کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

معرفی کتاب

 با عرض سلام خدمت علاقمندان به کتاب و کتابخوانی امروز می خوام آخرین کتابی را که خوانده ام به شما هم معرفی کنم رمانی که این قدر جذاب بود که وقتی خواندش تمام شد ناراحت شدم که چرا تمام شده کتاب مذکور به نام گنج قلعه ی متروک از خسرو بابا خانی است. من خواندن این کتاب زیبا را به نوجوانان و جوانان پیشنهاد می کنم این کتاب در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب موجود می باشد.  و اعضای محترم می توانند آن را امانت بگیرند.

معرفی مختصری از کتاب:

پدري به نقشه‌ي گنجي دست پيدا كرده و به دلايلي اصرار دارد كه پسر نوجوانش را هم در سفر اكتشافي و پرخطرش همراه كند. 

صداي نقال در فضاي قهوه‌خانه مي‌پيچد. هر چه دقت كردم تا شايد چيزي از حرف هايش بفهمم، موفق نشدم. تنها چند كلمه درباره‌ي «گنج» و «جن» و «احضار روح« شنيدم و اين كه نامش هوشنگ است و بابا با احترام، هوشنگ درويش صدايش مي‌زند. 

[ دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:معرفی کتب, شهریورماه 94, گنج قلعه متروک, خسرو باباخانی, فیضی, سعید,

] [ 15:29 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تازه های کتاب کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب (شهریورماه 94)

[ شنبه 28 شهريور 1394برچسب:تازه های کتاب, کتابخانه عطاملک جوینی, شهریورماه,

] [ 16:25 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب

 

کتاب فرزندان کاپیتان گرانت  نوشته ژول ورن کتاب زیبا و خواندنی است که همین چند روز پیش خواندش را تمام کردم علاقمندان به سبک نوشته های ژول ورن می توانند این کتاب زیبا را از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب امانت بگیرند. 

قسمتی از کتاب

ناگهان زلزلۀ شدیدی به وقوع پیوست. بعد از مدتی سرگرد که بر روی زمین افتاده بود چشمانش را باز کرد و دید که دوستانش هر کدام به سمتی پرت شدهاند ولی ربرت گراند در میان آنها نبود. سرگرد به همراهانش کمک کرد تا حال عادی خود را بازیابند، لرد به شدت از مفقود شدن ربرت نگران بود و احساس وظیفه میکرد. پس همگی به جستوجوی ربرت پرداختند اما اثری از او دیده نمیشد. آنها همۀ شکافها، حفرهها و صخرهها را جستجو کردند امّا تلاششان بیهوده بود. آنها مجبور بودند از آن منطقه بروند اما گلناروان اصرار میکرد که باز هم مدّتی به دنبال ربرت بگردند. پس از مدتی مکنبس به گلناروان گفت که باید حرکت کنیم زیرا زندگی بقیه نیز در معرض خطر بود مدتی بعد گلناروان نقطۀ سیاهی را در آسمان مشاهده کرد و گفت: ببینید ببینید!! لاشخور بزرگی به زمین میآمد.

ظاهراً او طعمهای یافته بود. لاشخور پس از رسیدن به سطح زمین طعمهاش را برداشت و به آسمان بلند شد. ربرت در چنگالهای او بود آنها میخواستند به لاشخور شلیک کنند که ناگهان صدای شلیکی به گوش رسید. لاشخور و ربرت بر روی زمین افتادند و همگی به طرف آنها دویدند. گلناروان که ربرت را در آغوش کشیده بود متوجه شد او زنده است. مردی قدبلند که کمی دورتر از آنها ایستاده بود با شلیک به موقع جان ربرت را نجات داده بود. او یکی از بومیان بود. گلناروان و همراهان به سمت او رفتند و از او برای نجات جان ربرت تشکر کردند. مرد به زبانی تکلم میکرد که آنها متوجه نمیشدند او به اسپانیولی صحبت میکرد اما حتی پاگانل هم نمیتوانست با او صحبت کند. سرگرد از پاگانل خواست که کتاب آموزش زبان اسپانیولیاش را به او بدهد و با تعجب متوجه شد که او در این مدت زبان پرتقالی را آموخته بود! صدای قهقهۀ همه بلند شد.

[ یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:معرفی کتب, شهریورماه 94, ژول ورن, فرزندان کاپیتان گرانت,

] [ 17:17 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب

 

با عرض سلام خدمت شما علاقمندان به کتاب و کتابخوانی آخرین کتابی که خوانده ام زندگی خصوصی کترین کبیر نوشته جرج پی کوچ است. کرچه این کتاب یک کتاب تاریخی محسوب می شود ولی به قدری زیبا نوشته شده که همچون یک رمان کشش خواندن دارد. پیشنهاد من این است حتما این کتاب را بخوانید چون با خواندن این کتاب تاریخ روسیه و نحوه زندگی مردم در 200 ، 300 سال پیش را کاملا متوجه می شوید. بنابراین خلاصه این کتاب را خدمتدان تقدیم می کنم . علاقمندان می توانند این کتاب زیبا را از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب امانت بگیرند.

در دوران زمامداری کاترین کبیر، روسیه ۴۶۸ هزار کیلومتر مربع از لهستان و بخش بزرگی از اوکراین را به تصرف درآورد. کاترین اصلاحاتی را در نظام ِ اداری، قضایی و آموزشی روسیه بوجود آورد.[۲] کاترین دوم که بعدها به کاترین کبیر ملقب شد، شاهزاده خانمی از یکی از دربارهای کوچک کشور آلمان بود که بر حسب توصیه فردریک پادشاه پروس به دربار روسیه راه یافت و به عقد ازدواجپطر سوم خواهرزاده ملکه الیزابت، امپراطریس روسیه درآمد. پطر سوم که مردی کم عقل و سفیه بود پس از آن که به عنوان امپراطور تاج شاهی کشور روسیه را بر سر نهاد، با اعمال و حرکات غیرمنطقی خود طوری عرصه را بر روحانیون، نظامیان و آحاد مردم آن کشور تنگ کرد که همگی باالاتفاق خواهان عزل وی شدند و متعاقب این امر کاترین با همدستی عده‌ای از درباری‌ها و نظامیان با انجام یک کودتا، پطر را عزل و خود به عنوان کاترین دوم ملکه روسیه تاجگذاری کرد. پس از آن سرتاسر زندگی کاترین تا زمان مرگش صرف لهو و لعب و شهوترانی گردید و در این راه پوتم کین صدر اعظم مقتدر آن کشور، یار و ندیم او بود.

او فردی ولخرج و علاقه‌مند به لباس‌های گران‌قیمت و مهمانی‌های باشکوه بود. تا آخر عمر ازدواج نکرد، اما معشوقه‌های مرد بسیار داشت. در امور سلطنت جدی و سخت‌کوش بود. حس جاه‌طلبی و قدرت اراده او را در راهی انداخت که همتراز با پترکبیر قرار گرفت. او اغلب روزی پانزده ساعت کار می‌کرد. گزارش‌ها را می‌خواند، به سخنان مشاورانش گوش می‌داد، و فرمان‌ها را آماده می‌ساخت. او می‌خواست همه چیز را بداند، همه چیز را بررسی کند و در همه چیز اصلاح به عمل می‌آورد. کاترین، همچون پتر، به جنگ‌های تازه‌ای پرداخت تا امپراتوری روسیه را گسترش دهد. او علاقه خاصی به ادبیات و فلسفه اروپای غربی داشت و برای رشد و گسترش فرهنگ جدید به اصلاحات روی آورد.

در زمان سلطنت کاترین دوم تمام اصول انسانیت و آزادگی به زیر پا گذاشته شد و عصر کاترین یکی از ادوار سیاه تاریخ روسیه به شمار می‌رود. درحالی که کاترین خزانه مملکت را برای خوشامد معشوقه‌های جوانش به باد یغما می‌داد، مردم روسیه در فقر و تنگدستی بی حد و حصری غوطه می‌خوردند. در آخرین سال‌های عمر کاترین کبیر طبق نص صریح تاریخ، در بعضی ایالات روسیه، یک رعیت را برای همه عمر به پنج روبل می‌فروختند و خریداری برای او یافت نمی‌شد، در صورتی که همان وقت یک گاو نر به نسبت بدی و خوبی از بیست و پنج تا چهل روبل معامله می‌شد و ملت روسیه طوری مفلوک شده بود که هشت برده که باید مادام العمر برای ارباب خود زحمت بکشند به قدر یک گاو نر فربه و قوی قیمت نداشتند.

ملت روسیه نه در دوره ایوان مخوف این قدر گرسنه و درمانده بود و نه در دوره پطر کبیر با آن وحشیگری‌های مشهور آن پادشاه. در دوره کاترین کبیر طوری توده مردم تحت فشار قرار گرفتند که زمینه انقلابات آینده روسیه را که از نیمه اول قرن نوزدهم شروع شد و تا سال ۱۹۱۷ میلادی ادامه داشت، فراهم نمود.

[ دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:کاترین کبیر، روسیه,

] [ 16:31 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

دیدار دبیرکل نهاد با کتابداران استان خراسان رضوی

 


دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صبح امروز (15 شهریور ماه) با کتابداران استان خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد صبح امروز (15 شهریور ماه) به همراه روح‌ الله هاشمی ذاکر مشاور دبیرکل؛ امین متولیان معاون برنامه‌ریزی پژوهش و فناوری اطلاعات؛ محمد جوهرچی مدیرکل پژوهش و نوآوری؛ هوتن والی نژاد مدیرکل عمرانی و محمدهادی ناصری طاهری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد با کتابداران استان خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صبح امروز (15 شهریور ماه) به منظور حضور در آیین افتتاح نخستین دوره آموزشی «مدرسه تابستانی خواندن» و دیدار با کتابداران استان خراسان رضوی، به این استان سفر کرد. وی در این دیدار ضمن بیان وضعیت فعلی نهاد کتابخانه‌ها، به برخی از مشکلات اشاره و با تأکید بر همکاری و همدلی کتابداران در جهت دستیابی به آینده‌ای رو به رشد اظهار امیدواری کرد. 

گفتنی است، در راستای تحقق وعده دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر سفر به تمامی استان‌های کشور به منظور آگاهی از وضعیت کتابخانه‌ها و دیدار با کتابداران، خراسان رضوی پانزدهمین مقصد وی برای بازدید بود.  

علیرضا مختارپور در دوره جدید فعالیت‌های نهاد، در سفر به 14 استان اردبیل، آذربایجان غربی، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، تهران، هرمزگان، قم، همدان، قزوین، مرکزی، کرمان، گلستان و کرمانشاه ضمن بازدید از کتابخانه‌های عمومی در شهرهای مختلف این استان‌ها، در گفتگو با کتابداران این کتابخانه‌ها، از نزدیک با مشکلات، انتقادات و پیشنهادات آنها نیز با خبر شد.

[ یک شنبه 15 شهريور 1394برچسب:دبیر کل, مختارپور, مشهد, کتابدارن,

] [ 16:48 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تازه های کتاب کتابخانه عمومی عطاملک جوینی(شهریورماه 94)

جهت اطلاع از خلاصه کتاب های به بخش نورسیده های همین وبلاگ مراجعه نمایید.

[ چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:تازه های کتاب, ، کتابخانه عطاملک جوینی ، نقاب، شهریورماه 94,

] [ 16:44 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

یک مبلغ واقعی کتاب باشیم

سلام دوستان و همکاران گرامی بنده کتابدار کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب هستم  از اونجای که خودم عاشق کتاب خوندم  خدا را شکر می کنم که توفیق خدمت در  مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور را به من داد.  اجازه بدید یک ایده جالب را به شما بگم من خودم هر جا که می رم مهمونی ، عروسی، توی قطار ، توی تاکسی و خلاصه هر جا که به غیر خودم کسی دیگه هم هست شروع می کنم از مزایای کتاب خواندن تعریف کردن و اینکه کتاب خواندن چه قدر می تو نه توی زندگی افراد ماثر باشه و یک ضامن قوی است برای تبدیل شدن آدم به انسان. چند وقت پیش برای یک کاری توی شهر زنگ زدم آژانس یک ماشین خواستم راننده که آمد دنیالم یک آقای حدود 40 ساله بود. وقتی که توی ماشینش نشستم ازش پرسیدم چند تا بچه داره و وقتی فهمیدم یک دختره 16 ساله و یک پسره 8 ساله داره شروع کردم از مزیت عضویت در کتابخانه براش توضیح دادن و اینکه رابطه زیاد بچه ها با شبکه های مجازی و موبایل و غیره چه قدر می تونه خطرناک باشه. توی اون 10 دقیقه که من مسافرش بودم یک ریز از این مسایل حرف زدمو اون بنده خدا هم گوش داد. امروز که توی کتابخانه مشغول کار بودم دیدم همون راننده به دو تا بچه اش و همسرش اومدن کتابخانه و بچه هایش را عضو کرد و براشون کتاب گرفت به نظر من همین یک کاری که من کردم علاوه بر وظیفه ام ثواب زیادی را برای من داره چون اگه همین دو  نفری که توی کتابخانه عضو شدن در آینده کار مثبتی را انجام بدن که نتیجه اش کتاب خواندش باشه منم توی ثوابش سهیمم حتی اگه توی این دنیا نباشم  این را گفتم که به همکارنم پیشنهاد کنم اگه تک تک ما توی جمع های فامیلی توی قطار ، هماپیما، اتوبوس و... یک مبلغ کتاب باشیم چه قدر می توانیم توی ترویج فرهنگ  کتاب و کتابخوانی سهیم باشیم. حساب کنید تقریبا 6000 هزار کتابدار هر کتابدار متوسط با 500 نفر در جمع های مختلف این تبلغ را بکنه میشه 3 میلیون نفر که این خودش یک شروع عالیه. پس از همین امروز شروع کنید

[ سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:مبلغ, کتاب, کتابدار,

] [ 11:37 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اهم فعالیت های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1393 و 1394

(هفته دولت گرامی باد)

اهم فعالیت های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1393 و 1394

عمرانی:

  1. 1.     موزاییک نمودن محوطه کتابخانه به مساحت 100 مترمربع و پیاده رو کتابخانه به مساحت 40 مترمربع با همکاری شهرداری شهر نقاب به مبلغ 4،000،000 چهار میلیون تومان
  2. 2.       تشکیل انجمن خیرین کتاب شهرستان و برگزاری 5 جلسه انجمن در محل کتابخانه عطاملک
  3. 3.       واریز مبلغ 40،000،000 چهل میلیون تومان توسط همسر مرحوم حاج غلامرضا نقابی به حساب انجمن خیرین کتاب
  4. 4.     تجهیز سالن مطالعه و اجتماعات کتابخانه مسروری به مبلغ 30،000،000 میلیون تومان توسط خیر نمونه استانی جناب آقای مسروری
  5. 5.       جذب اعتبار تملک و دارایی به مبلغ 16000000 ریال
  6. 6.       جذب نیم درصد از درآمد شهرداری به مبلغ 136000000ریال

7-      اهدای حداقل 1000000 یک  میلیون تومان کتاب کمک درسی و غیر درسی به کتابخانه های عمومی شهرستان از طرف اعضا

حوزه انجمن:

1-     برگزاری 8 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان

 حوزه کتابخانه ها:

1-     برگزاری جشن کتاب شهرستان با موضوعیت تقدیر از برگزیدگان هفته کتاب مورخ 29/08/93

2-     برگزاری مسابقه نقاشی با حضور بچه های مهد کودک رنگین کمان شهر نقاب به مناسبت هفته کتاب

3-   برگزرای مسابقه بزرگ نقاشی ویژه خردسالان با حضور اعضای شورای اسلامی بخش عطاملک و توزیع بسته های فرهنگی در بین دانش آموزان و اهدای جوایز نفیس به برگزیدگان و مربیان پرتلاش آنان.

4-     همایش پیاده روی خانوادگی با همکاری اداره ورزش شهرستان مورخ 30/08/93 به مناسبت هفته کتاب

5-     برگزاري جلسات نقد و بررسي كتب مؤلفين شهرستان با حضور مؤلفين و صاحب نظران شهرستان؛

6-   برگزاری نمایشگاه کتاب  و محصولات فرهنگی و عکس عاشورایی در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به مناسبت هفته کتاب

7-     تهیه و توزیع  بروشور معرفی  اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین و برگزاری مسابقه پیامکی

8-   برگزاری شب شعر دفاع مقدس در محل کتابخانه عمومی مسروری با حضور مسئولان شهرستانی و شاعران شهرستانهای جوین- جغتای و سبزوار

  

9-     تشکیل انجمن ادبی ققنوس و تشکیل 60 جلسه

10- انتشار اولین گاه نامه ادبی و فرهنگی ققنوس(ویژه عید سعید فطر)

11- برگزاری نمایشگاه کتاب انقلاب در کتابخانه عطاملک جوینی به مناسبت 36 بهار انقلاب

12- برگزاری مسابقه نقاشی به مناسبت دهه فجر

13- برگزاری مسابقه وهابیت در سطح شهرستان

14- برگزاری نمایشگاه کتاب در حکم آباد به همت کتابخانه عمومی شادروان امیر  مسروری به مناسبت دهه فجر

15- برگزاری شب شعر انقلاب در شهر نقاب

16- برگزاری نمایشگاه  رونمایی  از کتب کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب با موضوع کتاب، کتابخوانی، کتابخانه و کتابدار به مناسبت 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشوردر محل ساختمان کتابخانه

17- اجرای طرح بهار مطالعه در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

18- راه اندازی ایستگاه مطالعه در اداره ثبت و اسناد ،آموزش و پرورش،بخشداری مرکزی

19- اهدای بسته های همت(کتاب و نرم افزار) به کانون های فرهنگی و هنری مساجد و حلقه های صالحین تعداد 30بسته

20- معرفی کتاب در جلسات شورای اداری شهرستان

 

[ شنبه 7 شهريور 1394برچسب:هفته دولت، فعالیت ها، اداره کتابخانه های عمومی، جوین,

] [ 17:2 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تقدیر ازکارمند نمونه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین

 

در جلسه شورای اداری شهرستان جوین که در  مورخ 1394/06/04 در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان جوین و با حضور تمامی مسولان شهرستان برگزار شد. پس از پایان جلسهبه مناسبت هفته دولت از آقای سعید فیضی کارمند نمونه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین تقدیر و لوح تقدیری از طرف فرمانداری و  هدیه ای از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به ایشان اهدا شد. 

[ شنبه 7 شهريور 1394برچسب:تقدیر, کارمند نمونه, سعید فیضی, کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 8:22 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تشویق از نوجوان نمونه عضو کتابخانه عمومی عطاملک جوینی شهرستان جوین

 

در جلسه شورای اداری شهرستان جوین که در  مورخ 1394/06/04 در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان جوین و با حضور تمامی مسولان شهرستان برگزار گردید. پس از پایان جلسهبه مناسبت میلاد امام رضا (ع) و هفته دولتاز آقای مهدی فرشته نوجوان نمونه و فعال عضو کتابخانه عمومی عطاملک جوینی تقدیر و هدیه ای از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین به این عضو نمونه اهدا شد. خانم غلامی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین تقدیر از اعضای فعال کتابخانه های عمومی را در چنین جلسات مهمی که در سطح شهرستان انجام می گیرد. بهترین تبلیغ برای  ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانستند.

[ شنبه 7 شهريور 1394برچسب:تقدیر, عضو, هفته دولت, کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 8:14 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت سالروز میلاد امام رضا (ع)

 

کتابخانه عطاملک جوینی نقاب به مناسبت  سالروز میلاد امام رضا (ع) ولی نعمت ما خراسانی ها نمایشگاهی کتابی بدین مضمون از کتاب های موجود در کتابخانه ،در محل کتابخانه برگزار نموده است علاقمندان ضمن بازدید می توانند کتب مذکور  را امانت بگیرند.

[ شنبه 7 شهريور 1394برچسب:نمایشگاه، کتاب، میلاد، امام رضا (ع),

] [ 8:8 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

سالروز میلاد امام رضا (ع) مبارک

[ چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:میلاد امام رضا (ع)، ,

] [ 13:9 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

بیشترین و کمترین سرانه خواندن کتاب در جهان

کتاب بهترین دوست انسان است. سخنی که از کودکی در گوشمان کرده اند، گرچه متاسفانه در ایران سرانه مطالعه زیاد بالا نیست اما با این حال زیاد هم بد نیست… حال می خواهیم به کشورهایی اشاره کنیم که آمار و ارقام جالبی در مورد سرانه مطالعه در آنان به چشم می خورد.

کتاب

کتاب

آرژانتین:

طبق آمار و ارقام در آمریکای جنوبی مردم آرژانتین کتاب خوان ترین مردم جهان هستند. آنها بیشتر شیفته مطالعه کتاب های ترجمه شده هستند و یکی از علاقه مندی های مردم این کشور مطالعه زندگی نامه های شخصیت های مشهور جهان است.

آمار آمریکای جنوبی نشان می دهد که مردمان کشور پرو روزنامه خوان ترین مردمان این قاره هستند و ۷۱ درصد مردم این کشور نشریات روزانه و هفتگی را مطالعه می کنند.

ترکیه:

آمار مطالعه در ایران در مقایسه با ترکیه بسیار پایین است . به نوعی که تیراژ کتاب ها در ترکیه تقریبا ۹۷ درصد بالاتر از تیراژ کتاب در ایران است و رقم تیراژ ۵۰ هزار نسخه ای برای یک کتاب رقم متوسط است در حالی که در ایران رقم ۱۵۰۰ نسخه را می توان رقم متوسط در نظر گرفت اما نکته جالبتر اینکه…

۶۴۰۰ ناشری که در ترکیه فعالیت می کنند موظف هستند سالانه ۳۵۰۰۰ جلد معادل ۲۲۴ میلیون جلد کتاب چاپ کنند.

ژاپن:

سرانه آمار مطالعه در ژاپن روزی ۹۰ دقیقه است. در ژاپن بعضی کتابها ۴ دوره تجدید چاپ می شوند. و به رقم ۵ میلیون جلد می رسند و در این کشور حداقل درصدی که به نویسنده می رسد ۲۵ درصد قیمت روی جلد است.

کشورهای حاشیه خلیج فارس:

آنها در بین کشورهای خاور میانه کتاب نخوانترین مردم جهان هستند. به طوری که آمار نشان می دهد هر عربستانی در سال تنها ۶ دقیقه کتاب می خواند  در حالی که اروپایی ها در سال ۱۲۰۰۰ دقیقه کتاب می خوانند در کشورهای حاشیه خلیج فارس تنها ۲۲ درصد مردم کتاب می خوانند.

کانادا:

بر اساس آمار منتشر شده از هر ۱۰ کانادایی ۹ نفر در طول سال یک کتاب می خوانند و یک نفر دیگر هم در طول سال به طور متوسط ۱۷ جلد کتاب می خواندو مطالعه کتاب و نشریه برای ۸۵ درصد کانادایی ها امری حیاتی و واجب است.

هندوستان:

خوشبین ترین آدم ها هم تصور نمی کنند در کشور پرجمعیتی که ۷۴ درصد مردم آن با سواد هستند هر هندی سالانه ۳۲۰ صفحه کتاب بخوانند باورش سخت است اما حقیقت دارد.

انگلیس:

انگلسیس ها پس از ژاپن بالاترین سرانه مطالعه در جهان را به خود اختصاص داده اند حتی اگر کتاب نخوانند اما یک فرهنگ شده که کتاب های جدید چاپ شده را بخرندو در قفسه های کتابخانه خود بگذارند. مردم این کشور بیشتر به داستان های جنایی علاقه دارند. حتی برخی از مردم این کشور دوست دارند در روز ۲ روزنامه مختلف را بخرندو بخوانند…. انگلیس کتاب خوانترین کشور اروپا نام دارد.

منبع: مجله خانواده سبز

[ سه شنبه 3 شهريور 1394برچسب:کتابخوان، مردم، جهان,

] [ 14:18 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تازه های کتاب کتابخانه عمومی عطاملک جوینی (مردادماه 94)

علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می توانند خلاصه کتاب های جدید را در قسمت نورسیده های همین وبلاگ مشاهده نمایند.

[ دو شنبه 2 شهريور 1394برچسب:تازه های کتاب, , کتابخانه عطاملک جوینی , نقاب , مرداد 94,

] [ 16:48 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی 94 نهاد

 

زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی 94 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی 94 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تاریخ سه‌شنبه سوم شهریور (03/06/1394) می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org کارت ورود به جلسه این آزمون را دریافت کنند.

داوطلبین شرکت در آزمون استخدامی 94 نهاد در صورت داشتن هرگونه پرسش در خصوص این آزمون و دریافت کارت‌های ورود به جلسه خود، می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن‌های 88802171، 88940466 و 88802181 تماس بگیرند.

آزمون استخدامی 94 نهاد از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر و به صورت کتبی توسط سازمان سنجش آموزش کشور، روز جمعه 6 شهریور سالجاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

[ یک شنبه 1 شهريور 1394برچسب:کارت ورود به جلسه، آزمون، نهاد,

] [ 18:37 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

عبدالحسین حائری درگذشت

 

عبدالحسین حائری، کتاب شناس، فهرست نگار، مصحح نسخ خطی و پژوهشگر نسخ خطی در سن ۸۸ سالگی درگذشت.
 

 

به گزارش لیزنا، عبد الحسین حائری کتاب شناس، فهرست نگار، مصحح نسخ خطی و پژوهشگر نسخ خطی پس از عمری تلاش و کوشش در راه معرفی مواریث فرهنگی و مکتوب ایران و اسلام دیشب به دیار باقی شتافت.

عبدالحسین حائری یزدی تیرماه ۱۳۰۶ در شهر قم به دنیا آمد. پدرش آقا میرزا احمد حائری از علمای روزگار خود بود و پدربزرگش (پدر مادرش) آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، مؤسس حوزه علمیه قم بود. او در همان اوان کودکی قرآن و قدری خواندن و نوشتن را در مکتب فراگرفت. بعد هم نزد پدر مقدمات عربی و بعضی کتاب های لغت و دروس مدرسه ای را خواند. سپس سطوح عالی فقه و اصول را تا سن ۱۹ سالگی نزد استادانی چون آیات عظام حاج شیخ مرتضی حائری (دایی اش)، حاج شیخ محمد صدوقی و حاج سیدمحمدرضا گلپایگانی به پایان رساند.

بعد از آن نزد مراجع عالیقدری همچون آیات عظام حاج سیدمحمد تقی خوانساری، حاج سیدصدرالدین صدر، حاج سیدمحمد حجت و حاج آقا حسین طباطبایی بروجردی دروس خارج را گذراند و در سن ۲۴ سالگی به درجه اجتهاد نائل شد.

او در سال ۱۳۳۰ به دلایل مختلف به تهران مهاجرت کرد. در این شهر به طور اتفاقی با تفضلی، معاون وقت کتابخانه مجلس آشنا شد که تفضلی از او دعوت کرد به کتابخانه مجلس برود. در آن جا نسخه های خطی را به او نشان دادند و از همان موقع شروع به نسخه شناسی و فهرست نگاری کرد.

پس از تأسیس اداره بررسی و تحقیق در کتابخانه، در سال ۱۳۴۳، مسئولیت آن جا به عهده وی گذاشته شد. در سال ۱۳۵۴ ریاست کتابخانه را عهده دار شد و در سال ۱۳۶۳ نیز ریاست کتابخانه شماره دو مجلس به وی واگذار شد. در سال ۱۳۶۸ هم به عضویت هیئت امنای کتابخانه های عمومی کشور درآمد.

او همچنین ۱۷ سال عضو هیئت مؤلفان لغت نامه دهخدا بود و بر چاپ چند جلد از آن نیز نظارت داشت. وی صاحب نظریه «بازنویسی تاریخ علم بر اساس بازنویسی فهارس نسخ خطی» است که جایزه ای جهانی را نیز برایش به ارمغان آورده است.

استاد حائری بیش از نیم قرن (از سال ۱۳۳۱ تا کنون) در کتابخانه مجلس شورای اسلامی مشغول به خدمت بود و نزدیک به ۲۰ سال از این دوران را عهده دار سمت ریاست کتابخانه مجلس بود.

 

[ یک شنبه 1 شهريور 1394برچسب:حائری، درگذشت,

] [ 15:20 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]