کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

نشر رايگان معارف قرآني در اقدامي ارزشمند؛

 

نويسنده مشهدي 3100 جلد كتاب به كتابخانه هاي عمومي استان اهدا نمود.

 

 

 

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي، محمد حسن كليدري در روز قلم 3100 جلد كتاب به كتابخانه هاي عمومي استان اهدا كرد؛ كليدري احياي سنت فرهنگ اهداي كتاب را انتقال فرهنگ دانايي دانست و اعلام كرد: هدف از اهداي كتاب به كتابخانه هاي عمومي استان تنها زكات علم و نشر دانش مي باشد كه زمينه ساز رشد بشريت خواهد بود.

كليدري در ادامه توضيح داد: 3100 عنوان كتاب كه بيشتر كتب اهدايي با موضوع نشر معارف قرآني تهيه شده است،  حاصل تلاش و پژوهش 12 ساله وي مي باشدكه در ماه بهار قرآن هديه به كتابخانه هاي عمومي استان كرده است.

كليدري در سخني با آحاد جامعه از همه مردم خواست تا با مطالعه كتاب در رشد و تكامل جامعه اسلامي و احياي فرهنگ هاي اصيل پيشگام باشند.

شايان ذكر است در كتاب هاي اهدايي استاد كليدري، كتاب پاسخ هاي كوتاه و تفضيلي به يكصد و چهارده سوال قرآني 30جلدي، كتاب نور مبين  2 جلدي ، كتاب آدرس، كتاب دور خاموش و كتاب  تحول و پويايي احكام شيعه در بين عناوين متنوع اهدايي اين فرهيخته به چشم مي خورد.

گفتني است ارزش كتب اهدايي استاد كليدري به كتابخانه هاي عمومي استان حدود 12 ميليون تومان مي باشد.

 

 

[ دو شنبه 16 تير 1393برچسب:محمد حسین کلیدری, اهدای کتاب, خراسان رضوی, نویسنده,

] [ 13:51 ] [ ]

[ ]

گابریل گارسیا مارکز درگذشت

مارکز

 گابریل گارسیا مارکز، نویسنده کلمبیایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سن ۸۷سالگی درگذشت.

 این نویسنده برجسته اسپانیایی زبان از حدود 30 سال پیش در مکزیک زندگی می‌کرد.

مارکز از مادربزرگش داستان‌های مردمی، سحر و جادو را آموخت. او برای مارکز خردسال با زبانی بسیار خشک و جدی قصه‌هایی در مورد اجداد مرده خانواده، ارواح و اجنه تعریف می‌کرد. مارکز بعدها برای نوشتن مهمترین کتاب خود از همین داستان‌ها الهام گرفت.

گارسیا مارکز که به‌شدت تحت تاثیر ویلیام فالکنر، نویسنده آمریکایی بود، اولین کتاب خود را در 23سالگی منتشر کرد

تمام نسخه های چاپ اول «صد سال تنهایی» به زبان اسپانیایی در همان هفته اول کاملاً به فروش رفت. در 30 سالی که از اولین چاپ این کتاب گذشت بیش از 30 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته و به بیش از 30 زبان ترجمه شده است.

او پس از نوشتن مقاله‌ای در مخالفت با دولت کلمبیا به اروپا تبعید شد. وقتی که کتاب غیرداستانی سفر مخفیانه میگل لیتین به شیلی را در سال 1986 نوشت، حکومت دیکتاتوری ژنرال پینوشه 15 هزار نسخه از آن را در آتش سوزاند.

گارسیا مارکز به‌دلیل دفاع از حکومت فیدل کاسترو که از نگاه گروه کثیری از روشنفکران و نویسندگان به‌مرور به یک رژیم خودکامه بدل شده بود، وارد بحث‌های تندی شد که یکی از نمونه‌های برجسته آن مجادله‌اش با سوزان سونتاگ، نویسنده معروف آمریکایی بود.

به‌خاطر دفاعش از حکومت کوبا او مدتی حق ورود به آمریکا را نداشت. دولت آمریکا بعدها در این تصمیم خود تجدید نظر کرد و مارکز بارها برای معالجه سرطان غدد لنفاوی به کالیفرنیا سفر کرد.

مضامین اخلاقی و ضدخانواده مارکز به خصوص در سال‌های اخیر با انتقاداتی مواجه شده بود.

دو سال پیش، برادر گابریل گارسیا مارکز اعلام کرد او از بیماری فراموشی (دمانس) رنج می‌برد و دیگر نمی‌نویسد. او گفته بود برادرش گاهی به او زنگ می‌زند و سؤال‌های بدیهی می‌پرسد. او گفت: "گابو (نام خودمانی گابریل) مشکل حافظه دارد؛ گاهی گریه می‌کنم چون فکر می‌کنم که دارم از دستش می‌دهم".

او را بیش از سایر آثارش به‌خاطر رمان «صد سال تنهایی» چاپ 1967 می‌شناسند عشق سالهای وبا،‌ گزارش یک مرگ و ژنرال در هزارتوی خود از دیگر آثار گابریل گارسیا مارکز است.

رمان صد سال تنهایی را از کتابخانه عطاملک جوینی به امانت بگیرید!!!

[ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:گابریل گارسیا,مارکز,درگذشت گابریل,صد سال تنهایی,,

] [ 10:45 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

چهارمین سالگرد درگذشت"مهدی آذر یزدی"پدر ادبیات کودک ونوجوان کشور

18 تیرماه چهارمین سالگرد درگذشت مهدی آذر یزدی پدر خوب بچه های ایران

را تسلیت عرض می نماییم.

لازم به یاد آوری است «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه‌ ناقلا»، «گربه‌ تنبل»، «مثنوی» (برای بچه‌ها)، «مجموعه‌ قصه‌های ساده» و تصحیح «مثنوی» مولوی (برای بزرگسالان) از جمله آثار این نویسنده کودک و نوجوان است.

علاقه مندان به آثار مرحوم آذر یزدی می توان برخی از کتابهای وی را  از

کتابخانه عطاملک جوینی به امانت بگیرند!!!

فهیمه رحیمی نویسنده معروف ایرانی درگذشت.

ده روز از درگذشت فهیمه رحیمی نویسنده معروف ایرانی و صاحب سبک در خلق داستان‌های عامه پسند می گذرد.

 


فهیمه رحیمی نویسنده صاحب سبک در خلق داستان‌های عامه پسند در سال‌های دهه شصت و هفتاد ایران بود که با انتشار رمان «بازگشت به خوشبختى» در سال ۱۳۶۸ به شهرت رسید.
رحیمى را مى‌توان به جرات صاحب سبک دانست چرا که اقبال بسیارى از رمان‌هایش، دیگران را واداشت از آثار او دنباله‌روى کنند. اتوبوس، عشق و خرافات، کوچه باغ یادها، برجى در مه، خلوت شب‌هاى تنهایى، روزهاى سرد برفى، خیال تو، عالیه، رز کبود، شیدایى، بانوى جنگل، حرم دل، آریانا، پنجره، بازگشت به خوشبختى، تاوان عشق، پاییز را فراموش کن، ماندانا، زخم‌خوردگان تقدیر، هنگامه، ابلیس کوچک، اشک ستاره و… از جمله آثار فهیمه رحیمى هستند.
بسیاری از منتقدان ایرانی نوشته‌هاى فهیمه رحیمى را با آثار «دانیل استیل» برابر مى‌دانند اما او دوست داشت خودش باشد و برابری با دیگران را  هیچ‌گاه مایه افتخار خود نمی‌دانست.
وی در یکی از آخرین گفتگوهای مطبوعاتی خود اظهار داشته بود عاشق نوشتن است و افزوده بود: «هر وقت پرنده کلمه دور سرم پرواز کند، مى‌دانم باید دست به قلم بنشینم و وارد دنیاى تازه‌اى شوم.» 
 به اطلاع علاقمندان به آثار مرحومه رحیمی می رساندجهت امانت رمانهای زیبای وی به کتابخانه عطاملک جوینی مراجعه فرمایید.

[ شنبه 8 تير 1392برچسب:فهیمه رحیمی,درگذشت فهیمه رحیمی,نوسینده زن ایرانی,,

] [ 9:33 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد