کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

عصر ارتباطات نوین

 

[ سه شنبه 21 مرداد 1393برچسب:عصرارتباطات,

] [ 17:34 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری آزمون استخدامی نهاد عمومی کتابخانه ها در نیم دوم سال 93

 

دبیر کل محترم نهاد  کتابخانه های عمومی در یاداشت هفتم خود از برگزاری آزمون استخدامی در نیمه دوم سال 93 خبر داد.

[ دو شنبه 20 مرداد 1393برچسب:استخدام, نهاد,

] [ 16:53 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

هدف گذاری برنامه هاي مطالعاتي ويژه مسافرين ايام تابستان

اميرالله شمقدري در جمع همكاران ستادي خطاب به كتابداران، مسئولين كتابخانه ها و روساي شهرستانها طرح برنامه ريزي ويژه مطالعه براي مسافرين دور دوم مسافرتهاي تابستاني را خواستار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي خراسان رضوي، شمقدري در جلسه ستادي اداره كل، اعلام كرد: يكي از اولويت هاي اساسي اين اداره كل برنامه ريزي جهت كيفي سازي برنامه هاي آموزشي و مطالعاتي براي آحاد جامعه مي باشد و چه فرصتي بهتر و مغتنم تر از اينكه مسافرين بتوانند در ايام فراغت خود در سفر به برنامه هاي مطالعاتي بپردازند.

شمقدري در اين خصوص توضيح داد: مسئولين كتابخانه ها و شهرستان ها ي استان با ذوق و سليقه در معرفي محصولات ديداري و شنيداري و كتاب هاي صوتي، نكته هاي ناب و سخن بزرگان و دانشمندان در غني سازي اوقات فراغت سرنشينان وسايط نقليه و استماع كتب صوتي مفيد اوقات  خود را كيفي سازي نمايند و اين برنامه هاي تاثيرگذار را با شتاب هرچه بيشتر و جديت كامل دنبال كنند.

مديركل كتابخانه هاي عمومي استان، استفاده از محصولات متنوع، جذاب و مخاطب پسند را يكي از راه هاي افزايش اطلاعات و دانش آحاد مردم جامعه خواند كه از تاثيرگذاري بالايي در ارتقاء فرهنگ عمومي برخوردار است و مي تواند  در مسير هاي سفر بهمراه دانش، آرامش را براي مخاطبين به ارمغان بياورد.

گفتني است چندي قبل اميرالله شمقدري از تهيه بسته هاي مطالعه براي اقشار جامعه خبر داده بود .

 

[ دو شنبه 13 مرداد 1393برچسب:هدف گذاری, ایام تعطیلات, تابستان, شمقدری, مدیرکل,

] [ 17:13 ] [ ]

[ ]

عید سعید فطر مبارک

پیشاپیش عید سعید فطر را به تمام مسلمانان جهان به خصوص

 

 مردم فهیم شهرستان جوین تبریک عرض می کنیم.

 

 

 

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین

[ یک شنبه 5 مرداد 1393برچسب:عید فطر,

] [ 18:58 ] [ ]

[ ]

روز قدس روز دفاع از مظلوم در مقابل ظالم

 

 

 

درهیاهوی دعوای قدرت های پوشالین جهان بر سر مال اندوزی و استثمار مردم مستضعف دنیا که گوش فلک را می آزرد، ابر مردی ظهور کرد که برای هیچ یک از این اصوات انکر وقعی قائل نشد و بانگ دلیرانه اش تمامی مردم آزاده ی جهان را برانگیخت و شعار اعتصام به ریسمان الهی و پرهیز از تفرقه را در سراسر گیتی طنین انداز نمود. ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اقدامی است در امتداد رسالت الهی و انسانی رسولان الهی و میثاقی مبتنی بر یک حرکت و جریان اسلامی و باور سترگ انسانی است برای همراهی با ملت مظلوم فلسطین و از این جهت روز قدس روز حیات اسلام و مبدا بیداری و هشیاری امت اسلامی است. این روزها حوادث خونین غزه، چنان فجیع و دردناک است که نمی توان غم سنگین ناشی از آن را با زبان و قلم بیان کرد. کودکان بی گناه و دانش آموزان معصوم در برابر دیدگان اشکبار پدران و مادران، با قساوت و شقاوت صهیونیست ها در خانه و کاشانه و مدرسه های خود به خاک و خون کشیده می شوند. بدین منظور کتابخانه عمومی عطاملک جوینی از اعضای  فهیم خود می خواهد برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین فردا جمعه مورخ 03/05/1393 هرچه باشکوه تر در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

[ پنج شنبه 2 مرداد 1393برچسب:روز قدس , روز اسلام,

] [ 11:50 ] [ ]

[ ]

ایام سوگواری شهادت پیشوای عدالت، علی(ع) تسلیت باد.

AWT IMAGE

 

شب بود و اشک بود و علی بود و چاه بود

فریاد بی‌صدا، غم دل بود و آه بود

دیگر پس از شهادت زهرا به چشم او

صبح سفید هم‌چو دل شب سیاه بود

دانی چرا جبین علی را شکافتند؟

زیرا به چشم کوفه عدالت گناه بود

خونش نصیب دامن محراب کوفه شد

آن رهبری که کعبه بر او زادگاه بود

یک عمر از رعیت خود هم ستم کشید

اشک شبش به غربت روزش گواه بود

دستش برای مردم دنیا نمک نداشت

عدلش به چشم بی‌نگهان اشتباه بود

هم‌صحبتی نداشت که در نیمه‌های شب

حرفش به چاه بود و نگاهش به ماه بود

مولا پس از شهادت زهرا غریب شد

زهرا نه یار او که بر او یک سپاه بود

وقتی که از محاسن او می‌چکید خون

عباس را به صورت بابا نگاه بود

«میثم!» هزار حیف که پوشیده شد ز خون

رویـی کـه بهـر گمشـدگان شمـع راه بود

 

[ پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:شهادت حضرت علی (ع),

] [ 12:48 ] [ ]

[ ]

جرايم ديركرد امانت كتاب ويژه ماه مهماني خدا بخشيده مي شود

 

به اطلاع همشهریان عزیز جوینی می رساند جرایم دیرکرد کتاب ها به مناسبت ماه مبارک رمضان بخشوده می شود لذا اعضای محترم کتابخانه عطاملک جوینی نقاب می توانند با عودت کتابها به کتابخانه ازاین بخشودگی بهرمند شود. قابل توجه مراجعان محترم اینکه  مهلت این بخشودگی فقط تا پایان ماه مبارک رمضان است.

[ چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:بخشودگی,جرایم,ماه رمضان,

] [ 13:48 ] [ ]

[ ]

اجراي طرح جامع «جمع آوري اطلاعات كتابداران و كارمندان نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور»

همزمان با اجراي طرح جامع «جمع آوري اطلاعات كتابداران و كارمندان نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور»، از تمامي كتابداران و كارمندان اين نهاد درخواست مي شود از صبح امروز يكشنبه 22 تير با مراجعه به پورتال نهاد در اين طرح شركت كنند.

 

به گزارش روابط عمومي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور،‌ نهاد به منظور تعامل سريعتر و مستقيم با كتابداران و كارمندان خود و همچنين بهبود فرآيندهاي خدمات رساني و اطلاع رساني در نظر دارد اطلاعات تكميلي آنها را جمع آوري كند.

ضروري است كليه كتابداران و كارمندان نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور از صبح امروز يكشنبه بيست و دوم تير با مراجعه به پورتال نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور به آدرس www.iranpl.ir به مدت يك هفته اطلاعات خواسته شده را به صورت صحيح و واقعي تكميل نمايند.

از آنجا كه همكاران محترم تنها يكبار مي توانند اطلاعات خود را وارد نمايند، لذا شايسته است دقت لازم را در پر كردن فرم مذكور داشته باشند.

گفتني است در اين طرح، اطلاعاتي از قبيل؛ نام، نام خانوادگي، كد ملي، سمت شغلي، محل خدمت، تلفن همراه و نشاني الكترونيكي مورد نياز خواهد بود.

 

 

[ یک شنبه 22 تير 1393برچسب:جمع آوری اطلاعات، کتابداران, کارمندان نهاد,

] [ 13:45 ] [ ]

[ ]

نشر رايگان معارف قرآني در اقدامي ارزشمند؛

 

نويسنده مشهدي 3100 جلد كتاب به كتابخانه هاي عمومي استان اهدا نمود.

 

 

 

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي، محمد حسن كليدري در روز قلم 3100 جلد كتاب به كتابخانه هاي عمومي استان اهدا كرد؛ كليدري احياي سنت فرهنگ اهداي كتاب را انتقال فرهنگ دانايي دانست و اعلام كرد: هدف از اهداي كتاب به كتابخانه هاي عمومي استان تنها زكات علم و نشر دانش مي باشد كه زمينه ساز رشد بشريت خواهد بود.

كليدري در ادامه توضيح داد: 3100 عنوان كتاب كه بيشتر كتب اهدايي با موضوع نشر معارف قرآني تهيه شده است،  حاصل تلاش و پژوهش 12 ساله وي مي باشدكه در ماه بهار قرآن هديه به كتابخانه هاي عمومي استان كرده است.

كليدري در سخني با آحاد جامعه از همه مردم خواست تا با مطالعه كتاب در رشد و تكامل جامعه اسلامي و احياي فرهنگ هاي اصيل پيشگام باشند.

شايان ذكر است در كتاب هاي اهدايي استاد كليدري، كتاب پاسخ هاي كوتاه و تفضيلي به يكصد و چهارده سوال قرآني 30جلدي، كتاب نور مبين  2 جلدي ، كتاب آدرس، كتاب دور خاموش و كتاب  تحول و پويايي احكام شيعه در بين عناوين متنوع اهدايي اين فرهيخته به چشم مي خورد.

گفتني است ارزش كتب اهدايي استاد كليدري به كتابخانه هاي عمومي استان حدود 12 ميليون تومان مي باشد.

 

 

[ دو شنبه 16 تير 1393برچسب:محمد حسین کلیدری, اهدای کتاب, خراسان رضوی, نویسنده,

] [ 13:51 ] [ ]

[ ]

برگزيده شدن سامانه مديريت سفارش و خريد كتب جهت كتابخانه هاي عمومي

به گزارش روابط عمومي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، از ميان دستاوردهاي ارسالي به دبيرخانه دومين همايش مديران فناوري اطلاعات مراكز علمي كشور، 68 دستاورد از 42 مركز علمي مورد داوري قرار گرفت كه 17 مورد به عنوان دستاورد برتر انتخاب و در اين همايش مورد تقدير قرار گرفتند كه در ميان آنها سامانه مديريت سفارش و خريد كتب جهت كتابخانه هاي عمومي كشور نيز به عنوان يكي از برگزيدگان معرفي شد كه به همين مناسبت لوح تقديري به نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور اهداء شد.

گفتني است دومين همايش مديران فناوري اطلاعات مراكز علمي كشور با هدف بسترسازي در زمينه فناوري اطلاعات در جهت به اشتراك گذاشتن دستاوردهاي مراكز علمي كشور و پيشرفت روزافزون فناوري اطلاعات توسط وزارت علوم تحقيقات و فناوري اطلاعات، مركز تحقيقات مخابرات ايران، پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران و دانشگاه آزاد اسلامي در پژوهشگاه علوم و فناوري روز چهارشنبه 21 خرداد 1393 در پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات (مركز تحقيقات مخابرات ايران) برگزار شد.

[ شنبه 14 تير 1393برچسب:فناوری، سامانه مدیریت سفارش,

] [ 16:35 ] [ ]

[ ]

ماه رمضان ماه ضیافت الله مبارک

دعاى روز اول ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا قرار بده روزه مرا در آن روزه داران واقعى وقیام وعبادتم در آن قیام شب زنده داران وبیدارم نما در آن از خواب بى خبران وببخش به من جنایتم را در این روز اى معبود جهانیان ودر گذر از من اى بخشنده جنایات كاران.

دعاى روز دوم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا نزدیك كن مرا در این ماه به سوى خوشنودیت وبركنارم دار در آن از خشم وانتقامت وتوفیق ده مرا در آن براى خواندن آیات قرآن به رحمت خودت اى مهربانترین مهربانان.

دعاى روز سوم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا روزى كن مرا در آنروز هوش وخودآگاهى را ودور بدار در آن روز از نادانى وگمراهى وقرار بده مرا بهره وفایده از هر چیزى كه فرود آوردى در آن به بخشش خودت اى بخشنده ترین بخشندگان.

دعاى روز چهارم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا نیرومندم نما در آن روز به پا داشتن دستور فرمانت وبچشان در آن شیرینى یادت را ومهیا كن مرا در آنروز راى انجام سپاس گذاریت به كـرم خودت نگهدار  مرا در این روز به نگاه داریت وپرده پوشى خودت اى بیناترین بینایان.

دعاى روز پنجم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان وقرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته وفرمانبردارت وقرار بده مرا در این روز ازدوستان نزدیكت به مهربانى خودت اى مهربان ترین مهربانان.

دعاى روز ششم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

خدایا وا مگذار مرا در این روز در پى نافرمانیت روم ومزن مرا با تازیانه كیفر ودور وبركنارم بدار از موجبات خشمت بحق احسان ونعمتهاى بى شمار تو اى حد نهایى علاقه واشتیاق مشتاقان.

دعاى روز هفتم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا یارى كن مرا در این روز بر روزه گرفتن وعبـادت وبركنارم دار در آن از بیهودگى وگناهان وروزیم كن در آن یادت را براى همیشه به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان

دعاى روز هشتم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا روزیم كن در آن ترحم بر یتیمان وطعام نمودن بر مردمان وافشاء سلام ومصاحبت كریمان به فضل خودت اى پناه آرزومندان.

دعاى روز نهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا قرار بده برایم در آن بهره اى از رحمت فراوانـت وراهنمائیم كن در آن به برهان وراههاى درخشانت وبگیر عنانم به سوى رضایت همه جانبه ات بدوستى خود اى آرزوى مشتاقان.

دعاى روز دهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا قرار بده مرا در این روز از متوكلان بدرگاهت ومقرر كن در آن از كامروایان حضرتت ومقرر فرما در آن از مقربان درگاهت به احسانت اى نهایت همت جویندگان.

دعاى روز یازدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا دوست گردان بمن در این روز نیكى را و نـاپسند بدار در این روز فسق ونافرمانى  را وحرام كن بر من در آن خشم وسوزندگى را به یاریت اى دادرس داد خواهان.

دعاى روز دوازدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا زینت ده مرا در آن با پوشش وپاكدامنى وبپوشانم در آن جامه قناعت وخوددارى ووادارم نما  در آن بر عدل وانصاف وآسوده ام دار در آن از هر چیز كه مىترسم به نگاهدارى خودت اى نگه دار ترسناكان .

دعاى روز سیزدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا پاكیزه ام كن در این روز از چرك وكثافت وشكیبائیم ده در آن به آنچه مقدر است شدنى ها وتوفیقم ده در آن براى تقوى وهم نشینى با نیكان به یاریت اى روشنى چشم مستمندان.

دعاى روز چهاردهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا مؤاخذه نكن مرا در ایـن روز به لغزشها و درگذر از من در آن از خطاها وبیهودگیها وقرار مده مرا در آن نشانه تیر بلاها وآفات اى عزت دهنده مسلمانان

دعاى روز پانزدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا روزى كن مرا در آن فرمانبردارى فروتنان وبگشا سینه ام در آن به بازگشت دلدادگان به امان دادنت اى امان ترسناكان.

دعاى روز شانزدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا توفیقم ده در آن به سازش كردن نیكان ودورم دار در آن از رفاقت بدان وجایم ده در آن با مهرت به سوى خانه آرامش به خدایى خودت اى معبـود جهانیان.

دعاى روز هفدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا راهنمائیم كن در آن به كارهاى شایسته واعمال نیك وبرآور برایم حاجتها وآرزوهایم اى كه نیازى به سویت تفسیر وسؤال ندارد اى داناى به آنچه در سینه هاى جهانیان است درود فرست بر محمد وآل او پاكیزگان.

 

دعاى روز هیجدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا آگاهم نما در آن براى بركات سحرهایش وروشن كن در آن دلم را به پرتو انوارش وبكار به همه اعضایم به پیروى آثارش به نور خودت اى روشنى بخش دلهاى حق شناسان

دعاى روز نوزدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا زیاد بگردان در آن بهره مرا از بركاتش وآسان كن راه مرا به سوى خیرهایش ومحروم نكن ما را از پذیرفتن نیكىهایش اى راهنماى به سوى حـق آشكار .

دعاى روز بیستم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا بگشا برایم در آن درهاى بهشت وببند برایم درهاى آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن براى تلاوت قرآن اى نازل كننده آرامش در دلهاى مؤمنان.

دعاى روز بیست و یكم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا قرار بده برایم در آن به سوى خوشنودىهایت راهنمایى و قرار مده شیطان را در آن بر من راهى وقرار بده بهشت را برایم منزل وآسایـشگاه اى برآورنده حاجتهاى جویندگان

دعاى روز بیست و دوم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا بگشا به رویم در این ماه درهاى فضلت وفرود آر برایم در آن بركاتت را وتوفیقم ده در آن براى موجبات خوشنودیت ومسكنم ده در آن وسطهاى بهشت اى اجابت كننده خواسته ها ودعاهاى بیچارگان.

دعاى روز بیست و سوم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا بشوى مرا در این ماه از گناه وپاكم نما در آن از عیب ها وآزمایش كن دلم را در آن به پرهیزكارى دلها اى چشم پوش لغزشهاى گناهكاران.

[ دو شنبه 9 تير 1393برچسب:ماه رمضان, دعا,

] [ 18:4 ] [ ]

[ ]

بخشودگی جرایم دیرکرد

به اطلاع کلیه اعضای محترم کتابخانه عطاملک جوینی شهر نقاب می رساند جرایم دیرکرد کتاب های که از کتابخانه امانت گرفته اید در صورت عودت آنها به کتابخانه از تاریخ 07/04/1393 لغایت 13/04/1393 مورد بخشودگی قرار می گیرید.

 

 

[ یک شنبه 8 تير 1393برچسب:بخشودگی، جرایم ،کتاب، عطاملک,

] [ 13:55 ] [ ]

[ ]

برگزاری دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین

دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 93 در ساعت 10 صبح پنچشنبه مورخ 29/03/1393 در محل دفتر معاونت فرمانداری با حضور اعضای محترم انجمن و به ریاست جناب آقایی عادلی فر معاون فرماندار تشکیل شد. طی این جلسه پس از جمع بندی مطالب مقرر گردید.

1.   ادراه آموزش و پرورش نسبت به معرفی دانش آموزان جهت شرکت در جلسه آموزشی طرح همیار کتاب در کتابخانه ها که توسط کتابخانه های عمومی سطح شهرستان برگزار می گردد، اقدام نماید.

2.   مقرر گردید در اجرای طرح هدایت ستارگان توسط فرماندهی نیروی مقاومت بسیج اعضای انجمن اطلاع رسانی لازم را در اجرای طرح را داشته و همکاری لازم را انجام دهند.

3.   مقرر گردید در راستای ترویج مطالعه کتاب و کتابخوانی، آموزش و پرورش نسبت به هماهنگی جهت بازدید دانش آموزان در پایگاهای اوقات فراغت از کتابخانه ها داشته باشند.

4.   با توجه به اعلام آمادگی شهرداری محترم جهت واگذاری نمازخانه پارک فجر برای ایجاد ایستگاه مطالعه و همچنین تامین منابع از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق کانون های فرهنگی ، ناحیه مقاومت بسیج از طریق پایگاهای بسیج و آموزش و پرورش و شهرداری حهت تامین نیروی افتخاری اطلاع رسانی و در صورت تامین نیرو ایستگاه مطالعه راه اندازی گردد.

 

[ سه شنبه 3 تير 1393برچسب:جلسه انجمن کتابخانه های عمومی ، جوین، دومین,

] [ 14:46 ] [ ]

[ ]

جدیدترین کتاب ها در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

مژده به همشریان محترم شهرستان جوین :

 کتابخانه عطاملک جوینی واقع در خیابان شهید آوینی شهر نقاب طی نمایشگاه دایمی از کتاب های جدید رسیده به کتابخانه ، سعی را بر این دارد تا تازه های کتاب رسیده به کتابخانه، در موضوعات مختلفی از قبیل رمان های ایرانی و خارجی ، کتاب های روانشناسی، کتاب های کودکان و نوجوانان و... را در معرض دید مراجعان محترم کتابخانه قرار دهند. علاقمندان ضمن بازدید از این نمایشگاه که در ساختمان اصلی کتابخانه عطاملک برگزار می شود  می توانند کتاب مورد علاقه خود را نیز امانت بگیرید.

امید است با مراجعه به کتابخانه تابستانی زیبا داشته باشید.

                                                               

[ سه شنبه 3 تير 1393برچسب:تازه های کتاب، جوین، کتابخانه عطاملک,

] [ 14:27 ] [ ]

[ ]

برگزاری مجمع خیرین کتاب شهرستان جوین

مجمع خیرین کتاب شهرستان جوین در تاریخ 04/03/1393 در محل کتابخانه عمومی شادروان امیر مسروری حکم آباد برگزار شد. همچنین اعضاء و هئیت مدیره نیز به ترتیب ذیل انتخاب گردید.

1.       آقای محمود ملایجردی : رئیس هئیت مدیره

2.      آقای رضا ملائی : نائب رئیس

3.      آقای هادی نقابی : خزانه دار

4.      آقای توسلی :عضو انجمن

5.      آقای سیاوش خیرخواه : عضو انجمن

6.      خانم عصمت غلامی : عضو انجمن

7.      آقای حسین ملکوتی : مدیر عامل

[ شنبه 31 خرداد 1393برچسب:مجمع خیرین, کتاب, جوین,

] [ 14:24 ] [ ]

[ ]

اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی

 

من معتقدم غير از درس

خواندن،بايد كتاب هم
بخوانيد. لابد در
مدارستان كتابخانه هست.
حتماً كتاب هاي خوب
را كه معلمان خوب
معين خواهند كرد،
بگيريد و بخوانيد.
علاوه بر اينكه
درس هايتان را مي خوانيد،
با كتاب هم
آشنا بشويد و
انس پيدا كنيد

[ چهار شنبه 28 خرداد 1393برچسب:کتاب, رهبر انقلاب, کتابخانه,

] [ 10:1 ] [ ]

[ ]

سلامت روحي و رواني نسل آينده در گرو توجه و اهتمام به كتاب و كتابخواني

مديركل كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي: اميرالله شمقدري در اولين همايش تجليل از هيئت امنا مساجد، حسينيه ها و بقاع متبركه موثر در نشر فرهنگ كتاب و كتابخواني كه در حسينيه چهارده معصوم شهرستان كاشمر برگزار شد، اعلام كرد: سلامت روحي و رواني نسل آينده در گرو توجه و اهتمام به كتاب و كتابخواني مي باشد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي، شمقدري ضمن تجليل و تقدير از خيرين كتابخانه ساز شهرستان كاشمر اعلام كرد: وجود يك فرماندار فرهنگي و دغدغه مند و انسجام مديريتي در انجام امور فرهنگي يك فرصت ايده آل را براي شهرستان رقم زده است.

مديركل كتابخانه هاي عمومي استان در جمع مسئولين حاضر در جلسه اعلام كرد: ظرفيت 200 هيئت مذهبي و مسجد در شهرستان و استفاده مناسب ائمه جماعات از اين فرصت پيش رو نسبت به ماه مبارك رمضان و ايام فراغت تابستان مي تواند براي بار ديگر شهرستان كاشمر را الگو ساز نمايد.

وي ادامه داد: استفاده از فرصت هاي نذر فرهنگي، وليمه حجاج عمره و حج، دانش آموزان و خانواده هاي ايشان  مي تواند تاثيرات فراواني  در جذب كمك هاي مردمي و خيرين داشته باشد.

شمقدري ضمن اشاره به موضوع اهتمام بزرگان همچون علامه مجلسي و آيت الله مرعشي در خصوص كتاب، اعلام كرد: دنياي امروز براي سلامت و آرامش خود به كتاب درماني روي آورده؛ وي ادامه داد: سلامت نسل آينده در گرو كتاب و كتابخواني مي باشد و اين موضوع بايد از كودكي در ميان نسل نوجوان و جوان نهادينه شود.

گفتني است دراين جلسه  به 3 نفر از فعالين حوزه خيرين كتاب و كتابخواني، به قيد قرعه توسط مجمع خيرين كتابخانه ساز شهرستان كاشمر كمك هزينه سفر به عتبات عاليات اهدا شد.

 

 

[ دو شنبه 26 خرداد 1393برچسب:سلامت روحی، روانی، شمقدری,

] [ 15:49 ] [ ]

[ ]

تولد منجی بشریت امام زمان (عج)بر تمام مسلمانان جهان مبارک باد.

عکس برای نیمه شعبان 92,پوستر نیمه شعبان 92,تصویر زمینه نیمه شعبان 92,عکس ای جدید نیمه شعبان 92,بک گراند نیمه شعبان 92,والپیپر نیمه شعبان 92

ماه شعبان


شعبان هشتمین ماه در گاه‌شماری هجری قمری است. ماه‌های رجب، شعبان و رمضان در میان مسلمانان اهمیّت زیادی دارند. از پیامبر اسلام چنین نقل شده‌است که شعبان «ماه من» است.

روز تولد امام دوازدهم شیعیان

سال تولد امام دوازدهم شیعیان را سال ۲۵۵ یا ۲۵۶ هجری نقل کرده‌اند. علت اختلاف شاید این بوده‌است که در سابق، تاریخ را با حروف ابجد می‌نوشتند و درباره سال تولد حجت بن حسن بین واژه‌های «نور» و «نهر» اختلاف است که این اختلاف ناشی از رسم‌الخط ناقلین می‌باشد.

دیدگاه شیعیان

در روایات و احادیث امامان شیعه شب نیمه شعبان از جمله پر فضیلت ترین شب‌ها برای احیا و شب زنده داری، دعا و عبادت است.

در روایتی از امام اول شیعیان درباره خواندن دعای کمیل در این شب آمده‌است:

"قسم به کسی که جان علی در دست اوست همه امور نیک و بدی که بر بندگان جاری می‌شود، از شب نیمه شعبان تا پایان سال، در این شب تقسیم می‌شود. هیچ بنده‌ای نیست که این شب را احیاء دارد و در آن دعای خضر بخواند، مگر آن که دعای او اجابت شود..... بنشین ای کمیل هنگامی که این دعا را حفظ کردی خدا را در هر شب جمعه، یا در هر ماه یک شب، یا یک بار در سال یا حداقل یک بار در طول عمرت، با آن بخوان، که خدا تو را یاری و کفایت می‌کند و تو را روزی می‌دهد، و از آمرزش او برخوردار می‌شوی، ای کمیل به خاطر زمان طولانی که تو با ما همراه بوده‌ای بر ما لازم است که درخواست تو را به بهترین شکل پاسخ دهیم، آنگاه دعا را چنین انشاء فرمود...

همچنین، شیعیان معتقدند خدا در این شب به تعداد موها و پشم‌های چهارپایان بندگانش را از آتش جهنم آزاد می‌کند و زمان‌های مرگ را ثبت و روزی‌های یک سال را تقسیم می‌کند و همه آنچه را که در طول سال واقع می‌شود نازل می‌سازد.

 

 

[ پنج شنبه 22 خرداد 1393برچسب:امام زمان, تولد, نیمه شعبان,

] [ 16:47 ] [ ]

[ ]

عضويت جوانان در كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي، تا پايان وقت اداري 24 خردادماه رايگان اعلام شد

 

 

اميرالله شمقدري به مناسبت ولادت حضرت علي اكبر (ع) و روز جوان عضويت جوانان در كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي را تا پايان وقت اداري 24 خردادماه سال جاري رايگان اعلام كرد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي، شمقدري اعلام كرد: جذب مخاطبين جوان و علاقه مند سازي اين گروه از جامعه براي نهادينه كردن فرهنگ مطالعه، يكي از اولويت هاي اساسي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان مي باشد.

وي ادامه داد: ولادت حضرت علي اكبر (ع) و روز جوان ،اداره كتابخانه هاي عمومي استان  را بر اين داشت تا با اعلام عضويت رايگان در سرتاسر استان براي جوانان علاقه مند به كتاب و كتابخواني گامي  موثر بردارد.

مديركل كتابخانه هاي عمومي استان ، توجه به نسل جوان را يك ضرورت جدي خواند و اعلام كرد: جوانان، مسئولين و آينده سازان فرداي انقلاب اسلامي هستند، اعتماد به اين عزيزان مي تواند موجب شكوفايي درخت انقلاب در برابر گزند بيگانگان باشد.

گفتني است طرح عضويت رايگان ويژه جوانان از تاريخ 18 خرداد ماه لغايت پايان ساعت كاري 24 خردادماه امسال و براي عزيزان بين 18 تا 30 سال قابل اجرا مي باشد.

 

[ سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:عضویت رایگان, هفته جوان,خراسان رضوی, کتابخانه های عمومی,

] [ 13:32 ] [ ]

[ ]

مراسم معارفه دبیر کل جدید نهاد کتابخانه های عمومی کشور

بيشترين فعاليت نهاد در عرصه فرهنگ مكتوب است

مراسم آغاز به كار عليرضا مختارپور دبيركل جديد نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور پيش از ظهر ديروز با حضور محمدعلي منفرد مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مدير كل دفتر حوزه وزارتي، مديران، مشاوران و يكي از اعضاي هيات امناي كتابخانه هاي عمومي كشور در سالن كنفرانس نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، محمد علي منفرد در ابتداي اين مراسم ضمن آرزوي سلامتي و تندرستي براي مهندس ملك احمدي و موفقيت براي عليرضا مختارپور در نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور خاطرنشان كرد: ان شاء الله حضور آقاي مختارپور در نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور مايه خير و بركت باشد.

وي در ادامه افزود: مهندس واعظي منشاء خدمات بسيار بزرگي در نهاد بودند و مهندس ملك احمدي نيز در مدتي كه در نهاد حضور داشتند در خصوص مسائل پر سنلي و رفاهي اقدامات خوبي را انجام دادند. آقاي مختار پور نيز قطعاً همين راه را ادامه خواهند داد.

منفرد با اشاره به پشتيباني جدي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از آقاي مختارپور ابراز اميدواري كرد: ان شاء الله  قدم هاي بر نداشته آقايان واعظي و ملك احمدي بواسطه حضور ايشان در نهاد برداشته شود.

حجت السلام والمسلمين سيدعلي حسيني عضو هيات امناي كتابخانه هاي عمومي كشور نيز در اين جلسه به عنوان به عنوان نماينده هيات امنا، مديران، مشاوران و همكاران نهاد با تشكر از زحمات و اقدامات خوب مهندس ملك احمدي خاطرنشان كرد: همه انسانها نقاط ضعف و قوت دارند كه يكي از ويژگي هاي مهندس ملك احمدي اخلاص در عمل، مردم داري و مردمي زيستن ايشان بود.

عليرضا مختارپور دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور نيز در اين نشست با اشاره به عيادت از مهندس ملك احمدي در بيمارستان گفت: قرار بود روز گذشته به نهاد بيايم كه متاسفانه متوجه شدم آقاي ملك احمدي در بيمارستان بستري هستند، لذا امروز پس از عيادت از ايشان در بيمارستان و كسب اجازه از وي در خدمت شما عزيزان هستم.

مختارپور در ادامه افزود: نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، نهادي صد درصد فرهنگي است و بيشترين كار آن نيز در عرصه فرهنگ مكتوب است كه براي من حضور در چنين مجموعه اي فرصتي مغتنم است.

دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور با اشاره به ثبات مديريتي خوب و مناسب نهاد، گفت:‌ نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور تاكنون تنها دو دبيركل را در خود ديده است كه اين ثبات مديريتي، فرصت خوبي محسوب مي شود چراكه باعث شده اين نهاد كمتر دچار تغييرات سريع ديدگاهي و راهبردي شود.

مختارپور با اشاره به ديدار صبح امروز خود با مهندس ملك احمدي يادآور شد: امروز ضمن عيادت از مهندس ملك احمدي از ايشان خواستم اگر توصيه و يا حتي نصيحتي دارند، بفرمايند. ايشان نيز به مشكلاتي در كه دوره اول وجود داشت اشاره كردند و برخي از مشكلاتي كه در دوره مهندس واعظي ادامه پيدا كرده بود را به من يادآور شدند.

وي در ادامه افزود:‌ كارهايي كه در دوره جديد شروع شده نياز به تقويت و تداوم دارد و اميدوارم با همكاري دوستاني كه در نهاد هستند به نحو مطلوبي بتوانيم به سمت رشد و پيشرفت حركت كنيم.

دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور با اشاره به كتابداران يادآور شد: بار اصلي كار نهاد بر دوش كتابداران است و اگر هم ضعفي در كار نهاد بوده ناشي از عدم توجه احتمالي به آنها و يا عدم استفاده از نظرات كتابداران بوده است.

مختارپور در پايان گفت: كارهاي بسياري را مي توان با تفاهم و همدلي پيش برد. اميدوارم مدتي كه همكار شما در نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور هستم، سبب آبرو براي من نزد خداوند متعال شود.

 

 

[ دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:فرهنگ مکتوب، مختار پور، معارفه، دبیر کل نهاد,

] [ 15:43 ] [ ]

[ ]

انتخاب 7 طرح برتر از استان خراسان رضوي در طرح كشوري خلاقان برتر

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي خراسان رضوي، مهدي اصلاحي رئيس اداره برنامه ريزي، انجمن ها و مشاركت ها در جلسه هفتگي ستاد اداره كل از انتخاب 7 طرح برتر از استان خراسان رضوي در طرح كشوري خلاقان برتر كه توسط نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور برگزار گرديد، خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي خراسان رضوي، مهدي اصلاحي رئيس اداره برنامه ريزي، انجمن ها و مشاركت ها در جلسه هفتگي ستاد اداره كل از انتخاب 7 طرح برتر از استان خراسان رضوي در طرح كشوري "خلاقان برتر" كه توسط نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور برگزار گرديد، خبر داد.

اصلاحي افزود طرح
"خلاقان برتر با هدف جمع آوري ايده هاي خلاقانه كشوري با موضوعات كتاب، كتابخانه، كتابخواني، كتابداري و ... از تاريخ 21 ديماه تا پايان سال 92 برگزار گرديد و از كليه علاقمندان و ايده پردازان در سراسر كشور دعوت به عمل آمد تا در اين طرح سراسري شركت نموده و ايده ها و ابتكارات سازنده خود را در قالب طرح به نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور ارسال نمايند.

اصلاحي ادامه داد: از مجموع 1142 طرح واجد شرايط تعداد 118 طرح به عنوان طرح هاي برتر اعلام شده است كه از اين تعداد 7طرح مربوط به استان خراسان رضوي مي باشد. اين 7 طرح توسط خانم ها كبري قاسمي از شهرستان قوچان (2طرح)، مليحه فخار از شهرستان تربت حيدريه ، نيره دادخواه و سميه خشنود از شهرستان مشهد و آقاي شاهرخ عرشاهي عضو حقيقي انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان مشهد (2طرح) تهيه و ارسال شده است.

گفتني است، 118 طرح برتر با نام و مشخصات كامل ايده پرداز در كتابچه اي با عنوان خلاقان برتر در سال 93 منتشر و به 10 طرح اول كشوري به انتخاب هيات داوري ، جوايز نفيس و ارزنده اي اهدا خواهد شد.

 

[ دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:طرح برتر، خراسان رضوی,

] [ 15:40 ] [ ]

[ ]

عليرضا مختارپور‌ دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور شد.

علي جنتي رئيس هيات امناي كتابخانه هاي عمومي كشور و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، طي حكمي عليرضا مختارپور را به عنوان دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور منصوب كرد.

 

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، متن حكم به شرح زير است:

 

جناب آقاي عليرضا مختارپور قهرودي

عضو محترم هيات امناي كتابخانه‌هاي عمومي كشور

 

نظر به مراتب علمي و فرهنگي و تجربيات اجرايي جنابعالي به استناد ماده 2 قانون تاسيس و نحوه اداره كتابخانه هاي عمومي كشور، به موجب اين حكم به سمت "دبيركل هيات امنا" منصوب مي شويد.

اميد مي‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گيري از كليه ظرفيت‌هاي موجود و نيروهاي كارآمد، نسبت به تجهيز و توسعه و نظارت بر فعاليت كتابخانه‌هاي عمومي كشور، سامان بخشيدن به وضعيت نيروي انساني، تهيه طرح‌ها و برنامه‌هاي لازم و اجراي سياست‌هاي مصوب هيات‌امناء و انجام ساير وظايف محوله موفق و مويّد باشيد.

 

علي جنتي
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

 

گفتني است عليرضا مختارپور از سوي دكتر حسن روحاني رئيس جمهور محترم، به مدت چهار سال به عضويت هيات امناي كتابخانه هاي عمومي كشور منصوب شده است.

 

 

[ شنبه 17 خرداد 1393برچسب:مختارپور، دبیر کل جدید، نهاد,

] [ 13:51 ] [ ]

[ ]

برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع آثار امام خمینی (ره)

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین به مناسبت 14 خرداد سالروز ارتحال  امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران نمایشگاه کتابی با موضوع آثار امام خمینی (ره) را در محل  کتابخانه عمومی عطاملک جوینی واقع در خیابان شهید آوینی شهر نقاب برگزار کرده علاقمندان  به آثار امام خمینی (ره) می توانند جهت بازدید از این نمایشگاه تا مورخه 20/03/1393 به کتابخانه عطاملک جوینی مراجعه نمایند.

[ دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:نمایشگاه کتاب، امام خمینی,

] [ 15:34 ] [ ]

[ ]

فرا رسیدن سوم شعبان روز تولد ایستادگی در برابر ظلم مبارک

 

به روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت (1) دومین فرزند برومند حضرت على و فاطمه، كه درود خدا بر ایشان باد، در خانه‏ ى وحى و ولایت، چشم به جهان گشود.

 چون خبر ولادتش به پیامبر گرامى اسلام (ص) رسید، به خانه‏ ى حضرت على و فاطمه (ع) آمد و اسماء (2) را فرمود تا كودكش را بیاورد.اسماء او را در پارچه‏ اى سپید پیچید و خدمت رسول اكرم (ص) برد،آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت (3) .

به روزهاى اول یا هفتمین روز ولادت با سعادتش، امین وحى الهى، جبرئیل، فرود آمد و گفت:

 سلام خداوند بر تو باد اى رسول خدا، این نوزاد را به نام ‏پسر كوچك هارون‏ «شبیر» (4) كه به عربى‏«حسین‏» خوانده مى‏شود، نام بگذار. (5) چون على (ع) براى تو بسان هارون براى موسى بن عمران است جز آنكه تو خاتم پیغمبران هستى.

 و به این ترتیب نام پر عظمت ‏«حسین‏» از جانب پروردگار، براى دومین فرزند فاطمه انتخاب شد.

 به روز هفتم ولادتش، فاطمه‏ زهرا كه سلام خداوند بر او باد، گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقیقه (6) كشت، و سر آن حضرت را تراشید و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد. (7)

حسین و پیامبر (ص)

از ولادت حسین بن على (ع) كه در سال چهارم هجرت بود تا رحلت رسول الله (ص) كه شش سال و چند ماه بعد اتفاق افتاد، مردم از اظهار محبت و لطفى كه پیامبر راستین اسلام (ص) درباره حسین (ع) ابراز مى‏ داشت، به بزرگوارى و مقام شامخ پیشواى سوم آگاه شدند.

سلمان فارسى مى ‏گوید: دیدم كه رسول خدا (ص) حسین (ع) را بر زانوى خویش نهاده او را مى ‏بوسید و مى‏ فرمود:

 تو بزرگوار و پسر بزرگوار و پدر بزرگوارانى، تو امام و پسر امام و پدر امامان هستى، تو حجت‏ خدا و پسر حجت‏خدا و پدر حجت‏هاى خدایى كه نه نفرند و خاتم ایشان، قائم ایشان (امام زمان عج) مى ‏باشد. (8)

 انس بن مالك روایت مى ‏كند:

وقتى از پیامبر پرسیدند كدام یك از اهل بیت‏ خود را بیشتر دوست مى ‏دارى، فرمود:حسن و حسین را، (9) بارها رسول گرامى حسن و حسین را به سینه مى ‏فشرد و آنان را مى‏ بویید و مى‏ بوسید. (10)

 ابو هریره كه از مزدوران معاویه و از دشمنان خاندان امامت است در عین حال اعتراف مى ‏كند كه:

 رسول اكرم (ص) را دیدم كه حسن و حسین (ع) را بر شانه‏ هاى خویش نشانده بود و به سوى ما مى‏ آمد، وقتى به ما رسید فرمود: هر كس این دو فرزندم را دوست‏ بدارد مرا دوست داشته و هر كه با آنان دشمنى ورزد با من دشمنى نموده است. (11)

عالى ‏ترین، صمیمى‏ ترین و گویاترین رابطه‏ ى معنوى و ملكوتى بین پیامبر و حسین را مى‏ توان در این جمله‏ ى رسول گرامى اسلام (ص) خواند كه فرمود:

 حسین از من و من از حسینم. (12)

[ یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:سوم شعبان , امام حسین (ع),

] [ 14:30 ] [ ]

[ ]

اعلام آمادگي پذيرش كارورز دانش آموز در كتابخانه هاي عمومي استان ويژه ايام تابستان

 

اميرالله شمقدري در جمع كاركنان ستادي اعلام كرد: كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي آماده پذيرش دانش آموزان و علاقه مندان محصل براي گذراندن دوره هاي كارورزي با هدف تربيت و آموزش كتابداران دانش آموز مي باشد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي، شمقدري ضمن گراميداشت سالروز فتح خرمشهر و بيان مطالبي در همين خصوص از اعلام آمادگي جهت پذيرش كارورز دانش آموز و محصل در كتابخانه هاي عمومي استان ويژه ايام تابستان خبر داد.

مديركل كتابخانه هاي عمومي استان ضمن توضيح نحوه پذيرش كارورزان محصل و دانش آموز، هدف از اين اعلام آمادگي و پذيرش را تربيت و آموزش كتابداران دانش آموز خواند وگفت: كار آموزان و علاقه مندان به حرفه كتابداري مي توانند در ايام تابستان بطور صد در صد علمي و رايگان كار كتابداري را تحت نظر همكاران كتابدار و مسئولين كتابخانه هاي عمومي استان انجام دهند و كتابخانه هاي نزديك محل سكونت خود را براي برگزاري اينچنين دوره هايي انتخاب كنند.

شمقدري از ديگر طرح هاي ويژه ايام فراغت سال جاري را برگزاري تورها و اردوهاي كتاب شناسي و كتابخانه شناسي و برگزاري نشست هاي متعدد و حلقه هاي ويژه اين ايام اعلام كرد.

گفتني است اميرالله شمقدري در خاتمه عرايض خود كتاب " دا " نوشته سيده زهرا حسيني كه به شرح خاطرات دفاع مقدس و آزادسازي خرمشهر در اين كتاب پرداخته شده است را يادآوري و معرفي مجدد نمود.

 

[ پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:امیرالله شمقدری، مدیر کل، خراسان رضوی، کارورز دانش آموز,

] [ 12:10 ] [ ]

[ ]

سوم خرداد سال روز آزاد سازی خرمشهر گرامی باد.

درسي از حماسه سوم خرداد

در ساعت 2 بعد از ظهر روز سوم خرداد 1361 پس از 24 روز رزم بي‌امان، خرمشهر به طور كامل از اشغال نظاميان عراق خارج شد و عمليات پيروزمند بيت‌المقدس كه در دهم ارديبهشت اين سال آغاز شده بود، با اين آزادسازي به پايان رسيد.
شهر خرمشهر در چهارم آبان 1359 در پي 35 روز پايداري و جانفشاني به اشغال نظاميان عراقي درآمد و به مدت 578 روز (19 ماه) در تصرف بعثي‌ها باقي ماند.
پس از آزادسازي شهر، پرچم پرافتخار جمهوري اسلامي برفراز مسجد نيمه ويران «جامع خرمشهر» و پل تخريب شده اين شهر به اهتزاز درآمد و رزمندگان اسلام در اولين عكس‌العمل نماز شكر را در مسجد جامع خرمشهر اقامه كردند.
سالروز آزادسازي خرمشهر به عنوان يك روز ملي در كشور شناخته شده است. زيرا از اين مقطع به بعد، جنگ در جبهه نيروهاي نظامي ايران از حالت دفاعي خارج شد و به صورت تهاجمي درآمد و آغازي بر پيروزيهاي پياپي بعدي گرديد. به همين دليل بود كه از فرداي آزادسازي شهر خرمشهر هيأتهاي صلح بين‌المللي مأموريت خود را براي متوقف كردن جنگ آغاز كردند و صدور قطعنامه‌هاي بازدارنده سازمان ملل آغاز شد.
آزادسازي خرمشهر با تكيه بر علم و ايمان نيروهاي داخلي، از نقاط عطف تاريخ معاصر ايران به شمار مي‌رود. امام خميني(ره) در اين رابطه تصريح داشتند: «خرمشهر را خدا آزاد كرد.» به هر حال ملت ايران از اين ميدان، پيروزمندانه خارج شد.
هر ملتي در طول تاريخ خود گردنه‌هاي متعددي پيش روي دارد. سخت‌ترين اين گردنه‌ها و در عين حال ماندگارترين آنها دفاع از استقلال،‌تماميت، شرف و بويژه انديشه‌ها و باورهاي ملتها است. پيروزي انقلاب اسلامي در ايران و برچيده شده نظام 2500 ساله شاهنشاهي كه با خواسته استثمارگران دنياي نوين در تضاد بود، ارزشهاي جديدي فراسوي ملت كهن و بافرهنگ ايران قرارداد. ملت ايران بار ديگر با بازگشت بيش از پيش به فرهنگ اسلامي و ملي خويش به مقابله با همه تهاجمات برخاست. در اين بين حمله ارتش تا بن دندان مسلح صدام كه با حمايت دنياي استكباري غرب به وقوع پيوست، بارزترين اين تهاجمات بود. اين جنگ كه در داخل كشور به «دفاع مقدس 8 ساله» مشهور شد، برگ زريني بر پرونده افتخارات مردم اين سرزمين افزود و ايران و ايراني توانست از اين گردنه پر پيچ و خم تاريخ معاصر خود، سرافراز عبور كند.
بيش از دو دهه از آغاز اين جنگ مي‌گذرد. اما هنوز آن گونه كه شايسته حماسه‌سازيها و دلاوريهاي اين ملت است ارزشهاي مترتب بر اين دفاع مقدس در ميان نسل سوم انقلاب معرفي نشده است. در حاليكه هويت ملي و اسلامي نسل حاضر با تاريخ فداكاريها و ايثارگريهاي مردم در دوران دفاع گره خورده است و اگر بناست اين نسل به خويشتن خويش بازگشته و راه بنيانگذار جمهوري اسلامي و مدافعان اين مرز و بوم را ادامه دهد بايد طرحي نو درانداخته شود، اما چگونه؟
به عبارت ديگر بايستي به اين سئوال پاسخ داد كه اگر در دوران دفاع مقدس وظيفه آحاد مردم حضور در مناطق جنگي، پشتيباني تداركاتي و مالي از رزمندگان و مقاومت و پايداري در برابر كاستي‌هاي بوجود آمده از جنگ بود، وظيفه نسل امروز در دنياي كنوني چيست؟
سئوال ديگري كه در اين مقوله خودنمائي مي‌كند اين است كه اگر در آن دوران شاخص حركتهاي مردم بسيج بود و اين حركتها در آن دوران ويژگي‌هاي خاص خود را داشت آيا امروز نيز بسيج مي‌تواند محور حركت و مقاومت مردمي باشد يا خير؟ اگر پاسخ مثبت است ويژگي‌هاي بسيج در سالهاي پاياني قرن 14 هجري شمسي و سالهاي آغازين قرن 21 ميلادي چيست؟ به عبارت اخري در حال حاضر بسيجي كه به اعتقاد امام (ره) شجره طيبه است، چه كسي است؟
براساس سند چشم‌انداز برنامه 20 ساله توسعه همه جانبه كشور قرار است ايران به پيشرفته‌ترين كشور منطقه و نمونه موفق رشد و توسعه در سايه حكومت ديني برسد. آيا براي نيل به اين مهم، بازخواني پرونده جنگ تحميلي 8 ساله ضرورتي دارد يا خير؟ اگر ضروري است چگونه، از كجا، و توسط چه كسي بايستي آغاز شود؟
ما معتقديم كه در ادامه اين راه همچنان به فرهنگ ارزشمند بسيجي نيازمنديم با اين تفاوت كه اگر در آن زمان، از فرهنگ بسيج، توقع تشكيل يك نيروي توانمند و قابل اتكاء در بعد نظامي را داشتيم امروز از اين فرهنگ انتظار بسيج مردم در عرصه‌هاي علم،‌نرم‌افزاري و فن‌آوري داريم. فراموش نكنيم آن روز نيز قدرتهاي بزرگ با حمايتي كه از دشمنان ما به عمل آورده بودند، پيروزي ما در جبهه‌ها را غير ممكن مي‌دانستند ولي ما پيروز شديم و توانستيم استقلال، حاكميت ملي و تماميت ارضي خود را از گزند تعرض بيگانگان حفظ كنيم. امروز نيز همان قدرتها، پيروزي ما را در صحنه‌هاي علمي و فن‌آوري ناممكن مي‌دانند و براي اثبات باور خود به هرگونه تهديد، كارشكني، سنگ‌اندازي و بحران‌سازي متوسل مي‌شوند ولي ما كه «فرهنگ بسيج» را تجربه كرده‌ايم معتقديم اين گونه تلاش‌ها در مسير حركت ما بازدارنده نخواهد بود و با همان اراده كه در جبهه نظامي پيروز شديم در جبهه علمي و فرهنگي و فن‌آوري نيز به مدد دانش و ايمان نيروهاي داخلي بويژه نسل جوان به پيروزي خواهيم رسيد.

 

[ شنبه 3 خرداد 1393برچسب:سوم خرداد, خرمشهر،آزادی,

] [ 16:15 ] [ ]

[ ]

زندگی نامه استاد سخن حکیم ابولقاسم فردوسی

Statue of Ferdowsi in Rome.JPG

«حکیم ابوالقاسم فردوسی» شاعر معاصر ایرانی (329 –411 هجری). در سال 329 هجری در «طبران» طوس به دنیا آمد. پدرش از دهقانان طوس بود که ثروت و موقعیت قابل توجهی داشت.وی از همان زمان که به کسب علم و دانش می پرداخت، به خواندن داستان هم علاقه مند شد .همین علاقه به داستانهای کهن بود که او را به فکر انداخت تا شاهنامه را به نظم در آورد. چنان که از گفته خود او  بر می آید، مدتها در جستجوی این کتاب بوده و پس از یافتن نسخه اصلی داستانهای شاهنامه، نزدیک به سی سال از بهترین ایام زندگی خود را وقف این کار کرده است. فردوسی در سال 370 یا 371، به نظم در آوردن شاهنامه را آغاز کرد و در اوایل این کار، هم خود او ثروت و دارایی قابل توجهی داشت و هم برخی از بزرگان خراسان که به تاریخ باستان ایران علاقه داشتند، او را یاری می کردند. ولی به مرور زمان و پس از گذشت سالها، در حالی که فردوسی بیشتر شاهنامه را سروده بود، دچار فقر و تنگدستی شد.فردوسی نیز مانند بابک سعی در بازگشت آیین زرتشت و زبان پارسی به ایران داشت.

 

با این تفاوت که فردوسی قصد داشت با قلمش به مردم یادآوری کند که چه بودند و حال چه شدند. او توانست با قلم و سرشت زیبای خود، زبان پارسی را به مردم بازگرداند، اما به دلیل برخی از شعرهایش، مورد خشم خلیفه وقت قرار گرفت. فردوسی و بابک تلاش بسیاری کردند تا به ایرانیان، هویت راستین شان را یادآور شوند. فردوسی تا حدودی موفق بود و توانست با شاهنامه، زبان پارسی را به ایران زمین بازگرداند، ولی بابک نتوانست به هدفش برسد.فردوسی را در شهر «طوس»از دنیا رفت و همان جا درباغی که متعلق به خودش بود، به خاک سپردند.شاهنامه نه تنها بزرگترین و پرمایه ترین مجموعه شعر به جا مانده از عهد سامانی و غزنوی است، بلکه مهمترین سند عظمت زبان فارسی و بارزترین مظهر شکوه و رونق فرهنگ و تمدن ایران باستان و خزانه لغت و گنجینه ادبـیات فارسی به شمار می رود.فردوسی طبع لطیفی داشت، سخنش از طعنه، هجو، دروغ و چاپلوسی به دور بود و تا جایی که می توانست از به کار بردن کلمه های غیر اخلاقی خودداری می  کرد.
 

ویژگیهای هنری شاهنامه
شاهنامه نگاهبان راستین سنتهای ملی و شناسنامه قوم ایرانی است. شاید بدون وجود این اثر بزرگ، بسیاری از عناصر مثبت فرهنگ آبا و اجدادی ما در طوفان حوادث تاریخی نابود می شد و اثری از آنها به جا نمی ماند. فردوسی شاعری معتقد و مومن به ولایت معصومین علیهم السلام بود و خود را بنده اهل بیت نبی و ستاینده خاک پای وصی می دانست و تاکید می کرد که:
گرت زین بد آید، گناه من است      
چنین است و آیین و راه من است
بر این زادم و هم بر این بگذرم                  
چنان دان که خاک پی حیدرم

 

 

[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:حکیم ابولقاسم فردوسی , زندگی نامه,

] [ 11:47 ] [ ]

[ ]

میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر مبارک.

 

 

امشب شب ولادت مولای ما علیست

 

سلطان دين و دل، شه ارض و سماء علیست

 

با گوش دل شنو که به يمن قدوم او 

 

 تسبيح اهل هر دو جهان ذکر يا علیست

 

دريای علم و معرفت و عشق و بندگی 

 

 سرچشمه کرامت بی منتها علیست

 

سالار صحنه های نبرد و امير حق 

 

 آموزگار واقعهء نينوا علیست

 

ای آنکه دل شکسته ای از جور روزگار

 

 بر هر بلا و رنج و مصيبت دوا علیست

 

زين در کجا روی که نيابی به هيچ روی

 

 بهتر از آن سرای که صاحب سرا علیست

 

دست نيازت ار ز سر صدق شد بلند

 

آن کس که بی دريغ نمايد روا علیست

 

ای مدعی تو غره به طاعات خويش و من

 

 دارم اميد آنکه شفيع همه علیست

 

  سالروز ولادت نوراني يار پيامبر و امام اول شيعيان  " حضرت علي(ع) " مولي الموحدين و "روزپدر" را خدمت همگان تبريك و تهنيت عرض ميكنم.

 

و اي پدر بهتر از جانم که  جات خالیه و همیشه در قلبمی ..        و ای همه پدران آسماني... براي شما هم دعا ميكنيم كه روحتان شاد باشد و مولا علي(ع) همدم و هم نشين شما باشد .
براي شادي روح همه پدران آسماني هم صلواتي بفرستيد.

اللهم صل علي محمد و آل محمد (و عجل فرجهم

                                          

 

 

[ دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:ولادت , حضرت علی (ع),

] [ 13:49 ] [ ]

[ ]

نمایشگاه بیست و هفتم؛ پرونده ای که بسته شد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دقایقی پیش پس از 11 روز فعالیت به کار خود در مصلی تهران پایان داد؛ پرونده ای که هر چند بسته شد اما آثار آن در رشد فرهنگ کتابخوانی و مطالعه همچنان در جامعه باقی خواهد ماند.

به گزارش ایرنا ، نمایشگاه بیست و هفتم در روزهای پایانی با شمار زیادی از بازدیدکنندگان روبرو شد؛ موضوعی که اگر بخواهیم براساس کمیت نمایشگاه را مورد قضاوت قرار دهیم این نمایشگاه با کسب نمره قبولی این مرحله را پشت سرگذاشته است.

هر چند از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید کمتر از 10 ماه سپری می شود و در این مدت دست اندرکاران نمایشگاه تلاش کردند نمایشگاه متفاوتی برگزار کنند اما به نظر می رسد انتظارها در این زمینه محقق نشده و اصولا شاید در یک دوره رسیدن به این جایگاه اندکی زودهنگام باشد.

نمایشگاه کتاب تهران هنوز در سایه آمارهای بازدیدکنندگان و میزان فروش کتاب به راه خود ادامه می دهد و همین موضوع باعث شد که در نظر بسیاری از صاحبنظران در اندازه های یک فروشگاه بزرگ جلب نظر کند.

در این حالت بسیاری از افراد کتابی از این نمایشگاه تهیه نمی کنند و به قصد تفرج قدم به این مکان می گذارند بنابر این نباید آمارها را به کیفیت این نمایشگاه نسبت داد هر چند دست اندرکاران نمایشگاه می گویند حتی اگر مردم به قصد تفرج به نمایشگاه کتاب بیایند باز هم یک اقدام ارزشمند و شایسته است.

اما نمایشگاه بیست و هفتم یک تفاوت اساسی با نمایشگاه های دوره های گذشته داشت و آن تلاش برای نوآوری و تولید علم بوده است.

تولید علم و کتاب آفرینی حلقه مفقوده نمایشگاه های گذشته بوده است. در نمایشگاه امسال تلاش هایی در این زمینه انجام شده اما کافی نیست.

نمایشگاه های بزرگ و با کیفیت همواره در جست و جوی نوآوری، ابتکار و تولید علم هستند و نمایشگاه تهران نیز باید این شیوه را در برنامه های خود قرار دهد.

در نمایشگاه امسال بخش های تازه ای ایجاد شد که راه اندازی سالن ترجمه و صدوراندیشه اسلامی - ایرانی با بیش از 7 هزار اثر ترجمه شده از زبان فارسی به بیش از 20 زبان از پنج قاره جهانی از جمله آن بوده است.

افتتاح خانه ترجمه ایران به عنوان بخش جدیدی از موسسه خانه کتاب در یکی از سالن های اصلی سراهای نمایشگاه و راه اندازی سالن تولید اندیشه و دستاوردهای علمی ایران ازدیگر تفاوت های نمایشگاه بیست و هفتم با رویدادهای قبلی آن است .

با این حال نمایشگاه تهران تفاوت های دیگری هم با نمایشگاه های دوره های گذشته داشته است که تا حدودی کیفیت این نمایشگاه را بالا برده است.

به هر تقدیر نمایشگاه کتاب تهران هنوز برای رشد مطالعه در کشور قدم موثری برنداشته است زیرا در زمان حاضر براساس آماری سرانه مطالعه در کشور بین 3 تا 30 دقیقه است.کتاب هنوز در خانواده های ایرانی راه پیدانکرده و به عنوان یک ضرورت محسوب نمی شود.

سیستم معرفی کتاب نیز ناکارآمد است و این مساله در سرانه مطالعه در کشور تاثیر منفی داشته است.به نحوی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش رسانه ها را در تقویت فرهنگ مطالعه در جامعه یادآورمی شود ومی گوید : چنانچه یک کتاب به شکل خوب از رسانه ها معرفی شود، توفیقش بیشتر است. شاید بتوان کتاب را مظلوم ترین کالای فرهنگی نام نهاد که در رسانه ها کمتر به آن پرداخته می شود.

علی جنتی اظهار کرد برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که کتاب و کتابخوانی به یک عادت برای مردم تبدیل شود.



** برگزاری بیش از 250 نشست علمی

در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی تهران بیش از 250 نشست علمی برگزار شد و نشست های سرای اهل قلم از پربارترین این جلسات بوده است.این نشست ها میزبان نویسندگان، مولفان، ناشران و منتقدان بود آنها درباره مسایل مختلف کتاب و کتابخوانی به بحث و بررسی پرداختند.

همچنین در این نمایشگاه سالنی برای تکریم نخبگان و فرهیختگان برپا شد تا از فعالان این بخش تجلیل شود.



** آمار خریدهای الکترونیک کتاب

در این نمایشگاه ناشران و غرفه داران نمایشگاه تهران فارغ از توجه به گسترش کتاب و کتابخوانی در جامعه به مقوله فروش کتاب هم گوشه چشمی داشته اند و مسایل مالی در توسعه پایدار این صنعت دخیل می دانستند.

معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه امسال کتاب تهران از خرید بالغ بر 44 میلیارد تومان کتاب توسط بازدیدکنندگان و تنها با استفاده از دستگاه های کارتخوان در این نمایشگاه خبر داد.

محمد اللهیاری فومنی معاون فرهنگی و اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آمار فروش کتاب به صورت الکترونیک را در 10 روز این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: در 10 روز نمایشگاه تعداد یک میلیون و 268 هزار و 316 تراکنش موفق ثبت شد که مبلغ خریدهای الکترونیکی انجام شده 441 میلیارد و 622 میلیون و 445 هزار و 585 ریال بوده است.

این در حالی است که به گفته معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه کتاب، تعداد تراکنش های موفق مربوط به 10 روز نخست دوره قبل 958 هزار مورد بوده که مبلغ مربوط به آن هم حدود 28 میلیارد تومان بوده است.

اللهیاری پیش بینی کرد رقم خریدهای الکترونیک کتاب توسط مردم در این دوره از نمایشگاه و با احتساب امروز که روز پایانی نمایشگاه است، از مرز 45 میلیارد تومان بگذرد.



**غرفه های برتر

در روزهای پایانی این رویداد فرهنگی غرفه های برتر معرفی شد.کمیته انتخاب اسامی غرفه های برتر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را اعلام کرد.

هیات داوران این کمیته در بخش ناشران عمومی با تقدیر از غرفه های گرایش تازه، آوند دانش، مهرسا و انتشارات انقلاب اسلامی، غرفه انتشارات اسرا به مدیرمسئولی مرتضی واعظ جوادی آملی و نشر نی به مدیرمسئولی جعفر همایی را به طور مشترک برگزید.

در بخش ناشران کودک و نوجوان غرفه انتشارات طلایی به مدیرمسئولی کاظم طلایی به عنوان غرفه برتر انتخاب شد.

در بخش ناشران دانشگاهی غرفه انتشارات فدک ایساتیس به مدیرمسئولی حمیدرضا دره شیری به عنوان غرفه برتر اعلام شد.

هیات داوران کمیته انتخاب غرفه های برتر در بخش ناشران آموزشی با تقدیر از غرفه انتشارات گاج، غرفه انتشارات خط سفید به مدیرمسئولی مجید توانایی را به عنوان غرفه برتر انتخاب کرد.

در بخش ناشران کتب عربی غرفه جمعیت المعارف الاسلامیه الثقافه از لبنان به مدیرمسئولی الحاج عصام نعمه و در بخش ناشران کتب لاتین غرفه شهر کتاب به مدیرمسئولی محمدرضا مهدی زاده و غرفه کاسپین به مدیرمسئولی رضا اسدی برگزیده شدند.

در حوزه نشر الکترونیک هیات داوران با تقدیر از غرفه
fidibo و عصر گویش افزار، غرفه پیام حنان به مدیرمسئولی محمد آباباقری مهابادی را به عنوان غرفه برتر انتخاب کرد اما هیچ غرفه ای را در بخش خارجی نشر الکترونیک شایسته انتخاب ندانست.



** آمار بازدیدکنندگان

آمار بازدیدکنندگان از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هنوز اعلام نشده و این شمار در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

در سال گذشته حدود 5 میلیون نفر از این نمایشگاه دیدن کردند و امسال نیز انتظار می رود این رقم تکرار شود.

[ یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:نمایشگاه کتاب,

] [ 17:12 ] [ ]

[ ]

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
 بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
 بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
 بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
 بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
 بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روایت تصویر
 
 
 

 

[ پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393برچسب:نمایشگاه کتاب , تصاویر,

] [ 17:50 ] [ ]

[ ]

صفحه قبل 1 ... 19 20 21 22 23 ... 32 صفحه بعد