کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

در دهه احیا امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، . به مناسبت دهه احیا امر به معروف و نهی از منکر کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب نمایشگاه کتاب و خوانش کتاب مرتبط با این دهه را برگزار کرد.

رسالت سیدالشهدا (ع) در حماسه کربلا، اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود. سیره ایشان در اقدام به امر به معروف و نهی از منکر باید الگوی ما در این زمان قرار گیرد. چگونگی به کارگیری وسایل و ابزار خاصی که آن امام بزرگوار به منظور امر به معروف و نهی از منکر به کار گرفت، می تواند الگوی مناسبی برای ما در این زمینه باشد. با الگوگیری از این حرکت بزرگ، باید این روح را در کالبدهای مختلفش شناسایی کنیم و متناسب با شرایط زمان و مکان، آن روح را زنده نگه داریم و ترویج نماییم و همچنین عواملی را که مانع انجام امر به معروف و نهی از منکر می شود، بشناسیم و در جهت تضعیف و بلکه در جهت نفی آنها بکوشیم.
  
سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: علاقه مندان می توانند کتاب های این نمایشگاه را که به بررسی فرهنگ ارشمند می پردازد را در صورت نیاز امانت بگیرند.

 وی افزود : همچنین طی نشستی کتاب قانون حمایت و دستورالعمل های اجرایی امر به معروف و نهی از منکر  شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی توسط اعضای کتابخانه خوانش شد.

نشست کتابخوان کتابخانه ای عاشورایی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، همزمان با آغاز ماه محرم سال 1401 کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نشست کتاب خوان کتابخانه ای ، نمایشگاه کتاب ، تزیین و فضاسازی و دیگر اقدامات فرهنگی را بدین منظور را طبق رسالت عاشورایی خود انجام می دهد..

محفل ادبی عطاملک جوینی نقاب به مناسبت ماه محرم نشست کتابخوان کتابخانه ای را در محل کتابخانه و با حضور پرشور اعضای کتابخانه برگزار کرد. در این نشست 4 عنوان کتاب به شرح زیر توسط حاضران معرفی شد.

کلمات قصار امام حسین (ع)/ معرفی کننده:/ عاطفه دانشیار

فرزندان امام حسین(ع) نوشته مرضیه محمد زاده معرفی کننده/ :معصومه نقابی

چهل داستان از کرامت امام حسین (ع) نوشته عباس نصرالله زاده معرفی کننده/ زهرا نقابی:

محبوب حق نوشته علیرضا نیشابوری معرفی کننده/ زهرا محمدی کتابدار کتابخانه

در ادامه محفل ادبی، کتاب غوغادو کربلاده مجموعه نوحه های ترکی سروده نویسنده جوینی آقای علی اعتصامی فر توسط حاضران خوانش شد.:
  
 سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت:  نمایشگاه کتاب عاشورایی نیز در محل کتابخانه دایر می باشد که علاقه مندان می توانند کتاب های این نمایشگاه را که به بررسی فرهنگ عاشورا و شهادت و شخصیت ظلم ستیز امام حسین (ع) می پردازد را در صورت نیاز امانت بگیرند.

 وی افزود : نشان دادن قیام عظیم عاشورا با کتاب می تواند گام مهمی در نهادینه کردن آن در بین مردم و همچنین جلوگیری از تحریف و به حاشیه کشاندن مفهوم اصلی این قیام باشد

تزیین و فضاسازی کتابخانه و معرفی کتاب در وبلاگ و صفحه شخصی کتابخانه در اینستاگرام نیز از دیگر برنامه های فرهنگی کتابخانه می باشد

[ پنج شنبه 13 مرداد 1401برچسب:نشست کتاب خوان، عاشواریی محفل ادبی اسفند کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، 1400,

] [ 12:47 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب خون نوشت

 

معرفی کتاب

این کتاب شامل 73 بخش با نام «قطره» است و به گفته نویسنده، راوی در هر صحنه از واقعه عاشورا کنار شخصیت‌ها و قهرمانان، قصه‌هایی را از نگاه خودش می‌بیند و روایت می‌کند.

در قسمتی از این کتاب درباره حوادث پس از کربلا خطاب به حضرت زینب(س) آمده است: اکنون سخت‌ترین مرحله رسالتت آغاز شده است و چاره‌ای نداری جز اینکه با تن‌های بی سر و به سم اسب لگدمال شده به دستور عمرسعد وداع کنی. لازم نیست صورتش را ببینی تا بشناسی‌اش؛ هرکجا که حسین(ع) باشد احساسش می‌کنی! در آغوشش می‌گیری. «اللهمّ تَقَبَّلْ مِنّا هذا قَلیلَ الْقُرْبانَ؛ خدایا! این قربانی اندک را از ما بپذیر».

[ چهار شنبه 12 مرداد 1401برچسب:معرفی کتاب، خون نوشت، کتابخانه عطاملک جوینی، محرم,

] [ 8:46 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نمایشگاه کتاب عاشورایی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

[ یک شنبه 9 مرداد 1401برچسب:نمایشگاه کتاب، محرم, عاشورا، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 15:52 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]