کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

نوروز 94 را با کتاب آغاز کنید.

خدمت تمامی  اعضای کتابخانه عمومی عطاملک جوینی و بازدید کنندگان عزیز وبلاگ کتابخانه  سلام عرض می کنم. پیشاپیش سال جدید را بهتون تبریک عرض می گم. امیدوارم سال خوب و خوشی را پیش رو داشته باشید. اگر دوست دارید سال 94 سال خوبی برای همه شما باشه باید این را بدانید که اون شما هستید که قسمت بیشتر سال جدید و آینده تان را می سازید. و برای ساختن یک سال جدید توام با موفقیت باید دارای ذهن بیدار و هوشیاری باشید. اطلاعاتتان زیاد باشه، و خیلی چیزهای دیگه . شما عزیزان می تونید با استفاده از کتابخانه که مثل یک کلاس درس بزرگه با این  تفاوت که یک کلاس درس معمولی دارای یک موضوع و یک معلم است . ولی کتابخانه دارای هزاران موضوع و هزاران معلم که هر یک از آنها شاید یکی از نوابغ عالم بشری باشند به شما درس می دهند. درس زندگی ، درس اسلام، درس انسانیت، درس علمی، درس خانواده، درس تجارت، درس پزشکی و ...     تمام اینها در کتابخانه حضور دارند . بنابراین در سال جدید منتظر حضور سبزتان سبز تر از همیشه هستیم.

 

ادراه کتابخانه های عمومی شهرستان جوین

[ سه شنبه 26 اسفند 1393برچسب:نوروز 94 , کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 9:57 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

کتابداری به دلیل ارتباط با فرهنگ و روح و روان مردم، شغلی بسیار مهم است.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علیرضا مختارپور، دبیر کل نهاد، به مناسبت یازدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور به دیدار و گفتگو با علما مراجع عظام تقلید شهر مقدس قم پرداخت و در راستای بهبود وضعیت کتابخوانی جامعه ایرانی، پذیرای شنیدن رهنمودهای ایشان شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی، ضمن ارائه گزارشی از کتابخانه های عمومی کشور، به فاصله بین وضعیت مطلوب و موجود کتابخوانی در کشور اشاره کرد.

آیت الله العظمی نوری همدانی، پیرامون ضرورت توجه به امر مطالعه اظهار داشت: زندگی انسان، ابعاد متعددی دارد و فرهنگ بُعد مهمی از زندگی هر انسان است. پیغمبران الهی نیز ابتدا در فرهنگ مردم تحول ایجاد کردند، سپس بر همان اساس تبلیغ نمودند. بنابراین شغل کتابداری، از این جهت که با فرهنگ و روح و روان مردم در ارتباط است، شغلی بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اهمیت مسأله فرهنگ سازی بیان کرد: بنده دو سال نماینده امام (ره) در اروپا بودم. آنجا اندیشه مطالعه به قدری زنده است که افراد از تمام فرصت هایشان استفاده کرده و حتی در وسائل حمل و نقل عمومی نیز کتاب همراه خود دارند. یعنی اجازه نمی دهند که وقتشان هدر رود. اما ما با کتاب بیگانه هستیم و آنچنان که باید به آن اهمیت نمی دهیم.

ایشان تصریح کرد: باید ببینیم ریشه و اساس این مطلب که کتابخوانی در مملکت ما کمرنگ شده، چیست. چراکه برای ایجاد تحول، باید از ریشه شروع کرد. مردم به خاطر انگیزه ای سراغ کتاب می روند. بنابراین فهم اینکه مردم خواستار مطالعه چه نوع کتبی هستند، حائز اهمیت است.

وی همچنین قالب و شکل چاپ کتاب را از دیگر عوامل مؤثر بر رجوع به آن دانست و گفت: گاهی آثار به لحاظ قالب بندی از سطح مطلوبی برخوردار نیستند.

[ دو شنبه 25 اسفند 1393برچسب:آیت الله, نوری همدانی , شغل کتابداری,

] [ 15:15 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

شب شعر آیینی در حوزه علمیه جوین برگزار شد.

به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)  و نیز روز شهید شب شعر آیینی در حوزه علمیه  حکیمه خاتون جوین برگزار شد

مسوول انجمن ادبی شهرستان جوین امشب در گفتگو با نسیم جوین، گفت: با حضور جمعی از شعرای شهرستان جوین و شهر حکم آباد و شهرستان جغتای شعرای عضو انجمن و شعرای میهمان اشعار خود را به مناسبت های ذکر شده قرائت کردند. در این مراسم  نیز فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نیز شعری با مضمون شهید کربلا در وصف امام حسین (ع) خواندند.

 

 

[ یک شنبه 24 اسفند 1393برچسب:شب شعر, جوین , فیضی,

] [ 15:24 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

سخرانی آقای فیضی در دبیرستان حضرت قائم (عج) شهر نقاب

 آقای فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی شهر نقاب به مناسبت 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی گفتگویی با دانش آموزان دبیرستان و پیش دانشگاهی حضرت قائم (عج) به معرفی نهاد کتابخانه های عمومی و  کارکردها و خدمات آن پرداخت. اهمیت مطالعه و نقش آن در اغنای فرهنگی جامعه ، دوستی با کتاب، خدمات ارایه شده از سوی کتابخانه های عمومی، از دیگر موضوعات مطرح شده در این گفتگو بود.

 

 

 

 

[ دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:سعید فیضی, کتابخانه عطاملک جونی , سالروز تاسیس نهاد,

] [ 10:17 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

کاری کنیم که کتابخوانی بشود یک امر رایج

نهاد کتابخانه های عمومی کشور به مناسبت یازدهمین سالروز تاسیس این نهاد، نماهنگی با موضوع  دغدغه ی مقام معظم رهبری در مورد کتاب و کتابخوانی است، منتشر کرد. فراز نخست سخنان مقام معظم رهبری در این نماهنگ مربوط به سخنرانی در  آخرین روزهای تبعید ایشان در جیرفت ( شهریور 1357) می باشد که برای اولین بار از سوی نهاد کتابخانه های عمومی منتشر می شود.

بیست و سوم آذر 56 بود که زنگ در خانه آقای خامنه ای به صدا درآمد؛ زنگ که نه، با کوبش در از خواب پرید. بیش از یک ساعت به اذان صبح مانده بود. مثل همیشه که خودش برای بازکردن در می رفت و نمی پرسید کیست، از اتاق خارج شد. همه خواب بودند. در را که باز کرد، افراد مسلحی دید که برخی هفت تیر و بعضی مسلسل در دست داشتند. یک آن از ذهنش گذشت که برای ترور او آمده اند.

"آقای بهشتی به من هشدار داده بود که کمونیست ها قصد دارند مسلمانان فعال را تصفیه کنند و از من خواسته بود که احتیاط کنم...

فورا در را بست. نگذاشتند. ترس از مرگ، نیرویی بدو بخشید که توانست بر آن فشار غلبه کند. در بسته شد. شاید از جای دیگری وارد شوند؟ در همین فکر بود که یکی از آن افراد مسلح فریاد زد: به نام قانون در را باز کن. این را که شنید، فهمید عوامل ساواک هستند و خطری که در پی او آمده، حداقل به قیمت جانش تمام نخواهد شد...

"به طرف در رفته، آن را باز کردم. شش نفر به درون خانه یورش آوردند و در شدت قساوت و خشونت بین در خانه و در اندرونی مرا به باد کتک گرفتند...'

سطور بالا گوشه ای از ماجرای آخرین دستگیری رهبر معظم انقلاب است که آغازی بر تبعید ایشان به ایرانشهر و پس از آن به جیرفت می باشد. سیره عملی و رفتاری رهبر انقلاب در دوران تبعید نشان می دهد که از همان دوران علاوه بر مبارزات سیاسی، نگرانی های فرهنگی ایشان خاصه در حوزه کتاب و کتابخوانی از جمله دغدغه های جدی معظم له بوده است. چه آنکه در آخرین شب تبعید و حضور در جیرفت، طی سخنانی با مردم این شهر، گوشه ای از دغدغه های خود را مطرح می کنند.

یکی از محورهای سخنرانی  رهبر انقلاب در آخرین روز شهریور 57 در میان اهالی جیرفت، در زمینه دایر کردن کتابخانه و اهتمام به کتابخوانی است. دغدغه ای فرهنگی که در تمام سال های بعد نیز پر بسامد ترین نگرانی ایشان در حوزه فرهنگ بوده است؛ چه آنکه ایشان در دیدار با کتابداران و مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور در تیر ماه 1390 با این بیان که "خواهش می کنم که به مسئله کتاب به شکل جدی تری نگاه بشود" از مسئولین و متولیان این حوزه می خواهند که "کاری کنیم که کتابخوانی بشود یک امر رایج و کتاب نیفتد از دست جوان ما"

اینک پس از گذشت 36 سال از آن سخنرانی پرشور مقام معظم رهبری در ایام تبعید و در میان مردم جیرفت، بخشی از صوت و متن این سخنرانی توسط نهاد کتایخانه های عمومی کشور و در یازدهمین سالروز تاسیس این نهاد رونمایی شد.

گوشه ای از متن این سخنرانی به شرح زیر است:

"کتابخانه را دایر کنید. به کتابخانه مراجعه کنید. از کتابخانه کتاب بگیرید. مطالب کتابهایی که میخوانید خلاصه برداری کنید.

یک کتاب را یکبار بخوانید. بار دوم به قصد خلاصه گویی و مضمون کتاب را خلاصه کنید.

جامعه امروز ما در یک نقطه بسیار حساس قرار دارد. بدون تردید ما از لحاظ زندگی سیاسی بر سر یک پیچ بسیار مهمی قرار داریم. '

آگاهی، هوشیاری، شعور و درک سیاسی برای همه افراد این مملکت لازم است مخصوصا برای جوانان.

این نماهنگ را می توانید از اینجا دریافت نمایید.

[ دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:سالروز تاسیس نهاد، رهبری, کتابخوانی,

] [ 10:4 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری نمایشگاه رونمایی ار کتب کتابخامه عطاملک جوینی به مناسبت 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد

کتابخانه  عمومی عطاملک جوینی شهر نقاب به مناسبت 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور نمایشگاه کتاب با موضوع کتاب، کتابخوانی، کتابخانه و کتابدار را در محل ساختمان کتابخانه برگزار نموده است علاقمندان می توانند جهت بازدید از این نمایشگاه به کتابخانه عمومی عطاملک جوینی شهر نقاب واقع در خیابان شهید آوینی مراجعه نمایند.

 

 

 

 

 

[ یک شنبه 17 اسفند 1393برچسب:نمایشگاه کتاب، کتابخانه عطاملک جوینی ، 17 اسفند، تاسیس نهاد,

] [ 11:11 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تاریخچه و اهداف نهاد کتابخانه های عمومی ایران

تاریخچه

اولين قانون مستقل كتابخانه هاي عمومي كشور در سال 1344 با تاكيد بر اداره كتابخانه هاي عمومي با محوريت هيات امنا و انجمن هاي شهرستاني و تخصيص 5/1 درصد شهرداري ها از تصويب مجلس وقت گذشت. اين قانون عليرغم اينكه كتابخانه هاي عمومي را دولتي نمي ديد تصريحي نيز نسبت به غير دولتي بودن آن نداشت و حدود و اختيارات هيات امنا را نيز مشخص نمي ساخت. اما در مجموع به لحاظ توجه به مديريت هيات امنايي و تشكيلات آن و همچنين تخصيص 5/1 درصد از درآمد شهرداري ها به اداره كتابخانه ها، از نكات مثبتي نيز برخوردار بود.

متاسفانه به واسطه قانون بودجه سال 1352 و برداشته شدن اين تكليف مهم از دوش شهرداري ها، دست متوليان امر براي ايجاد حركت هاي بنيادين بسته شد. از اين رو با واگذاري مسئوليت تامين هزينه ها به دولت و نيز با توجه به شرايط حاكم و تحولات حادث شده در جامعه و جنگ تحميلي، حركت چشمگيري در عرصه كتابخانه هاي عمومي رخ  نداد و اين مجموعه در پايان دهه اول انقلاب اسلامي به عنوان اداره كل كتابخانه هاي عمومي ادامه فعاليت داد.

با ورود به دهه دوم انقلاب اسلامي و به صورت مشخص از سال 1368 هيات امنا بار ديگر فعاليت خود را آغاز كرد؛ در اين برهه رشد كمي و ساخت و ساز كتابخانه ها را شاهد بوديم، به گونه اي كه تعداد كتابخانه هاي عمومي از 511 باب در سال ياد شده به 1584 باب در سال 1383 رسيد، يعني بيش از سه برابر افزايش يافت. هم اكنون طبق آخرين آمار، تا پايان سال 1392، در مجموع 3147 باب كتابخانه عمومي تحت پوشش داريم.

تنگناهاي مربوط به منابع مالي محدود، فقدان مجوز جذب نيروي انساني، وجود كتابخانه هاي غير مصوب به دليل منع گسترش تشكيلات و مديريت غيرمنسجم بر اين مجموعه ها، لزوم ارائه لايحه جديد را از سوي دولت به مجلس محترم اجتناب ناپذير ساخت. با عنايات ويژه خداوند متعال و تصميم مجلس محترم شوراي اسلامي، قانون «تاسيس و نحوه اداره كتابخانه هاي عمومي» در هفدهم اسفند 1382 به تصويب نهايي رسيد و كتابخانه هاي عمومي به «نهاد عمومي غير دولتي» تبديل شد.

 

اهداف

فراهم آوردن محيط مساعد به منظور دسترسي آسان اقشار جامعه به منابع مستند و مكتوب

-         كمك به بالا بردن سطح آگاهي هاي عمومي در زمينه هاي علمي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي

-         ايجاد امكانات لازم در جهت استفاده مطلوب از فناوري اطلاعات

-         گسترش روابط و همكاري هاي علمي، پژوهشي و فرهنگي بين كتابخانه هاي عمومي داخل و خارج از كشور

-         فراهم آوردن زمينه هاي رغبت و شوق عمومي به منظور مشاركت مردمي در تاسيس كتابخانه هاي عمومي در كشور

-         كمك به توسعه عدالت اجتماعي از طريق اشاعه دانش بدون توجه به تفاوت هاي سني، جنسيتي، اعتقادي، فرهنگي و نژادي

-         فراهم آوردن فرصت لازم براي رشد و بالندگي شخصي و در نهايت توانمندسازي علمي آحاد جامعه

-         گسترش فرهنگ كتابخواني در ايران اسلامي

-         بكارگيري فزاينده فناوري ها و روش هاي اطلاع رساني نوين در كتابخانه هاي عمومي

-         ايجاد زمينه مساعد براي چرخه دانش در جامعه

-         تقويت روحيه پژوهش در افراد جامعه و كمك به كشف و پرورش خلاقيت ها و استعدادها

-         فراهم آوردن پايگاهي مورد اعتماد با بهره گيري از كتابداران متعهد و نيروي متخصص

[ شنبه 16 اسفند 1393برچسب:تاریخچه، اهداف ، نهاد کتابخانه های عمومی,

] [ 13:52 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

هفدهم اسفند؛ سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور

آیین گرامیداشت یازدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، فردا هفدهم اسفند ماه در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

 
به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آیین گرامیداشت یازدهمین سالروز تأسیس نهاد، فردا هفدهم اسفند ماه با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دکتر سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، برخی از چهره های فرهنگی کشور، کتابداران و دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است، همزمان با گرامیداشت یازدهمین سال تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، از برگزیدگان دومین جشنواره خاطره نویسی تقدیر، و همچنین از پایگاه اطلاع رسانی جدید نهاد کتابخانه های عمومی کشور رونمایی خواهد شد.
گفتنی است، این مراسم از ساعت 9:30 الی 12 ظهر فردا، هفدهم اسفند ماه در تالار رودکی، واقع در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، جنب تالار وحدت برگزار خواهد شد.

[ شنبه 16 اسفند 1393برچسب:سالروز تاسیس نهاد,

] [ 13:38 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مجلاتی را که می توان در کتابخانه عمومی عطاملک جونی پیدا کرد و از خواندن آنها لذت برد.

 

خواندن این مجله را به جوانان و زوج های جوان توصیه می کنم

یکی از بهترین مجلاتی است که تا به حال خوانده ام و با یکبار خواندن آن ،خودتان منتظر شماره جدید آن خواهید بود

مخصوص روانشناسی و مشاوره می باشد.

 

اگر اخبار پزشکی و تازه های پزشکی را دنبال می کنید و می خواهید خود بیماری خود  را درمان کنید حتما این هفته نامه را بخوانید

مطمئنا مفید خواهد بود. 

 علاقمندان به داستان و ادبیات بخوانند .در هر شماره چند داستان شاخص توسط اساتید برجسته نقد می شوند و اصول داستان نویسی نیز در آن بیان می شود.این مجله بصورت ماهنامه منتشر می شود.

 از نامش پیداست که اجتماعی و علمی و فرهنگی است.البته اطلاعاتی مستند که بسیار جذاب هستند.مثلا دراین شماره که تصویرش در بالا آمده خاطراتی از کریسمس سال 1914 سربازان آلمانی و انگلیسی در جنگ جهانی را منتشر کرده بود که بسیار جالب بود و همچنین مصاحبه ای که با فریدون بیگلری مسئول بخش پارینه سنگی موزه ملی ایران انجام شده بود بسیار جالب بود.

به صورت هفتگی چاپ می شود و به نظرم غنی ترین مجله موجود می باشد.چون مربوط به یک موضوع خاص نمی شود

 

  دانشجویان دنبال کنند و این مجله از انتشارات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه می باشد.و حتما در دانشگاه با این مجله آشنا هستند و دنبال می کنند عیلهذا در مواقع لازم می تواننداین مجله فرهنگی اجتماعی و دانشجویی را از کتابخانه هر ماه به امانت بگیرند.

از جمله اهم موضوعهای چاپ شده در شماره اخیر که دی و بهمن در یک جلد منتشر شده است :

تبارشناسی فتنه از صدر اسلام تا فتنه 88

60 سال شکنجه ایرانیان توسط آمریکا

اعتقاد به مهدویت

و چگونه علاقه خود را به دختر یا پسر مورد نظرمان ابراز کنیم؟

 

  اللهم عجل لولیک الفرج

منتظران موعود حتما بخوانند تا منتظر واقعی باشند

و لازم است به جای دعا کردن حداقل مطالب مربوط به وظایف منتظران درزمان غیبت را از این مجله یا کتب دیگر بخوانند.

 و اما آشپزباشی هر ماه یک شماره و انواع مختلف شیرینی غذا و دسر

و البته در شماره بهمن ماه بحث درست کردن شیرینی خانگی مشهود است.

بانوان و دختران جوان حتما این مجله را دنبال کنند.

 

 

پیام زن البته پیام زن ایرانی 

و موارد تربیتی مخصوص مادران ایرانی که بسیار آموزنده می باشد.

 

و اما مجلات زیبا و خواندنی برای کودکان

مادران و اولیای محترم پیش دبستانی و ابتدایی از مجلات کودکان جهت باهوش شدن کودکان استفاده کنید.مطالب تصویری ،داستان کوتاه،شعرهای بچه گانه، چیستان ، لطیفه و تست هوش همه و همگی در مجلات کودک.

 

 

 

 

 

 

 

 

[ چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:کتابخانه عطاملک, مجلات، سپیده دانایی، آشپرباشی ؛سلامت,

] [ 13:55 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نتایج نهایی بررسی آزمون ۹۱ نهاد اعلام شد .

اسامی کسانی که شکایتشان نسبت به آزمون سال 91 نهاد در استان خراسان رضوی وارد دانسته شده است. به شرح ذیل می باشد.

 

استان خراسان رضوی

ردیف

نام

نام خانوادگی

نام پدر

شماره شناسنامه

شهرستان

۱

ایوب

سعیدی رباط

کریم

۱۰۸

باخزر

۲

فرزانه

عباسی

احمد

۱۸۱

باخزر

۳

حسن

شریفی

محمد

۵

تخته جلگه

۴

تکتم

مهدوی نسب

محمدعلی

۱۸۸

چناران

۵

فاطمه

حسن آبادی

علی اصغر

۳۲

خوشاب

۶

سعیده

روحمند

حسین

۹۴۳

رشتخوار

۷

عزیزه

مرادی

شاه مراد

۰۶۹۰۱۶۰۱۳۵

رشتخوار

۸

نعیمه

حبیبی

محمد علی

۱۱۰۲۹

فریمان

۹

اقلیما

سعیدی رباط

کریم

۷۲۰۰۹۵۹۲۱

فریمان

۱۰

مریم

رشادتی

مراد

۴۳

گناباد

۱۱

محمد

خویی

موسی الرضا

۵۱۲۸

مشهد

۱۲

حجت

قلی زاده ساداتی

عبدالله

۵۶۹

مشهد

۱۳

اقدس

ملانوروزی

حسین

۲۶۶۶

نیشابور

 

 

 

[ چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:آزمون 91,

] [ 12:51 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

بیانیه و نتایج کمیتۀ بررسی آزمون 91 اعلام شد.

بیانیه و نتایج کمیتۀ بررسی آزمون 91 اعلام شد

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و دبیر کمیته بررسی آزمون 91، ضمن صدور اطلاعیه ای، اسامی پذیرفته شدگان را اعلام کرد.

 
به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، امین متولیان، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور و دبیر کمیتۀ بررسی آزمون سال 1391، بیانیه و اسامی پذیرفته شدگان را به شرح زیر اعلام کرد:
 
بسمه تعالی
به یاری خداوند و با همت و دقت و جدیت اعضای کمیتۀ بررسی آزمون، امر بررسی شکایات آزمون استخدام عمومی سال 1391نهاد پایان گرفت. لازم است از سعی، حوصله و انگیزه و اخلاص تمامی عزیزان عضو این کمیته و همچنین کارشناسان عزیز و گران‏قدری که در این مسیر ما را مخلصانه یاری دادند تشکر و تقدیر کنم؛ انگیزۀ همۀ این بزرگواران برگرداندن حق به معترضان صاحب‏حق بود که امیدوارم دعای خیر همه آنها همراه‏شان باشد.
اکنون و در آستانۀ اعلام نتایج بررسی‏ها، یادآوری چندین نکته مهم و راهگشاست:
1.       ملاک در بررسی اعتراض‏ها، شرایط اعلام شده کتبی در اطلاعیه برگزاری آزمون در تاریخ 25/12/92 تا قبل از انجام مصاحبه بوده است. لذا مصاحبه و هر شرط غیرمکتوب که بعد از برگزاری آزمون کتبی اعلام شده فاقد اعتبار محسوب شده است.
2.       اولویت و اصالت با ثبت نام کنندگان در سامانۀ ثبت شکایات بوده است؛ اما با توجه به نظر مساعد دبیرکل محترم نهاد به همه شکایت های رسیده به نهاد که قبل از اتمام کار سامانه واصل شده بود نیز رسیدگی شد.
3.       بنابر قانون و اعلام نظر دستگاه‏های نظارتی، شکایت‏هایی که به هر نحو بعد از اتمام کار سامانه واصل شد، به هیچ عنوان بررسی نشد.
4.       شکایات ثبت شده و مابقی شکایات که در جداول استاندارد آماده شده بودند، به ترتیبِ رتبۀ داوطلب در هر استان مورد بررسی قرار گرفت. همان‏گونه که در بند یک گفته شد، بر اساس اطلاعیۀ برگزاری آزمون و صورتجلسۀ جذب شورای استخدامی نهاد در همان سال، یکایک شکایات بدون در نظر گرفتن مصاحبه بررسی شد و بر اساس ظرفیت اعلامی، شرایط مندرج در اطلاعیه، رتبۀ فرد و احراز شرایط ثبت نام، اعتراض واجدان شرایط، وارد تشخیص داده شد.
5.       هر گونه لغو سهمیه در آزمون 91 به هر دلیل و توجیهی، غیرقانونی و ظلم به شرکت‏کنندگانی بوده که برای شرکت در آزمون متحمل صرف وقت یا هزینه شده بودند؛ لذا در تمام این موارد سهمیه‏های لغو شده احیا شد.
6.       اعلام غیر رسمی اولویت دادن به دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در مصاحبه‏ها نیز خلاف ضوابط بوده و در بررسی‏های کمیته این «شرط غیرقانونی» نیز ساقط از اعتبار بود.
7.       اعضای کمیته به هیچ عنوان وضعیت فعلی استان/ شهرستان را در نظر نگرفته و تنها به ظرفیت اعلام شده در سال 91، و نحوۀ جذب پیش از مصاحبه اولویت و اعتبار دادند.
8.       در بعضی موارد شرایط حین ثبت نام معترضان مانند مدرک، معدل آخرین مدرک، شرایط بومی بودن و ... ابهام داشت که با مراجعه به پرونده پرسنلی آزمون و بررسی دقیق آن، این ‏گونه ابهام‏ها برطرف شد.
9.        از مجموع 1233 شکایت رسیده و ثبت شده،281 شکایت وارد تشخیص داده شد که از تاریخ 13/12/93 در سامانه اطلاع رسانی نهاد (www.iranpl.ir) به صورت تجمیعی و به تفکیک هر استان اعلام می‏شود.
10.   پرونده‏های رسیدگی شده معترضانی که اعتراض‏شان وارد تشخیص داده شده پس از تایید شورای اداری استخدامی نهاد برای انجام مراحل گزینش به واحد گزینش نهاد ارسال می‏شود تا فرآیند قانونی گزینش و جذب انجام شود.
11.   کارنامۀ آزمون به همراه دلیل «ناوارد بودن اعتراض» برای همه داوطلبانی که اعتراض آنان وارد تشخیص داده نشد تا پایان سال جاری از طریق سامانۀ ثبت شکایات ارسال می‏شود.
12.   از امروز پروندۀ آزمون استخدامی سال 1391 نهاد بسته شده و دیگر هیچ اعتراضی ثبت و بررسی نمی شود.
مجددا لازم است از همه همکاران بزرگوار از جمله اعضای محترم کمیته؛ از کارشناسان محترم حوزه دبیرکل، کارشناسان پرانگیزه و کاربلدِ اداره کل فناوری اطلاعات نهاد، کارشناسان امین و سخت‏کوش ادارۀ کل حراست و همکاران پرتلاش ادارۀ کل امور اداری و هم‏چنین ناظر محترم سازمان بازرسی کل کشور که در این جلسه‏ها شرکت داشته و بر روند کار کمیته نظارت کردند، قدردانی کنم. نیز سپاسگزار دبیرکل محترم باشم که در تمام این مدت پیگیرانه و البته دلسوزانه حامی و هادی فعالیت های کمیته بودند. امید که این تلاش ناچیز، مرضی درگاه خداوند منان قرار بگیرد و رضایت را بر دل عزیزانی بنشاند که در این سال ها به ناحق چشم‏انتظار و مضطرب و معلق به سر برده و از حق قانونی خود، به هر سبب و مسببی، دور شدند. ان شاالله.
 
                                                                                  امین متولیان
                                   معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و دبیر کمیتۀ بررسی آزمون سال 1391
 
 
 
برای دیدن لیست اسامی پذیرفته شدگاناینجا را کلیک کنید.

[ سه شنبه 12 اسفند 1393برچسب:آزمون 91,

] [ 16:44 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

بررسی نهایی آثار خاطره نویسی تا پایان امروز به اتمام خواهد رسید.

معاون توسعه کتابخوانی و کتابخانه های نهاد:

بررسی نهایی آثار خاطره نویسی تا پایان امروز به اتمام خواهد رسید

محمد اله یاری از اتمام بررسی آثار جشنواره خاطره نویسی تا پایان امروز خبر داد.

 
محمد اله یاری در گفتگو با روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ضمن اشاره به داوری دقیق و چند مرحله ای آثار گفت: در این دوره بیش از 4 هزار اثر در مراحل نخست داوری با دقت مورد بررسی قرار گرفت و از این میان 114 اثر به مرحله ارزیابی نهایی راه یافت.
معاون توسعه کتابخوانی و کتابخانه های نهاد از بررسی نهایی آثار تا پایان امروز دوشنبه 11 اسفند ماه خبر داد و اظهار داشت: آثار کتابداران در این دوره، شامل موضوعات «کودکان و نخستین تجربه های برخورد با کودک»، «اندیشمندان و نویسندگان در کتابخانه»، «کتابدار به عنوان مشاور امین»، «ارزشمندترین تجربه کاری»، «کتابداران و خیرین کتابخانه ساز»، «اهدای کتاب»، «کتابداران و جایگاه شغلی، اجتماعی»، «کتابداران و دنیای مجازی» و «کتابدار و خانواده» است.
وی افزود: آثار ارسالی اعضای کتابخانه ها نیز در قالب موضوعات «نخستین تجربه حضور»، «وقایع و اتفاقات جالب»،«دوستان کتابخانه» و «من و کتابدار" مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: برگزیدگان این جشنواره در روز 17 اسفند ماه، همزمان با یازدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، معرفی خواهند شد و با اهدای جوایز ارزنده مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

[ دو شنبه 11 اسفند 1393برچسب:خاره نویسی,

] [ 17:41 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

به کودکانمان پرواز با کتاب را بیاموزیم

 

 

[ دو شنبه 11 اسفند 1393برچسب:پرواز کودکان، کتاب,

] [ 10:57 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

باید افتخار التزام به قانون را برای خود نگهداریم.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علیرضا مختارپور با حضور در آیین افتتاحیه پنجمین دوره مشاوره کتابدار به میزبانی شهر شیراز، طی سخنانی به تلاش های مجموعه نهاد جهت رفع مشکلات کتابداران اشاره کرد و گفت: من برای شما در یادداشت ها از مشکلات نهاد گفته ام. ما در نهاد لااقل 8 نوع آسیب اساسی داریم. آسیب های ساختاری، نیروی انسانی، بودجه، محتوا، قرارداد، تعهدات مالی، قطع ارتباط، آسیب های ناشی از مدیریت های نابسامان؛ که همه اینها در بازه  زمانی 6 الی 7 ماهه قابل حل نیست. اتفاقی هم که تاکنون افتاده، به دعای خیر شما و بزرگان این کشور بوده و مددی که خداوند به خاطر شما عزیزان رساند.
دبیرکل با اشاره به پایبندی خویش به قانون و راهکارهای قانونی در رفع مشکلات کتابداران،  تصریح کرد: اگر مدیری در نهاد  نمی تواند خود را با سیاست های جدید نهاد وفق دهد، نمی تواند با کتابداران باشد و نمی تواند در انجام کار فرهنگی تلاش کند، حتما از آن مدیر خواهش می کنیم که دست از سر ما و کتابداران بردارد.
ایشان با اشاره به تغییرات ایجاد شده در وضع حقوقی حال حاضر کتابداران در قیاس با خرداد 93، ضرورت درج واقعیت در خصوص اقدامات نهاد، را از سوی رسانه ها متذکر شد.
مختارپور پیرامون تلاش نهاد برای تحقق بخشیدن به  انتظارات کتابداران، ضمن بیان تعطیلی هفته اول نوروز، از احتمال تک شیفت بودن کتابخانه ها در هفته دوم سال نو به دلیل انجام نظافت خبر داد و گفت: عزیزان من، نورچشمان من، توقعات خود را با شرایط هماهنگ کنید و بدانید در نهاد چه اتفاقی در حال وقوع است. علی رغم تمام تلاش ما، به دلیل مشکلات اقتصادی کشور، بودجه نهاد برای سال 94 به نسبت سال قبل، تنها نزدیک به 17 درصد افزایش یافته است، که تقریبا حدود همان تورمی است که صورت می گیرد؛ یعنی اگر تمام تخصیصات را 100 درصد بدهند، تازه به اندازه ی سال گذشته حقوق داریم و این کمتر از حقوق و مزایای یک سال ماست.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکل، با تلاش های انجام شده، پرداخت نیم درصد قانونی دائمی شد؛ و اعتباری که از این طریق حاصل می شود، بیش از بودجه سالانه نهاد است. در این صورت چرا نباید از اعتبار استانی که در یک سال ملزم به پرداخت حدود 30 میلیارد به نهاد است،نیازهای مالی آن استان را پرداخت کرد! با این شرایط اعتبارات نهاد صرف استان های محرومی که در آن شهرداری ها درآمد چندانی ندارند، خواهد شد.
مختارپور با اشاره به اعتبارات زیادی که از درآمد شهرداری ها به نهاد می رسد بر لزوم نظارت  بر آن و منضبط بودن مدیران، تأکید کرد و گفت: بدین ترتیب نگرانی در باب کمبود بودجه نهاد برطرف نهاد برطرف خواهد شد.
وی تصریح کرد: ما باید افتخار التزام به قانون را برای خود نگهداریم، و من به شما می گویم که در نهاد اجازه هیچ خلاف قانونی را نمی دهم و امروز تمامی اعتبار نهاد از طریق التزام به قانون بدست آمده است.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ضرورت وحدت، دوستی و همکاری را میان کتابداران و مدیران مجموعه نهاد یادآور شد و تصریح کرد: خواهش می کنم احترام و تکریم به کتابدار را به هیچ قیمتی از دست ندهید. ما برای بهبود شرایط کاری و معیشتی تلاش می کنیم و شما صبر و بردباری تان را در مسیر رفع مشکلات از دست ندهید.
وی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: راه ارتباطی همچنان باز است. از مشکلاتتان دلم می گیرد، اما نمی گویم که نکات و گلایه های خود را بازگو نکنید. من برای حل مشکلاتتان تلاش می کنم. بسیار بسیار به آینده نیز امیدوارم و معتقدم مشکلات به لطف خدا و به برکت روح پاک شما و صفای نیتتان، یک به یک رفع خواهد شد.

[ چهار شنبه 6 اسفند 1393برچسب:مشاور کتابدار, همایش , شیراز,

] [ 15:18 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تخصص کتابخانه آستان‌قدس‌ رضوی در دیجیتال‌سازی، ظرفیتی عظیم برای مراکز علمی است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: تخصص کتابخانه مرکزی آستان‌قدس‌ رضوی در دیجیتال‌سازی ظرفیتی عظیم و رایگان برای مراکز علمی سراسر کشور است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس،  حسین اکبری پس از حاشیه بازدید از کتابخانه مرکزی آستان ‌قدس رضوی ، گفت: بسیاری از کتابخانه‌ها و مراکز علمی در سراسر کشور، از این ظرفیت عظیم آستان‌ قدس رضوی استفاده کردند و کتاب‌ها و اسناد خطی خود را برای دیجیتال‌سازی در اختیار این مرکز قرار دادند و این درحالیست که ما در کنار این مجموعه بزرگ قرار داریم و از این خدمات که به صورت رایگان ارائه می‌شود، بهره کافی را نبرده ایم.

وی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی را یکی از نفایس جهان اسلام برشمرد و افزود: ما امروز شاهد یک مجموعه اطلاع‌رسانی، مطالعاتی و فرهنگی هستیم که در کشور و جهان اسلام در نوع خود بی‌نظیر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی ضمن مقایسه این کتابخانه با سایر مراکز کتابخانه‌ای خاطرنشان کرد: این مجموعه، دارای آثار و نفایسی است که شاید در هیچ مجموعه‌ای نباشد و آن مجموعه‌ای عظیم از منابع در حوزه علوم قرآنی و اهل بیت علیهم‌السلام است.

وی گفت: مرکز مخطوطات این کتابخانه "ویژه" است و در این مرکز حدود 95هزار نسخه خطی اعم از قرآن و کتاب‌های علمی در کنار یکدیگر جمع شده‌اند که در نوع خود، قابل ملاحظه است.

اکبری، کتابخانه مرکزی آستان‌قدس رضوی را مایه مباهات دانست و تصریح کرد: به خود می‌بالم که در استان ما چنین پایگاه فرهنگی در این ابعاد گسترده وجود دارد که می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای مطالعاتی مردم را در سراسر کشور برآورده کند.

وی همچنین تالار محققان این کتابخانه را بسیار ارزشمند توصیف کرد وگفت: میزمطالعه اختصاصی، دسترسی به کتاب‌های نفیس، اینترنت، فضای آرام و هرآنچه که یک محقق نیاز دارد، در این تالار به صورت یک‌جا و رایگان در اختیار جمع گسترده‌ای از محققان قرار دارد و این قابل تحسین است.

 

  • §     فهرست‌نویسی مهمترین نقطه قوت کتابخانه آستان قدس رضوی است

 

اکبری اظهار داشت: یکی از بخش‌هایی که بسیار جالب و درخور توجه است، فهرست‌نویسی نرم‌افزاری کتب است که در آینده سرعت دسترسی مراجعان به این کتاب‌ها و محتوای آن‌ها را چند برابر خواهد کرد.

فهرست‌نویسی مهمترین نقطه قوت کتابخانه آستان قدس رضوی است.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به قابلیت بالای کتابخانه مرکزی آستان‌قدس در نوع استفاده از تکنولوژی‌های روز و تخصص این مرکز در ساخت کتابخانه، ما می‌توانیم در ساخت‌ وسازهای کتابخانه‌های خود از این تجربیات استفاده کنیم خاطر نشان کرد: ارتباط دو جانبه با کتابخانه‌های آستان‌قدس رضوی در سراسر کشور امری لازم در پیشبرد ترویج کتابخوانی است.

وی ظرفیت‌های فنی آستان‌قدس‌رضوی را در شیوه‌های حفظ، نگهداری و مرمت نسخ خطی، قابل ملاحظه دانست و خاطرنشان کرد: نگهداری نسخ خطی، به ویژه اگر نسخه فاخر و منحصربه‌فردی باشد، اهمیت ویژه‌ای دارد و با توجه به این‌که ما در مرمت نسخ خطی ضعف‌ داریم، اگر احساس کنیم نیاز به یک مرمت‌کار دائمی در کنار خود داریم، قطعاً از ظرفیت‌های متخصصان مرمت این مرکز استفاده خواهیم کرد تا جهت آموزش مرمت‌گر نسخه خطی به ما کمک کنند.

اکبری، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، ایستگاه‌های مطالعه شهری و استفاده دوجانبه از پورتال‌ها و سایت‌های اطلاع‌رسانی را نیز از ظرفیت‌های ممکن همکاری دوجانبه میان کتابخانه های عمومی استان و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در راستای گسترش اطلاع‌رسانی و کتاب‌خوانی در کشور ذکر کرد

 

[ یک شنبه 3 اسفند 1393برچسب:آستان قدس رضوی، اکبری، مدیر کل,

] [ 16:38 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

ایفلا به عنوان مرجع تدوین استانداردهای ملی کتابداری و کتابخانه ای پذیرفته شد.

سازمان ملی استاندارد ایران، ایفلا را به عنوان مرجع تدوین استانداردهای ملی کتابداری و کتابخانه‌ای پذیرفت.

 

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تلاش‌ها و پیگیری‌های اداره استاندارد نهاد، ایفلا به عنوان مرجع تدوین استانداردهای ملی کتابداری و کتابخانه‌ای پذیرفته شد.

استفاده از مراجع معتبر بین‌المللی مانند (ISO، IEC) و مراجع معتبر سایر کشورها مانند (EN، BS)، یکی از روش‌های تدوین استاندارد ملی است. از آنجایی که در بین مراجع مورد تأیید سازمان ملی استاندارد، مرجعی بین المللی برای تدوین استانداردهای کتابداری و کتابخانه‌ای وجود نداشت، با پیگیری‌های اداره استاندارد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان ملی استاندارد ایران ایفلا را به عنوان مرجع تدوین استانداردهای ملی کتابداری و کتابخانه‌ای پذیرفت.

گفتنی است، ایفلا (فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری)  با 1500 عضو از 150 کشور جهان، یکی از معتبرترین مراجع بین‌المللی در حوزه کتابخانه و کتابداری است و به صورت مستمر استانداردها و رهنمودهای این حوزه را تدوین و بازنگری می‌کند.

[ یک شنبه 3 اسفند 1393برچسب:ایفلا,

] [ 16:35 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]