگه داری می کرده و این صدا ها و اتفاقات عجیب مال اون زن دیوانه بوده .

وقتی جین این مسئله رو می فهمه از خونه می ره و یه کشیش و خواهرانش اون رو پیدا می کنند و از او مراقبت می کنند .

بعد از مدتی کشیش به او علاقه مند می شه ولی جین به خونه ی اقای روچستر برمی گرده و می بینه که زن دیوانه ی اقای روچستر خونه رو به اتش کشیده و اقای روچسترم که برای نجات او رفته ، نابینا شده .

بلاخره به هم ازدواج می کنند و صاحب یه پسر می شوند .

 

این کتاب جذابیت زیادی داره ، با این که من بارها خواندمش و فیلمش رو دیدم ، باز هم وقتی می خونم برام تازه است .

 

 

[ شنبه 22 شهريور 1393برچسب:جین ایر,

] [ 17:28 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

کتابی که به محض خوانده شدن می سوزد.

به گزارش لیزنا، کامیل لپروست هنرمند، با استفاده از کاغذهای حرارتی کتابی خلق کرده است که همزمان با خوانده شدن به آرامی گرم و سیاه می شود. پیش از اینکه متن نگاشته شده بر صفحات به کلی در سیاهی محو شود، خواننده فرصت چهار ساعته ای برای خواندن آن دارد.

 

لوپرست اثر هنری خود را نمود عملی این اندیشه می داند که، ارزش کتاب به عنوان یک شیء در معرض نابودی است. در واقع توجه به محتوای آن، و تأثیر فرآیند پویای خواندن و تعامل با اندیشه نویسنده، آنرا به چنین کالای  گرانبها و منحصر به فردی بدل می کند.

 

وی ادامه داد: با این زمینه ذهنی، ایده ایجاد کتابی که هنگام خوانده شدن، به خودی خود از بین می رود، در ذهن ما شکل گرفت؛ و در حالی که می توانستیم از انواع جوهر و مواد شیمیایی برای ناپدید شدن متن استفاده کنیم، اما بحث زیبایی شناسی و دلالت های مفهومی ما را بر آن داشت، که ایده کتابی که به آرامی می سوزد را در پیش بگیریم.

 

بر اساس اعلام گاردین، این اثر در تاریخ 28-26 سپتامبر، برابر با 6-4 مهر ماه 1393، در گالری « وایت چپل»، به عنوان بخشی از نمایشگاه کتاب هنر لندن، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

[ شنبه 22 شهريور 1393برچسب:کتاب،سوختن،خواندن,

] [ 17:18 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

پذیرفته‌شدگان امسال آزمون استخدامی نهاد، دانش آموختگان «کتابداری» خواهند بود.

دکتر مهردخت وزیرپور، مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در گفتگو با خبرنگار لیزنا، در خصوص اولویت های کاری این نهاد در شرایط فعلی، بیان کرد: در حال حاضر ارتقاء وضعیت کتابخانه های نهادی، چه به لحاظ نیروی انسانی و چه تأمین مجموعه ای متناسب با مخاطب، از اولویت های کاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور است. بعلاوه، شناساندن جایگاه والای کتابدار به جامعه را نیز از اولویت های کاری خود می دانیم.

 وی پیرامون راهکارهای پیش رو جهت رفع مشکلات موجود، اظهار داشت: در راستای رفع موانع موجود تلاشمان را خواهیم کرد. در حال حاضر راهکارهای متعددی پیش روست که با توجه به بودجه نهاد، باید بررسی و عملی ترین روش به گونه ای برگزیده شود که با حداقل ممکن، حداکثر استفاده، صورت گیرد.

 ارتقاء وضعیت کتابخانه ها به نحوی که کتابداران با انگیزه بیشتری به جذب مخاطب بپردازند، انجام فعالیت های فوق برنامه همچون کارگاه ها، دوره های آموزشی و ...، راه اندازی بخش کودک و تقویت منابع آن در تمامی کتابخانه ها، از مواردی بود که وزیر پور به عنوان برنامه های آتی نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت بهبود وضعیت کتابخانه ها بدان اشاره کرد.

 وی تخصص گرایی در پست های مدیریتی را از ضروریات دانست و گفت: به عقیده من کسانی که در پست های مدیریتی قرار می گیرند، باید تخصص و تجربه داشته باشند. اگر تخصص ندارند، آشنایی با مسائل کتابخانه و تجربه مدیریتی قابل قبول، بسیار حائز اهمیت است.

 وزیرپور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، آیا پذیرفته شدگان آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال جاری از بین دانش آموختگان و متخصصان کتابداری خواهند بود یا خیر، تصریح کرد: در آزمون امسال، سعیمان بر این است که تنها نیروی کتابدار جذب کنیم و در این آزمون سنجش موضوعات کتابخانه ای لحاظ خواهد شد.

 دکتر وزیر پور با اشاره به بازدیدهای سرزده نهاد از کتابخانه های سطح کشور، خلاقیت بعضی کتابداران را قابل تحسین دانست و گفت: این بررسی ها با هدف بازبینی نقاط قوت و ضعف کتابخانه ها، و برنامه ریزی در جهت پیشرفت آنها انجام می گیرد.

[ سه شنبه 18 شهريور 1393برچسب:استخدام, کتابداری, آزمون,

] [ 16:22 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اسامی برگزیدگان مسابقات کتابخوانی اردیبهشت و خرداد ماه 1393 خراسان رضوی اعلام شد.

 

عبادالله عبادی مسئول فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خبر از اعلام نتایج برگزیدگان مسابقات کتابخوانی اردیبهشت و خرداد ماه 1393 خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، اسامی برگزیدگان مسابقات مسابقات کتابخوانی اردیبهشت و خرداد ماه 1393 به شرح ذیل می باشد:

 

[ یک شنبه 16 شهريور 1393برچسب:نتایج ، مسابقات، کتابخوانی,

] [ 14:6 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

میلاد امام رضا(ع) هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت بر عموم مسلمانان جهان مبارک باد.

سلام بر تو اى امام هشتم، اى فرزند پيامبر و على، اى پاره تن فاطمه اى جگر گوشه حضرت موسى بن جعفر، و اى امامى كه هر لحظه دل هاى ما به شوق ديدار حرم مطهّرت مى تپد، سلام بر تو اى على بن موسى الرضا، و سلام بر پدارن بزرگوارت و فرزندان پاك و معصومت. فرارسيدن يازدهم ذى القعده سالروز ولادت هشتمين امام معصوم، خورشيد فروزان خراسان، مايه بركت و افتخار كشور ايران، محبوب دلهاى شيعيان، حضرت ابى الحسن على بن موسى الرضا عليه السلام را به همه مسلمانان جهان بالأخصّ شيعيان تبريك مى گوييم.

 

[ شنبه 15 شهريور 1393برچسب:میلاد امام رضا (ع),

] [ 11:54 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

سومین جشنواره مجازی کتابخوانی آغاز شد.

 

به گزارش لیزنا، سومین جشنواره مجازی کتابخوانی به همت کتابخانه عطار نیشابوری در دو گروه آزاد و نوجوان از دهم شهریور تا سی‏ ام آبان‏ ماه برگزار می‏ شود.

 

این جشنواره همانند دوره‏ های پیشین به رمان‏ های برتر و مطرح ایران و جهان اختصاص دارد و براساس رای داوران به نفرات اول تا پنجم گروه آزاد و سه نفر برتر گروه نوجوان، جوایز نقدی ارزنده‏ ای اهدا خواهد شد. همچنین به شصت و پنج نفر برگزیده دیگر هدایای نقدی تعلق خواهد گرفت.

 

کتابها به دو گروه آزاد و نوجوانان تقسیم بندی گردیده اند. علاقه مندان می توانند برای شرکت در جشنواره یک یا چند کتاب که توسط هیأت داوران معرفی گردیده را انتخاب کنند یا کتاب های مورد علاقه خود را اعلام و پس از تأئید هیأت داوران برای شرکت در مسابقه اقدام نمایند.

 

علاقه مندان برای آگاهی از شیوه شرکت و ثبت‏ نام، سوالات و فرم پاسخگویی، کتاب‏ها و میزان هدایا به بخش‏های مربوط در سایت جشنواره مراجعه کنند.

 

 

[ شنبه 15 شهريور 1393برچسب:جشنواره، مجازی ، کتابخوانی,

] [ 9:32 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اهم فعالیت های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین از شهریورماه سال 92 الی شهریورماه سال 1393

 

هفته دولت گرامی باد. 

عمرانی:

1-      موزاییک نمودن محوطه کتابخانه به مساحت 100 مترمربع و پیاده رو کتابخانه به مساحت 40 مترمربع با همکاری شهرداری شهر نقاب به مبلغ 4،000،000 چهار میلیون تومان

2-      افتتاح و تجهیز بخش کودک کتابخانه مسروری به مناسبت روز جهانی کودک

خیرین :

1-      تشکیل انجمن خیرین کتاب شهرستان و برگزاری 4 جلسه انجمن در محل کتابخانه عطاملک

2-      واریز مبلغ 40،000،000 چهل میلیون تومان توسط همسر مرحوم حاج غلامرضا نقابی به حساب انجمن خیرین کتاب

3-      تجهیز سالن مطالعه و اجتماعات کتابخانه مسروری به مبلغ 30،000،000 میلیون تومان توسط خیر نمونه استانی جناب آقای مسروری

 

فرهنگی:

  1. برگزاری 3 دوره نمایشگاه کتاب( هفته کتاب- دهه فجر- رحلت امام خمینی ره)
  2. برگزاری نمایشگاه دائمی کتاب از تازه های کتاب در کتابخانه ها
  3. برگزاری مسابقه نقاشی ویژه سنین پیش دبستانی و اهدای کتاب به شرکت کنندگان
  4. برگزاری مسابقات آنلاین و مکتوب
  5. تشکیل انجمن ادبی ققنوس
  6. انتشار اولین گاه نامه ادبی و فرهنگی ققنوس(ویژه عید سعید فطر)
  7. راه اندازی وبلاگ کتابخانه مسروری به آدرس www.masroorilib.loxglog.ir
  8. راه اندازی وبلاگ کتابخانه عطاملک جوینی به آدرس www.atamaleklib.loxblog.ir
  9. برگزاری مسابقات پیامکی
  10. ارسال sms تبلیغاتی به مناسبت های مختلف

 

کتابخانه ای

  1. آماده سازی بیش از 5000 هزار نسخه کتاب
  2. عضوگیری 570 نفر از آقایان و بانوان
  3. تهیه بیش از 200 عنوان از کتاب های درخواستی اعضای کتابخانه در طرح کتاب من
  4. جذب بیش از 300 عنوان کتب اهدایی درسی و کمک درسی توسط اعضای کتابخانه

 

فعالیت های در دست اقدام

  1. تشکیل انجمن هنرهای نمایشی (تئاتر)
  2. تشکیل تیم فوتبال کتابخانه مسروری و اعزام به مسابقات منطقه ای و استانی
  3. برگزاری کلاس های آموزش روش های صحیح مطالعه و تست زنی ویژه کنکوری ها
  4. تشکیل کلاس های مشاوره و مهارت های زندگی ویژه زوج های جوان

 

 

 

 

 

 

[ دو شنبه 10 شهريور 1393برچسب:فعالیت, هفته دولت, جوین, اداره کتابخانه ها,

] [ 16:4 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان جوین به مناسبت هفته دولت و تجلیل از کارمندان نمونه

به مناسبت هفته دولت و همچنین روز تجلیل از کارمندان خدوم دستگاه های اجرایی، جلسه شورای اداری شهرستان جوین در محل سالن ذوالفقار شهر نقاب با حضور روسای ادارات برگزار گردید. که با سخرانی حجته الاسلام دلیری امام جمعه محترم شهرستان جوین در زمینه جهاد در راه خدا شروع شد. طی این جلسه جناب آقای محمود ملایجردی ( ریئس شورای شهر نقاب) در زمینه گزارش عملکرد یکساله شورای شهر، جناب آقای حسینعلی حکم آبادی(ریئس شورای شهرستان) در زمینه گزارش عملکرد یکساله شورای شهرستان و جناب آقای جدی کار ( فرماندار شهرستان) در زمینه هفته دولت سخرانی نمودند. در این مراسم  نیز از جناب آقای حسین ملکوتی  اصل مسئول کتابخانه شادروان  امیر مسروری به عنوان کارمند نمونه اداره کتابخانه های شهرستان  جوین تجلیل شد.

 

 

[ پنج شنبه 6 شهريور 1393برچسب:شورای اداری, هفته دولت, کارمندان نمونه,

] [ 17:38 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری دومین جلسه کارگاه آموزشی خانواده در شهرستان جوین

در تاریخ چهارشنبه مورخه 05/06/1393 دومین جلسه کارگاه آموزشی خانواده ( سبک زندگی اسلامی ) با حضور مقامات شهرستان و  کارکنان ادارت با اتفاق همسران خود  و با سخرانی دکتر عوامی مشاوره خانواده و استاد دانشگاه برگزار گردید. در پایان جلسه نیز فرماندهی محترم انتظامی شهرستان جوین توضیحاتی را در زمینه جرم و مصادیق آن در  قالب پاورپوینت  ارائه نمودند.

 

[ پنج شنبه 6 شهريور 1393برچسب:کارگاه خانواده , سبک زندگی اسلامی, دکتر عوامی,

] [ 16:17 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر مبارک باد.

حضرت فاطمه معصومه (ع) در اوّلین روز ماه ذى القعده سال 173 هـ ق،  25 سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود.

از میان فرزندان بزرگوار حضرت امام موسى بن جعفر(ع)، دو فرزند ایشان یعنى حضرت امام على بن موسى الرضا (ع) و حضرت فاطمه کبری (ع) ملقّب به معصومه، از ویژگی های خاص برخوردار بوده اند تا  ادامه دهنده خطّ امامت بعد از پدر باشند.

آن حضرت به همراه امام رضا (ع) هر دو در دامان پاک یک مادر بزرگوار به نام حضرت نجمه خاتون (س) که از مهاجران مغرب بود، رشد و پرورش یافته اند. این در حالى است که پدر بزرگوارشان پیوسته در زندان هارون الرشید بسر مى بردند و سرانجام در همان زندان، هنگامى که حضرت معصومه (س) در سن ده سالگى بود، به شهادت رسیدند و از آن زمان به بعد حضرت معصومه (س) تحت مراقبت برادرش امام رضا (ع) قرار گرفت

حضرت معصومه (س)، معصوم به معنایی که در مورد پیامبران و امامان به کار می رود نبوده، امّا ایشان دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده است

اطلاق «معصومه» بر فاطمه دختر موسی بن جعفر (ع) نام حضرت معصومه، فاطمه است. در کتاب های روایی و تاریخی نیز، از آن حضرت با عنوان فاطمه بنت موسى بن جعفر (ع) یاد شده است، امّا صدها سال است که آن حضرت با این لقب مشهور هستند، و این لقب نزد ایرانیان تبدیل به اسم برای ایشان شده است. حضرت معصومه (س)، معصوم به معنایی که در مورد پیامبران و امامان به کار می رود نبوده، امّا ایشان دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده است

[ پنج شنبه 6 شهريور 1393برچسب:حضرت معصومه, روز دختر,

] [ 13:34 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

همزمان با برگزاری آیین اختتامیه ایفلا 2014، از برندگان جوایز این دوره قدردانی شد.

به گزارش لیزنا، در جلسه اختتامیه ایفلا، که 21 آگوست 2014، برابر با 30 مرداد 1393، برگزار شد، سینیکا سیپیلا، رئیس ایفلا، و لین روداسیل، رئیس کمیته حرفه ای ایفلا، جوایز زیر را اهدا نمودند:

 

 

IFLA Scroll of Appreciation (قدردانی برای ارائه خدمات به ایفلا)

با قدردانی از کمیته ملی هشتادمین کنگره بین المللی ایفلا، «برونو راسین» رئیس کمیته ملی لیون ایفلا، این جایزه را دریافت کرد. همچنین از «رجین ساوارد» به دلیل خدمات برجسته خود به ایفلا، خاصه تعهدات خود در قبال فعالیت ها و کمیته ها، قدردانی شد.

 

IFLA Medal (مدال ایفلا)

«پاسکال سانز»، به دلیل کمک های برجسته خود به ایفلا، کتابداری بین المللی، و همچنین حمایت از چندزبانگی به عنوان راهی جهت گشودن فرصت هایی برای مشارکت جهانی در حوزه کتابداری؛

 

« پتر جی. لر.»، به دلیل کمک های برجسته خود به ایفلا و خدمات کتابداری و اطلاع رسانی افریقای جنوبی، افریقا، و همینطور در سطح جهان، به عنوان یک دانشگاهی، متخصص و مدیر.

 

«کتابشناسی ملی فرانسه» به دلیل کمک های برجسته اش به ایفلا به واسطه میزبانی برنامه استراتژیک ایفلا در  حفاظت و نگهداری در بازه زمانی 2013 تا 1992، این همکاری ها به بحث های نظری حفاظت و نگهداری، در کتابداری بین المللی انجامید. «برونو راسین»، رئیس کتابخانه ملی فرانسه، این جایزه را دریافت کرد.

 

«جیسس لاو»، به دلیل کمک های شایان خود به ایفلا و کتابداری بین المللی، به ویژه در جهت پیشبرد سواد اطلاعاتی به عنوان یک مهارت حیاتی.

 

IFLA Honorary Fellow (همکار افتخاری ایفلا)

«الکس بایرن»، به دلیل دستاوردهای برجسته اش در خدمت به ایفلا و به ارمغان آوردن تمایزی برای ایفلا در سطح بین المللی، به ویژه از طریق هدایت جهانی در جهت ترویج آزادی دسترسی به اطلاعات و مبارزه با سانسور.

 

IFLA Professional Unit Communication Award (جایزه ارتباطات حرفه ای)

برنده امسال این جایزه، بخش « بخش نظریه و پژوهش کتابخانه» بود.

 

Best IFLA Poster 2014 (بهترین پوستر کنگره ایفلا 2014)

برنده امسال این جایزه، « جودی بوکر» برای پوستر «انجمن کتابداری و اطلاع رسانی استرالیا: آینده حرفه» بود.

[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:جوایز، ایفلا,

] [ 15:0 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تجدید میثاق کتابداران استان با شهیدان در روز کارمند صورت پذیرفت

همزمان با روز کارمند در هفته دولت، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به همراه جمعی از کتابداران برمزار شهدای گمنام والا مقام در جبل النور مشهد مقدس
حاضر شد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان، امیرالله شمقدری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ضمن حضور در گلزار شهدا گمنام جبل النور، اعلام کرد: عظمت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون تلاش ها، ایثارگری ها و فداکاریهای شهدای گرانقدر می باشد؛ وی همچنین ادامه داد: هفته دولت و مخصوصاً روز کارمند را بهترین فرصت مناسب برای زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا ، به ویژه شهیدان رجایی و باهنر که راه و رسم اخلاص در عمل و دوری از تشریفات این عزیزان الگوی ویژه برای همه می باشد خواند.

گفتنی است، در این مراسم باشکوه پس از قرائت فاتحه ، سید محمد جواد سادات فاطمی برای حاضرین از خصوصیات اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر سخن گفت.

 

 

[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:شهدای گمنام، روز کارمند,

] [ 14:27 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

هفته دولت گرامی باد.

 

هفته دولت، هفته اقتدار و پیروزى دولتى است که حمایت و پشتیبانى میلیونها تن از ملت خود را همراه دارد. هفته دولت، هفته سپاس و قدردانى از دولتى است که هدفش اجراى حدود الهى و احکام آسمانى اسلام و ایجاد جامعه اى سرشار از عدالت، نظم و امنیت است. این هفته مبارک بر همه دولت مردانى که وجود خویش را وقف خدمت به اسلام و جامعه کرده اند، خجسته و فرخنده باد.

به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور می باشد.

علت نامگذاری چنین هفته ای این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت مکتبی بود که در آن دوره بحرانی حداکثر تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب، صادقانه اعمال کرد تا آن جا که جان خویش را بر سر آن نهادند. روحشان شاد

همراهى ملت با دولت و پشتیبانى آحاد مردم از آن، از عوامل ثبات دولت و اقتدار آن است و این رابطه، تا هنگامى که دولت یک دولت ارزشى و خدمت گزار باشد، پایدار خواهد بود.

امام خمینى (ره)؛ رهبر کبیر انقلاب، دورى مسؤولان ایران اسلامى را از رفاه و تجملات و ثروت ها، لطف الهى دانسته و مى فرماید:

" اگر یک حکومتى، ارزشهایش ارزشهاى انسانى، اخلاقى و اسلامى باشد (و) بخواهد خدمت به نوع خودش بکند و خودش را خدمت گزار بداند، قهراً ملت با اوست و قهراً یک قدرت خارجى نمیتواند او را تحت تاثیر قرار بدهد."

 

مولى الموحدین، امام على (ع) در قالب نامه اى به مالک اشتر، خطاب به همه دولت مردان اسلامى درباره تکبر و غرور ریاست چنین هشدار مى دهد:

"اگر با مقام و قدرتى که دارى، دچار تکبر و یا خود بزرگ بینى شدى، به بزرگى حکومت پروردگار که برتر از توست بنگر که تو را از آن سرکشى نجات مى دهد و تندروى تو را فرو مى نشاند و عقل و اندیشه ات را به جایگاه اصلى باز مى گرداند."

دوم شهریور هر سال آغاز هفته دولت است که روز پایانى آن سالروز شهادت محمد على رجایى؛ رئِس جمهور و محمد جواد باهنر؛ نخست وزیر وقت ایران در سال 1360 است.

شهیدان رجایى و باهنر تشکیل دهندگان نخستین دولت ایران پس از یکدست شدن جمهورى اسلامى ایران که پس از خروج دولتمردان عصر حکومت موقت و دولت ابوالحسن بنى صدر استقرار یافت. از این جهت دولت رجایى و باهنر آغاز عصر تازه جمهورى اسلامى بشمار میرود و شهادت آنها ضایعه اى است که دولت و مردم ایران هر سال به یاد آن در سوگ مى نشینند.

و اما هفته دولت، فرصتى است تا لختى تامل کنیم و به آن چه در گذر شتابزده زمان پنهان مانده، نظر افکنیم. باید رنج و تلاش مسوولان متعهد کشور را ارج نهیم، خدمت هاى نادیدنى دولت مردان خدمتگزار و صاحب منصبان درد آشنا را سپاس گوییم و به همه تلاش گران و زحمت کشان نظام جمهورى اسلامى خسته نباشید بگوییم.

 

 

[ شنبه 1 شهريور 1393برچسب:هفته دولت,

] [ 16:5 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]