کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

نشست کتاب خوان ویژه هفته کتاب 1399 در اداره بهزیستی شهرستان جوین توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

به مناسبت هفته کتاب سال 1399 نشست کتاب خوان ویژه این هفته در اداره بهزیستی شهرستان جوین توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد.

این نشست با حضور خانم سردارآبادی رئیس اداره بهزیستی شهرستان جوین، آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی، خانم محمدی کتابدار کتابخانه و جمعی از کارکنان اداره بهزیستی و اورژانس اجتماعی برگزار شد.

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: این نشست که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. ابتدا خانم سردارآبادی رئیس اداره بهزیستی ضمن خوشدآمدگی و تبریک هفته کتاب به کارکنان کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب اعلام نمود که این اداره پذیرایی برنامه های فرهنگی و ارتباط بیش از پیش با کتابخانه و ارجاع مراجعان بهزیستی برای حل مشکلات خود با کتاب اشاره نمود. در ادامه آقای فیضی ضمن تشکر ویژه از دغدغه مندی خانم سردارآبادی برای اجرای برنامه های فرهنگی ابراز امیدواری کرد که همکاری بین کتابخانه و بهزیستی به حل بعضی از مشکلات و معظلات اجتماعی با استاده از کتاب کمک کند. در ادامه نیز خانم محمدی کتابدار کتابخانه کتاب چگونه کتاب بخوانیم( از منابع معرفی شده به عنوان کتاب خوان ماه آبان 1399) نوشته مارتمیمر جی آدلر را معرفی نمودند دیگر کتاب های ارائه شده در این نشست به شرح ذیل می باشد.

                                                                                                                                       

تاب آوری/ نویسنده: کارن رویچ/ارائه دهند:زهره سردارآبادی/رئیس بهزیستی

 جاناتان مرغ دریایی/ نویسنده: ریچارد باخ/ ارائه دهنده : سعید فیضی/ مسئول کتابخانه

 سلام بر ابراهیم / نویسنده : گروه فرهنگی ابراهیم هادی / ارائه دهنده : زهره اکبری/ عضو کتابخانه و کارمند بهزیستی

تئوری انتخاب/ نویسنده : ویلیام گلاسر/ ارائه دهنده : جمیله خرمی/ کارمند بهزیستی

 مشکلات را شکلات کنیم/ نویسنده مسعود لعلی/ ارائه دهنده: معصومه کلاته میمری/ عضو کتابخانه و کارمند بهزیستی

[ یک شنبه 2 آذر 1399برچسب:هفته کتاب، سال 1399، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی، بهزیستی، نشست کتاب خوان,

] [ 9:22 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

پیام فرماندار جوین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین؛ حسین جمشیدی، فرماندار محترم شهرستان جوین طی پیامی هفته کتاب و 24 آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است.

در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری ، فرهنگ کتاب نه تنها اهمیت خود را از دست نداده، که گسترده تر و تازه تر شده و جلوه هایی پایدارتر یافته است. بی گمان آنان که گام های بلندی در پیشرفت های گوناگون برداشته اند، هرگز با کتاب و کتاب خوانی بیگانه نبوده اند. آنها مطالعه را به عنوان عنصری اصلی و ضروری در زندگی خود دانسته اند . مطالعه کتاب در این روزهای بحرانی حاصل از #ویروس_کرونا می‌تواند آرامش را نصیب خانواده ها نماید.

ما وارثان فرهنگ پویا و تمدن والای اسلامی، برای تحقّق آن فرهنگ، باید به کتاب و کتاب خوانی اهمیت داده و کتاب را به عنوان یک کالای تأثیرگذارِ فرهنگی و معنوی، ارج نهیم.

اینجانب #هفته_کتاب_و_کتابخوانی  را خدمت تمامی علاقمندان به کتاب، نویسندگان، ناشران، اهالی فرهنگ، کتابفروشان و نیز اعضای فعال انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین و شهر حکم آباد تبریک عرض می‌نمایم که نتیجه زحمات دلسوزانه این بزرگواران ،  انتخاب مجدد  انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان در دومین سال پیاپی به عنوان #انجمن_برتر_استان می باشد که صمیمانه از همه بزرگواران تقدیر و تشکر می نمایم.

و نیز لازم میدانم از ریاست محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سرکار خانم غلامی ،ضمن عرض تسلیت به این خواهر گرامی که این روزها  در غم از دست دادن پدربزرگوارشان در سوگ نشسته اند و همکاران کتابدار کتابخانه های عمومی شهرستان به جهت فعالیت های گسترده‌ در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر و تشکر نمایم و همچنین  کسب عنوان کتابدار_نمونه_استانی در دو سال پیاپی توسط جناب آقای حسین_ملکوتی اصل مسئول کتابخانه عمومی مسروری حکم آباد  را به ایشان تبریک عرض می نمایم عزت وسلامتی  برای همه عزیزان از خداوند متعال خواهانم

والسلام

حسین جمشیدی

فرماندار و رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین

[ چهار شنبه 28 آبان 1399برچسب:پیام فرماندار جوین، هفته کتاب، 1399,

] [ 10:47 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

عضویت رایگان به مناسبت هفته کتاب سال 1399

به مناسبت بيست و هشتمين دوره هفته كتاب در تاريخ شنبه ٢٤ آبان ماه عضويت در سراسر كتابخانه هاي عمومي به صورت رايگان خواهد بود. .
بدينوسيله دعوت مي گردد با مراجعه سايت samanpl.ir و تكميل درخواست نسبت به عضويت در كتابخانه اقدام نمايند.
.
جهت اطلاع از نشاني نزديكترين كتابخانه عمومي به محل سكونت خود به آدرس www.mashadpl.ir مراجعه فرماييد.
.

[ پنج شنبه 22 آبان 1399برچسب:عضویت رایگان، هقته کتاب، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی، نقاب,

] [ 8:31 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی به مناسبت هفته وحدت در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین،.به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت اقدمات فرهنگی متناسب با  این ایام در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی صورت گرفت
  
 سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ترویج و معرفی کتاب های با این موضوع در فضای مجازی ، قصه گویی از کتاب پیامبر و موریانه در فضای مجازی و صفحه کتابخانه در اینستا گرام از دیگر برنامه های انجام شده در این هفته از سوی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی است.

[ چهار شنبه 14 آبان 1399برچسب:نمایشگاه کتاب، هفته وحدت 1399،قصه گویی، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 11:40 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری مسابقه نقاشی کتاب و خانواده به مناسبت هفته کتاب

[ دو شنبه 12 آبان 1399برچسب:مسابقه نقاشی، هفته کتاب، 1399، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی,

] [ 8:54 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مسابقه بزرگ کتابخوانی از کتاب دنیای سوفی به مناسبت هفته کتاب سال 1399

[ پنج شنبه 8 آبان 1399برچسب:مسابقه کتابخوانی] هفته کتاب، 1399، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی,

] [ 10:54 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری آیین سلام بر حبیب در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین: به همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی آیین سلام بر حبیب و خوانش کتاب (آنک آن یتیم نظر کرده)  در آستانه رحلت پیامبر اکرم (ص)در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد.

 

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: مراسم با سخنرانی، مداحی و قرائت زیارت از بعید پیامبر اکرم (ص) توسط  حاج آقا کیوانلو رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان جوین آغاز و در ادامه خانم غلامی رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان جوین ضمن تسلیت این ایام حضور حاضران از جمله حاج آقا کیوانلو و خانم سردارآبادی رئیس اداره بهزیستی شهرستان جوین را خیر مقدم عرض کردند و در پایان نیز کتاب 0آنک آن یتیم نظر کرده) توسط سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب معرفی و خوانش شد.

همچنین نمایشگاه کتابی نیز بدین منظور در محل کتابخانه نیز دایر می باشد.

[ پنج شنبه 24 مهر 1399برچسب:آیین سلام بر حبیب، رحلت پیامبر (ص)، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 12:5 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مراسم بزرگداشت حافظ در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین: به همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب نشست حافظ خوانی همراه با معرفی کتاب در سالروز بزرگداشت حافظ در این کتابخانه برگزار شد..

در این نشست، ابتدا خانم غلامی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین ضمن خیر مقدم به حضار  از اهمیت نقش کتابخانه های عمومی در این مراسمات گفتند. سپس آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه مختصری از زندگی نامه حافظ را برای حاضران در جلسه خواندند

سپس آقای سعید ملایجردی رئیس شورای شهر نقاب ضمن حضور در جلسه مطالبی را پیرامون ملاقات حافظ و تیمور جها گشا بیان کردند.


 در ادامه آقایان کریم علیزاده ، علی آریا کیاو خانم الهام نقابی از شاعران حاضر در جلسه به خوانش غزلیات حافظ پرداختند، سپس آقای عباسعلی ره گشای دانش آموخته رشته ادبیات  ضمن معرفی کتاب نکاتی را پیرامون اشعار حافظ بیان کردند..

در ادامه کتاب «365 روز در صحبت حافظ» نوشته دکتر حسین محی الدین الهه قمشه ای توسط سعید فیضی مسئول کتابخانه معرفی گردید.

 

دیگر کتاب های معرفی شده در این نشست به شرح زیر می باشد.

 

شاهد قدسی/ به قلم محمد رشید/ معرفی کننده عباسعلی ره گشای/ عضو کتابخانه

 

دیوان حافظ/ نوشته خواجه حافظ شیرازی/ معرفی کننده : علی آریا کیا/ عضو کتابخانه

 

شاعران در زمانه عسرت/ نوشته رضا داوری اردکانی/ معرفی کننده : زهرا محمدی/ کتابدار

 

همچنین نمایشگاه  کتابی بدین مضمون در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی دایر می باشد

[ دو شنبه 21 مهر 1399برچسب:بزرگداشت حافظ، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، 1399، نشست کتاب خوان,

] [ 13:51 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تازه های کتاب کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب(مهرماه 1399)

[ سه شنبه 15 مهر 1399برچسب:تازهای کتاب، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، مهرماه 1399,

] [ 9:15 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری برنامه لایو، تجلیل از آزاده دفاع مقدس همراه با روایتگری به مناسبت هفته مقدس

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین،. همزمان با هفته دفاع مقدس سال 1399 کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب اقدام به برگزاری برنامه لایو تجلیل از آزاده محترم دفاع مقدس آقای علی محمدیان روای کتاب آسمانی به وسعت کف دست در صفحه شخصی کتابخانه در اینستاگرام @libatamalek

 در محل مرکز موزه دفاع مقدس شهرستان جوین نمود. این برنامه که با حضور خانم غلامی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین مسئولان و کتابدارن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین برگزار شد ابتدا خانم غلامی ضمن تشکر از حضور حضار نکاتی را درباره اهمیت هفته دفاع مقدس و رسالت کتابخانه های عمومی در این زمینه بیان کردند و سپس آقای محمدعلی شمس آبادی مسئول مرکز موزه دفاع مقدس ضمن خوشدآمد گویی نکاتی را پیرامون موزه دفاع مقدس تحت مسئولیت خود بیان کرده اند و درادامه هم آزاده محترم  آقای علی محمدیان که مدت 9 سال در اسارت رژیم بعثی عراق بودند خاطراتی را پیرامون زمان اسارت خود مطرح کردند.
  
 سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی باعث تقویت هرچه بیشتر پایگاه اجتماعی کتابخانه های عمومی در سطح جامعه می شود.

[ شنبه 5 مهر 1399برچسب:هفته دفاع مقدس، کتابخانه عطاملک جوینی،لایو، 1399,

] [ 15:22 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی به مناسبت هفته مقدس در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین،.همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس سال 1399 کتابخانه عمومی عطاملک جوینی ضمن برپایی نمایشگاه کتاب همراه با عکس دفاع مقدس به معرفی و ترویج کتاب بدین مناسبت در فضای مجازی اقدام نموده است
  
 سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: علاقه مندان می توانند کتاب های این نمایشگاه را که به بررسی این برهه تاریخی و فرهنگ ایثار و شهادت می پردازد با رعایت پروتکل های بهداشتی در صورت نیاز امانت بگیرند.

از دیگر برنامه متناسب با این ایام معرفی و ترویج کتاب های با موضوع دفاع مقدس در فضای مجازی و صفحه کتابخانه در اینستا گرام و وبلاگ کتابخانه نصب بنر و شرکت در مراسم غبار روبی از مزار شهدا از دیگر برنامه های انجام شده در این هفته از سوی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی است

[ سه شنبه 1 مهر 1399برچسب:نمایشگاه کتاب، هفته دفاع مقدس ، 1399، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 9:14 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب دختر شینا به مناسبت هفته دفاع مقدس

«دختر شینا» روایت خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید ستار ابراهیمی از شهدای برجسته استان همدان است که در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید. بهناز ضرابی‌زاده در«دختر شینا» قدم به قدم وارد زندگی قدم خیر محمدی کنعان شده است تا زندگی او با سردار شهید ستار ابراهیمی هژیر را روایت ‌کند و همدم شب‌های تنهایی این زن و فرزندانش شود؛ شب‌هایی که قدم خیر و فرزندانش وضعیت قرمز را تجربه می‌کردند و پدر در مناطق جنگی مشغول دفاع در برابر دشمن بود.
این کتاب حکایتی از یک زندگی در پشت صحنه جنگ است؛ خاطرات زنی که در طول هشت سال ازدواجش با یکی از سرداران دفاع‌مقدس، با دشواری‌های دوری همسر و بزرگ کردن فرزندانش، کنار آمد و به تنهایی زندگی‌ را اداره کرد، چهار دختر و یک پسر به دنیا آورد و همسرش فقط موقع به دنیا آمدن یکی‌شان در کنارش بود. «دختر شینا» از معدود کتاب‌های خاطرات است که زندگی پرفراز و نشیب یک دختر جوان روستایی را در برابر چشمان ما به نمایش می‌گذارد، دختری که آن‌قدر می‌ایستد و می‌افتد و دوباره برمی‌خیزد تا جنگ را تحقیرکند.
«دختر شینا» از 19 فصل تشکیل شده و از روایت کودکی قدم خیر آغاز می‌شود؛ از زمانی که نامش را به خاطر قدم خوشی که داشت «قدم خیر» گذاشتند تا زمانی که حماسه زندگی‌اش را در پشت جبهه‌ها رقم زد. ضرابی‌زاده هم توانسته با تیزبینی و هوشمندی یک نویسنده، همه صحنه‌ها و فضاهای کتاب را اثرگذار و ملموس روایت کند. «دختر شینا» به عنوان کتاب سال شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس برگزیده شد

[ سه شنبه 1 مهر 1399برچسب:معرفی کتاب، دختر شینا، کتابخانه عطاملک جوینی، هفته دفاع مقدس,

] [ 9:9 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

بزرگداشت روز شعر و ادب پارسی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین،.به مناسبت ۲۷ شهریورماه روز  بزرگداشت شعر و ادب پارسی نمایشگاه کتاب و محفل ادبی بدین مناسبت در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  و با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 سعید فیضی مسئول کتابخانه عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود :این محفل با حضور تنی چند از شعرا  و اهل ادب از جمله آقایان زرقانی، ره گشای ، آریا کیا و خانم ها نقابی و محمدی  و با حضور آقای فیضی مسئول کتابخانه و خانم الهام نقابی خادمیار کتاب آستان قدس رضوی  برگزار شد . معرفی کتاب بدین مناسبت شعر خوانی و گفتگو های ادبی و فرهنگی و معرفی کتاب کویان اثر استاد مرحوم علی اصغر نقابی از نویسنده گان جوینی یادبود و ذکر فاتحه  برای این مرحوم از جمله برنامه این محفل ادبی بود..

[ شنبه 29 شهريور 1399برچسب:محفل ادبی, روز شعر و ادب پارسی, کتابخانه عطاملک جوینی, نقاب, سعید فیضی, سال 1399,

] [ 8:48 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

دومین جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1399 برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی شد. دومین جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1399، همراه با دستورکار تصویب برنامه و بودجه پیشنهادی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1399 در محل فرمانداری برگزار شد

 

حسین جمشیدی فرماندار جوین در این جلسه ضمن قدر دانی از اقدامات انجام شده توسط کتابخانه های عمومی در شرایط کرونایی من جمله اجرای برنامه صدثانیه با کتاب ،برنامه اینستاگرامی واقعه غدیر،معرفی کتابخانه ها و خدمات آنها در فضای مجازی و... اجرای تمامی این برنامه ها را نشان از دغدغه مندی مسئولان کتابخانه ها دانست.

وی با اشاره به ظرفیت خیرین افزود،برای اینکه در حوزه کتاب و کتابخوانی درسطح شهرستان شاهد اتفاقات خوبی باشیم بایستی تمامی دستگاههای فرهنگی و خیرین پای کار بیایند،چرا که شهرستان جوین در ساخت کتابخانه های خیرساز گذشته درخشانی داشته.

در ادامه خانم  غلامی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام گرفته در سطح شهرستان پرداخت و اینگونه اعلام کرد که اداره کتابخانه های جوین جزو چند شهرستانی بود که در ایام کرونایی از ظرفیت فضای مجازی استفاده بهینه برد و توانست طرح های خوبی ارائه دهد که مورد تقدیر مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی قرار گرفت.

در ادامه جلسه دو شهردار نقاب و حکم آباد خبرهای خوبی از واریز سهم نیم درصد به حساب انجمن کتابخانه ها اعلام نمودند.

جلسه با تصویب برنامه و پودجه پیشنهادی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در سال 99 با حداکثر آرائ خاتمه یافت.

[ یک شنبه 23 شهريور 1399برچسب:دومین، جلسه انجمن کتابخانه ها ، جوین، 1399,

] [ 10:46 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب حماسه حسینی استاد مرتضی مطهری توسط سعید فیضی مسئول کتایخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

کتاب «حماسه حسینی» مشتمل بر سخنرانی‌‌‌‌ها و یادداشت‌‌‌های استاد مطهری درباره امام حسین علیه‌السلام است که از حدود سال 1347 تا 1356 (1388-1397ق) ایراد و نوشته شده و تاکنون سی نوبت به چاپ رسیده است. این کتاب تاریخ‌نگاری نیست، بلکه تحلیل تاریخ است و در آن به جنبه درس‌آموزی و الگوگیری از قیام امام حسین علیه‌السلام و لزوم پیراستن آن از تحریفات تکیه و تأکید شده است. از آن‌جا که استاد مطهری، خود، عهده‌دار فراهم کردن این کتاب نشده بود و فرصت تجدیدنظر در مطالب آن را پیدا نکرده بود و مطالب آن را با تفاریق گفته و نوشته بود، مسامحاتی در کتاب یافت می‌شود. با این وصف، نکاتی جدید و ارزشمند در کتاب وجود دارد و لذا آن را در شمار منابع مهم می‌توان قلمداد کرد.

برای دیدن این ویدیو می توانید به صفحه کتابخانه در اینستاگرام به آدرس @atamaleklib مراجعه کنید . یا در آپارت جستجو کنید معرفی کتاب حماسه حسینی

[ چهار شنبه 5 شهريور 1399برچسب:معرفی کتاب, حماسه حسینی, کتابخانه عطاملک جوینی, ماه محرم,

] [ 12:18 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اقدامات فرهنگی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب در ماه محرم سال 1399

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، همزمان با آغاز ماه محرم سال  1399 و به علت بیماری کرونا و با توجه به تعطیلی کتابخانه ها  اقدامات فرهنگی متناسب با این روزها به صورت مجازی درکتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب در حال انجام است.

سعید فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود: برپایی نمایشگاه کتاب به صورت مجازی، معرفی کتاب خداحافظ درختان سرو و حماسه حسینی، قصه گویی برای کودکان از کتاب های متناسب با ماه محرم  در صفحه کتابخانه در اینستاگرام و وبلاگ کتابخانه ، از اقدمات انجام شده کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب می باشد.

 وی افزود : نشان دادن قیام عظیم عاشورا با کتاب می تواند گام مهمی در نهادینه کردن آن در بین مردم و همچنین جلوگیری از تحریف و به حاشیه کشاندن مفهوم اصلی این قیام باشد.

آدرس صفحه کتابخانه در اینستاگرام @atamaleklib

[ دو شنبه 3 شهريور 1399برچسب:نمایشگاه کتاب، ماه محرم کتابخانه عطاملک جوینی، 1399,

] [ 8:58 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نشست صمیمی اهالی کتاب با اهالی خبر در شهرستان جوین

 به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی شهرستان جوین : در راستای تکریم از خبرنگارن، کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان جوین با خبرنگارن و فعالان رسانه ای در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب دیدار کردند.

 . در این جلسه درباره  چگونگی تعامل بیش از پیش خبرنگاران با کتابخانه ها  در ایام کرونایی بحث و تبادل نظر گردید

 در ادامه سرکار خانم غلامی ریاست محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین از فعالیت های خبرنگاران برای پوشش اخبار کتابخانه تقدیر و تشکر داشتند. افزودند تعامل و همکاری کتابخانه ها و اهالی رسانه می تواند باعث دیده شدن و اهمیت کارهای فرهنگی شود و این عامل باعث تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه می شود.

 در این نشست از مدیران کانال های اصلی خبری شهرستان ( شب های جوین، #شب_های_عطاملک، #شهر_ما_حکم_آباد، جوین نیوز، صبح جوین ،محله بهر آباد ) با اهدای لوح تقدیر با امضای #مدیر_کل_کتابخانه_های_عمومی_استان_خراسان_رضوی و #کارت_هدیه تقدیر شد

[ پنج شنبه 30 مرداد 1399برچسب:تقدیر، خبرنگارن، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، اهالی رسانه، 1399,

] [ 9:38 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

قصه گویی از کتاب ماجرای خرس کوچولو توسط خانم محمدی کتابدار کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

برای تماشای این فیلم می توانید به صفحه کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب در اینستاگرام به آدرس libatamalek  مراجعه کنید.

[ پنج شنبه 30 مرداد 1399برچسب:کودک، قصه گویی، خانم محمدی، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 9:32 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب خانواده در نگرش اسلام و روان شناسی

خانواده یکی از نظامهای اولیه جوامع بشری است که با وجود تحولات اساسی، در اهداف و کارکردهای خود ثابت مانده و هنوز در همه جوامع اهمیت اساسی دارد. در بیشتر جوامع از جمله ایران مشکلات متعددی متأثر از تحولات اجتماعی،‌ صنعتی و علمی برای خانواده پدید آمده است. این مشکلات نشان می‌دهد که خانواده‌ها به توصیه‌های تربیتی و روان‌شناختی بسیاری برای رویارویی با پیچیدگیهای زندگی کنونی نیازمندند. مهم‌ترین متون دینی ما، یعنی قرآن، کلام پیامبر (ص) و معصومان (ع)، سرشار از توصیه‌های کارآمد و متناسب با عصر حاضر،‌ در باب اساسی‌ترین مسائل خانواده تا جزئی‌ترین موارد است. در این کتاب مباحث خانواده با تعریف خانواده، ازدواج و مقدمات آن، مانند شرایط همسرگزینی، آغاز شده و سپس به آثار روان‌شناختی ازدواج و روابط اعضای خانواده پرداخته شده است. سپس دیدگاههای اسلام در هر مورد تبیین شده است. در فصول بعد ارکان خانواده از قبیل مسئولیتهای زن و شوهر، والدین و فرزندان؛ نقش باورهای دینی، توصیه‌های اخلاقی و رفتاری اسلام؛ عوامل مشکلات خانوادگی و راهکارهای اسلام برای پیشگیری و حل آنها؛ انواع خانواده در اسلام و قوانین اقتصادی خانواده در اسلام از نگاه روان‌شناختی بررسی شده است. در پایان با اشاره به خانواده‌های الگو در اسلام، طرحی کلی از نظام خانواده در اسلام ارائه شده است. بخش پایانی کتاب شامل منابع و نمایه اشخاص و اماکن است.

مقدمه
فصل اول: نگاه اسلام به ازدواج
فصل دوم: آثار روانشناختی ازدواج
فصل سوم: ارکان خانواده
فصل چهارم: راهکارهای اسلام برای کارایی و رشد مطلوب خانواده
فصل پنجم: تعالیم اسلام و مشکلات خانوادگی
فصل ششم: نظام خانواده در اسلام
منابع
نمایه اشخاص و اماکن

[ شنبه 25 مرداد 1399برچسب:معرفی کتاب, خانواده, روز تحکیم خانواده, کتابخانه عطاملک جوینی, 1399,

] [ 11:27 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

گرامی داشت اعیاد قربان تا غدیر در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، به مناسبت  اعیاد قربان تا غدیر و با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کتابخانه ها، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی اقدام  به معرفی کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب در صفحه خود در اینستاگرام به  آدرس  نمودهاستwww.instagram.com/libatamalek

  سعید فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود: معرفی کتاب قربانی در ادیان الهی در وبلاگ کتابخانه، فضای مجازی و صفحه شخصی  کتابخانه عمومی عطاملک جوینی در اینستاگرام از دیگر فعالیت های فرهنگی به مناسبت این اعیاد می باشد. وی افزود :اقدامات فرهنگی در فضای مجازی با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی اجتماعات حضوری  در کتابخانه گام مهمی در انجام رسالت کتابخانه ها در این ایام می باشد.

[ سه شنبه 14 مرداد 1399برچسب:نمایشگاه کتاب، کتابخانه عطاملک جوینی، عید قربان 1399,

] [ 14:11 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب قربانی در ادیان الهی

معرفی کتاب قربانی در ادیان الهی

موضوع این کتاب، بررسی فلسفة قربانی نمودن در ادیان مختلف است. کتاب حاضر با هدف دست‌یابی به ارتباط بین قربانی‌ها و اسطوره‌های مرتبط با آنها و یافتن منشاء اعتقاد به قربانی و مقایسة قربانی‌ها بین ادیان توحیدی تدوین گردیده است. پژوهشگر پس از ارائة تعریف‌های متعدد از مسئلة قربانی، به معرفی اساطیر مرتبط با این موضوع پرداخته و تئوری‌های علمی موجود دراین زمینه را مورد بررسی قرار داده است. همچنین ویژگی‌های قربانی نزد ملل مختلف را مطالعه کرده است. وی در ادامه ضمن معرفی مختصر ادیان توحیدی زردشتی، یهودی، مسیحی و اسلام، به بررسی و مقایسة موضوع قربانی در بین ادیان توحیدی از جنبه‌های تاریخی، فلسفی و آداب و شعایر مذهبی پرداخته است

[ دو شنبه 13 مرداد 1399برچسب:معرفی کتاب, قربانی در ادیان الهی, کتابخانه عطاملک جوینی, عید قربان 1399,

] [ 14:9 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مسابقه ملی کتابخوانی کرامت

[ سه شنبه 31 تير 1399برچسب:مسابقه، ملی، کتابخوانی، کرامت، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، 1399,

] [ 12:9 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تازه های کتاب کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب(تیرماه 1399)

[ شنبه 28 تير 1399برچسب:تازهای کتاب، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، تبرماه 1399,

] [ 11:15 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1399 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی جوین، اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1399، همراه با دستور کار برنامه ریزی جهت برگزاری دهمین دوره مسابقات جشنواره رضوی در سال 1399 در محل فرمانداری برگزار شد

جناب آقای جمشیدی فرماندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن خوشامد گویی به اعضای انجمن  اینگونه ایراد نمودند کار نهاد مقدس کتابخانه های عمومی کشور با معرفی ۱۲ عنوان کتاب و دعوت خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف سنی در فراغت ناخوانده این روزهای کرونایی به حضور مجازی، ارزشمند و قابل تحسین است.
 این ضیافت کتابخوانی و شرکت در جشنواره، فرصت مغتنمی برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام، به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی است

 با توجه به تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی، مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور، خانواده‌ها و علاقه‌مندان گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در این ایام با حضور در این جشنواره کتابخوانی، ضمن پر کردن بهینه اوقات فراغت، از این فرصت برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا(ع)، حضرت امام هادی(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) بهترین بهره برداری به عمل آورند.

در ادامه سرکار خانم غلامی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اینگونه بیان نمودند جشنواره ملی کتابخوانی رضوی یکی از برنامه های ترویجی کتابخوانی است که چندین سال هست توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شودو باتوجه به شرایط امسال به صورت مجازی در حال برگزاری است و درخواست ما از تمامی ادارات و سازمان ها شرکت در جشنواره و تبلیغ و مشارکت در فعالیت های فرهنگی و ترویجی کتابخوانی است.

با هدف تروج فرهنگ کتابخوانی و با توجه به ضرورت خانه نشینی برای پیشگیری از شیوع کرونا پویش خانواده کتابخوان در اسفند ماه گذشته و فروردین امسال برگزار شد و خوشبختانه تعداد 32 نفر در شهرستان برگزیده شدند که از این تعداد 10 نفر تقدیرنامه مدیر کل محترم همراه با کارت هدیه دریافت نمودند.

[ چهار شنبه 25 تير 1399برچسب:جلسه انجمن، اولین، شهرستان جوین، 1399,

] [ 13:49 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نمایشگاه کتاب عفاف و حجاب در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین،.همزمان با سالروز حادثه مسجد گوهر شاد و هفته عفاف و حجاب در تیرماه سال 1399 نمایشگاه کتاب در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب دایر می باشد.


«حجاب حقیقتی است که به تنهایی حریف تمام شجاعت فرهنگ غربی است. حجاب وقار است، متانت است، ارزش‌گذاری زن است، سنگین شدن کفه آبرو و احترام اوست، این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله حجاب تشکر کرد، این جزء نعمت‌های الهی است. مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  
سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: علاقه مندان می توانند کتاب های این نمایشگاه را با رعایت پروتکل های بهداشتی در صورت نیاز امانت بگیرند.

وی افزود:همچنین فعالیت و معرفی کتاب دختران آفتاب در فضای مجازی و وبلاگ کتابخانه با توجه به شیوع بیماری کرونا و حفظ فاصله گذاری اجتماعی نیز از دیگر برنامه های کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  می باشد.

[ یک شنبه 22 تير 1399برچسب:نمایشگاه کتاب، عفاف و حجاب، کتابخانه عطاملک جوینی، 1399,

] [ 14:13 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب دختران آفتاب

معرفی کتاب دختران آفتاب به مناسبت هفته حجاب و عفاف دختران آفتاب
کتاب داستانی «دختران آفتاب» نوشته امیر حسین بانکی، محمد دانشگر و محمد رضا رضایتمند است و این سه نویسنده برای نگارش این کتاب از مشاورانی چون سید مهدی شجاعی، حجت الاسلام صادق‌زاده و استاد سیدابوالقاسم ژرفا بهره گرفته اند.
«دختران آفتاب» اگرچه روالی داستانی دارد، اما تحقیقی روان شناختی، جامعه شناختی، فرهنگی و دینی درباره زنان است. دختران آفتاب خواسته است که زن و منزلت، شخصیت و هویت او را بشناساند؛ به خودش، به مَردَش، به جامعه اش و به تاریخ گذشته و سرنوشت آینده اش؛ همان گونه که هست و همان گونه که باید باشد.
این کتاب تنها کتابی است که در زمینه حجاب و سبک زندگی نظر رهبر انقلاب را به خود جلب کرده است و برای آن تقریظ نوشته اند.
دختران آفتاب با سبک رمان گونه ی خود مناسب اقشار رمان خوان جامعه است. این کتاب توسط انتشارات سروش به چاپ رسید

[ شنبه 21 تير 1399برچسب:معرفی کتاب، دختران آفتاب، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 14:30 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تازه های کتاب کمک درسی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب(تیرماه 1399)

[ یک شنبه 8 تير 1399برچسب:تازهای کتاب، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، تبرماه 1399,

] [ 14:18 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برپایی نمایشگاه کتاب و شعار دهه مبارک کرامت در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین،.همزمان با ایام مبارک دهه کرامت در تیرماه سال 1399 نمایشگاه کتاب و شعار بدین مضمون در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب دایر می باشد.
  
سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: علاقه مندان می توانند کتاب های این نمایشگاه را با رعایت پروتکل های بهداشتی در صورت نیاز امانت بگیرند.

وی همچنین افزود: برپایی نمایشگاه کتاب مناسبتی می تواند نشان دهنده رسالت فرهنگی کتابخانه ها در موضوعات و مناسبت های مختلف باشد.

همچنین فعالیت و معرفی کتاب در فضای مجازی با توجه به شیوع بیماری کرونا و حفظ فاصله گذاری اجتماعی نیز از دیگر برنامه های کتابخانه عمومی عطاملک جوینی می باشد.

[ یک شنبه 8 تير 1399برچسب:نمایشگاه کتاب، دهه کرامت 1399، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 14:12 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

فراخوان دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام، به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام و افزوده شدن منابع مرتبط با سیره حضرت امام هادی علیه‌السلام به عنوان بخش ویژه دهمین دوره، همزمان با ایام فرخنده دهه‌کرامت، برگزار می‌شود.

دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی علی‌رغم تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، نخستین گام‌های خود را با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برداشته و با توجه به تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی، مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور؛ امکان مشارکت در بخش‌های مختلف خود را در این بستر فراهم کرده است. خانواده‌ها و علاقه‌مندان گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در این ایام با حضور در این جشنواره کتابخوانی، ضمن پر کردن بهینه اوقات فراغت، از این فرصت بهترین استفاده را برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا(ع)، حضرت امام هادی(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) ببرند. کتابخانه‌های عمومی کشور نیز به محض بازگشایی آماده پذیرایی به صورت حضوری برای معرفی و فراهم کردن شرایط حضور در این جشنواره خواهند بود.

بر طبق روال دوره‌های گذشته، منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین(ع) به کتاب‌های هر دوره این جشنواره اضافه شده که بر این اساس منابع مرتبط با حضرت معصومه سلام‌ الله علیها در هفتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه‌ السلام در هشتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت ابن‌الرضا امام جواد علیه‌ السلام در نهمین دوره و کتاب‌هایی با موضوع حضرت امام هادی علیه‌السلام به عنوان بخش ویژه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده است.


منابع معرفی شده در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

در فراخوان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده که بر این اساس در رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال) کتاب‌های «گنبد خورشید» نوشته معصومه مهری از انتشارات بنیاد امام رضا علیه‌السلام، «زندگی حضرت معصومه سلام‌الله علیها» نوشته سید محمد مهاجرانی از انتشارات کتابک و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب  «ده قصه از امام هادی علیه‌السلام برای بچه‌ها» نوشته جعفر ابراهیمی از انتشارات قدیانی برای این رده سنی معرفی شده است.

در رده سنی «نوجوان» (۱۳ تا ۱۷ سال) نیز آثاری با عناوین «ستاره من: چهل قصه از زندگی امام رضا علیه‌السلام» نوشته ناصر نادری از انتشارات به نشر، «نشانه‌ها : قصه‌هایی از زندگی امام رضا علیه‌السلام» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی از انتشارات به نشر و همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب «مژده گل: داستان هایی از زندگی امام هادی علیه‌السلام» نوشته محمود پوروهاب از انتشارات کتاب جمکران به عنوان منابع جشنواره معرفی شده است.

همچنین در رده سنی «جوان و بزرگسال» (۱۸ سال به بالا) شش کتاب «امام رضا علیه‌السلام (تاریخ و سیره)» نوشته محمد باقر پورامینی از انتشارات معارف، «امام رضا علیه‌السلام و ایران» نوشته سید حسین حر از انتشارات معارف، «برمدار آفتاب: ترسیم زندگی بر مدار حیات رضوی» نوشته محمدحسین پورامینی از انتشارات معارف، «شاهچراغ علیه السلام» نوشته جلیل عرفان‌منش ازدفتر پژوهش‌های فرهنگی و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب‌های «خورشید رهنمای: پژوهشی در زندگانی و سیره امام هادی علیه‌السلام» نوشته ابوالفضل هادی‌منش از انتشارات بهار دل‌ها و «حکمت‌های نقوی: ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام هادی علیه‌السلام» نوشته جواد محدثی از انتشارات به‌نشر معرفی شده است.


بخش‌های دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

 این جشنواره در سه بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» و در دو بستر مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی، در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند. برای شرکت در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir  و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه نمایید.

 در بخش «فردی» افراد علاقه‌مند می‌توانند متناسب با رده سنی خود و مطالعه کتاب‌ها در رشته‌های مختلف جشنواره از طریق یکی از دو شیوه مکتوب و یا الکترونیکی شرکت کنند. در بخش «گروهی» نیز افراد علاقه‌مند بایستی در هنگام مراجعه به سایت جشنواره، ضمن انتخاب بخش گروهی با انتخاب منابع معرفی شده و نوع فعالیت مورد نظر در مسابقه شرکت کنند؛ شرکت در این بخش فقط به صورت الکترونیکی است. همچنین اعضای خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به بخش خانوادگی سایت جشنواره، با انتخاب منابع معرفی شده در مسابقه شرکت کنند. شرکت در این بخش نیز تنها به صورت الکترونیکی میسر است.


مقررات شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

در بخش «شرایط و مقررات» این فراخوان آمده، شرکت در این جشنواره برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسر است و کاربران جهت شرکت در مسابقه باید یکی از قالب‌های فردی، گروهی و خانوادگی را انتخاب کنند. علاقه‌مندان می‌توانند هم در بخش فردی و هم گروهی البته با دو کتاب متفاوت در مسابقه شرکت کنند. ضمن اینکه شرکت همزمان در بخش الکترونیک و مکتوب از یک کتاب امکانپذیر نمی‌باشد. همچنین شرکت برای عموم کتابداران علاقه‌مند، تنها در بخش الکترونیک امکان‌پذیر است.


راهنمای شرکت در جشنواره برای بخش کودک (۴ تا ۱۲ سال/ متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴)

در این بخش کودکان عزیز می‌توانند در سه قالب نقاشی، فعالیت گروهی، پویش کتابخوان با توجه به شرایط زیر شرکت کنند. کودکان عزیز برای شرکت در قالب «نقاشی» می‌توانند تصویر نقاشی خود در سایت جشنواره بارگذاری کنند و یا برگه‌های نقاشی را از طریق مراجعه به یکی از کتابخانه‌های عمومی دریافت و پس از تکمیل به کتابخانه تحویل دهند.

مسابقه‌ نقاشی در رده سنی کودک منوط به خواندن کتاب و ارائه تصویر متناسب با مفاهیم موجود در کتاب با ذکر صفحه مورد نظر است. همچنین کودکان در ترسیم نقاشی از تمامی ابزار نقاشی (مدادرنگی، آبرنگ، مداد شمعی و گواش) می توانند استفاده کنند. تناسب اثر با محتوای کتاب، کیفیت رنگ آمیزی، هنر تصویرگری، خلاقیت و کپی نبودن از آثار کتاب، از موارد مهم در بالا بردن سطح کیفی آثار در این بخش است.

قالب «فعالیت‌های گروهی» از این جشنواره، ویژه کودکان ۹ تا ۱۲سال (متولدین ۱۳۸۶تا ۱۳۸۹) است که علاقه‌مندان به فعالیت‌های گروهی شامل نمایش نامه ‌خوانی(بازخوانی محتوای کتاب بر اساس شخصیت های داستان توسط افراد گروه)، جمع‌خوانی (خوانش گروهی کتاب)، اجرای نمایش (اجرای نمایش یا تئاتر بر اساس محتوای کتاب) و روزنامه کتاب (طراحی و ساخت روزنامه دیواری از محتوای کتاب) تنها می‌توانند به صورت الکترونیک و با ضبط و ارسال فیلم از فعالیت خود که بیانگر محتوای کار باشد، در مسابقه شرکت کنند. گروه‌های علاقه‌مند در بخش فعالیت‌های گروهی باید بین ۲ تا ۵ نفر باشند و تصاویر ویدئویی حداکثر در ۷ دقیقه و حجم ۱۰۰ مگابایت، همراه با معرفی کامل اعضاء در سایت و درج نوع فعالیت ضبط و ارسال گردد. (تمامی موضوعات بخش گروهی باید مرتبط با موضوع جشنواره باشد.)

همچنین کودکان در بخش «پویش کتابخوان» نیز می‌توانند فیلم‌های معرفی، بازگوئی قصه یا خوانش بخش‌های جذاب کتاب را، در قالب پویش کتابخوان و بصورت فردی ارسال کنند. شرکت کنندگان باید توجه داشته باشند هنگام ضبط فایل‌های ویدئویی خود را معرفی کرده و نام کتاب و داستان یا صفحه مربوطه را ذکر کنند و فیلم‌ها در این قالب ترجیحاً به صورت عمودی ضبط و حداکثر در ۵ دقیقه و حجم۷۰ مگابایت در سایت جشنواره بارگذاری و ارسال شود.


راهنمای شرکت در جشنواره برای بخش نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال / متولدین ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵)

علاقه‌مندان در بخش «نوجوان» نیز می‌توانند به چهار شیوه ترسیم «نقاشی»، «چهار گزینه‌ای»، «فعالیت‌های گروهی» و «پویش کتابخوان» در این جشنواره شرکت کنند. نوجوانان علاقه‌مند به بخش «نقاشی» می توانند از تمامی وسایل نقاشی (مداد رنگی، آبرنگ، مداد شمعی و گواش) استفاده کنند.

مسابقه‌ نقاشی در رده نوجوان منوط به خواندن کتاب و ارائه تصویر متناسب با مفاهیم موجود در کتاب به همراه ذکر صفحه مورد نظر است. نوجوانان برای شرکت در این بخش می‌توانند یا تصویر نقاشی خود را در سایت بارگذاری کنند و یا برگه‌های نقاشی را از طریق مراجعه به یکی از کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور دریافت و پس از ترسیم به کتابخانه تحویل دهند. لازم به ذکر است در انتخاب آثار برتر در این بخش اولویت با تصاویری است که مشابه تصاویر کتاب نباشد. تناسب اثر با محتوای کتاب، کیفیت رنگ آمیزی، هنر تصویرگری، خلاقیت و کپی نبودن از آثار کتاب، از موارد مهم در بالا بردن سطح کیفی آثار در این بخش است.

در بخش «چهار گزینه‌ای» نیز نوجوانان عزیز می‌توانند با انتخاب یکی از منابع جشنواره در هریک از بخش های فردی یا خانوادگی مطابق ضوابط شرکت کنند. علاقه‌مندان برای شرکت در این بخش باید جهت دریافت پاسخنامه بصورت مکتوب به یکی از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه و فرم مربوطه را دریافت و یا در صورت تمایل به شرکت بصورت الکترونیک،   به سایت جشنواره به آدرس www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

نوجوانان علاقه‌مندان به فعالیت‌های گروهی شامل نمایش نامه ‌خوانی(بازخوانی محتوای کتاب بر اساس شخصیت های داستان توسط افراد گروه)، جمع‌خوانی(خوانش گروهی کتاب)، اجرای نمایش (اجرای نمایش یا تئاتر بر اساس محتوای کتاب) و روزنامه کتاب(طراحی و ساخت روزنامه دیواری از محتوای کتاب) نیز می‌توانند در بخش «گروهی» و تنها به صورت الکترونیک و با ضبط فیلم از فعالیت خود در مسابقه شرکت کنند. در آماده سازی روزنامه دیواری از مطالبی مانند خلاصه و معرفی کتاب، نظر بزرگان در مورد کتاب، توضیحاتی از کتاب، معرفی نویسنده، مشخصات کتاب و ... می توانید استفاده کنند. گروه‌های علاقه‌مند در بخش فعالیت های گروهی باید بین ۲ تا ۵ نفر باشند و تصاویر ویدئویی حداکثر در ۷ دقیقه و حجم ۱۰۰ مگابایت، همراه با معرفی کامل اعضاء در سایت و درج نوع فعالیت ضبط و ارسال گردد (تمامی موضوعات بخش گروهی باید مرتبط با موضوع جشنواره باشد.)

بخش «پویش کتابخوان» نیز از دیگر بخش‌های پیش‌بینی شده برای رده سنی نوجوان است که نوجوانان برای شرکت در این بخش می توانند معرفی کتاب را به دو صورت فردی و یا معرفی کتاب در قالب نشست کتاب‌خوان ترجیحاً به صورت افقی و در یک جمع (دوستانه، خانوادگی، همکاری و...) حداکثر در ۵ دقیقه و حجم ۷۰ مگابایت در سایت جشنواره بارگذاری و ارسال کنند. ارسال فیلم موبایلی فقط از منابع رده سنی نوجوان جشنواره مقدور و شرکت کنندگان توجه داشته باشند که هنگام ضبط فایل‌های ویدئویی خود را معرفی کرده و نام کتاب و داستان یا صفحه مربوطه را ذکر کنند.


راهنمای شرکت در جشنواره برای بخش جوان و بزرگسال  (بالای ۱۸ سال / متولدین ۱۳۸۰ به بالا)

بر اساس فراخوان منتشر شده علاقه‌مندان به شرکت در بخش «جوان و بزرگسال» می‌توانند از سه شیوه‌ مختلف در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند. علاقه‌مندان به شرکت در قالب «چهار گزینه‌ای» می‌توانند با انتخاب یکی از منابع جشنواره در هریک از بخش های فردی یا خانوادگی مطابق ضوابط شرکت کنند. این افراد باید جهت دریافت پاسخنامه بصورت مکتوب به یکی از کتابخانه های عمومی سراسر کشور مراجعه و فرم مربوطه را دریافت کنند و یا در صورت تمایل شرکت بصورت الکترونیک به سایت جشنواره مراجعه کنند.

همچنین در قالب «پویش کتابخوان» علاقه‌مندان شرکت باید فیلم‌های معرفی کتاب را در یک جمع (دوستانه، خانوادگی، همکاری و...) ضبط و ارسال کنند. فیلم‌های قالب پویش کتاب‌خوان ترجیحاً به صورت افقی ضبط و حداکثر ۵ دقیقه و حجم۷۰ مگابایت ضبط و در سایت جشنواره بارگذاری و ارسال شود. شرکت کنندگان در این قالب توجه داشته باشند که ارسال فیلم موبایلی فقط از منابع رده سنی جوان و بزرگسال جشنواره مقدور است و هنگام ضبط فایل‌های ویدئویی خود را معرفی کنند. نحوه معرفی، خلاقیت، بیان و کیفیت تصویر و صدا از موارد مهم در بالا بردن سطح کیفی آثار در این قالب است.

«داستانک ‌نویسی» قالب دیگری از شیوه شرکت گروه سنی جوان و بزرگسال در این جشنواره است که طی آن علاقه‌مندان باید با توجه به منابع جشنواره (احادیث، آیات و سایر محتوای کتاب‌ها) به نگارش داستانی کوتاه (داستانک حداکثر تا ۵۰۰ کلمه) پرداخته و داستان خود را در قسمت مربوط به این قالب وارد کنند. همچنین داستان‌های ارائه شده نباید الگوبرداری شده از منابع اینترنتی یا غیر اینترنتی باشد. زبان ساده و دور از اغراق، تاثیر گذار، جذاب و دارای یک اتفاق(طرح) از موارد مهم در بالا بردن سطح کیفی آثار در این قالب است.


تقدیر از برگزیدگان در بخش ملی

برگزیدگان همین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی و با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی از آنها تجلیل خواهد شد.

در این سطح ضمن تقبل هزینه ایاب و ذهاب و اسکان افراد برگزیده جهت شرکت در جلسه اختتامیه و دریافت لوح، از ۸ نفر برگزیده در هر رشته (جمعاً ۸۸ نفر) تقدیر می‌شود که به ترتیب در رده سنی «کودک» ۸ برگزیده در بخش نقاشی و ۸ برگزیده در بخش پویش مجازی (با اهدای ۲.۵ میلیون ریال) و ۸ برگزیده در بخش گروهی (با اهدای ۶ میلیون ریال)، تجلیل می‌شوند. در رده سنی «نوجوان» ۸ برگزیده در بخش مکتوب (با اهدای ۲.۵ میلیون ریال)، ۸ برگزیده در بخش پویش کتابخوان (با اهدای ۲.۵ میلیون ریال)، ۸ برگزیده در بخش روزنامه کتاب (با اهدای ۳ میلیون ریال)،  ۸ برگزیده در بخش نقاشی (با اهدای ۳ میلیون ریال) و ۸ برگزیده در بخش فعالیت‌های گروهی (با اهدای ۷ میلیون ریال)، معرفی و تقدیر می‌شوند.

همچنین در رده سنی «جوان و بزرگسال» نیز ۸ برگزیده در بخش مکتوب و ۸ برگزیده در بخش پویش کتابخوان (با اهدای ۳ میلیون ریال)، و ۸ برگزیده در بخش داستانک (با اهدای ۳.۵ میلیون ریال)، تجلیل می‌شوند. لازم به ذکر است که جوایز بخش گروهی به تعداد اعضای گروه ارتباطی ندارد.

همچنین در این جشنواره از هشت خانواده برتر با اهدای لوح سپاس و مبالغ نقدی تجلیل می‌شود که بر این اساس از دو خانواده ۲نفره (با اهدای ۷ میلیون ریال)، دو خانواده ۳ نفره‌ (با اهدای ۱۰ میلیون ریال)، دو خانواده ۴ نفره(با اهدای ۱۳ میلیون ریال) و دو خانواده ۵ نفر به بالا (با اهدای ۱۶ میلیون ریال) تجلیل خواهد شد.


تقدیر از برگزیدگان در بخش شهرستانی

این جشنواره در سطح شهرستانی نیز از ۱۱ نفر برگزیده (به ازای هر رشته یک نفر) به تعداد کتابخانه‌های شهرستان با توجه به میزان شرکت کننده (به ازای هر ۱۰۰ شرکت کننده دارای نمره بالای ۱۵ یک جایزه) تقدیر خواهد کرد که بر این اساس در رده سنی «کودک» یک برگزیده در بخش نقاشی و یک برگزیده در بخش پویش مجازی (با اهدای ۵۰۰ هزار ریال) و یک برگزیده در بخش کار گروهی (با اهدای یک میلیون ریال) تقدیر می‌شوند. در رده سنی «نوجوان» یک برگزیده در بخش مکتوب و یک برگزیده در بخش پویش کتابخوان (با اهدای ۵۰۰ هزار ریال) و یک برگزیده در بخش نقاشی و یک برگزیده در بخش روزنامه کتاب (با اهدای ۷۵۰ هزار ریال) و یک برگزیده در بخش کار گروهی (با اهدای یک میلیون ریال) مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

همچنین در رده سنی «جوان و بزرگسال» نیز یک برگزیده در بخش مکتوب (با اهدای یک میلیون ریال)، یک برگزیده در بخش داستانک (با اهدای ۲ میلیون ریال) و یک برگزیده در بخش پویش کتابخوان(با اهدای ۱.۵ میلیون ریال)، معرفی و تجلیل می‌شوند. لازم به ذکر است که جوایز بخش گروهی به تعداد اعضای گروه ارتباطی ندارد.

همچنین در این بخش از ۲ خانواده برتر در هر شهرستان (فارغ از تعداد نفرات) با اهدای لوح سپاس، مبالغ نقدی تقدیر می‌شود که بر این اساس، از دو خانواده ۲نفره (با اهدای ۲ میلیون ریال)، دو خانواده ۳ نفره‌ (با اهدای ۳ میلیون ریال)، دو خانواده ۴ نفره(با اهدای ۴ میلیون ریال) و دو خانواده ۵ نفر به بالا (با اهدای ۵ میلیون ریال) تجلیل خواهد شد.


مهلت شرکت در جشنواره

علاقه‌مندان به شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۹ خرداد ۱۳۹۹ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس‌های www.samakpl.ir یا www.razavi.iranpl.ir  برای دریافت فایل کتاب‌ها اقدام و یا جهت دریافت امانی کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند. از تمامی افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برای شرکت در آیین پایانی جشنواره دعوت می‌شود.


نشانی دبیرخانه

تهران، بلوار کشاورز، تقاطع فلسطین، خیابان شهید کبکانیان، خیابان شهید طباطبایی‌ رفیعی، نبش کوچه شهید نوری (کامبیز)، پلاک ۱۸، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، اداره‌ کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی.

رایانامه: razavi@iranpl.ir

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۹۵۱۴۹۳

درگاه الکترونیکی: www.razavi.iranpl.ir

[ چهار شنبه 13 فروردين 1399برچسب:جشنواره رضوی, دهمین, کتابخانه عطاملک جوینی نقاب, 1399,

] [ 16:20 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری نشست کتاب خوان مدرسه ای بهمن ماه 1398 توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جویندر راستای برگزاری اقدامات فرهنگی در مدارس، و به مناسبت چهل و یکمین بهار انقلاب نشست کتاب خوان مدرسه ای  بهمن ماه سال 1398  توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  در محل مدرسه شهید منتظری برگزار شد .طی این نشست کتاب  درود بر برادر ارتشی.نوشته حمید رضا شاه آبادی.( حميدرضا شاه‌آبادي در اين كتاب وقايع پيوستن ارتش به ملت را با روزشمار وقايع از تاريخ 13بهمن 1357 تا روزهاي پيروزي انقلاب با بياني ساده و شيوا براي نوجواناني كه در آن روزهاي خروش و غرور انقلابي حضور نداشتند به تصوير كشيده است و با استفاده از سخنان و رهنمودهاي امام خميني (ره) كه در آن روزها راه‌گشاي مردم و سربازان و فرماندهان ارتشي بود وقايع و اتفاقات انقلاب را بازگو مي‌نمايد.
همچنين نويسنده در اين كتاب با اشاره به شعارهايي كه از سوي مردم و سربازان به گوش مي‌رسيد، خواننده را با حال و هواي انقلابي و شور و خروشي كه بين مردم بود آشنا مي‌كند.)از سری  کتاب های کتابخوان ماه(بهمن ماه 1398)  معرفی شده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور  توسط آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برای دانش آموزان معرفی شد دیگر کتاب های معرفی شده در این نشست به شرح زیر می باشد.

 

درون بدن/ نویسنده: سالی مورگان/ارائه دهند:علیرضا نقابی/دانش آموز

کتابی علمی در مورد بدن انسان ماهیچه ها و قلب و اندام دیگر بدن به زبان ساده

 

حکایاتی از مثنوی معنوی/ نویسنده: راضیه ایمانی/ ارائه دهنده :علی یوسف آبادی/ دانش آموز

 شامل حکایت های مختلف و پند آموز از کتاب مثنوی معنوی مولانا به زبان ساده

 

علوم ترسناک: دانشمندان زحمتکش/ نویسنده : نیک آرنولد/ ارائه دهنده : رضا کلاته میمری/ دانش آموز

دانشمندان زحمتکش شما را به عمق زندگی دردناک دانشمندان و کشف های آنان.از اولین مخ دارهای یونان باستان گرفته تا نابغه های روزگار نوین میبرد.بخوانید و با دستاوردهای درخشان،آزمایش های انفجاری و برخی از ناکامی های غم انگیز آنها آشنا شوید.بخوانید تا کشف کنید که: چه چیزی باعث شد،آلبرت آینشتاین نشانی خانه خود را فراموش کند؟ کدام دانشمند خود را توی آتشفشان انداخت؟ چرا گالیله را به چهار میخ کشیدند؟ اگر فکر میکنید تحمل دیدن بخش حال بد کن علم را دارید،این کتاب را بخوانید تا بفهمید چگونه رادیوم در یک طویله کشف شد.چه کسی با کشف یک ماده شیمیایی بسیار بوگندو،همه جا را به گند کشید و چگونه اسحاق نیوتن،برای اولین بار ترس از بشقاب پرنده ها را در مردم ایجاد کرد. دانشمندان زحمتکش همراه با خود آزمایی های خوشمزه و طرح های جالب،لبریز از اطلاعات گوناگون است!

 

شازده کوچولو/نویسنده:آنتوان دو سنت اگزوپری/ ارائه دهنده : آریا زارع/ دانش آموز

گزیده‌هایی از کتاب

در این هنگام بود که روباه پیدا شد.
روباه گفت: سلام.
شازده کوچولو سر برگرداند و کسی را ندید ولی مودبانه جواب سلام داد.
صدا گفت: من اینجا هستم زیر درخت سیب...
شازده کوچولو پرسید: تو که هستی؟ چه خوشگلی!...
روباه گفت: من روباه هستم.
شازده کوچولو به او تکلیف کرد که بیا با من بازی کن. من آنقدر غصه به دل دارم که نگو...
روباه گفت: من نمی توانم با تو بازی کنم. مرا اهلی نکرده اند.
شازده کوچولو آهی کشید و گفت: ببخش! اما پس از کمی تامل باز گفت: اهلی کردن یعنی چه؟
روباه گفت: تو اهل اینجا نیستی پی چه می گردی؟
شازده کوچولو گفت: من پی آدم ها می گردم. اهلی کردن یعنی چه؟
روباه گفت :آدم ها تفنگ دارند و شکار می کنند. این کارشان آزاردهنده است. مرغ هم پرورش می دهند و تنها فایده اشان همین است. تو پی مرغ می گردی؟
شازده کوچولو گفت: نه من پی دوست می گردم. نگفتی اهلی کردن یعنی چه؟
روباه گفت: اهلی کردن چیز بسیار فراموش شده ای است. یعنی ایجاد علاقه کردن...

  

دو تا خفن/ نویسنده: جوری جان مک بارنت/ارائه دهنده:ابوالفضل کمایستانی/دانش آموز

مایلز مورفی اصلا از رفتن به شهری کسل کننده به نام یانی وَلی خوشحال نیست. یاونی ولی، شهری است که فقط و فقط به خاطر یک چیز معروف است: گاوها. در مدرسه ی قبلی مایلز، همه می دانستند که او خفن ترین و حقه بازترین بچه ی شهر است اما مایلز خیلی زود متوجه می شود که در یانی ولی، بچه ای خفن و حقه باز زندگی می کند که کارش هم خیلی خوب است. اگر قرار باشد که مایلز، لقب خفن ترین بچه ی شهر را از این پسر اسرارآمیز بگیرد، باید دنبال حقه های خیلی بزرگتر و خفن تری برود. این دو شخصیت در ابتدا با هم وارد جنگ بزرگی می شوند تا این که تصمیم می گیرند با یکدیگر متحد شوند و بزرگترین و خفن ترین حقه ای که تا به حال دیده شده را به نمایش بگذارند.

 

در پایان این نشست جوایزی از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین به معرفی کننده گان کتاب  اهدا شد.

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 32 صفحه بعد