کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

نحوه ارائه مدارک داوطلبان دعوت شده به گزینش آزمون استخدامی سال 94 نهاد

 

معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد در اطلاعیه‌ای نحوه تحویل مدارک داوطلبان دعوت شده به گزینش آزمون استخدامی سال 94 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات در اطلاعیه‌ای با اشاره به تحویل مدارک داوطلبان دعوت شده به گزینش آزمون استخدامی سال 94 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آورده است: «به اطلاع داوطلبان آزمون استخدامی سال 94 نهاد کتابخانه‌ها که در کارنامه آزمون آنها عبارت "دعوت به گزینش" درج شده است می‌رساند، ضروریست مدارک ذکر شده در ادامه این اطلاعیه را شخصاً از تاریخ 94/09/30 لغایت 94/10/09 به واحد حراست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مورد تقاضای خود برای استخدام تحویل دهند.»

طبق این اطلاعیه، مدارک مورد نیاز اعلام شده عبارتند از: 

1) اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه

2) اصل کارت‌ ملی و کپی از دو طرف آن

3) اصل و کپی مدرک فراغت از تحصیل و یا گواهی‌موقت

4) اصل و کپی کارت پایان‌خدمت و یا گواهی‌ معافیت قانونی دائم برای آقایان

5) چهار قطعه عکس 4×3 جدید و پشت نویسی‌شده

6) گواهی معتبر مبنی بر ایثارگری برای داوطلبانی که بر اساس سهمیه ایثارگران دعوت به گزینش شده‌اند.

7) گواهی معتبر حضور در جبهه‌های حق علیه باطل که مبنی بر حداقل شش ماه حضور داوطلبانه خود داوطلب یا همسر و یا والدین وی در جبهه باشد، برای داوطلبانی که بر اساس سهمه رزمندگان دعوت به گزینش شده‌‍اند.

8) گواهی معتبر سابقه کار برای داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام‌وقت در دستگاه‌های اجرایی از تاریخ 1357/11/22به خدمت اشتغال داشته‌اند و به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها به حداکثر سن آنها افزوده شده است.

9) مدارک معتبر مربوط به تأیید بومی بودن (برای آقایان در سطح استان مورد تقاضا برای خدمت و برای خانم‌ها در سطح شهرستان مورد تقاضا برای خدمت) که می‌بایست شامل یکی از موارد ذیل باشد: 

الف ـ اصل و کپی شناسنامه داوطلب یا همسر وی برای داوطلبانی که شهرستان یا استان محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهرستان یا استان مورد تقاضا برای استخدام یکی است.

ب ـ برای داوطلبانی که همسر یا فرزند کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته) هستند و شهرستان یا استان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی والدین یا همسر داوطلب با شهرستان یا استان مورد تقاضا برای استخدام یکی ‌باشد، می‌بایست گواهی معتبر از سازمان یا ارگانی که همسر داوطلب یا والدین داوطلب در آن مشغول به خدمت هستند و یا از آن بازنشسته شده‌اند، ارائه شود.

ج ـ گواهی معتبر مبنی بر تحصیل داوطلب در استان و یا شهرستان محل تقاضا برای داوطلبانی که حداقل چهار سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و یا دانشگاه) خود را به صورت متوالی یا متناوب در شهرستان و یا استان مورد تقاضا برای استخدام طی کرده‌اند.

د ـ گواهی معتبر در خصوص پرداخت بیمه به مدت حداقل چهار سال، برای داوطلبانی که خود داوطلب یا پدر یا مادر و یا همسر وی، حداقل چهار (4) سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان و یا استان مورد تقاضا برای استخدام را دارند.

معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات در پایان این اطلاعیه خاطرنشان کرده است:‌ «لازم به ذکر است در صورت ناقص بودن مدارک تحویلی و یا هرگونه مغایرت مدارک با مفاد مندرج در آگهی استخدام نهاد، دعوت به گزینش داوطلب کان لم یکن تلقی خواهد شد.»

گفتنی است نتایج آزمون استخدامی سال 1394 نهاد کتابخانه‌‎های عمومی کشور اواسط آبان‌ماه گذشته از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام شد.

لازم به یادآوری است، هرگونه اطلاع‌رسانی در این خصوص تنها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر می‌شود.

نشانی ادارات کل استانی کتابخانه‌های عمومی کشور را اینجا ببینید.

[ یک شنبه 29 آذر 1394برچسب:استخدام، گزینش ، نهاد کتابخانه ها,

] [ 16:38 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تازه های کتاب (آذر ماه 94)

تازه های کتاب رسیده به کتابخانه عمومی عطاملک جوینی شهر نقاب

 

 

 

 

علاقمندان می توانند این کتاب ها را از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی شهر نقاب امانت بگیرند.

 

[ شنبه 28 آذر 1394برچسب:تازه های کتاب, آذر 94, کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 14:27 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) تسلیت باد.

[ چهار شنبه 18 آذر 1394برچسب:رحلت پیامبر، شهادت، امام رضا ، امام حسن,

] [ 13:31 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تازه های کتاب (آذر ماه 94)

تازه های کتاب رسیده به کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

 

 

[ سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:تازه های کتاب، آذر 94، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 16:1 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

حضور دبیرکل نهاد در برنامه «طلوع دانش» شبکه چهارم سیما

 

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برنامه «طلوع دانش» شبکه چهار سیما حضور خواهد یافت و در دو بخش با موضوع «تمدن ایرانی و اسلامی را بهتر بشناسیم» و «فوائد مطالعه و معرفی کتاب» صحبت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ساعت 8 روز دوشنبه شانزدهم آذر در برنامه «طلوع دانش» شبکه چهارم سیما حضور یافته و در دو بخش؛ «تمدن ایرانی و اسلامی را بهتر بشناسیم» و « فوائد مطالعه و معرفی کتاب» صحبت خواهد کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاکنون در دو قسمت از برنامه «طلوع دانش» شبکه چهارم سیما حضور یافته است. مختارپور در هر برنامه به بررسی وضعیت کتاب و کتابخوانی در ایران می‌پردازد و از موانعی که باعث می‌شود افراد میل کمتری به کتابخوانی داشته باشند سخن می‌گوید. ذکر فواید مطالعه، آداب و تکنیک‌های مطالعه از دیگر بخش‌های صحبت‌های او در برنامه طلوع دانش است.

علاقمندان می‌توانند دوشنبه‌ها ساعت 8 صبح برنامه طلوع دانش را از شبکه چهار مشاهده کنند و یا با مراجعه به صفحه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سایت آپارات (اینجا) به تماشای صحبت‌های دبیرکل نهاد بنشینند.

[ یک شنبه 15 آذر 1394برچسب:شبکه 4، طلوع دانش، دبیرکل نهاد,

] [ 16:42 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

شفاف‌سازی ابهامات پذیرفته‌ شدگان آزمون 94 نهاد

 

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد به ابهامات پذیرفته شدگان آزمون استخدامی 94 نهاد کتابخانه‌ها پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پس از اعلام نتایج آزمون استخدامی 94، این نهاد با سؤالاتی از سوی شرکت کنندگان آزمون در قالب تماس‌های تلفنی و ایمیل مواجه بوده است. روابط عمومی نهاد کتابخانه‌ها به منظور شفاف سازی بخشی از ابهامات و پاسخگویی به سؤالات پذیرفته شدگان، گفتگوی مفصلی با امین متولیان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات انجام داده است، که در ادامه می‌خوانیم.

جناب متولیان به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به بحث آزمون استخدامی، توضیح مختصری درباره رویکرد نهاد در آزمون استخدامی 94 بفرمایید. چراکه امسال خلاف سال‌های گذشته تنها فارغ التحصیلان رشته کتابداری مجوز شرکت در آزمون را داشتند.

بر اساس نقشه نیازی که در مقیاس شهرستان ـ کتابخانه داشتیم، مقرر شد این نیاز به صورت قانونی با برگزاری آزمون رفع شود؛ لذا طبق پیشنهاد نهاد و مصوبه هیأت امنا، رفع نیاز پست کتابدار در اولویت قرار گرفت. از آنجاییکه نهاد کتابخانه‌ها یکی از مراکز اصلی جذب فارغ التحصیلان رشته کتابداری است و از برگزاری آخرین آزمون استخدامی آن نیز چند سالی می‌گذرد، بنا شد تمامی ظرفیت به فارغ التحصیلان رشته کتابداری، در مقاطع مختلف اختصاص داده شود.

آزمون استخدامی 94 نهاد کتابخانه‌ها، 3013 شرکت کننده داشت که تنها 368 نفر از آنان جذب بازار کار خواهند شد، در مرحله اولیه این آزمون چند نفر پذیرفته شدند؟

بله، آزمون 3013 شرکت کننده داشت و قرار بود 368 نفر جذب داشته باشیم؛ اما در بعضی از شهرستان‌ها داوطلب نداشتیم؛ برای همین ظرفیت آن شهرستان خالی مانده است؛ در بعضی شهرستان‌ها نیز کمتر از ظرفیت داوطلب داشتیم. مجموعاً در حال حاضر، یک و نیم برابر ظرفیت، یعنی 577 نفر را در سه نوع سهمیه دعوت به گزینش کرده‌ایم. طبق مفاد قانونی که در اطلاعیه آزمون درج شده بود، این تعداد شامل سهمیه آزاد، سهمیه خانواده شهدا و ایثارگران، سهمیه فرزندان جانبازان و رزمندگان داوطلب حاضر در زمان دفاع مقدس می‌شود. پس از پایان مهلت اعتراض و بررسی آنها، که توسط سازمان سنجش انجام می‌شود، فهرست پذیرفته شدگان آزمون، نهایی شده و این فهرست به همراه اطلاعات داوطلبان پس از تجمیع، دریافت و بررسی صحت مدارک ارسال شده، به هسته گزینش ارسال می‌شود. 

راهیابی یک و نیم برابر ظرفیت مورد نیاز به مرحله گزینش بر چه اساسی صورت گرفت؟

بر اساس ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 10 دستورالعمل اجرائی شماره 84597/200 مورخ 8/9/1388، درباره نحوه برگزاری آزمون‌های عمومی و تخصصی دستگاه‌های اجرائی، یک و نیم برابر ظرفیت مقرر شده در آزمون، برای انجام مراحل گزینش دعوت می‌شوند.

خلاف سال‌های گذشته که پذیرفته شدگان آزمون استخدامی به مصاحبه دعوت می‌شدند، امسال از واژه "گزینش" استفاده شده است. آیا تفاوت فقط در استفاده از واژه هاست، یا اینکه مرحله دوم آزمون تفاوت معناداری با سال‌های گذشته دارد؟

بله، در این آزمون مصاحبه کاملا حذف شده‌است؛ اما گزینش تعریف مشخصی در کشور دارد که طی آن اعتبار علمی افراد سنجیده نمی‌شود؛ گزینش به معنی بررسی صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اداری افراد است که مکانیزم مشخص و تعریف شده‌ای دارد. همچنین قبل از مرحله گزینش صحت و سقم اطلاعات دریافت شده از شرکت کنندگان سنجیده می‌شود؛ ممکن است برخی از داوطلبان، اطلاعات خود را اعم از معدل، سن، وضعیت بومی بودن، مدرک تحصیلی و... سهواً یا عمداً اشتباه وارد کرده باشند؛ با توجه به اینکه در جریان تکمیل اطلاعات 2 بار فرصت ویرایش داده شد، چنانچه در روند آزمون و گزینش و حتی پس از آن، هر کجا مدرکی خلاف ادعای داوطلب ارائه شود، پرونده وی مختومه اعلام می‌شود؛ و این فرد طبق مفاد اطلاعیه آزمون، به مدت 5 سال از شرکت در آزمون‌های استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور محروم می‌شود. 

در این آزمون، جذب نیروی کار چند درصد به نمره کتبی و چند درصد به نتیجه گزینش وابسته است؟

گزینش در نتیجه کتبی آزمون هیچ تأثیری ندارد؛ نمره ثبت شده در کارنامه، نمره علمی داوطلب است که از سوی سازمان سنجش اعلام شده. طبق اطلاعیه آزمون، برای کتابداران انجمنی، روستایی و قراردادی به شرط آنکه سابقه آنان به تأیید معاونت اداری ـ مالی نهاد رسیده باشد، برای هر سال سنوات 02%  ضریب اعلام شده است؛ یعنی اگر کسی ده سال سابقه مورد تأیید داشته باشد، نمره پایه وی در 2/1 ضرب شده و به عنوان نمره نهایی منظور می‌شود. این امتیازی بود که ما برای همکاران انجمنی، روستایی و قراردادی‌مان قائل شدیم. اما این ضرایب صرفأ بر اساس ادعای افراد اعمال نشد. سنوات همکاران به تأیید معاونت اداری ـ مالی رسید و سپس تا 9 رقم بعد از اعشار اعمال شد تا در مورد داوطلبانی که در شرایطی نزدیک به تساوی هستند، حقی ضایع نشود. 

در جذب پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون، معیار "بومی بودن" به چه میزان اهمیت دارد؟

پس از در نظر گرفتن نمره علمی داوطلبان، معیار بومی بودن اولویت بعدی نهاد است؛ برای آقایان در سطح استان و برای خانم‌ها در سطح شهرستان؛ چنانچه این امر رعایت نشده باشد، تخلف است و پرونده فرد داوطلب کنار گذاشته می‌شود. 

اینکه آقایان در سطح استان و خانم‌ها در سطح شهرستان بومی محسوب می‌شوند، تا حدودی اولویت جذب را به آقایان نمی‌دهد؟

خیر، در حال حاضر نزدیک به 75 درصد شرکت کنندگان خانم هستند؛ در نظر گرفتن این شرط برای بومی بودن خانم‌ها، ناظر بر شرایط کاری بعد از استخدام است، که البته شرایط معقولی هم هست. وقتی شما شرایط بومی استانی را می‌پذیرید، حاضر هستید که در سطح یک استان به هر نقطه‌ای جابجا شوید. لهذا بنا به تشخیص مرجع تخصصی در نهاد، این نوع جابجایی نه به نفع امنیت شغلی همکاران خانم است و نه به نفع رعایت نظم نظام اداری است.

آیا در این آزمون رتبه‌های مشابه هم داشتیم؟ جذب آنان به چه صورت خواهد بود؟

بله. امسال ما برای اولین بار در طول تاریخ آزمون‌های نهاد قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در مورد تخصیص 25 درصد ظرفیت آزمون‌های استخدامی به جانبازان و آزادگان، فرزندان و همسران شهداء، فرزندان و همسران جانبازان 25 درصد به بالا، فرزندان و همسران آزادگانی که سابقه اسارت یک ساله و یا بیشتر دارند و همچنین رزمندگانی با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه، اعمال کردیم. هر سازمانی که آزمون استخدامی برگزار می‌کند، موظف است حداقل 25 درصد از ظرفیت خود را به خانواده معزز شهدا و رزمندگانی که سابقه حضور داوطلبانه در جبهه داشته‌اند، تخصیص دهد. در این فرآیند به این صورت اقدام می‌شود که اسامی اعلام شده، سپس مشخص می‌شود که افراد در کدام شهرها به کار گرفته شوند. در آزمون ما هم این اتفاق افتاد و بنیاد شهید اسامی را اعلام کرد؛ تمامی افراد اعلام شده هم فارغ‌التحصیل رشته کتابداری بوده‌اند. بنابراین ما بر طبق فهرستی که از سوی بنیاد شهید ارائه شد، موظف به جذب تعدادی از شرکت کنندگان بودیم.
گاهی نمرات کتبی داوطلبین کاملا مانند هم است؛ لذا چون در شرایط یکسانی هستند، نمره کل و رتبه مشابهی خواهند داشت. دلیل وجود رتبه‌های مشابه اینست که در این آزمون سه نوع سهمیه داشته‌ایم؛ سهمیه داوطلبان آزاد، سهمیه خانواده شهدا و ایثارگران و سهمیه رزمندگان. بنابراین امکان دارد ما از هر سه سهمیه در یک شهرستان داوطلب داشته باشیم؛ و چون داوطلبان در سهمیه خود به رقابت پرداخته‌اند، شاهد کسب رتبه‌های مشابه هستیم؛ اما باید توجه کرد که این رتبه‌های مشابه در سهمیه‌های مختلف است. طبیعتأ تمامی این افراد دعوت به گزینش می‌شوند؛ چنانچه شهرستانی بیش از یک نفر ظرفیت داشته باشد و بنیاد شهید در آنجا چند نفر را، طبق قانون بیست و پنج درصد، معرفی کند، آنها پذیرفته خواهند شد. برای همین در بعضی مناطق از پذیرفته شدگان سهمیه آزاد کسی به گزینش دعوت نشد.

یعنی در حالی که این دسته از افراد می‌توانستند بدون آزمون جذب بازار کار شوند، به تصمیم نهاد در آزمون شرکت کردند و در بین گروه خود به رقابت پرداختند.

بله. در واقع آزمون ما کم تعداد بود. ظرفیت 368 نفر بود. در استانی 3 نفر و در استانی شاید نزدیک به 50 کتابدار نیاز داشتیم. اما اگر متوسط ظرفیت درخواستی ما را طبق نقشه نیاز ببینید، در بسیاری از شهرها بین 1 تا 2 نفر نیاز داشتیم؛ و خًب طبیعی است که وقتی نیاز یک نفر است و آن سهمیه 25 درصدی باید اعمال شود، این اتفاق می‌افتد. در حال حاضر ما در 15 شهرستان از سهمیه آزاد دعوت به گزینش نداشته‌ایم؛ طبق اعلام بنیاد شهید از سهمیه خانواده‌های شهدا دعوت به گزینش شده است.
نکته دیگری که لازم است یادآور شوم، اینست که طبق آنچه پیش از این تصریح شد، داوطلبان می‌بایست 50 درصد نمره را کسب کنند. با اینحال نتایج حاکی از آنست که در بعضی شهرستان‌ها نمره شرکت کنندگان به حد‌‌نصاب نرسیده است. در این شرایط در جلسه شورای معاونین نهاد، مقرر شد برای اجتناب از برگزاری مجدد آزمون، افراد مورد نیاز به ترتیب اولویت امتیاز خود دعوت به گزینش شوند. بنابراین احتمال دارد در یک شهرستانی هیچ یک از اسامی اعلام شده موفق به کسب 50 درصد از نمرات نشده باشند؛ اما چون رتبه‌های برتر بوده‌اند، به گزینش دعوت شده‌اند.

در مرحله بعدی برای داوطلبان چه اقدامی صورت می‌گیرد؟

در روز سوم آذرماه، مهلت اعتراض به پایان رسید. ان شاءالله ظرف دو هفته شکایات بررسی شده و پس از آن از داوطلبانی که به گزینش دعوت شده‌اند، درخواست می‌شود مدارک خود را شامل: اصل شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، مدارک مربوط به سهمیه شاهد، ایثارگران و رزمندگان و مدارک مربوط به بومی بودن را جهت تأیید اولیه به نهاد ارسال کنند.

[ سه شنبه 10 آذر 1394برچسب:استخدام نهاد،آزمون، شفاف سازی,

] [ 17:13 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

دوشنبه‌ها با دبیرکل کتابخوان نهاد

 

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روزهای دوشنبه در برنامه «طلوع دانش» شبکه چهار سیما به بررسی وضعیت کتاب و کتابخوانی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،‌ چند هفته‌ای می‌شود که علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برنامه «طلوع دانش» شبکه چهار سیما به عنوان کارشناس حوزه کتاب و کتابخوانی حضور دارد. شروع حضور ایشان در این برنامه به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار بود که  استقبال مخاطبان و عوامل برنامه، دلیل حضور مجدد ایشان در این برنامه شد. (برنامه هفته اول: اینجا)

وی در هر برنامه به بررسی وضعیت کتاب و کتابخوانی در ایران می‌پردازد و از موانعی که باعث می‌شود افراد میل کمتری به کتابخوانی داشته باشند سخن می‌گوید. ذکر فواید مطالعه، آداب و تکنیک‌های مطالعه از دیگر بخش‌های صحبت‌های او در برنامه طلوع دانش است. (برنامه هفته دوم:اینجا

علاقمندان می‌توانند دوشنبه‌ها ساعت 8 صبح برنامه طلوع دانش را از شبکه چهار مشاهده کنند و یا با مراجعه به صفحه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سایت آپارات (اینجا) به تماشای صحبت‌های دبیر کل نهاد بنشینند.

[ سه شنبه 10 آذر 1394برچسب:دبیرکل، طلوع دانش، مختارپور,

] [ 17:12 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

«مدرسه اینترنتی خواندن» افتتاح شد

 

مراسم آغاز به کار «مدرسه اینترنتی خواندن» با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی تهران (پارک‌شهر) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نخستین دوره «مدرسه اینترنتی خواندن» با حضور علیرضا مختارپور، دبیر‌کل نهاد؛ دکتر مهردخت وزیرپور کشمیری، مشاور دبیرکل؛ امین متولیان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات؛ جمعی از مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اهالی رسانه، صبح امروز، دوشنبه 9 آبان در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی تهران (پارک شهر) برگزار شد.

«مدرسه اینترنتی خواندن» با توجه نامگذاری سال 1395 به نام سال «خواندن» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای تلاش جهت آشنایی و الفت بیشتر کتابداران با «خواندن» و به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها، مطالعات و پژوهش‌ها و همچنین ایجاد محلی برای آموختن، دانستن فردی و جمعی و همگامی ذهنی کتابداران برای فعالیت در عرصه خواندن، راه‌اندازی شده است.

ارائه طیف وسیعی از برنامه‌‏ها و محتواهای دانشی و مهارتی در حوزه‌‏ها و موضوعات مختلف، هزینه‌های کم آموزشی، برطرف شدن محدودیت‌ها و تسهیل شرایط شرکت در دوره‌های آموزشی، امکان تنظیم زمان آموزش متناسب با شرایط هر شرکت کننده، امکان برقراری تعامل میان فراگیران و آموزندگان، ایجاد تمرکز و فرصت بیشتر برای آموختن، یادگیری مهارت‌های گوناگون در کنار آموزش‌های اصلی و نزدیک شدن به آشنایی با دانش و مهارت خواندن از جمله اهداف مدرسه اینترنتی خواندن است.

گفتنی است در پایان این جلسه، علیرضا مختارپور به عنوان نخستین شرکت‌کننده «مدرسه اینترنتی خواندن» در این سامانه نام‌نویسی کرد.

[ سه شنبه 10 آذر 1394برچسب:مدرسه، اینترنتی، خواندن، نهاد کتابخانه ها,

] [ 17:8 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری مسابقه نقاشی به مناسبت هفته کتاب

 به مناسبت هفته کتاب مسابقه نقاشی بین مهدکودکی های شهرستان جوین در موضوع کتاب و کتابخوانی برگزار شد و طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین به نقاشی های برتر جوایزی اهدا شد.

 

[ چهار شنبه 4 آذر 1394برچسب:مسابقه نقاشی، هفته کتاب، جوین,

] [ 15:57 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری جشن کتاب شهرستان جوین

به مناسبت بیست و سومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران جشن کتاب  شهرستان جوین در محل کتابخانه مسروری حکم آباد  با حضور مسئولان شهرستان و همچنین جناب آقای جدی کار فرماندار محترم شهرستان جوین  برگزار گردید.  در این مراسم جناب آقای جدی کار ضمن تبریک این هفته به اهمیت مطالعه و استفاده از کتاب اشاره نموده اند در پایان برنامه نیز به برترین های کتاب و کتابخوانی  از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین جوایزی اهدا شد.

 

 

 

 

 

[ یک شنبه 1 آذر 1394برچسب:جشن کتاب، جوین,

] [ 16:21 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]