کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

معرفی کتاب

 

[ پنج شنبه 16 مهر 1394برچسب:معرفی کتب, مهرماه94, ارزش پدر و مادر, اسماعیل گوهری, فیضی, سعید,

] [ 8:51 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب

 با عرض سلام خدمت علاقمندان به کتاب و کتابخوانی امروز می خوام آخرین کتابی را که خوانده ام به شما هم معرفی کنم رمانی که این قدر جذاب بود که وقتی خواندش تمام شد ناراحت شدم که چرا تمام شده کتاب مذکور به نام گنج قلعه ی متروک از خسرو بابا خانی است. من خواندن این کتاب زیبا را به نوجوانان و جوانان پیشنهاد می کنم این کتاب در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب موجود می باشد.  و اعضای محترم می توانند آن را امانت بگیرند.

معرفی مختصری از کتاب:

پدري به نقشه‌ي گنجي دست پيدا كرده و به دلايلي اصرار دارد كه پسر نوجوانش را هم در سفر اكتشافي و پرخطرش همراه كند. 

صداي نقال در فضاي قهوه‌خانه مي‌پيچد. هر چه دقت كردم تا شايد چيزي از حرف هايش بفهمم، موفق نشدم. تنها چند كلمه درباره‌ي «گنج» و «جن» و «احضار روح« شنيدم و اين كه نامش هوشنگ است و بابا با احترام، هوشنگ درويش صدايش مي‌زند. 

[ دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:معرفی کتب, شهریورماه 94, گنج قلعه متروک, خسرو باباخانی, فیضی, سعید,

] [ 15:29 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب

 

کتاب فرزندان کاپیتان گرانت  نوشته ژول ورن کتاب زیبا و خواندنی است که همین چند روز پیش خواندش را تمام کردم علاقمندان به سبک نوشته های ژول ورن می توانند این کتاب زیبا را از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب امانت بگیرند. 

قسمتی از کتاب

ناگهان زلزلۀ شدیدی به وقوع پیوست. بعد از مدتی سرگرد که بر روی زمین افتاده بود چشمانش را باز کرد و دید که دوستانش هر کدام به سمتی پرت شدهاند ولی ربرت گراند در میان آنها نبود. سرگرد به همراهانش کمک کرد تا حال عادی خود را بازیابند، لرد به شدت از مفقود شدن ربرت نگران بود و احساس وظیفه میکرد. پس همگی به جستوجوی ربرت پرداختند اما اثری از او دیده نمیشد. آنها همۀ شکافها، حفرهها و صخرهها را جستجو کردند امّا تلاششان بیهوده بود. آنها مجبور بودند از آن منطقه بروند اما گلناروان اصرار میکرد که باز هم مدّتی به دنبال ربرت بگردند. پس از مدتی مکنبس به گلناروان گفت که باید حرکت کنیم زیرا زندگی بقیه نیز در معرض خطر بود مدتی بعد گلناروان نقطۀ سیاهی را در آسمان مشاهده کرد و گفت: ببینید ببینید!! لاشخور بزرگی به زمین میآمد.

ظاهراً او طعمهای یافته بود. لاشخور پس از رسیدن به سطح زمین طعمهاش را برداشت و به آسمان بلند شد. ربرت در چنگالهای او بود آنها میخواستند به لاشخور شلیک کنند که ناگهان صدای شلیکی به گوش رسید. لاشخور و ربرت بر روی زمین افتادند و همگی به طرف آنها دویدند. گلناروان که ربرت را در آغوش کشیده بود متوجه شد او زنده است. مردی قدبلند که کمی دورتر از آنها ایستاده بود با شلیک به موقع جان ربرت را نجات داده بود. او یکی از بومیان بود. گلناروان و همراهان به سمت او رفتند و از او برای نجات جان ربرت تشکر کردند. مرد به زبانی تکلم میکرد که آنها متوجه نمیشدند او به اسپانیولی صحبت میکرد اما حتی پاگانل هم نمیتوانست با او صحبت کند. سرگرد از پاگانل خواست که کتاب آموزش زبان اسپانیولیاش را به او بدهد و با تعجب متوجه شد که او در این مدت زبان پرتقالی را آموخته بود! صدای قهقهۀ همه بلند شد.

[ یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:معرفی کتب, شهریورماه 94, ژول ورن, فرزندان کاپیتان گرانت,

] [ 17:17 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب

 

با عرض سلام خدمت شما علاقمندان به کتاب و کتابخوانی آخرین کتابی که خوانده ام زندگی خصوصی کترین کبیر نوشته جرج پی کوچ است. کرچه این کتاب یک کتاب تاریخی محسوب می شود ولی به قدری زیبا نوشته شده که همچون یک رمان کشش خواندن دارد. پیشنهاد من این است حتما این کتاب را بخوانید چون با خواندن این کتاب تاریخ روسیه و نحوه زندگی مردم در 200 ، 300 سال پیش را کاملا متوجه می شوید. بنابراین خلاصه این کتاب را خدمتدان تقدیم می کنم . علاقمندان می توانند این کتاب زیبا را از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب امانت بگیرند.

در دوران زمامداری کاترین کبیر، روسیه ۴۶۸ هزار کیلومتر مربع از لهستان و بخش بزرگی از اوکراین را به تصرف درآورد. کاترین اصلاحاتی را در نظام ِ اداری، قضایی و آموزشی روسیه بوجود آورد.[۲] کاترین دوم که بعدها به کاترین کبیر ملقب شد، شاهزاده خانمی از یکی از دربارهای کوچک کشور آلمان بود که بر حسب توصیه فردریک پادشاه پروس به دربار روسیه راه یافت و به عقد ازدواجپطر سوم خواهرزاده ملکه الیزابت، امپراطریس روسیه درآمد. پطر سوم که مردی کم عقل و سفیه بود پس از آن که به عنوان امپراطور تاج شاهی کشور روسیه را بر سر نهاد، با اعمال و حرکات غیرمنطقی خود طوری عرصه را بر روحانیون، نظامیان و آحاد مردم آن کشور تنگ کرد که همگی باالاتفاق خواهان عزل وی شدند و متعاقب این امر کاترین با همدستی عده‌ای از درباری‌ها و نظامیان با انجام یک کودتا، پطر را عزل و خود به عنوان کاترین دوم ملکه روسیه تاجگذاری کرد. پس از آن سرتاسر زندگی کاترین تا زمان مرگش صرف لهو و لعب و شهوترانی گردید و در این راه پوتم کین صدر اعظم مقتدر آن کشور، یار و ندیم او بود.

او فردی ولخرج و علاقه‌مند به لباس‌های گران‌قیمت و مهمانی‌های باشکوه بود. تا آخر عمر ازدواج نکرد، اما معشوقه‌های مرد بسیار داشت. در امور سلطنت جدی و سخت‌کوش بود. حس جاه‌طلبی و قدرت اراده او را در راهی انداخت که همتراز با پترکبیر قرار گرفت. او اغلب روزی پانزده ساعت کار می‌کرد. گزارش‌ها را می‌خواند، به سخنان مشاورانش گوش می‌داد، و فرمان‌ها را آماده می‌ساخت. او می‌خواست همه چیز را بداند، همه چیز را بررسی کند و در همه چیز اصلاح به عمل می‌آورد. کاترین، همچون پتر، به جنگ‌های تازه‌ای پرداخت تا امپراتوری روسیه را گسترش دهد. او علاقه خاصی به ادبیات و فلسفه اروپای غربی داشت و برای رشد و گسترش فرهنگ جدید به اصلاحات روی آورد.

در زمان سلطنت کاترین دوم تمام اصول انسانیت و آزادگی به زیر پا گذاشته شد و عصر کاترین یکی از ادوار سیاه تاریخ روسیه به شمار می‌رود. درحالی که کاترین خزانه مملکت را برای خوشامد معشوقه‌های جوانش به باد یغما می‌داد، مردم روسیه در فقر و تنگدستی بی حد و حصری غوطه می‌خوردند. در آخرین سال‌های عمر کاترین کبیر طبق نص صریح تاریخ، در بعضی ایالات روسیه، یک رعیت را برای همه عمر به پنج روبل می‌فروختند و خریداری برای او یافت نمی‌شد، در صورتی که همان وقت یک گاو نر به نسبت بدی و خوبی از بیست و پنج تا چهل روبل معامله می‌شد و ملت روسیه طوری مفلوک شده بود که هشت برده که باید مادام العمر برای ارباب خود زحمت بکشند به قدر یک گاو نر فربه و قوی قیمت نداشتند.

ملت روسیه نه در دوره ایوان مخوف این قدر گرسنه و درمانده بود و نه در دوره پطر کبیر با آن وحشیگری‌های مشهور آن پادشاه. در دوره کاترین کبیر طوری توده مردم تحت فشار قرار گرفتند که زمینه انقلابات آینده روسیه را که از نیمه اول قرن نوزدهم شروع شد و تا سال ۱۹۱۷ میلادی ادامه داشت، فراهم نمود.

[ دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:کاترین کبیر، روسیه,

] [ 16:31 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب مهر و مهتاب

علاقه مندان می توانند این رمان زیبا را از کتابخانه های عمومی عطاملک جوینی نقاب و مسروری حکم آباد بهامانت بگیرند.

[ پنج شنبه 15 مرداد 1394برچسب:معرفی, کتاب , کتابخانه عطاملک جوینی, نقاب,

] [ 11:25 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب

 

کتاب «آن بیست‌ و‌ سه نفر» خاطرات خودنوشت آقای احمد یوسف‌زاده از دوران اسارت ۱۹ نوجوان کرمانی و ۴ نوجوان دیگر است که در عملیات آزادسازی خرمشهر توسط ارتش بعث به اسارت درمی‌آیند. نویسنده در این کتاب شرح هشت ماه ابتدایی اسارت و اتفاقاتی که برای این گروه بیست‌ و‌ سه نفره افتاده از جمله ملاقات با صدام در کاخ ریاست جمهوری عراق را روایت کرده است.

بخشی از متن کتاب :

چند روزی بود مساله ای ذهنم را مشغول کرده بود.شده بود معمایی پیچیده.از همان روز اول لابه لای درزهای محل اتصال دیوار و کف زندان چشمم به چند مرمی فشنگ افتاده بود...یک روز چند تا از مرمی ها را برداشتم و نشستم کنار تشک پنبه ای صالح.مرمی ها را نشانش دادم و جواب معمایم را از او خواستم.صالح گفت:اینا رو اسرای مجروح از زخماشون بیرون کشیدن و گذاشتن لای درزای دیوار.

بعد توضیح داد که اسرای زخمی تا به اردوگاه نرسند مداوای اساسی نمیشوند.فکرش هم برایم آزار دهنده بود که یک اسیر مجروح تیرهایی را که در بدنش فرو رفته با دست بیرون بیاورد.

 متن تقریظ مقام معظم رهبری برای این کتاب:

در روزهای پایانی ۹۳ و آغازین ۹۴ با شیرینی این نوشته‌ی شیوا و جذاب و هنرمندانه، شیرین‌کام شدم و لحظه‌ها را با این مردان کم سال و پرهمت گذراندم. به این نویسنده‌ی خوش ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه‌ی این زیبائیها، پرداخته‌ی سرپنجه‌ی معجزه‌گر اوست درود میفرستم و جبهه‌ی سپاس بر خاک میسایم

[ سه شنبه 23 تير 1394برچسب:معرفی, کتاب , کتابخانه عطاملک جوینی, نقاب, آن بیست و سه نفر,

] [ 15:54 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب

با سلام خدمت تمام علاقمندان به دنیای زیبا و جذاب کتاب آیا تا به حال شده دوست داشته باشید یک مسافرت دور دنیا برید . آیا شده دوست داشته باشید به یک جزیره متروک سفر کنید. آیا تا به حال فکر کردید در شرایط سخت زندگی چطور عمل کنید. جواب تمام سوالات شما در کتابی است که همین دیشب خواندش را تمام کردم . این کتاب علاوه بر این که ذهن من را به مسافرت به یک جزیره دور افتاده برد. شب های بسیار لذت بخشی را  هم برای من رقم زد که هیچ چیزی دیگری نمی توانست اینقدر من را هیجان زده کنه تمام این ها فقط با خواندن کتاب زیبای رابینسون کروزو  اثر دانیل دفو برای من اتفاق افتاد که بهتون پشنهاد می کنم حتما این کتاب زیبا را از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی شهر نقاب یا هر کتابخانه عمومی دیگری امانت بگیرید. ماجرای کتاب مربوط به یک جوانی است که هوای سفرهای دریای داره ولی پدرش مخالف است پسر که غرور جوانی کاملا احاطه اش کرده به حرف پدر و نصیحت های اون گوش نمی ده و راهی دریا می شه.  یکی دو بار توی سفر با کشتی نزدیک بوده غرق بشه ولی وقتی نجات پیدا می کنه باز هم سر عقل نمی یاد . و دوباره شروع به سفر با کشتی می کنه  تا اینکه در یکی از مسافرت هایش  کشتی آنها دچار سانحه می شه و تمام همسفرهایش غرق می شن ولی جوان داستان ما با  به یک جزیره متروک می رسه و اونجا با حوادث زیادی رو به رو می شه. این کتاب سرشار است از احساس خداپرستی به طوریکه خدا را توی تک تک لحظات داستان می توانید حس کنید پس همسن حالا بلند بشید و  این کتاب را از کتابخانه امانت بگیرد و از خواندش لذت ببرید. اگه همیشه این وبلاگ را دنبال می کنید به اطلاع شمابرسانم من تمام کتاب های را که می خوانم در این وبلاگ به اطلاع شما می رسانم

[ یک شنبه 21 تير 1394برچسب:معرفی, کتاب , کتابخانه عطاملک جوینی, نقاب,

] [ 13:26 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب

با عرض سلام خدمت بازدید کنندگان محترم  وبلاک کتابخانه عطاملک جوینی شهر نقاب 

این هفته قصد دارم آخرین کتاب را که خوانده ام به شما معرفی کنم. جزیره اسرار آمیز اثر ژول ورن این کتاب به قدری زیبا نوشته شده که خواندن آن را به شما توصیه می کنم حال ویژگی خواندن این کتاب را برایتان توضیح می دهم. هنگام خواندن این کتاب دقیقا شما می توانید به طوری ذهنی در جزیره ناشناخته و اسرار آمیز با تمام اتفاقات جالب آن سفر کنید. یعنی حس شما هم مشابه کسانی است که در جزیره زندگی می کنند. که واقعا لذت بخش است شاید شما بگویید قبلا فیلم اش را دیده اید ولی داستان کتاب به کلی با فیلم های ساخته شده تفاوت دارد به طوریکه خواندن کتاب صدها برابر لذت بخش تر از دیدن فیلم اش است این در مورد خود من صادق بود. یکی دیگه از مزایای خواندن این کتاب بالا بردن امید به زندگی و حس کردن خداوند در اطرافتان است. ماجرای این کتاب این است که عده ای با استفاده از یک بالن از اسارت در یک شهر فرار می کنن ولی چون هوا طوفانی بوده به یکی از جزایر دور افتاده رانده می شن و اونجا با اتفاقات جالب و عجیبی رو به رو می شدن این کتاب زیبا را می توانید از کتابخانه امانت بگیرد.

[ سه شنبه 19 خرداد 1394برچسب:معرفی کتاب,کتابخانه, عطاملک جوینی,

] [ 11:50 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نگارستان معين الدين جويني تصحيح شد.

 «نگارستان» معين الدين جويني که به تقليد از گلستان سعدي در قرن735  هجري شمسي نوشته شده است، براي اولين بار در کشور توسط يک محقق جويني تصحيح و نگارش شد. «هادي عباس آباد عربي» به خبرنگار خراسان گفت: با راهنمايي و کمک مرحوم استاد عزيزا... جويني در سال گذشته نسخه خطي کتاب «نگارستان» معين الدين جويني را از کتابخانه ملي گرفتم و براي اولين بار مقدمه و باب اول آن را تصحيح و شرح کردم. وي با اشاره به اين که نسخه خطي اين کتاب حدود ۳۳۰ صفحه است، خاطر نشان کرد: کتاب «نگارستان» در سال ۷۳۵   هجري قمري توسط معين الدين جويني به تقليد از گلستان سعدي نوشته شده است




[ چهار شنبه 26 شهريور 1393برچسب:نگارستان، جوینی، هادی عباس آبادی,

] [ 18:25 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

رمان زیبای آناکارنینا!!!

نام: آناکارنینا (Anna Karenina) – [دو جلد]

نویسنده (و مترجم): لئو تولستوی (Leon Tolstoi) – ترجمه منوچهر بیگدلی خمسه

ناشر: نگارستان کتاب

تاریخ نشر: سال ۱۳۸۷– چاپ اول

تعداد صفحات: جمعا ۱۲۸۱ صفحه

قیمت سال ۱۳۸۸: دوره‌ی دو جلدی ۲۰۰۰۰ تومان

خلاصه رمان:

اوبلانسکی با زنش دالی دعوایش می شود . دالی نامه عاشقانه ابلانسکی به معلمه فرانسوی را پیدا کرده است .

آنا کارنینا ، خواهر اوبلانسکی از پترزبورگ به مسکو می آید و دالی را با اوبلانسکی آشتی می دهد .

کیتی ، خواهر دالی ، دو خواستگار دارد یکی ورانسکی و یکی له وین .

کیتی و دالی از خانواده شجرباتسکی ها هستند . دالی شش تا بچه دارد .

آنا کارنینا ، همسر کاره نین است و یک پسر بچه هشت ساله دارد که خیلی او را دوست دارد .

کل داستان در خانواده های اشرافی اتفاق می افتد . خانواده ها برای خودشان ، چند تا خدمتکار و آشپز و معلمه و دربان دارند . هر چند وقت یکبار مهمانی های بزرگ در تالار که همراه رقص است ترتیب می دهند . بچه هایشان را هم می دهند دایه شیر می دهد .

داستان بیشتر خانوادگی است و حول و حوش ازدواج دور می زند .

اعضای محترم می توانند رمان زیبای آناکارنینا را از کتابخانه عطاملک جوینی به امانت بگیرند .این رمان از سری کتابهای تازه ای است که توسط اعضا از طرح کتاب من درخواست شده است.شما هم می توانید کتاب مورد علاقه خود را از طریق طرح کتاب من سفارش دهید.

 


ادامه مطلب

[ سه شنبه 3 دی 1392برچسب:آنارکارنینا,معرفی رمان,تولستوی,رمان عاشقانه,کتابخانه عطاملک جوینی,,

] [ 8:15 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

رمانی معترضانه اجتماعی-سیاسی(در شهری که همه کورند)

 داستانی که سگی  همدرد قهرمان داستان(همسر پزشک) می شود،مگر انسانها مرده اند!!!

داستانی که دزدی به بهانه کمک به شخص کور، اتومبیل او را دزدید!!! اشاره به

(در این دنیا که مردانش عصا از کور می دزدند)

داستانی که دولت تنها راه نجات را جدا کردن کورها از بقیه می داند، اما نتیجه معکوس دارد!!!

نویسنده کتاب(ساراماگو) مي‌گويد:« اين كوري واقعي نيست ، تمثيلي است. كور شدن عقل و فهم انسان است. ما انسانها عقل داريم و عاقلانه رفتار نمي‌كنيم....»

خلاصه داستان:

در شهري بدون نام و زماني بدون تاريخ، ناگهان مردي پشت يك چراغ راهنماي رانندگي، كور مي شود. كوري مرد، نه يك كوري سياه، بلكه نوعي شناوري در مهي روشن است. دزدي مرد كور را ـ شايد از روي ترحم ـ به خانه اش مي رساند اما خودروي او را مي دزد.مرد كور با كمك همسرش، به مطب يك چشم پزشك مي رود تا بلكه علت نابينايي خود را دريابد. اما چشم پزشك هيچ دليلي براي كوري وي نمي يابد. او حتي در كتابهاي پزشكي اش هم چنين نمونه اي را نخوانده است.كوري سفيد چون بيماري اي واگيردار گسترش مي يابد. چشم پزشك كور مي شود. كوري دامن بيماران مطب وي را هم مي گيرد. پيرمردي يك چشم، دختر بدكاره اي با عينك دودي و پسركي با چشم لوچ.چشم پزشك زود دولت را خبر مي كند....

 اعضای محترم رمان زیبا و با مفهوم "کوری" را از کتابخانه عطاملک جوینی به امانت بگیرید!!!

 


ادامه مطلب

[ چهار شنبه 27 شهريور 1392برچسب:کوری,ساراماگو,نقدرمان کوری,برنده نوبل1998,رمانهای زیبای جهان,کتابخانه عطاملک جو ینی,,

] [ 10:34 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

آیا اسکارلت ادامه بربادرفته است!!!

افرادی که اسکارلت را خوانده اند نظراتشان را بیان کنند.

اعضای محترم می توانند رمان بسیار زیبای اسکارلت را از کتابخانه عطاملک جوینی به امانت بگیرند!!!

[ شنبه 23 شهريور 1392برچسب:اسکارلت,رمان زیبا,بربادرفته,الکساندرا ریپلی,,

] [ 10:19 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

و این چنین دختر معصوم به ...

"ماسلوا" دختر معصومی است تنها جرمش این است که بخاطر فقر خدمتکار خانواده ثروتمند می شود تا با حقوق خود خودکفا باشد و به زندگی خود سروسامان دهد.زندگی وفق مرادش بود تا اینکه "نخلدیف" برادرزاده زن صاحبخانه به آنجا می آید و عاشق ندیمه زیبا می شود بطوریکه به او تجاوز می کند و این پایانی است بر زندگی خوش ماسلوای معصوم و آغازی است بر زندگی سرشاز از فساد و تن فروشی وی.آری او ناخواسته به این راه کشیده شد و برای امرارمعاش تن فروشی می کرد.تا اینکه قتلی صورت می گیرد و ندیمه معصوم به عنوان متهم درجه اول در دادگاه حاضر می شود. جوان اصیل زاده که ده سال قبل دامن دختر جوان را لکه دار کرده است، جزو هیأت منصفه است. جوان اصیل زاده وقتی در دادگاه زن جوان را ملاقات کرده و از سرنوشت شوم و دردناک زن جوان آگاه می شود، می فهمد که به دلیل یک لحظه کامجویی او چگونه دختر بی گناهی به مغاک انحطاط و تیرگی سقوط کرده است و در همین لحظه روح او دچار تحول و تغییر ماهیت گشته و برای جبران گناه خود به پا می خیزد ولی آیا می تواند آب رفته را دوباره به جوی باز گرداند و سعادت از دست رفته دختر جوان و نگون بخت را به او بازگرداند.
خلاصه رستاخیز کتابی حقوقی و قشنگی است که در عمق داستان نخلدیف که یک اشراف زاده است به خاطر دختری که او را به انحراف کشیده است دست به اصلاح خود می زند تمام دارایی های خود را به فقرا می دهد و برای بیرون آوردن ماسولا دختر فریب خورده انجام می دهد. اشراف زاده از نازو نعمت دست می کشد و به کمک به مردم روی می آورد کارهای که قبلا با اشراف انجام می داده است برایش مثل دیگر هیچ ارزشی ندارد. دوستان اشراف زاده او به او می خندند و او را دیوانه قلمداد می کند.

 او تصمیم می گیرد که با ماسولوا ازدواج کند

. در این رمان تصویر غم انگیز از طبقات فقیر جامعه ارائه می دهد و از طرف دیگر از اشراف تصویر ارائه می دهد که آنها دارند به مردم فقیر ظلم می کند. و در آخر نتیجه گیری قشنگی از ماجرا می گیرد.

اعضای محترم رمان زیبای رستاخیز را ازکتابخانه عطاملک جوینی به امانت بگیرید!!!

 

[ دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:رستاخیز,تولستوی,معرفی رمان,

] [ 12:31 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی رمان

خداوند به من گفت: «ای ارمیا چه می بینی؟»
گفتم: «شاخه ای از درخت بادام.»
گفت: «نیکو دیدی! من آن جا کلام خود را خواهم رساند.»
باب اول کتاب ارمیای نبی- اسفار عهد عتیق

. . . عینکش را در آورد و آن را با دست مالی که در میان لباس های خاکی اش به طرز عجیبی تمیز مانده بود، پاک کرد. یکی از شیشه های عینکش لق شده بود. آرام گفت:
- موجی شده.
و بعد باز هم بی اختیار نگاهش ارمیا را و نمازش را به عینک ترجیح داد؛ یعنی همیشه همین طور بود. هنگامی که مصطفی در دوره ی آموزشی کنار ارمیا می نشست، گوش هایش صدای ارمیا را به صدای استادان ترجیح می داد. دستانش موقع دست دادن و لب هایش موقع بوسیدن – با شرمی بی معنی – ارمیا را ترجیح می دادند. بی اختیار نگاهش ارمیا و نمازش را ترجیح داد.

علم می گوید ماهی به خاطر دور شدن از آب به دلایل طبیعی می میرد. اما هر کس یک بار بالا و پایین پریدن ماهی را دیده باشد تصدیق میکند که ماهی از بی آبی به دلیل طبیعی نمی میرد. ماهی به خاطر بی آبی خودش را می کشد! خشم... عجز... تنهایی... این ها لغاتی علمی نیستند. ارمیا ماهی بی دست و پای حلال گوشتی شده بود روی زمین!

رمان ارمیا، یکی از جذابترین نوشته های رضا امیرخانی است که آن را در 1374 نوشته است. این رمان به عنوان نخستین اثر نویسنده، کاری است بسیار زیبا که با توجه به تازه کار بودن نویسنده بسیار قوی است. اوین بار کتاب را انتشارات سمپاد منتشر کرده است. اما چاپ آخر کتاب را انتشارات سوره ی مهر انجام داده است. کتاب رمانی است در مورد یک پسر ثروتمند که همراه دوست جدیدش به جبهه می رود و شهادت دوست و همسنگریش را نظاره گر می شود و... 

نحوه زندگي اجتماعي پس از جنگ براي او كه سال‌ها در شرايط متفاوتي زندگي كرده، بسيار دشوار است. به همين دليل تصميم مي‌گيرد از تهران به شمال كشور سفر كند تا در تنهايي به مسائلي كه در اين مدت با آن‌ها دست به گريبان بوده بيانديشد.
اين كتاب، جوايز بسياري از آن خود كرده است. تقدير ويژه دومين دوره كتاب سال دفاع مقدس و تقدير در نخستين دوره جشنواره فرهنگي ـ هنري مهر از جمله اين جوايز است. ارميا، جايزه برتر بيست سال داستان‌نويسي ادبيات دفاع مقدس را نيز به دست آورده و در بيستمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، جزو پرفروش‌ترين كتاب‌هاي انتشارات سوره مهر بوده است.
ارميا در 276 صفحه، قطع رقعي عرضه شده است.


رضا امیرخانی نویسنده کتاب

زندگینامه:

او در سال 1352 در تهران متولد شد، در دبیرستان علامه حلی درس خواند و دارای مدرک کارشناسی در رشته مکانیک است . در زمستان سال 81 پایگاه لوح را به عنوان یک پایگاه برای نویسندگان متعد تاسیس نمود و خود تا پایان سال 84 سردبیری پایگاه "لوح" را بر عهده داشت. او مدتی ریاست هیأت مدیره انجمن قلم ایران را به عهده داشت.

 آثار:

ارمیا (رمان، سال 74، انتشارات سمپاد/ سوره مهر)، ناصر ارمنی (مجموعه داستان، سال 78، نشر نیستان)، من‌ او (رمان، سال 78، انتشارات سوره مهر)، از به (داستان بلند، سال 80، نشر نیستان)، داستان سیستان (سفرنامه، سال 82، انتشارات قدیانی)، نشت نشاء (مقاله اجتماعی،سال 84، انتشارات قدیانی)، بی وتن (رمان، سال 87، نشر علم).

 جوایز:

 کتاب ارمیا در جشنواره آثار 20 سال دفاع مقدس برگزیده شده و در اولین دوره جشنواره مهر و دومین جشنواره دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفته است. همچنین کتاب من ‌او در دومین جشنواره مهر مورد تقدیر قرار گرفته و یکی از سه کتاب برگزیده منتقدان مطبوعات و سه کتاب برگزیده سال 79 بوده است.

اعضای محترم مجموعه رمانهای رضا امیرخانی را از کتابخانه عطاملک جوینی به امانت بگیرید!!!

 

مجموعه ترانه های یغما گلرویی

 

 

"ترانه کتاب از کتاب تصورکن"

مسخ کافکا رِ رها کن! فرصت آلبرکامو نیست!

دیگه تو تمام دنیا هیچ کسی شبیه تو نیست!

نه همینگویُ نه بورخس،نه میشل فوکو، نه اِلوار...
دنیال یه لقمه نون باش! دست از این آدما بردار!

ایزابل آلنده بشه! بشه اَنگلسُ فالاچی!

آخه تو می خوای که دنیا رُ دگرگون کنی با چی؟!

عاشقِ هری پاترباش!که رکوردا رُ شکونده!

این روزا هرکی برنده س! درس جادوگری خونده!

درست می گه اون که میگه:

تو هرکتابی یه تله س!

فکر خودت باشُ خودت!

این راهِ حلِ مسئله س!

سرت رُ بنداز پایینُ

فقط جلو پاتُ ببین!

کتاب خونه ت رُ طاق بزن،

با یه موبایل، با یه ماشین!

قهرمانای بزرگت دیگه مُردن همه تُک تُک!

به اَتُم قسم که دنیا تن نمیده به فلَش بَک!

به منُ ما چه که نیچه چیُ فریاد می کشیده؟

یا هومر-با چشم کورِش- چه جوری دنیا رُ دیده؟

نگو آینه ی زمونه س بُرجِ حیواناتِ اوروِل!

کسبُ کاری جُفتُ جورکُن، جای این فکرای باطل!

توی این زمونه حتی مایاکوفسکی پیِ پوله...

عصرِ سرکشی گذشته، هرچی شد، بگو: قبوله!

کتابا رُِ ورق نزن!

تو هرکتابی یه تله س!

فکر خودت باشُ خودت!

این راهِ حلِ مسئله س!

سرت رُ بنداز پایینُ

فقط جلو پاتُ ببین!

کتاب خونه ت رُ طاق بزن،

با یه موبایل، با یه ماشین!

 مجموعه ترانه های یغما گلرویی با عنوان" تصورکن" را از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی به امانت بگیرید!!!

[ پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:یغما گلرویی,تصورکن,کتاب,ترانه کتاب,کتابخانه عطاملک جوینی,,

] [ 9:48 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی ونقد کتاب "جنگ علیه خانواده" اثرویلیام گردنر


بحران فزاینده فروپاشی خانواده، افزون بر آن که بنیان های تمدن غرب را متزلزل کرده، به دلیل توسعه ارتباطات، سایر جوامع را نیز تحت تأثیر قرار داده است. این بحران، شمار رو به افزایشی از جامعه شناسان و اندیشه وران را بر آن داشته تا به واکاوی علت ها و عوامل این پدیده بپردازند ودیدگا ه های خود را در قالب کتاب، مقاله یا سخنرانی در اختیار جامعه قرار دهند.

کتاب « جنگ علیه خانواده» نوشته ویلیام گردنر، یکی از این دست آثار است.



گردنر دارای مدرک دکتری از دانشگاه استانفورد آمریکا است. او از سال 1971 در همین دانشگاه و نیز دانشگاه یورک به تدریس اشتغال داشته و دارای کتاب ها و مقالات متعدد در زمینه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.

نویسنده کتاب «جنگ علیه خانواده»، در اثر 600 صفحه ای خود، به گونه ای تفصیلی به بررسی علت های بروز بحران فروپاشی خانواده در غرب، به ویژه آمریکا و کانادا، پرداخته و در طی نوزده فصل کتاب، با انتقاد از نظریه های فلسفی فراگیر، سیاست های آموزشی، اقتصادی، فرهنگی، گروه های فشار فمینیستی و لابی هم جنس بازان، سکوت یا همراهی کلیسا، نظام تقنینی و قضایی و … ، راه کارهایی را برای کند کردن روند بحران و مهار آن پیشنهاد می کند.

در ترجمه اثر، تلاش شده تا مباحث اصلی و کلیدی کتاب استخراج شده، و هم چنان که در مقدمه مترجم آمده، از ذکر جزئیات و مباحث حاشیه ای یا مطالبی که خاص خوانندگان بومی بوده، خودداری شود.

نویسنده کتاب در فصل هفدهم، به بررسی دقیق اندیشه حاکم بر کلیسا، به ویژه کلیسای پروتستان، و عملکرد آن که به طور عمده سکوت در برابر انحراف های فکری و عملی یا همراهی با آن ها است، می پردازد.

نقش قوانین و قوه قضائیه در تبدیل رویه های نادرست به امور قانونی و درست، موضوعی است که در فصل هجدهم کتاب با آن برخورد می کنیم. در این فصل، حقوق محوری، به عنوان یکی از علت های آسیب رسانی به نهاد خانواده مطرح می شود و از وضع قوانین در سطح فردی، جمعی، کشوری، و بین المللی برای بالا بردن میزان مطالبات فردی انتقاد به عمل می آید.

سرانجام، درآخرین فصل کتاب، نویسنده با برشمردن گزینه های پیش رو، از همگان جهت اقدام برای مقابله با بحران گریبانگیر جامعه، دعوت به عمل می آورد.

کتاب "جنگ علیه خانواده" را ازکتابخانه عطاملک جوینی به امانت بگیرید!!!

[ دو شنبه 4 شهريور 1392برچسب:جنگ علیه خانواده,ویلیام گاردنر,دفترمطالعات زنان,خانواده,جنگ,کتابخانه عطاملک جوینی,,

] [ 18:14 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی رمان "ستارگان آسمان روستا"

"روال زندگي روستائيان در ايران‌زمين، برآيند قرن‌ها تلاش پويا و پايدار ميليون‌ها مرد و زني است كه در جاي‌جاي اين سرزمين و در شرايط اقليمي و اقتصادي و اجتماعي گوناگون زيسته و آن روال را در طول زمان، به كمال رسانيده‌اند. روسائيان به مانند هر قشر از ديگر اقشار جمعيتي، داراي تاريخ و فرهنگ و به تبع آن، عوامل و عناصر و اجزاي فرهنگي ويژة خود هستند. "
محتواي اين كتاب دربرگيرندة مجموعه‌اي از واقعيات، مصاديق و مضاميني است كه چهره‌اي از «وضع موجود» در جامعة روستايي ايران را درگذشته‌هاي نه‌چندان دور، براي خوانندگان به تصوير مي‌كشد و حاصل پژوهشي باليني طي پيمايش‌هاي ميداني و دهگردشي در طول زمان است كه در دو دفتر به صورت داستان با عنوان روستازادگان دانشمند و ستاره‌هاي درخشان آسمان روستا تنظيم شده است."

مشخصات فیزیکی کتاب:

موضوع کتاب: ادبيات ايرانی
ناشر: اطلاعات
تاریخ نشر:  ۱۳۸۹
محل نشر: تهران
تعداد صفحات: ۸۰۴
شابک978-964-423-803-1
 
شما می توانید این کتاب را از کتابخانه عطاملک جوینی به امانت بگیرید

رمان" شیرین ترین رویاها" اثر دوریس لسینگ

رمان شیرین ترین رویاها اثر دوریس لسینگ

شیرین ترین رویاها | دوریس لسینگ | ترجمه اسماعیل قهرمانی پور

 

دوریس لسینگ در بیست و چهارمین رمان خود به نام «شیرین‌ترین رویاها»، از ماجراهای خانوادگی سخن می‌گوید و روابط جدا نشدنی این افراد را در کنار هم روایت می‌کند. رمانی که بسیاری از منتقدان آن را آینه‌ای تمام نما از تاریخ زندگی انسان‌های امروزی می‌دانند و معتقدند شخصیت‌های آن به سختی از ذهن مخاطب خارج می‌شوند. شخصیت‌هایی خوب یا بد، که زندگی‌شان به شدت تحت تاثیر جنگ و فضای آن قرار گرفته است.

دوریس لسینگ در رمان «شیرین‌ترین رویاها»، به تجربیات گذشته خود باز می‌گردد و زندگی مردم را در شهر لندن و یک کشور فرضی آفریقایی مرور می‌کند؛ کشوری به نام «زیملیا» که برخی از منتقدان بر این باورند لسینگ با انتخاب چنین مکانی در داستانش، به کشور زیمباوه و وقایع داخلی آن اشاره می‌کند.

«شیرین‌ترین رویاها» داستانی طولانی است که بدون توقف روایت می‌شود و نویسنده، کتاب را به فصل‌های گوناگون تقسیم نکرده است. رمانی که شاید بتوان آن را فاقد موضوعی خاص دانست، اما لسینگ در این اثر با تمرکز بر نیازهای اعضای خانواده و با بهره‌گیری از دیالوگ‌های زیاد در طول داستان و تکیه به نثر خود، کاری کرده که «شیرین‌ترین رویاها» جذاب و خواندنی شود.

نویسنده در این رمان علاوه بر این‌که از قدرت می‌نویسد، روایت‌گر یکی از حقایق جهان هم هست. عشق و روابط خانوادگی که گویی امن‌ترین جایی است که انسان‌ها می‌توانند به آن پناه ببرند و به آرامش دست یابند.

نسخه اصلی رمان «شیرین‌ترین رویاها» در سال 2001 منتشر شد. داستان این کتاب، با روایت‌هایی از چندین شخصیت در دهه شصت میلادی آغاز می‌شود و برخی از ماجراهای آن تا سال‌های پایانی قرن بیستم هم ادامه می‌یابد. منتقد روزنامه «ایندیپندنت» لندن با تمجید از این اثر و شخصیت‌پردازی قوی لسینگ در «شیرین‌ترین رویاها» می‌نویسد: این اثر لذت ادبی نادری است که ممکن است بعد از مطالعه آن گمان کنید رمانی از بالزاک یا جورج الیوت را خوانده‌اید، رمانی لذت‌بخش که برای مدت‌های طولانی جایش در کتابخانه شما خالی بوده است.

بسیاری از حوادث و لحظات مهم این رمان، بر اساس تفاوت‌های شخصیت‌های این داستان رقم خورده که از نسل‌های مختلف و با طرز فکرهای متفاوت هستند؛ شخصیت‌هایی که گرچه کلیشه‌ای خوانده می‌شوند، اما نویسنده با استفاده از همین شخصیت‌ها و با بهره‌گیری از نثر قوی خود، توانسته تحولات سیاسی و اجتماعی یک دوره را به خوبی نشان دهد.

علاوه بر شخصیت‌ها، راوی داستان نیز در این رمان نقش مهمی ایفا می‌کند؛ زیرا دانای کل در این رمان، نه تنها بر زمان وقوع داستان، بلکه بر شرایط اجتماعی و سیاسی زمان نگارش این رمان، یعنی ابتدای قرن بیست و یکم، اشراف دارد و از این رو بهتر می‌تواند بیان‌کننده داستانی باشد که سال‌های مختلفی را پوشش می‌دهد.

این رمان تنها روایت زندگی اعضای یک خانواده نیست و بسیاری از تحولات سیاسی و اقتصادی در دهه شصت تا هشتاد میلادی را بررسی می‌کند. این گونه است که این رمان چند لایه، شناخت خوبی از تفکرات رایج در آن زمان به مخاطب می‌دهد. برخی از منتقدان غربی معتقدند نقد سیاسی و اجتماعی بخش بزرگی از محتوای این کتاب را تشکیل می‌دهد و یکی از اهداف اصلی لسینگ برای نوشتن از روابط خانوادگی، بررسی اوضاع سیاسی و اجتماعی بوده است. در نتیجه ممکن است گرایش سیاسی مخاطب، تاثیری بر تحلیل پایانی از کتاب بگذارد.

دوریس لسینگ در اکتبر 1919 از والدینی انگلیسی در کرمانشاه به دنیا آمد و توانست سال 2007 میلادی جایزه نوبل ادبیات را به دست آورد. تاکنون از این نویسنده آثاری چون «علف‌ها آواز می‌خوانند»، «دری که می‌خواند»، «فرزند پنجم» و «تروریست دوست‌داشتنی» در ایران ترجمه و منتشر شده است.

می توانید کتاب "شیرین ترین رویا" را از کتابخانه عطاملک جوینی به امانت بگیرید و با خواندن آن از یک داستان خانوادگی زیبا لذت ببرید!!!

معرفی کتاب "دکتر نوزاد من ؟!!" اثر دکتر احمد مدنی

مادران جوان :با خواندن کتاب "دکتر نوزاد من ؟!!" به تنهایی قادر خواهید بود از نوزاد خود به خوبی مراقبت کنید!!!

یکی از با تجربه ترین و برجسته ترین متخصصان بیماریهای کودکان و نوزادان به هزاران سوالی که برای هر مادر درباره نوزادش مطرح است در این کتاب پاسخ میدهد.

نویسنده در مقدمه این کتاب مدعی است این کتاب حاصل تجربیات نویسنده از معاینه نوزادان و گفت و گو با مادران است و برای نوشتن آن از آموزه های سی و چند ساله طبابت برای کودکان و نوزادان مدد گرفته شده است.

دکتر احمد مدنی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فوق تخصص بیماریهای نوزادان حاصل سالها تجربه خود را درباره نوزادان ایرانی و مسائل و مشکلاتی که با آنها مواجهند به زبانی شیرین و گویا بازگو می کند

مشخصات کتاب:

ناشرکتاب:انتشارات ارجمند

تعداد صفحات:400ص

قیمت کتاب:59000ریال

شماره دیویی:د421م/0432/613

خواندن این کتاب را به همه پدران و مادران جوان توصیه می کنم.

علاقمندان می توانند کتاب فوق را از کتابخانه عطاملک جوینی به امانت بگیرند!!!

[ سه شنبه 25 تير 1392برچسب:"دکتر نوزاد من",نوزاد من,دکتر احمد مدنی,مراقبت از نوزاد,کتابخانه عطاملک جوینی,,

] [ 16:35 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

در مورد ظهور فرقه بهائیت بیشتر بدانید!!!

بهائيت از ابتدا براى ايجاد تفرقه در بين شيعيان به وجود آمد و به يك جريان ضد اسلام مبدل گرديد. سياست ضد اسلامى آن همواره ادامه يافته و با هر جريان اسلام خواهى اعم از فرهنگى و سياسى، در ايران به مقابله پرداخته و هر جريان سنت شكن ضد اسلامى را همراهى نموده است.اين فرقه هم اكنون كاملاً مورد حمايت آمريكا و اسرائيل است و از آن براى مقابله با اسلام استفاده مى شود. بيشترين پيروان آنان در آمريكا قرار دارند و در كشورهايى همچون هند و اندونزى و برخى از كشورهاى آمريكاى لاتين طرفدارانى دارند. اصولاً آنان به وطن اعتقادى ندارند و به اصطلاح »جهان وطنى« اختيار نموده اند. هر چند ادعاى عدم دخالت در سياست دارند، اما به نظر مى رسد هدف آنان تشكيل حكومت جهانى بهائى است....

با مطالعه کتاب"بهاییت در ایران" با ایدئولوژی و زمینه های پیدایش و رشد هریک از فرقه های بابیه،شیخیه،ازلیه و بهائیه از عصر قاجاریه تا پایان دوران پهلوی دوم آشنا شوید.

کتاب"بهائیت در ایران"را از کتابخانه عطاملک جوینی به امانت بگیرید!!!

معرفی کتاب “۵۰۴ واژه ضروری”

دامنه لغات انگلیسی خود را با کتاب "504واژه ضروری" افزایش دهید

http://amoozeshezaban.com/files/uploads/1372687918.url.jpg

این کتاب همانطور که از نامش پیداست،شامل ۵۰۴ واژه ضروری است که به شما کمک می کند دامنه لغات عمومی خود را افزایش دهید…این لغات از این جهت لغات ضروری نامیده می شوند که به طور مداوم توسط افراد تحصیل کرده،مورد استفاده قرار می گیرند.همچنین در روزنامه ها،مجلات،کتابها،تلویزیون،فیلم ها و مکالمات روزمره کاربرد فراوان دارند.این کتاب شامل ۴۲ درس می باشد که در هر درس ۱۲ لغت جدید معرفی شده است.برای هر لغت معنی انگلیسی،تلفظ ،و۳ مثال کاربردی مطرح شده است.بعد از معرفی لغات ،یک متن (Reading) ،مطرح شده است که تمام لغات معرفی شده در درس در آن متن به کار رفته است.سپس تمریناتی برای یادگیری مؤثر لغات در آخر هر درس آمده است.یکی از ویژگی های بارز کتاب ” ۵۰۴ واژه ضروری”،این است که لغاتی که در درس های قبل فرا گرفته اید،در درس های بعد در مثالها و جملات دیگر مطرح شده است که این تکرار باعث یادگیری بیشتر و تثبیت لغت در ذهن شما می شود.لازم به ذکر است که هر ۶ درس یک بار،یک تمرین دوره ای برای آنکه میزان یادگیری خود را بسنجید،آمده است.

کتاب 504 واژه ضروری را می توانید از کتابخانه عطاملک جوینی به امانت بگیرید!!!

داستانهای کوتاه اخلاقی در کتاب غذای روح 2

روانشناسان همیشه گفته اند که طرز فکر بر نتیجه امور تاثیر گذار است .

با خواندن کتاب غذای روح 2اثر جی پی واسوانی با ترجمه جمشید هاشمی طرز فکر خود را تغییر دهیم

کتاب غذای روح را از کتابخانه عطاملک جوینی به امانت بگیرید!!!

وبلاگ جملات حکیمانه

تصویرجی پی واسوانی

گلچینی از سخنان نویسنده کتاب غذای روح را در ادامه مطلب بخوانید


ادامه مطلب

از شیخ بهایی چه میدانید!!!

خورشید می ماند:روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی

شیخ چشمان خود را بست.همه چیز به رنگ دیگری شد.آخرین صدایی که شنید صدای اذانی بود که از گلدسته های مسجد می آمد.به آرامی چشم گشود، فاطمه و یاران خود را دید.در آخرین دم شنید که میرداماد می گفت: خورشید عاقبت در ایران ماند.کتاب حاضر روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی است که با کودکی شیخ در مکتبخانه آغاز می شود وبا غروب زندگی وی به سرانجام می رسد.نویسنده ضمن استفاده  از منابع و مستندات محکم تاریخی، ازخیال و داستان پردازی خویش درنگارش بهره برده است.

نویسنده کتاب:کامران پارسی نژاد

ناشر:کانون اندیشه جوان،1387

تعداد صفحات:576

خواندن این کتاب را به همگان توصیه می کنم.علاقه مندان جهت تهیه کتاب به کتابخانه عطاملک جوینی مراجعه فرمایند!!!

[ پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:خورشید می ماند,زندگی شیخ بهایی,بهایی,کتابخانه عطاملک جوینی,,

] [ 16:47 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

کتابهای مفید پیرامون ازدواج

آگاهانه ازدواج کنید،عاقلانه زندگی کنید

شاید بتوان گفت بهترین و جامعترین و کاربردی ترین کتابی که تاکنون در زمینه خواستگاری و شناسایی همسر و مسائل قبل از ازدواج منتشر شده است کتاب «مطلع مهر» آقای دکتر امیرحسین بانکی پورفرد است که از سوی انتشارات حدیث راه عشق اصفهان عرضه شده است. این کتاب به صورت بسیار جامعی غالب سئوالات را در این زمینه جواب می دهد.

علاوه بر این کتاب، مطالعه اجمالی کتابهای «انتخاب همسر» آیت الله امینی (موسسه بوستان کتاب قم) و «گلبرگ زندگی» گفتگوهای تلویزیونی حجت الاسلام حسین دهنوی(خادم الرضا(ع) قم) و «دانستنی های ازدواج در هفت جلسه» نوشته خانم مریم ادیب(مدرسه قران و عترت دانشگاه تهران) هم مفید واقع می شود.

پیشنهاد می شود که علاوه بر مطالعه کتاب در این زمینه، محصولاتی دیگر در این زمینه مثلاً سخنرانی ها و کتابهایی از دکتر علی قائمی، دکتر غلامعلی افروز، دکتر گلزاری و نرم افزارهای آموزشی استاد حسین دهنوی، حجت الاسلام معمار منتظرین، حجت الاسلام فلاح (مدرسه معصومیه قم)، استاد اصغر طاهرزاده و برخی از شماره های ماهنامه «سپیده دانایی»(به مدیر مسئولی دکتر گلزاری) نیز دریچه های جدیدی در این خصوص برای فرد باز می کنند و خصوصاً مطالعه فصل «ازدواج ، تولدی دیگر» از کتاب «زن آن گونه که باید باشد» استاد طاهرزاده(انتشارات لب المیزان) پیشنهاد می شود که کتاب اخیر، نگاه عرفانی و ملکوتی به ازدواج را تشریح می کند.

برای بعد از مراسم خواستگاری و عقد پیشنهاد می شود کتابهایی چون «خانواده در اسلام»(انتشارات شفق قم) و «اخلاق در خانه» ( مباحث استاد حسین مظاهری در 2 جلد منتشره از سوی نشر اخلاق قم)، سیره نبوی(جلد چهارم سیره نبوی) استاد مصطفی دلشاد تهرانی، «همسر داری» آیت الله امینی(موسسه بوستان کتاب قم)، «اخلاق خانوادگی از دیدگاه پیامبر اعظم(ص) دکتر سید محمد شفیعی(دفتر نشر معارف قم) و ... با همسرتان و به صورت دو نفری مطالعه شود و مطالب آن به مباحثه گذاشته شود.

گفتنی است غالب کتابهای فوق در کتابخانه عطاملک جوینی موجود می باشد و علاقه مندان می توانند جهت امانت گرفتن کتاب به کتابخانه مراجعه فرمایند.

[ چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:کتابهای ازدواج,ازدواج آگاهانه,کتابخوانی و ازدواج,کتابخانه عطاملک جوینی,,

] [ 14:6 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

کتابهایی به پیشنهاد رهبر انقلاب+ دست‌خط

دست خط و نظر رهبر کبیر انقلاب اسلامی را درباره ی کتاب های "خداحافظ کرخه"، "زنده باد کمیل"، "یادداشت های ناتمام"، "تیپ83"، "تجاوز که آغاز شد..."، "تپه های لاله سرخ" و "سفر به قبله" می خوانیم.

خداحافظ کرخه / داوود امیریان / انتشارات سوره مهر

 

کتابهایی به پیشنهاد رهبر انقلاب+ دست‌خط

مقام معظم رهبری درباره «خداحافظ کرخه» تقریضی نوشته اند و در آن آورده اند: «این کتاب شیرین و ساده، زندگی و احساس و جهت گیری های بسیجی را به خوبی تشریح می کند. نویسنده، که خود یک بسیجی با همه بار فرهنگی این کلمه است، با بیان بعضی از جزئیات به ظاهر کم اهمیت، آن امر مهم را تصویر و ترسیم کرده است. با اینکه جوانی کم سن و سال است، بسی پخته تر از عمر خود می نویسد و می اندیشد. گاه در نقل حوادث، تسلسل طبیعی و منطقی رعایت نشده است. باری این یکی از کتاب های خیلی خوب در مجموعه خاطره هاست.»


ادامه مطلب

[ چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:,دستخط رهبر,پیشنهاد کتاب رهبری,رهبر و کتاب,,

] [ 13:58 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

جهت آشنایی با فرهنگ و تاریخ شهرستان جوین،کویان را بخوانید


دوستداران کتاب ،مشتاقان تاریخ و فرهنگ به و‌یژه فرهیختگان جوین
جلد اول کتاب کویان (جوین) سرزمین کیان,پایگاه عرفان در تاریخ  ,
جغرافیای تاریخی,رجال نامی و وجه تسمیه ی جوین را از کتابخانه عطاملک جوینی به امانت بگیرید!!
جلد اول کتاب شامل 5 فصل به ترتیب 1-بنیان ودگرگونی واژه جوین2-جغرافیای تاریخی جوین3-جوین در آیینه تاریخ4- رجال نامی و بزرگان علمی و ادبی جوین5-تاریخ اقوام ترک می باشد .

کتاب مذکور اثر علی اصغر نقابی است و مشتمل بر 968 صفحه می باشد.

نویسنده در مقدمه اثر مدعی است جلد دوم این کتاب با چهار فصل زبان و دین و معرفی ابنیه تاریخی جوین و ترسیم جغرافیای کنونی تحت تالیف است و در آینده به چاپ خواهد رسید.

مطالعه این کتاب را به عنوان کتاب جامع درباره شهرستان جوین را به علاقه مندان کتابخوانی توصیه می کنم.علاقمندان جهت به امانت گرفتن کتاب به کتابخانه عطاملک جوینی واقع در شهر نقاب جنب اداره بهزیستی مراجعه فرمایند.

 .

[ دو شنبه 10 تير 1392برچسب:کویان,جغرافیای تاریخی جوین,علی اصغر نقابی,جوین,,

] [ 16:14 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

آشنایی با کتاب گینس

 


کتاب رکوردهای جهانی گینس کتابی است که رکوردهای بین‌المللی در آن به ثبت می‌رسد.

کتاب رکوردهای جهانی گینس (Guinness World Records)‏ رکوردهای دستاوردهای انسان و پدیده‌های طبیعی را ثبت می‌کند و سالیانه با اطلاعات جدید به روز می‌شود.

نخستین نسخه کتاب گینس در  بیست و هفتم آگوست 1955 به ابتکار یک ایرلندی منتشر شد.

سر هیو بیور (Sir Hugh Beaver) با همکاری دو ناشر لندنی تحت عنوان "گینس کتاب رکوردها" (The Guinness Book of Records) منتشر شد و در همان سال نخست به پر فروش‌ترین کتاب انگلیس تبدیل شد.

این کتاب سپس به "رکوردهای جهانی گینس" (Guinness World Records) تغییر نام داد.

همشهری آنلاین.

[ شنبه 8 تير 1392برچسب:,

] [ 9:55 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

خوش شانسی یا بدشانسی فقط خدا میداند!!!

      

 کشاورزی چینی اسب پیری داشت که از آن در کشت و کار مزرعه اش از آن استفاده می کرد.

یک روز اسب کشاورز به سمت تپه ها فرار کرد .همسایه ها در خانه ی او جمع شدند و به خاطر بدشانسیش با

 او همدردی کردند.

کشاورز به آنها گفت: شاید این بد شانسی بوده و شاید هم خوش شانسی،فقط خدا میداند!!

یک هفته بعد ،اسب کشاورز با یک گله اسب وحشی از آن سوی تپه ها برگشت .این بار مردم دهکده به او بابت

 خوش شانسیش تبریک گفتند.

 کشاورز گفت:شاید این خوش شانسی بوده و شاید هم بدبختی،فقط خدا میداند.

فردای آن روز وقتی پسر کشاورز در حال رام کردن اسب های وحشی بود،از پشت یکی از اسبها به زمین افتاد و

 پایش شکست.

این بار وقتی همسهیه ها برای عیادت پسر کشاورز آمدند به او گفتند چه آدم بد شانسی هستی؟

کشاورز باز جواب داد:شاید این بد شانسی بوده و شاید هم خوش شانسی،فقط خدا میداند.

چند روز بعد سربازان ارتش به دهکده آمدند و همه ی جوانان را برای خدمت در جنگ با خود بردند،به جز پسر کشاورز که پایش شکسته بود!!!

داستان زیبایی را که خواندید از کتاب "عشق بدون قید و شرط" از حمیده کشاورزیان از انتشارات پژوهه انتخاب کردم .

[ سه شنبه 4 تير 1392برچسب:شانس,داستان کوتاه,عشق بدون قید و شرط,,

] [ 17:36 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

کتاب لحظه های انقلاب

کتاب «لحظه‌های انقلاب» اثر زنده‌یاد محمود گلابدره‌‌ای پس از گذشت سه ماه از انتشار به چاپ دوم رسید. این اثر پرفروش‌ترین کتاب انتشارات عصر داستان در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان، «لحظه‌های انقلاب» روایت مستندی از مشاهدات مرحوم گلابدره‌ای از حوادث سال‌های نخست پیروزی انقلاب است و به شیوه‌ای گزارشی جریان انقلاب و درگیری‌ها را از خیایان‌های تهران آن روزگار روایت می‌کند.

کتاب «لحظه‌های انقلاب» پس از گذشته یک دهه از چاپ نخست آن توسط نشر عصر داستان باز نشر شد و در این چاپ برخی موارد که از کتاب نخست حذف شده بود به آن اضافه شد. 

سیمین دانشور در یادداشتی کوتاه بر این اثر نوشته بود: «این کتاب، مستندگونه‌ای‌ است از لحظه‌های اسطوره‌ای انقلاب مردم که نویسنده با تمام گوشت و خون و عصب خود شخصا آزموده، یک نوع ادبیات تجربی است. پیش درآمد ادبیات انقلابی‌ است که در انتظارش بودم.»

«لحظه‌های انقلاب» در قطع وزیری و 452 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه و بهای 150 هزارریال توسط نشر عصر داستان وابسته به بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان منتشر شده است.

[ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:لحظه های انقلاب,عصر داستان,,

] [ 13:25 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

رمانهای پیشنهادی پل استر

ده رمانی که پل استر توصیه میکند

  پل استر: کتاب خواندن یک انتخاب است، نسخه نیست که برای کسی بپیچی و بگویی این را بخوان و آن یکی را نه. اما بعضی از کتابها هستند که اصلاً خود کتاب هستند، یعنی هر طرفی از ادبیات که بروی بالاخره گذرت به سمت و سوی این کتابها میافتد و یک جایی میبینی که نخواندنشان تو را لنگ میگذارد. کتابهای زیادی را خواندهام که با آنها ماجراهای شخصی پیدا کردهام یعنی فکر کردهام که اگر این کتاب را نخوانده بودم هیچ وقت نویسنده خوبی نمیشدم، یکی از این کتابها و نویسندگانش هم رمان «گرسنه» نوشته «کنوت هامسون» بود. کتابی که حالا باید بگویم: «این کتاب زندگی پل استر نویسنده است.» اما قبل از رسیدن به این کتاب، کتابهای بسیاری هستند، کتابهایی که به هر دوست، نویسنده جوان و آدمی که در زندگیاش مطالعه کردن نقشی اساسی دارد توصیه میکنم . این کتابها عبارتند از:
 

1- دن کیشوت

 بیهیچ اغراقی نیمی از لذت ادبیات در این کتاب شگفتانگیز خلاصه شده است و حداقل برای من بعد از کتاب مقدس هیچ کتاب کلاسیک دیگری اینچنین بار ادبی به همراه نداشته است. سروانتس خدای روزگار خودش در عالم ادبیات بود، هنوز هم به تمام نویسندگان جوان توصیه میکنم قبل از نوشتن هر داستان جدیدی اول سراغ دن کیشوت بروند. یادتان نرود که سروانتس در 58 سالگی دن کیشوت را منتشر کرد و شما هر قدر این حاصل عمر را زودتر بخوانید، برندهتر هستید.
 

2- جنگ و صلح

 ادبیات روسیه هر طرفش، هر دورهاش غولی دارد که داستانهایش با زندگیات بازی میکند. هر چند از چخوف بسیار آموختهام، اما اولین پیشنهادم به کسانی که میخواهند ادبیات را عمیقاً بشناسند این است که اول از همه سراغ تولستوی بروند. شخصاً هیچ وقت برای خود تولستوی ارزشی قائل نبودم برای اینکه قضاوت کردن درباره شخصت پیچیدهاش برای من کار آسانی نبود.
 

3- موبی دیک

 هرمان ملویل به نظرم مرد زمانه خودش نبود، او خیلی زود به دنیا آمد و در رمان «موبی دیک» میتوان این مساله را بهتر دید و درک کرد. هرمان ملویل اولین نویسنده امریکایی است که باید او را با نامهای بزرگ ادبیات دنیا در یک لیست قرار داد. داستان جان کندنهای یک ناخدا برای شکار یک وال سفیدرنگ، همان جنگی است که هنوز هم ادامه دارد؛ زور زدن آدمی برای برنده بودن بر طبیعت و محیط زیست و اینکه نقش جاهطلبی آدمها چقدر در از بین بردن طبیعت و جهان هستی پررنگ است.
 

4- جنایت و مکافات

 داستایوفسکی را نمیتوان در همین یک رمان خلاصه کرد و از او گذشت. او نویسنده محبوب من در ادبیات روسیه است، از ابله تا شیاطین هر کدامش لذتی بیاندازه به من بخشیدهاند. راسکولنیکف را آنقدر در قهرمانهای او دوست داشتهام که خیلیها میگویند گاهی وقتها شبیهاش را در داستانهایم پیدا میکنند. انگیزههای پیچیده و شوریدگی راسکولنیکف شگفتانگیز است. این رمان در واقع نام داستایوفسکی و آوازهاش را به بیرون از مرزهای روسیه رساند.
 

5- در جستوجوی زمان ازدسترفته

نگاه کردن به این رمان قطور دلهره میآورد، اما ترسی ندارد، کافی است شروع کنید و بعد خود مارسل پروست چنان شما را پیش میبرد که حیرت میکنید. در جستوجوی زمان ازدسترفته رمانی است متفاوت که همه چیز در آن به شیوه خود پروست روایت میشود. پروست خودش در جایی گفته بود:«رمان من شاید به گستردگی هزار و یک شب باشد، اما یک جور دیگر به شیوه خود من. شاید دلیل این ماجرا شیفتگی است که من نسبت به هزار و یک شب داشتم و دلم میخواست اثری شبیه به آن را خلق کنم.»
 

6- اولیس

 «اولیس» رمانی است که خیلیها پس میزنند، میترسند و از گوشه و کنار نگاهی به آن میاندازند. اما این نویسنده ایرلندی را باید سرآمد خلق یک شاهکار مدرن دانست. سفر به دوبلین را فقط باید وقتی در برنامهتان بگذارید که این کتاب را خواندهاید. جیمز جویس مرد بزرگ ادبیات اروپا برای من است. البته باید مقاله «جیام استوارت» درباره این کتاب را هم بخوانید.
 

7- داغ ننگ

 «داغ ننگ» مشهورترین رمان ناتانیل هاثورن امریکایی است. رمانی که هرگز آنقدر که باید دیده نشد. هستر پرین یکی از محبوبترین قهرمانهای زندگی من است. ناتانیل هاثورن زنی را خلق میکند که ادبیات تا آن روزگار نمونهاش را چندان نداشته است. هستر پرین زنی است که شوهرش سالها پیش به سفر رفته و هرگز برنگشته است. در عین حال آرتور دیمز دیل کشیش را هم در این رمان از دست ندهید.
 

8- قصر

 فرانتس کافکا خود خودش است و قصر معتبرترین رمان اوست. «کا» و ورودش به یک دهکده غریب و مبهم فضایی عجیب را پیشروی خواننده میگذارد. قصر جای عجیبی است. این جامعه سیاستزده هر روز پیچیدهتر و پیچیدهتر میشود. قصر را نباید یک بار خواند، هر بار که سراغش بروید جزییات تازهای را در آن کشف میکنید.
 

9- مالون میمیرد

 مالون روی تخت دراز کشیده و منتظر مرگ است و بکت استاد خلق روایت این لحظه است. مالون در تمام طول مدتی که در انتظار مرگ دراز کشیده دفترچهای دمدستاش دارد که یادداشتهایی در آن مینویسد. او روی تخت دراز کشیده، غذایش را برمیدارد و میخورد و میگوید قطبهای زندگی همینهاست؛ بشقاب غذا و لگن دستشویی. به همه دوستانم توصیه میکنم «در انتظار گودو» و «مالون میمیرد» را از این مرد بزرگ از دست ندهد.
 

10- تریستام شندی

 لارس استرن را میپرستم. او نویسنده غریبی بود. آدمهای عجیب از هر طیفی او را دوست دارند. کارل مارکس شیفته این کتاب بود. تریستام شندی را باید درک کرد البته درک او به این آسانی نیست.
 

 منبع: شرق - 25/8/89

[ چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:پیشنهاد پل استر,پل استر,رمانهای پیشنهادی,چه کتابهایی بخوانیم,کتابهای برتر از نظر پل استر,,

] [ 15:4 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

رمان مردگان باغ سبز

 

 

کتاب مردگان باغ سبز را محمد رضا بایرامی به نگارش درآورده است . قالب این کتاب رمان است با مضمونی اجتماعی سیاسی.

روي جلد كتاب

این رمان داستان خبرنگاری به نام بالاش را تعریف می کند که ابتدا در بازار تبریز دوره گرد بوده ودر عین حال شعر هم می سروده که با شاعر مشهوری آشنا می شود و به رادیو راه پیدا می کند ودر روزنامه هم به کار خبرنگاری مشغول می شود .

این رمان وقایع خودمختاری آذربایجان در دوره محمد رضا پهلوی و مبارزه بین قشون شاه و حزب توده را برسر مسئله آذربایجان و انتخابات دوره پانزدهم مجلس را روایت می کند .

بالاش که حس خبرنگاری و کنجکاوی اش برانگیخته می خواهد از آذربایجان به زنجان و از آنجا به قزوین برود تا از اوضاع و احوال و پیشروی قشون با خبر شود . در میان راه اتفاقاتی می افتد که مانع رسیدن او به قزوین می شود .

داستان پانزده سال به جلو می رود و به پسرکی می پردازد که بی کس و تنهاست و پدرش را در دو سالگی از دست داده است و با فردی به نام میران زندگی می کند.پسرک با دوره گردی آشنا می شود و جریان زندگی اش عوض می شود .

رمان دائما بین این دو دوره روایت می شود و از دوره ای به دوره ای می رود و ذهن کنجکاو خواننده را با خود همراه می کند .


 

گزیده متن :

همه مشغول کاری هستند که تکراری است. یعنی یک بار ـ در سال‌های دور یا نزدیک ـ انجام شده، اما شاید خوب انجام نشده و برای همین هم دوباره باید انجامش داد. یعنی باید باز هم مرده‌ها را

برگرداند به سر جاهایشان، یعنی به قبرهای خیسشان که ـ بی‌نظم و ترتیب و بی‌آن‌که به فکر مردم باشند ـ از آن‌ها زده اند بیرون و هیچ هم فکر نکرده اند که اگر شصت پای یکی رفت وردست گل و

گردن آن دیگری، آن‌وقت تکلیف چیست و چه کسی باید جوابگو باشد؟ گیریم که سیل آمده و همه چیز را ویران کرده، اما این‌که دلیل نمی‌شود. آمده که آمده. خیلی‌ها می‌آیند و می‌روند. اما نقل فقط

از کسانی باقی می‌ماند که سر جای خودشان نبوده باشند.

درباره این اثر، تاکنون نقدها و گفته های گوناگونی منعکس شده است. شما نیز می توانید در نقد این کتاب به دوستان خود بپیوندید.

این کتاب را از کتابخانه عطاملک جوینی بخواهید

[ چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:نقدرمان,مردگان باغ سبز,رمان بایرامی,

] [ 15:0 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نگاهی به رمانهای مشهورجهان

غرور و تعصب
نویسنده: جین استین
ترجمه: رضا رضایی
غرور و تعصب (۱۷۹۶)، نام کتاب بسیار مشهوری از نویسنده انگلیسی، جین آستن است.
این کتاب،دومین داستان جین آستن است. او این داستان را در سال ۱۷۹۶، در حالی که تنها ۲۱ سال داشت, نوشت، اما چاپ آن تا سال ۱۸۱۳ به طول کشید.
اکثر منتقدین غرور و تعصب را بهترین اثر جین آستن می‌دانند و خود او آن را «بچه دل بند خود» می‌نامد. با این حال، این کتاب، که ابتدا با نام «تأثرات اولیه» نوشته شده بود، تا مدت‌ها توسط ناشرها رد می‌شد .این اثر حدود سال 1812 بازنویسی شد و در سال 1813 با نام غرور و تعصب به چاپ رسید.
... خانم بنت نگران است و می خواهد که پنج دخترش ازدواج های موفقی داشته باشند.
هنگامی که مرد جوان مجرد و ثروتمندی، به نام چارلز بینگلی، به ندرفیلد وارد می شود، خانم بنت به همسرش اصرار می کند تا به ملاقات بینگلی برود و ترتیب آشنایی شان را بدهد...

بر باد رفته

نوشته مارگارت میچل
ترجمه پرتو اشراق
کتاب بی نظیر بر باد رفته که شاهکار مارگارت میچل است و در سال 1939 پرفروشترین کتاب جهان شد و متعاقب آن فیلمی بر اساس این کتاب ساخته شد که در سراسر جهان رکورد فروش را برای یک فیلم شکست . فیلم به کارگردانی ویکتور فلمینگ و بازی تحسین بر انگیز کلارک گیبل و ویویان لی ساخته شد که جوایز اسکار 1940 را درو کرد و در زمانی که سیاهپوستان تنها حق نشستن در ردیف آخر سینما را داشتند هتی مک دانل ( بازیگر زن سیاهپوست ) برای نقش مکمل زن برنده جایزه اسکار شد که باعث اعتراضات بسیاری در سطح جامعه آمریکا شد .

 


ادامه مطلب

نگاهی به رمان صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا مارکز

 

  

         

 


ادامه مطلب

[ شنبه 17 فروردين 1392برچسب:نگاهی به رمان صدسال تنهایی,نقدرمان صدسال تنهایی,صدسال تنهایی,,

] [ 12:14 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

دن کیشوت

بدخواني  و بدانجامي

 

اولين رمان مدرن اروپايي، دن كيشوت نوشته سروانتس، رماني است كه خطر بدخواني رمان را يادآوري مي‌كند و خود رماني‌است عليه رمان‌خواني.

 

دن كيشون شخصيت اصلي داستان، علاقه‌ي وافري به آثار شواليه‌گري دارد. او اين كتاب‌ها را مي‌خواند تا زندگي روانه را به فراموشي بسپارد، اما اين خواندن سرانجام او را به ديوانگي مي‌كشاند.

 

دن كيشوت اثري است در باب كليشه‌ي بدخواني. دن كيشوت اهل لامانچا خواننده‌ي بدي است كه نمي‌تواند ادبيات را از زندگي جد كند. او آنقدر اين دو را در هم مي‌آميزد كه خوانندگان اثر نيز بين داستان و زندگي واقعي او نمي‌توانند تمايز ايجاد كنند.

 

رمان ديگري كه به بدخواني رمان متكي است، مادام بواري اثر گوستاو فلوبر است. مادام بواري خواننده دائمي رمان‌هاي عشقي است اما نمي‌تواند تمايز زندگي واقعي و زندگي در رمان‌ها را تشخيص دهد. از اين روي از زندگي روزمره‌ي بي‌عشق و از همسر كسالت‌آورش رنج بسيار مي‌برد و اين رنج او را به سوي جستجوي رمانس در زندگي اش هدايت مي‌كند. او را در در نقش‌هايي كه از رمان‌ها اقتباس كرده‌است غرق مي‌كند و در نهايت كارش به يك خودكشي مي‌انجامد.

 

منبع:Bode, Christoph- 2011- the novel: an introduction page 28-33

[ سه شنبه 6 فروردين 1392برچسب:دن کیشوت,بدخوانی,کتابخوانی,رمان,

] [ 8:39 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

بابا نظر خاطرات شفاهی شهید نظرنژاد


شاید این مرد، محمدحسن نظرنژاد، در میان همه کسانی که جنگ هشت ساله را تجربه کرده‌اند یک استثنا باشد. او برای اولین بار سال 1358 به کردستان رفت تا آتشی که دست غریبه‌ها آن را روشن کرده بود، خاموش کند، هفده سال بعد یعنی در سال 1375 برای آخرین بار به کردستان رفت تا آغاز و پایان زندگی‌اش در کوه‌ها و قله‌ها نوشته شود.


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:بابا نظر,کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 19:8 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نورالدین پسر ایران

داد زدم: نزن. و گلوله را بغل کردم تا از مسیر آتش عقبه بردارم، اما فندرسکی که دستش را روی گوشش گذاشته بود، با فشار زانویش توپ را شلیک کرد ... شلیک توپ همان و به هوا رفتن من همان! سرعت و فشار آتش عقبه مرا مثل توپ سبکی به هوا پرتاب کرد ... هیچ چیز از آن ثانیه های عجیب به یاد ندارم ... فقط یادم هست محکم به زمین افتادم در حالی که گردنم لای پاهایم گیر کرده بود!


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:نورالدین پسرایران,نقدکتاب,کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 19:1 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نگاهی به رمان مردی در تبعید ابدی

 

روایت داستانی از زندگی ملاصدرا شیرازی 
 نگاهی به رمان مردی درتبعید ابدی

آقا! خسته‌ایم و بیمار. تن دختر نو رسیده‌ام در تب می‌سوزد. شکایت نمی‌کنم و تا این لحظه می‌دانید. که گله نیز نکرده‌ام. با شما بودن، چون شما صبور بودن را می‌طلبد. اما به خاطرتان می‌آورم که ماه‌ها است آواره‌ایم آقا! از هیچ سو سکونتگاهی، راهی نیست که اگر باشد هم مسدودش کرده‌اند. مگر شما، آقا چه گفته‌اید و چه کرده‌اید که دشمناتان به چنین عذابی مهمان‌تان کرده‌اند؟»

 


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:مردی در تبعید ابدی,نقدکتاب,کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 18:54 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد